Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ostakaa omakotitalo jo ette elämän ääniä kestä" on ovia paiskovien ja tömistelevien törkimysten lempipuolustus

Vierailija
13.10.2025 |

Koska minä ja minun oikeudet.

Kommentit (199)

Vierailija
41/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuo ongelma on vain suomessa, että ei siedetä yhtään naapureista kuuluvia ääniä. Ihmettelen mistä se johtuu. Normaalin elämän äänet ovat normaaleja elämän ääniä ja niitä pitäisi kyetä sietämään. Jos ei siedä, voisi oikeasti harkita esimerkiksi siedätysterapiaa. 

Onko sun mielestä siis normaalia se, kun naapuri hommasi kunnon teollisuuskäyttöisen blenderin ja eihän noi seinät mitään ääntä estä, kun se menee rakenteisiin. Mulla huutaa eteisen ja kylppärin katto, seinä ujeltaa. Totako pitäisi vaan sietää?

Mikään kellon aika ei ole sille pyhä. Oli kello sitten 3-4-5 yöllä tai vähän ennen puolta yötä tai aamupäivällä, päivällä, iltapäivällä illalla.

Samantien kun se päräyttää sen käyntiin täällä puolen herää.

Koska mä nukun, kysyn vaan?

Kaikenlaisia hulluja sitä saa naapureiksi. Sitten kun sen kans

Sori nyt vaan mutta kyllä päässä on ongelma sillä, joka kuulee naapurin blenderin äänen. Jos kämpän äänieristys on noin paska, niin edelleen päässä on vikaa sillä, joka tuollaisessa asuu. Naapuri saa blendata smoothieitaan aivan rauhassa, ongelma olet sinä.

Vierailija
42/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko siis ostit?

Mollä rahalla? Mutta jos tuo yläkerran tömistelijä sotaa haluaa,niin sodan saa. Sääli vain muita naapureita.

A.p

On se hurja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä saa ihmiset kulkemaan asunnossaan kuin norsulauma päivin öin? 

Ja se kolina! Mitä ihmiset kolauttelee ja paiskoo lattiaan ihan koko ajan? Kai jokaiselta joskus tippuu joku tavara lattialle, mutta sellaista jatkuvaa kovaa kolauttelua on vaikea ymmärtää.

Vierailija
44/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on vaan elämän ääniä! Jokaisella on oikeus elää oman näköistä elämää.

Mutta äänien kohdalla voisi ottaa toisetkin huomioon.

Ääniyliherkkiä ei tarvitse ottaa huomioon niin että lopettaa normaalin elämisen.

Millaisia normaalin elämän ääniä sinun asuntoosi kuuluu? 

Vierailija
45/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä saa ihmiset kulkemaan asunnossaan kuin norsulauma päivin öin? 

Plus paiskomaan tavaroita yötäpäivää, tuntuu että siellä saa kyytiä kaikki huonekalut! 

Vierailija
46/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan koska osa ihmisistä on ääniyliherkkiä. Onko teille muiden normaaleista arjen äänistä häiriintyville tullut ikinä mieleen että ne samat äänet eivät kaikkien muiden mielestä ole mitenkään erityisiä ja että vika saattaa olla teissä ja siinä että te häiriinnytte selvästi tavallista helpommin äänistä?

Minä olen ääniyliherkkä, eikä minua ole koskaan häirinnyt naapurien tömistelyt ja kolinat. Ihan erityyppiset äänet häiritsee. Eli en oikein tiedä, millainen ääniyliherkkyys niillä on, jotka ei kestä kantapääastujia. 

Vierailija
47/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs tämmöinen kombinaatio: huutomölyävä juomaporukka joista osa huutokommentoi parvekkeella ollessaan jokaista mun päästämääni rasahdustakin!

Myös onko verhot auki vai ei riittää huutamisen aiheeksi, ja valot.

Yleensä kai on niin että toiset reuhaavat ja toiset kyyläävät, eikä että samat molempia.

Vierailija
48/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuo ongelma on vain suomessa, että ei siedetä yhtään naapureista kuuluvia ääniä. Ihmettelen mistä se johtuu. Normaalin elämän äänet ovat normaaleja elämän ääniä ja niitä pitäisi kyetä sietämään. Jos ei siedä, voisi oikeasti harkita esimerkiksi siedätysterapiaa. 

Onko sun mielestä siis normaalia se, kun naapuri hommasi kunnon teollisuuskäyttöisen blenderin ja eihän noi seinät mitään ääntä estä, kun se menee rakenteisiin. Mulla huutaa eteisen ja kylppärin katto, seinä ujeltaa. Totako pitäisi vaan sietää?

Mikään kellon aika ei ole sille pyhä. Oli kello sitten 3-4-5 yöllä tai vähän ennen puolta yötä tai aamupäivällä, päivällä, iltapäivällä illalla.

Kaikenlaisi

Niin että katto huutaa ja seinä ujeltaa? Hiljaisuus on 22-6. Ja sehän tarkoittaa että silloin ollaan hiljaa. Minä olen asunut tässä 20 vuotta, toi muutti pari vuotta sitten. Yli vuoden se pystyi olemaan hiljaa/normaalisti.

Porakoneen äänikin on miellyttävämpi. Miksi minä omasta kodistani lähtisin yhtään mihinkään tuon takia. Haluatko että laitan sut blenderiin? 

Miksi sinä täällä puolustat metelöijiä? Varmaan siksi, kun olet itse sellainen. Ääliö.

