"Ostakaa omakotitalo jo ette elämän ääniä kestä" on ovia paiskovien ja tömistelevien törkimysten lempipuolustus
Kommentit (199)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän kerrostalossa pakko painaa asunnon ulko-ovi kovaa kiinni, kun on turvonnut. Ei voi mitään.
Ei voi avaimella laittaa kiinni?
Voi toki avaimella laittaa, mut edelleenkään ei mene kiinni niin, koska ovi turvonnut. Pakko painaa kunnolla.
Soita huoltoon, että korjaavat oven. Ymmärrätkö ????
Blenderi, imuri ja pesukone on kaikosta v-mäisimmät. Valitin yläkertalaiselle sen smoothien teosta, no se sanoi että se tekijä asuu hänen yläpuolella. Eli kuiluun yhden kerroksen yli.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ovea pitää paiskoa, kun sen saa kiinni paiskomattakin, jos ei lukkoseppä auttaa.
Miksi pitää korottaa ääntä rappukäytävässä, voi puhua hiljaisemmin, ettei kaiu koko rakennukseen.
Miksi pitää kanta-astujien takoa menemää ?
Miksi lasten pitää leikkiä liian kovaäänisiä leikkejä myös sisällä. Tömistellä ja takoa?
Onko kaikki oikeasti toistuessaan normaalia?
Kuten yhden naapurin lapsi ajeli jollain potkuautolla toistuvasti päin vesikiertoista lämpöpatteria. Kun siitä tuli niin mukava ääni koko talon läpi ylhäältä alas. Mutta eihän häntä voi kieltää, eikä hän tottele, kun hänellä on AHDH (tai epäilys se taisi olla tuossa vaiheessa).
Samoin smoothiet tehoblenderillä voi tehdä muulloin kun hiljaisuuden aikaan. Sillä, joka vetää kaiken mahdollisen silpuksi pähkinöistä jääpaloihin ja koviin juureksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan koska osa ihmisistä on ääniyliherkkiä. Onko teille muiden normaaleista arjen äänistä häiriintyville tullut ikinä mieleen että ne samat äänet eivät kaikkien muiden mielestä ole mitenkään erityisiä ja että vika saattaa olla teissä ja siinä että te häiriinnytte selvästi tavallista helpommin äänistä?
Minä olen ääniyliherkkä, eikä minua ole koskaan häirinnyt naapurien tömistelyt ja kolinat. Ihan erityyppiset äänet häiritsee. Eli en oikein tiedä, millainen ääniyliherkkyys niillä on, jotka ei kestä kantapääastujia.
Jos kuuntelet sitä töminää 24/7 niin alkais sullakin raastaan päästä. Ääni sinänsä ei ole ärsyttävä vaan toistuvuus.
Suosittelen sinulle kyllä joskus edes ulos lähtemistä jos kuuntelet sitä töminää 24/7. Taitaa kuulua se töminä ihan muualta kuin naapurista.
Entisessä asunnossa asui tällainen norsu alakerrassa jonkin aikaa. 20 neliön yksiö hänellä.
Monta tuntia putkeen kantapääkävelyä 20 neliön yksiössä, jossa mahtuu kerrallaan aina ottamaan sen kolme askelta.
Hämmästyttävä saavutus jo ihan noin teknisenä suorituksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän kerrostalossa pakko painaa asunnon ulko-ovi kovaa kiinni, kun on turvonnut. Ei voi mitään.
Jos talossamme lämmitetään niin ei mikään ovi turpoa ettei menisi kiinni paiskomatta. Asunnon ulko-ovella pitää olla joku paloluokitus eli ei kyllä turpoa. Huoltohenkilö säätöhommiin.
Höpö höpö, kyllä vaan turpoo, eikä pelkästään minun, vaan samassa rapussa joutuu muutkin "paiskomaan" oven kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan koska osa ihmisistä on ääniyliherkkiä. Onko teille muiden normaaleista arjen äänistä häiriintyville tullut ikinä mieleen että ne samat äänet eivät kaikkien muiden mielestä ole mitenkään erityisiä ja että vika saattaa olla teissä ja siinä että te häiriinnytte selvästi tavallista helpommin äänistä?
Meillä oli naapuri (rivari), joka kävi välillä kertomassa, minkälaisia ääniä kuulee meiltä öisin. Ei kuulemma saa nukuttua niiden äänien johdosta. Meillä kuitenkin arkisin on ollut aina hiljaista 21.00-. toki tv hiljaisella jne. Oli myös kaksi koiraa, mutta eivät nekään mitään erityistä ääntä pitäneet. Ehdotin, että äänittää niitä ääniä, mutta se ei kuulemma onnistunut, vaikka hänellä oli hyvät äänityslaitteet. Äänet hänen mukaansa olivat todella outoja, kolinaa ja laahausta. Tämä kaikki todella erikoista, kun kaikki kuitenkin nukkui... paitsi minä, joka kärsin unettomuudesta.
Huonoa rakentamista, mitään ei kuuluisi jos rakenteet olisivat kunnossa. Ja tämä nykyinen huono rakentaminen johtuu tietenkin ilmastonmuutoksesta:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011520943.html
Vierailija kirjoitti:
Mun yläkerrassa aletaan tiputella laminaattilattialle tavaroita yleensä jo heti klo 7 JOKA AAMU. En käsitä mitä oikein puuhaavat.
No me asuttiin yhdessä uudessa rivarissa, missä äänieristys oli aika kehno. Meidän makkariin mm kuului kun naapurin mummo pudotti kynän, että se oli lyijykynä. On siinä ollut naapurissa kestämistä kun meillä oli siihen aikaan kolme alle kouluikäistä poikaa riehumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuo ongelma on vain suomessa, että ei siedetä yhtään naapureista kuuluvia ääniä. Ihmettelen mistä se johtuu. Normaalin elämän äänet ovat normaaleja elämän ääniä ja niitä pitäisi kyetä sietämään. Jos ei siedä, voisi oikeasti harkita esimerkiksi siedätysterapiaa.
Onko sun mielestä siis normaalia se, kun naapuri hommasi kunnon teollisuuskäyttöisen blenderin ja eihän noi seinät mitään ääntä estä, kun se menee rakenteisiin. Mulla huutaa eteisen ja kylppärin katto, seinä ujeltaa. Totako pitäisi vaan sietää?
Mikään kellon aika ei ole sille pyhä. Oli kello sitten 3-4-5 yöllä tai vähän ennen puolta yötä tai aamupäivällä, päivällä, iltapäivällä illalla.
Samantien kun se päräyttää sen käyntiin täällä puolen herää.
Koska mä nukun, kysyn vaan?
Kaikenlaisi
Se blenderi resonoi eli siitä lähtee aaltoliike pitkin rakennusta js se kuuluu ja jopa tuntuu pahimmillaan. Ihan kuin joku huudattaa bassoja kunnolla, niin tärinä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuo ongelma on vain suomessa, että ei siedetä yhtään naapureista kuuluvia ääniä. Ihmettelen mistä se johtuu. Normaalin elämän äänet ovat normaaleja elämän ääniä ja niitä pitäisi kyetä sietämään. Jos ei siedä, voisi oikeasti harkita esimerkiksi siedätysterapiaa.
Onko sun mielestä siis normaalia se, kun naapuri hommasi kunnon teollisuuskäyttöisen blenderin ja eihän noi seinät mitään ääntä estä, kun se menee rakenteisiin. Mulla huutaa eteisen ja kylppärin katto, seinä ujeltaa. Totako pitäisi vaan sietää?
Mikään kellon aika ei ole sille pyhä. Oli kello sitten 3-4-5 yöllä tai vähän ennen puolta yötä tai aamupäivällä, päivällä, iltapäivällä illalla.
Kaikenlaisia hulluja sitä saa naapureiksi. Sitten kun sen kans
Suosittelen nukkumiseen tarkoitettuja korvatulppia jos äänet häiritsee. Itse nukun päiväaikaan kun teen öisin töitä ja tulpat korvissa ei edes päiväaikaiset äänet häiritse. Kannattaa kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vikailmoituksen teko on aivan ylivoimainen tehtävä? Ulko-ovi kuuluu taloyhtiön vastuulle ja se on heidän tehtävänsä korjata se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisi
Kuule kun mulla on Peltorit, eikä auta yhtään. Kuten sanoin, porakonekin on miellyttävämpi kokemus, jopa aavistuksen hiljaisempi. Se ääni on siellä rakenteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvan itku on normaalia elämää. Pyörivä pesukone on normaalia elämää. EI ovien paiskelu ja kantapääkävely niin että ikkunat helisee. Ihmeen moni luulee että omassa kämpässä saa meluta niin paljon kuin sielu sietää.
Pyykinlinkous EI OLE LUVALLISTA hiljaisuusaikaan eli 22-07 välisenä aikana.
"Yörauha: Yleensä pyykinpesu on sallittua yöaikaan, sillä se katsotaan tavanomaiseksi elämäksi, mutta se ei saa aiheuttaa kohtuutonta melua.
Melurajat: Terveysasetus määrittelee, että yöllä kello 2207 välisenä aikana taustametelistä erottuva melu ei saa keskimäärin ylittää 25 desibeliä."
Sitten vaan mittaamaan desibelejä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäis olla tosirikas, jotta vois ostaa riittävän ison tontin sen omakotitalon alle ja ympärille, jotta naapurin "elämän äänet" ei kuuluisi. Omaa tonttia pitäisi olla useampi hehtaari!
Lisäksi sen pitäisi olla aivan vesistön yläjuoksulla, ja vallitsevat tuulensuunnatkin täytyy huomioida.
Muuten voipi tulla sellaista elämiseen kuuluvaa pientä kuin osin palaneita styroksinkappaleita alavirtaan jokea, palavan muovin kärystä puhumattakaan... (Meillä on mökillä joen yläjuoksulla joku oman elämänsä jätteenkäsittelijä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvan itku on normaalia elämää. Pyörivä pesukone on normaalia elämää. EI ovien paiskelu ja kantapääkävely niin että ikkunat helisee. Ihmeen moni luulee että omassa kämpässä saa meluta niin paljon kuin sielu sietää.
Olen samaa mieltä. Jos arkipäivänä ei ehdi pestä pyykkiä klo 07-22 välisenä aikana, niin silloin sen pyykinpesun voisi keskittää vaikkapa lauantaiksi ja sunnuntaiksi klo 10-18 väliseksi ajaksi. Silloin ehtii hyvin pestä useamman koneellisen pyykkiä peräkkäin.
Eihän he mitään varsinaisen ehtimisen mukaan niitä aikoja katsele, vaan milloin on halvinta pestä eli pörssisähkö on halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Jos arkipäivänä ei ehdi pestä pyykkiä klo 07-22 välisenä aikana, niin silloin sen pyykinpesun voisi keskittää vaikkapa lauantaiksi ja sunnuntaiksi klo 10-18 väliseksi ajaksi. Silloin ehtii hyvin pestä useamman koneellisen pyykkiä peräkkäin.
Pörssisähkö määrittää pesuajankohdan.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko sinä kuunnella päivittäin tuntitolkulla, kun naapuri hakkaa kumivasaralla lattiaa? Nimittäin täsmälleen samanlainen töminä kuuluu, kun kantapäätä hakataan lattiaan joka ikisellä askeleella. Niin miten joku toisella tavalla tehty täysin samanlainen ääni on ok, mutta toinen ei?
Ja ei, korvatulpat ei auta, vaan pahenta asiaa, kun töminä kulkee rakenteiden kautta.
Vierailija kirjoitti:
Blenderi, imuri ja pesukone on kaikosta v-mäisimmät. Valitin yläkertalaiselle sen smoothien teosta, no se sanoi että se tekijä asuu hänen yläpuolella. Eli kuiluun yhden kerroksen yli.
Se on änänierityksessä.silloin vika. Ei blenderin käyttäjässä.
Kanta-astujia taitaa olla aika paljon enemmän kuin kazakstanilaisen lehmänkellon soittajia.
t: kanta-astuja, joka asuu kaikkien onneksi omakotitalossa