Mieheni sekoittaa entisen parisuhteensa ja meidän suhteen asioita
Tämä ilmenee siten, että saattaa puhua siitä kuinka me käytiin vaikka nyt sitten jollain rannalla joskus ja tehtiin sitä ja tätä. Todellisuudessa ei ole kanssani ollut edes kyseisessä paikassa. Joten veikkaan, että käynyt entisen kanssa ja sekoittaa, että olisi ollut mun kanssa.
Saattaa myös puhua vaikka jostain ruoasta mitä ei olla ikinä yhdessä tehty ja väittää kiven kovaan että oltaisiin tehty.
Hänen eksänsä rakasti yli kaiken kissoja ja heillä olikin kissoja lemmikkinä. Mieheni puhuu siitä kuinka tulevaisuudessa otettaisiin kissa vaikka minä olen sanonut kantani asiaan, että en halua mitään kissaa.
Hänen kasvonsa menee myös oudoksi hetkellisesti, jos kuulee eksän nimen ja jotenkin ehkä hermostuukin kun tästä puhuu.
Olenkin alkanut miettimään olenko vain joku eksän korvike. Aivan kuin haluaisi samanlaisen elämänkin kuin eksän kanssa kissoineen.
Kommentit (56)
Kysy mieheltä onko huomannut, että naisystävä on vaihtunut toiseen jo vuosia sitten. Et ole hänen exänsä, ainakaan vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä olette? Miten pitkä suhde enään/sinuun?
Eksän kanssa oli 6,5v. Me ollaan oltu jo 4,5v.
Minä olen 27v ja mies 30v.
No nuoruuden rakkaushan tuo eksä on hänelle selvästi ollut. Eipä niistä noin vain pääse.
En ole ikinä ymmärtänyt tätä nuoruuden rakkaus juttua. En minä vain haikaile nuoruuden rakkauteni perään.
Aina kun on uusi suhde alkanut on vanha jäänyt taakse.
Kyllä niitä rakkauksia on erilaisia ja eriarvoisia. Toiset jättävät isomman jäljen kuin toiset. Toista tulee kaipaamaan ikuisesti kun taas jonkun toisen haluaa unohtaa.
Ja sitten? Ei se tarkoita sitä, että se eksä pitää tuoda osaksi uutta suhdetta. Muistoistaan voi nauttia yksityisestikin eikä varsinkaan uusia muistoja kannata pilata kuorruttamalla niitä entisillä. Typeryyttä tuollainen. Jos henkilö elää muistoissaan niin sitä voi tehdä yksinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei ole välittänyt tutustua sinuun ja kuunnella juttujasti 4,5 vuoden aikana, niin osaat varmaan tehdä siitä jonkin johtopäätöksen. Jotkut miehet vain on tuollaisia. Aina innostuvat exän meiningeistä eron jälkeen ja hehkuttavat niitä nyksälle.
Tapailin erästä miestä, joka oli yhä eksänsä lumoissa. Heidän erostaan oli kulunut jo vuosia ja sittemmin ex oli vielä menehtynyt. Jo tapailumme alkumetreillä mies esitteli exänsä kuvia ja lopulinen niitti olikin se, että hehkutti eksäänsä juuri kun olimme päätymässä sänkyyn. Surullista tietenkin, että hän oli menettänyt elämänsä rakkauden, mutta en alkanut rooliin, jossa ei voi koskaan voittaa sitä kisaa.
Olisi siinä voinut käydä niinkin, että mies olisi rakastunut sinuun ja eksä olisi unohtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nuoruuden rakkaushan tuo eksä on hänelle selvästi ollut. Eipä niistä noin vain pääse.
En ole ikinä ymmärtänyt tätä nuoruuden rakkaus juttua. En minä vain haikaile nuoruuden rakkauteni perään.
Niinhän sitä kuvittelisi. Sitten kun katsoo vaikka Ensitreffit alttarilla, niin näkee kuinka paljon painolastia vanhoista epäonnistuneista suhteista ihmisillä on. Parhaiten nois
Eiköhän jokainen suhde ole merkityksellinen.
Omasta puolestani voin sanoa, että ei ole, ainakaan läheskään samalla tavalla.
Jos sanoo, että "aina kun on uusi suhde alkanut on vanha jäänyt taakse", niin se kyllä kuulostaa joko itsepetokselta, tai siltä että suhteet eivät ole merkityksellisiä, kun niistä ei mitään jää.
Jotain tietysti kertoo sekin, että uusia ja vanhoja suhteita on selvästi useita, ikäänkuin ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä rakkauksia on erilaisia ja eriarvoisia. Toiset jättävät isomman jäljen kuin toiset. Toista tulee kaipaamaan ikuisesti kun taas jonkun toisen haluaa unohtaa.
Totta kai, mutta ei ole mitään järkeä ryhtyä parisuhteeseen, jos kaipaa vieläkin eksäänsä ja olisi mieluummin hänen kanssaan kuin uuden kumppanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten? Ei se tarkoita sitä, että se eksä pitää tuoda osaksi uutta suhdetta. Muistoistaan voi nauttia yksityisestikin eikä varsinkaan uusia muistoja kannata pilata kuorruttamalla niitä entisillä. Typeryyttä tuollainen. Jos henkilö elää muistoissaan niin sitä voi tehdä yksinkin.
Ei tarkoitakaan. Mutta ei se ole pelkkää typeryyttä. Jotkut asiat voivat olla niin isoja, että uudet kokemukset eivät yllä samalle tasolle. Eivätkä kaikki pysty tai edes halua käsitellä ja arkistoida elämänsä hienoja kokemuksia, vaan elävät ikäänkuin kahdella tasolla yhtä aikaa. Nyt ja muistoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei ole välittänyt tutustua sinuun ja kuunnella juttujasti 4,5 vuoden aikana, niin osaat varmaan tehdä siitä jonkin johtopäätöksen. Jotkut miehet vain on tuollaisia. Aina innostuvat exän meiningeistä eron jälkeen ja hehkuttavat niitä nyksälle.
Tapailin erästä miestä, joka oli yhä eksänsä lumoissa. Heidän erostaan oli kulunut jo vuosia ja sittemmin ex oli vielä menehtynyt. Jo tapailumme alkumetreillä mies esitteli exänsä kuvia ja lopulinen niitti olikin se, että hehkutti eksäänsä juuri kun olimme päätymässä sänkyyn. Surullista tietenkin, että hän oli menettänyt elämänsä rakkauden, mutta en alkanut rooliin, jossa ei voi koskaan voittaa sitä kisaa.
Olisi siinä voinut käydä niinkin, että mies olisi rakastunut sinuun ja eksä olisi unohtunut.
Voi olla. Toisaalta kuvitelmien ihannoitu nainen on aina täydellinen, toisin kuin se tosielämän ihminen siinä vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä niin, mutta nuo tilanteet kertoivat myös tietynlaisesta sosiaalisesta kyvyttömyydestä. Itselleni ei tulisi mieleenkään tarinoida eksästä tietynlaisissa tilanteissa ja muutenkin hyvin vähän ottaa entinen suhde puheenaiheeksi, vaikka se oli 17 vuoden jakso elämässäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sitä kuvittelisi. Sitten kun katsoo vaikka Ensitreffit alttarilla, niin näkee kuinka paljon painolastia vanhoista epäo
Ei taakse jättäminen tarkoita, etteikö niistä olisi jäänyt mitään. Siitä huolimatta katseensa voi suunnata eteenpäin.
Ihan selvästi on vielä eksässä kiinni. Siihen voi liittyä jotain läheisriippuvuuden tyylistäkin, kun ei osaa päästää vuosienkaan jälkeen irti.
Jos ihan välttämättä haluat jatkaa, niin tilanne ei ole täysin toivoton, vaan jossain vaiheessa se kääntyy eduksesi. Järjen tasolla se voi jo olla sitä, mutta tunteen tasolla ei. Näistä kannattaa puhua sen miehen kanssa täysin suoraan, äläkä päästä sitä luikertelemaan helpolla vaikeasta aiheesta pakoon.
Sitten mieti sitä, kestääkö sun itsetuntosi ja omanarvontuntosi sen kaiken. Oletko niin vahva, ettet pystyt käymään palasina ja kokoamaan itsesi uudestaan. Siitä miehestä tuskin on mitään apua prosessissa, päinvastoin. Mieti myös kestätkö sitä sen läheisriippuvuutta sitten, kun se jonain päivänä kohdistuukin exän sijasta sinuun. Kestätkö sen, että vielä nyt se tilaisuuden tullen saattaa vaihtaa sinut siihen exään tai vähintään pettää sen kanssa?
Onko heillä yhteisiä lapsia sen exän kanssa tai joutuvatko jostain muusta syystä pitämään yhteyttä? Tilannetta voi helpottaa, jos lapsia ei ole. Itse en enää tuommoiseen lähtisi, enkä varsinkaan jos niitä lapsia on. Niitä on liian helppo käyttää tekosyynä ja kaiken lisäksi siitä exästä ei ikinä pääse kokonaan eroon ja joudut näkemään sen kaikissa kissanristiäisissä.
Äläkä itse missään nimessä sido itseäsi häneen yhteisellä kodilla saati lapsella, ennen kuin tilanne on parempi.
Tämä joltain joka hyväuskoisena optimistina teki kaikki nämä virheet, mutta selvisi. Usko pois, vaikka asiat voi kääntyä ihan hyviksikin, niin se ei ole kaiken sen paskan arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tai sitten mies olisi voinut diilata eksä-asian kanssa ennen kuin alkaa pilaamaan jonkun toisen naisen elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä rakkauksia on erilaisia ja eriarvoisia. Toiset jättävät isomman jäljen kuin toiset. Toista tulee kaipaamaan ikui
Ja millainen psykoosi pitää olla, että kuvittelee uuden naisen haluavan elää miehen entisissä suhteissa näiden todistajana? Jos haluaa kertoa naiselle tarinoita niin kannattaa yrittää keksiä parempia tarinoita, kuin tarinat entisistä naisista. Ei kukaan normaali ja terveen itsetunnon omaava nainen kuuntele tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan selvästi on vielä eksässä kiinni. Siihen voi liittyä jotain läheisriippuvuuden tyylistäkin, kun ei osaa päästää vuosienkaan jälkeen irti.
Jos ihan välttämättä haluat jatkaa, niin tilanne ei ole täysin toivoton, vaan jossain vaiheessa se kääntyy eduksesi. Järjen tasolla se voi jo olla sitä, mutta tunteen tasolla ei. Näistä kannattaa puhua sen miehen kanssa täysin suoraan, äläkä päästä sitä luikertelemaan helpolla vaikeasta aiheesta pakoon.
Sitten mieti sitä, kestääkö sun itsetuntosi ja omanarvontuntosi sen kaiken. Oletko niin vahva, ettet pystyt käymään palasina ja kokoamaan itsesi uudestaan. Siitä miehestä tuskin on mitään apua prosessissa, päinvastoin. Mieti myös kestätkö sitä sen läheisriippuvuutta sitten, kun se jonain päivänä kohdistuukin exän sijasta sinuun. Kestätkö sen, että vielä nyt se tilaisuuden tullen saattaa vaihtaa sinut siihen exään tai vähintään pettää sen kanssa? 
Niin tai ennemminkin kannattaa miettiä, että onko mies niin hieno, luotettava ja wörtti, että kannattaa tehdä hänen likapyykkinsä, kun hän tulee luoksesi kirjaimelliesti eksän tahraisissa vaatteissa? Harvempi nimittäin on. Mies voi mennä pesulaan, terapiaan, ja ottaa vaikka parin vuoden loman suhteista käsitelläkseen asiansa, ja sitten avoimin mielin puhtaalta pöydältä kohti uutta rakkautta. Kuka helvetti haluaa miehen, jonka systeemiä vielä joku toinen nainen dominoi? Ja mitä nämä miehet itsestään oikein kuvittelevat, että joku nainen on niin epätoivoinen että ottaa tällaisen toista naista täynnä olevan miehen?
Älkää nyt hyvät naiset tuhlatko aikaanne kirjaimelliseen ROSKAAN. Hankkikaa selkäranka.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, että olet korvike/jatke edelliseen suhteeseen.
Edellisessä suhteen tyngässäni sain tarpeekseni jo alussa, kun oikeasti edes kahvinkeitosta ei lopulta selvitty muistelematta ääneen, minkälaista kahvia hänen exänsä keitti :D
Ja loppuvaiheessa exästä jauhettiin jauhamistaan, toki mitä kaikkea huonoa ja väärää tällä kertaa oli tehnyt. Ei paljoa minun kuulumiset kiinnostaneet kun oli pakko päästä papattamaan exästään.
"on kyllä minun poikakaveri", siellä se huutaa..