Vierailija
49/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kerrostalossa pakko painaa asunnon ulko-ovi kovaa kiinni, kun on turvonnut. Ei voi mitään. 

Vierailija
50/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eli seinänaapureina paritalossa tuollainen metelöijäperhe, paiskomista ja huutoa päivästä toiseen. Kukkuivat vielä valveilla todella myöhään, jopa perheen alakouluikäiset lapset. Siinä asunnossa taisi olla täysin hiljaista vain kello 3-7 välisenä aikana. Oli ilon ja onnen päivä kun muuttivat pois, ja tilalle tuli normaalilla volyymilla sekä vuorokausirytmillä elävä pariskunta!

Vierailija
51/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun yläkerrassa aletaan tiputella laminaattilattialle tavaroita yleensä jo heti klo 7 JOKA AAMU. En käsitä mitä oikein puuhaavat.

Mulla kans oli tällainen tavaroiden tiputtelija yläkerrassa, onneksi loppui. Jotain käsipainoa se tykkäs heitellä lattiaan aamuin ja illoin, joskus yölläkin.

Vierailija
52/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaisia hulluja sitä saa naapureiksi. Sitten kun sen kans

Ai vitsi, mäkin olen haaveillut teollisuuskäyttöön tarkoitetusta blenderista. Maksaa jotain yli tonnin, mutta on kuulema wörtti. Ehkä joku päivä.

Vierailija
53/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kerrostalossa pakko painaa asunnon ulko-ovi kovaa kiinni, kun on turvonnut. Ei voi mitään. 

Ei voi avaimella laittaa kiinni?

Vierailija
54/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan koska osa ihmisistä on ääniyliherkkiä. Onko teille muiden normaaleista arjen äänistä häiriintyville tullut ikinä mieleen että ne samat äänet eivät kaikkien muiden mielestä ole mitenkään erityisiä ja että vika saattaa olla teissä ja siinä että te häiriinnytte selvästi tavallista helpommin äänistä?

Minä olen ääniyliherkkä, eikä minua ole koskaan häirinnyt naapurien tömistelyt ja kolinat. Ihan erityyppiset äänet häiritsee. Eli en oikein tiedä, millainen ääniyliherkkyys niillä on, jotka ei kestä kantapääastujia. 

Jos kuuntelet sitä töminää 24/7 niin alkais sullakin raastaan päästä. Ääni sinänsä ei ole ärsyttävä vaan toistuvuus.

Vierailija
55/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaisi

Sori nyt vaan mutta kyllä päässä on ongelma sillä, joka kuulee naapurin blenderin äänen. Jos kämpän äänieristys on noin paska, niin edelleen päässä on vikaa sillä, joka tuollaisessa asuu. Naapuri saa blendata smoothieitaan aivan rauhassa, ongelma olet sinä.

Tullaanpa sun korvan juurelle poraamaan niin ongelma olet sinä jos häiritsee.

Vierailija
56/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on, että kun nuo möykkääjät ostavat omakotitalon, he tekevät sielläkin parhaansa pilatakseen naapureidensa elämän.

Nämä ovat niitä naapureita, jotka huutavat ja kirkuvat jatkuvasti toisilleen pihalla, antavat lastensa juosta muiden pihoilla leikkimässä, säilövät omalla tontillaan viittäsataa autonromua, ja pitävät kesällä puutarhabileitä joissa musiikki raikaa kaiuttimista läpi koko omakotitaloalueen.

Vierailija
57/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun yläkerrassa aletaan tiputella laminaattilattialle tavaroita yleensä jo heti klo 7 JOKA AAMU. En käsitä mitä oikein puuhaavat.

Mulla kans oli tällainen tavaroiden tiputtelija yläkerrassa, onneksi loppui. Jotain käsipainoa se tykkäs heitellä lattiaan aamuin ja illoin, joskus yölläkin.

Minulla taas tuntuu aina olevan naapureina huonekalujen siirtelijöitä. En tajua mitä ihmettä touhuavat, mutta alkuyöstä nukkumaan mennessä alkaa kuulua hirveä SKRIIK SKRÄÄK. Kuin sisustaisivat kämppäänsä uudelleen. 

Vierailija
58/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoijat ovat oikeassa: Muuta omakotitaloon. Kerrostalossa on ääniä. Hiljaisuus on normaalisti klo 22:00 - 07:00, sen ulkopuolella pitää asumisäänet ja tömistelyt kestää. Jos ei kestä muuttaa pois.

Omakotitaloja saa halvalla kun muuttaa vähän kauemmas. Monet varmaan myös mielellään vuokraavat muuttotappiokunnissa omakotitaloja, jotkaeivät mene kaupaksi.

Turha kärsiä ja polkea jalkaa.

Vierailija
59/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi avaimella laittaa kiinni?

Voi toki avaimella laittaa, mut edelleenkään ei mene kiinni niin, koska ovi turvonnut. Pakko painaa kunnolla.

Vierailija
60/199 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus 70 luvun rivarissa seinänaapurissa mummo. Joka oli huonokuuloinen. Kätevää kun ei tarvinnut omasta telkkarista kuunnella uutisia. 

Toisella puolella asui nuori nainen joka ei juuri koskaan ollut kotona. Joten ei se ääniäkään päästellyt. Sain olla rauhassa- Rempan aikana tosin huudatin timanttilaikkaa joskus karvan alta yhdeksän takapihalla. Mutta ei siitä sanomista tullut. Minkäs teet kun remppaa piti tehdä omien töiden jälkeen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan