Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko, että pystyt olemaan 70-vuotiaaksi saakka töissä?

Vierailija
13.10.2025 |

?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ja ikää vasta 52.

Vierailija
2/60 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ikää 47 v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskon. Täytän ensi kuussa 54 v ja olen ihan virtaa ja intoa täynnä. Samaan aikaan kaksi vuotta vanhempi ystäväni miettii, että miten jaksaa eläkeikään saakka.

Olen aktiivinen, positiivisuuden kaivaja - vaikka väkisin. Olen aina liikkunut aktiivisesti, mutta nyt lisäsin ohjelmistoon kuntosalia 2 x vkossa ja käyn lisäksi ct:ssä 2 x vkossa. Hyötyliikun joka päivä ja sitten vielä lenkkeilen 2 x vkossa. Sitten opiskelen työn ohella korkeakoulussa. 

Vierailija
4/60 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen kevyttä toimistotyötä ja olen ainakin nyt vajaa 60 vuotiaana erinomaisessa fyysisessä kunnossa, joten siinä mielessä pystyisin. Luultavasti myös pää kestäisi sen verran, että pystyisin selviämään työtehtävistä, jotka kuitenkin vaativat jatkuvaa lisäopiskelua yms. Olen kuitenkin jo nyt luopunut vaativimmista tehtävistä, sellaisista jotka saattaisivat aiheuttaa stressiä, vaikka toki myös tekisivät työstä mielenkiintoisempaa ja veisivät tulevaisuudessa paremmille palkoille, mutta olen sellaista tehnyt jo tarpeeksi kauan ja melkein loppuun palanut, enää en jaksa enkä välitä, viihdyn ja minulle riittää nykyiset työtehtävät. Eli jos se riittää myös työnantajalle (toiseiseksi riittänyt), niin voisin varmaan työskennellä 70 vuotiaaksi. En tosin tahtoisi. Rahan vuoksi ehkä saattaisin joutua sen kuitenkin tekemään.

Vierailija
5/60 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta pystyisin, ei ongelmaa. Mutta elämässä on muutakin sisältöä kuin työnteko ja asioita joihin ei riitä se kahden - kolmen viikon vuotuinen kesäloma ja neljänkymmenen vuoden pitämättömät talvilomat. Niihin muihin juttuihin aijon käyttää joitain vuosia, ennen kuin kuolo minut korjaa tai hiihtelen nelipyöräisellä potkurilla pitkin hoivakodin räsymattoja.

Vierailija
6/60 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin, ellen saa jotain syöpää tms parantumatonta tautia, joka veisi työkyvyn. En ole mikään kuntoiluihme ja syömispuolessakin olisi varmaan parannettavaa, mutta vointi on ihan hyvä ja toimin mielenkiintoisissa hommissa, joissa olen alani huippuosaajia. Mikäs tässä olisi jatkaessa. Täytin juuri 60.

Vierailija
7/60 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin muttei kiinnosta. 

Vierailija
8/60 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pystyn, terveydentilastahan se riippuu

Vierailija
9/60 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua, en pysty. Ehkä onnistuisi, jos saisin tehdä pelkkää etätyötä ilman jatkuvaa pomojen keksimää uudistusvimmaa ja halihali-kampanjoita.

Vierailija
10/60 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä niitä " röitä" kun jo 50 syrjitään, se on fakta. Toi voisi pätee vain- jos olisit saanut ikisuojatyöpaikan jostain- mitähän ne voisi olla. Ikiproffa ja siisti kevyt siätyö. Jos äly toimii vielä, niin toihan voi vettä vaikka kasikymppiseksikin.

Tuossa oli yks sairaanhoitaja.kosmetologi, joa super terveellisesti eli ja huolto itseään , ja oli 75v omassa firmassaan. Mutta kyll sen vaan jotenkin aisti-näki, että on jo iäkkäämpi ja katsoisin että jäisi eläkkeelle. Uskomatonta ei jäänyt vaan kuoli haimasyöpään, raivoraitis ja syö raakaravintoa jne. mnei jo vähän överiksin. ja noi luontaistuotteetkin rasittaa muuten maksaa,moni ei hokaa tuota.

Vierailija
11/60 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
12/60 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty. Olen raskasta 3- vuotyötä tekevä sh, onkologialla. Nyt 57v, tyävuosia takana 30 vuotta. Paljon fyysisiä vaivoa: seläsdä välilevyjen pullistumia nostelusta, ( alkuvuosina ei ollut juuri mitäön apuvälineitä), raskaadta työstä deurannut nivelrikko polvisa, lonkissa, käsisdä, olkapäissä. 

Tuntuu hullulta, että joku vasarakoputtelija, hallituasammattilsinen tällaista ehdottaa. 

Voidi minutkin viedä vaikka pyörätuolilla hallitusten kokoukksin, jossa katselisin papereita, ja koptauttaisin nuijalla pöytää, jos olisin pj. 

Pshoittelut kirjotudvirheidtä, niinkuin mainitdin, kädidsäkin paha nivelrikko.

Vierailija
13/60 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että olen työttömänä eläkkeelle pääsyyn saakka. Ei yli 50 vuotiaita palkata.

M.54

Vierailija
14/60 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se mahdollista, jos oppilasaines ei hirveästi huonone. Pitää olla optimisti. Mutta hullujen kanssa en jaksa jäädä riitelemään vanhana.

T. Yläkoulun opettaja 

Vierailija
15/60 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta puolesta pystyisin, mutta työnantajien mielestä olen jo nyt 43-vuotiaana liian vanha.

Vierailija
16/60 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En,koska en ole elossa enää silloin.

Vierailija
17/60 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisä- vai ulkotyöt?

Vierailija
18/60 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tähän nykyiseen hommaan menehtyy paljon ennen sitä.

Vierailija
19/60 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sairastumisen takia kymmenen vuotta työelämän ulkopuolella, nyt opiskelen amiksessa lähes nelikymppisenä. Tuskin tulen enää edes työllistymään. Voisi pistää kuulan kalloonsa jo.

Vierailija
20/60 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty. Olen raskasta 3- vuotyötä tekevä sh, onkologialla. Nyt 57v, tyävuosia takana 30 vuotta. Paljon fyysisiä vaivoa: seläsdä välilevyjen pullistumia nostelusta, ( alkuvuosina ei ollut juuri mitäön apuvälineitä), raskaadta työstä deurannut nivelrikko polvisa, lonkissa, käsisdä, olkapäissä. 

Tuntuu hullulta, että joku vasarakoputtelija, hallituasammattilsinen tällaista ehdottaa. 

Voidi minutkin viedä vaikka pyörätuolilla hallitusten kokoukksin, jossa katselisin papereita, ja koptauttaisin nuijalla pöytää, jos olisin pj. 

Pshoittelut kirjotudvirheidtä, niinkuin mainitdin, kädidsäkin paha nivelrikko.

Vaihda osastotyö poliklinikkahommiin,niin helpottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän