Mikä on perhedynamiikassa pielessä jos 30-vuotias asuu edelleen vanhempansa kanssa?
Onko vanhempi läheisriippuvainen vai lapsi jollain tapaa kehityshäiriöinen?
Kommentit (275)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä asun vanhemmilla ja samoin tyttöystävä. Säästetään näin rahaa omaan asuntoon. Kummatkin töissä. Muuten ei ikiä saatais asoa kasaan
No tää onkin sitt vähän eri juttu, että ei jää vetelehtimään toisten nurkkiin ja oppii huushollin hoidon. Hyvä- teillä on selkeä tavoite ja tulevaisuus, ton vielä tajuu. Mutta noi jotka suu lapsuus-koululaishuoneessan vielä 30v, onhan siinä mätää.
Jep. Lainat oli vaihtoehto mutta jos saadaan lapsia niin ei oltais pystytty maksamaan. Eli parempi kerää rahat asumalla vanhemmilla ja ilman lainaa. Ei tääkään nyt paras vaihtoehto ollu
Vierailija kirjoitti:
Aika heikko selitys tuo raha. Voi myös asua omanikäisten kanssa kimppakämpässä sen sijaan että on aikuislapsi äidin helmoissa.
No kun ongelman ydin on se että ne on nimenomaan henkisesti ja sosiaalisilta taidoiltaan lapsia. Ei sellainen pärjää muiden tasavertaisten kanssa. Tarvitsee sen äidin.
Täällä taas vanhat boomerit ihmettelemässä miksi nuoret asuu kotona pidempään, kun asuntojen keskihinnat on nousseet omasta nuoruudesta 500% ja keskivuokrat 300% ja palkat on nousseet samaan aikaan 70%. :D
Ja nuo 'hinnat lähtien' -asunnot on niitä 22 neliön yksiöitä vuokratontilla. Ei niitä 4-huoneen omakotitaloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä äiti ehkä oli läheisriippuvainen. Hänen mielestään perheen kuopuksen, eli veljen ei kannata muuttaa pois kotoa, kun kotonakin voi asua. Se ehkä kuitenkin pilasi veljen elämän. Olisi ollut parempi, jos velikin olisi lähtenyt nuorena maailmalle ja hankkinut oman elämän, niin kuin me muutkin. Siellä se veli nyt yksin kököttää, kun vanhemmat on kuolleet. Ei koskaan saanut omaa perhettä ja lapsia vaikka oli lapsirakas.
Elämähän siinä kyllä hukkaan menee. On ikuisesti jonkinlainen äidin jatke.
Epäitsenäinen epäaikuinen, tunne-elämä pikkulapsen tasolla. Oikein haluttu miestyyppi tämä (not).
No ei ainakaan oma veljeni ole tunne-elämältään pikkulapsen tasolla vaan ihan fiksu mies, e
Et sinä siskona tiedä mitään hänen tunne-elämästään. Sen näkee vain kumppani
Vierailija kirjoitti:
Joissakin kulttuureissa asutaan koko ikänsä perheen parissa, onko se outoa?
On se. Anoppi aina sanoi, että ei voi toivoa kenellekään miniän kohtaloa miehen lapsuudenkodissa. Anoppi pääsi aloittamaan oman elämän vasta, kun appivanhemmat oli haudassa.
Onneksi anopin appivanhemmat kuoli suht nuorina ja anoppi sai viettää parempaa elämää sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mammanpojista kasvaa inceleitä.
Katsokaas kun naiset kyllä huomaavat, että mies on napanuoralla kiinni äidissään eikä itsenäinen, kypsä aikuinen omine ajatuksineen, arvoineen ja vastuunkantokykyineen.
Tuollainen mammanpoika tunnetaan alustalla nimellä miesvauva.
Miesvauva? Tule katsomaan ja kokemaan karvaista jököä ja puhu vasta sitten. Kiittelet jos et pyörry!
Vierailija kirjoitti:
Hahahhahahahhaa tämä femcelien miehiä kohtaan suuntaama todella toksinen viha. Mistä kumpuaa - ehkä omasta l a a r d i p e r s e e s t ä n n e, joka ei kelpaa täysjärkiselle miehelle!? XX DDD
Keittikö äiti sulle aamulla kaurapuuroa? Vaihtoiko viikonloppuna sun Batman-lakanat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minunkin veli asuu edelleen vanhempiensa luona, ei ole ikinä asunut missään muualla.. ja ikää jo 50v. Ihan työssäkäyvä ja tavallinen mies. Tosin varmaan ikuinen poikamies.
Saunooko yhdessä äidin kanssa?
Asun omassa asunnossa mutta kyllä. Saunon äitini ja siskoni kanssa. Meillä suomalaisilla on tapana saunoa porukalla sukupuolesta riippumatta toisin kuin teillä ulkomaalaisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kehuskelet sillä, että ole elänyt vanhempiesi laskuun lähes kolmekymppiseksi?
Pitäisikö sitten mieluummin kehuskella, että on elänyt yhteiskunnan laskuun kolmekymppiseksi?
Jos kolmekymppisenä on edelleen muualta tulevien tukien varassa, ei ole kyllä paljoa mitään kehuskeltavaa. :D
No jaa. Olen työskennellyt useammassa paikassa yksityisellä sektorilla eli sillä aidosti tuottavalla osalla, mutta nykyään työttömänä. Eniten työpaikoissa häiritsee jatkuva lain rikkominen ja itseen kohdistuvat ongelmat. Voisin työskennellä ehkä vielä jossain rentojen setien (miksei tätienkin) luxus officessa, mutta en ole kyllä enää duunariammatteihin menossa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluais asua kimppakämpässä tuntemattomien kanssa?
Aika moni? Pelkäätkö muihin ihmisiin tutustumista?
Ihan normaalia on, että vanhemmat jeesaa lapsiaan taloudellisesti oman elämän alkuun. Ei siinä ole mitään "kuppaamista" vanhemmilta. Itsekin olen molemmille lapsille maksanut ekan takuuvuokran mielellään, auttanut myös vuokra-, sähösopimusten yms tekemisessä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluais asua kimppakämpässä tuntemattomien kanssa?
Ysärillä opiskelukavereista yli puolet asui soluasunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mammanpojista kasvaa inceleitä.
Katsokaas kun naiset kyllä huomaavat, että mies on napanuoralla kiinni äidissään eikä itsenäinen, kypsä aikuinen omine ajatuksineen, arvoineen ja vastuunkantokykyineen.
Tuollainen mammanpoika tunnetaan alustalla nimellä miesvauva.
Miesvauva? Tule katsomaan ja kokemaan karvaista jököä ja puhu vasta sitten. Kiittelet jos et pyörry!
Siis luulet olevasi kognitiivisesti akuinen siksi että sinulla kasvaa karvat ja siittimesi erektoituu? Olet kognitiivisesti max. 10-11 vuotiaan tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissakin kulttuureissa asutaan koko ikänsä perheen parissa, onko se outoa?
On se. Anoppi aina sanoi, että ei voi toivoa kenellekään miniän kohtaloa miehen lapsuudenkodissa. Anoppi pääsi aloittamaan oman elämän vasta, kun appivanhemmat oli haudassa.
Onneksi anopin appivanhemmat kuoli suht nuorina ja anoppi sai viettää parempaa elämää sen jälkeen.
Miniän roolin on kuulemma kissaakin huonompi, siitä voi päätellä paljon.
Mitä vikaa on aikuisen asua vanhan vanhempansa kanssa ja auttaa näitä? Eikö ajan henki just ole se, että lasten pitäs hoivata vanhempiaan? Oloneuvokset on tietysti oma lukunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 39v mies ja muutin omaan kämppään "vasta" 26-vuotiaana. Se oli itse asiassa ihan hyvä aika, sillä olin valmistunut AMK:sta ja töitäkin oli. Kävin siis eka lukion ja sit töihin, intti, Töitä, AMK. Aina olen tehnyt töitä, en ole KOSKAAN nostanut sosiaalitukia. Vanhemmilla käyn huoltamassa autoa, niin säästyn korjauskuluilta (+ potentiaalisilta reklamaatioilta, sillä ammattilaiset Suomessa on usein täysin surkeaa sakkia asiassa kuin asiassa). Hiuksetkin leikkaan itse. Paljon rahaa onkin säästynyt sijoituksiin. En olekaan mikään tyhjätasku. Toisin on niillä jotka muuttavat "itsenäistyvät" heti 18v. Usein he nostavat tukia JA pummivat vielä vanhemmilta rahaa! En minä heti töihin päästyäni ole pumminut sentin senttiä! Ihan naurettavaa touhua. Mitenkään kyllä ei ole naisjuttuihin vaikuttanut omilleen muuttaminen. Joskus harvoin sain lyhyitä juttuja baareista mukaan ja siinä se. Ei ole tarttunut p
"Eli kehuskelet sillä, että ole elänyt vanhempiesi laskuun lähes kolmekymppiseksi?"
Kumpi tulee halvemmaksi yhteiskunnalle, henkilö joka muuttaa täysin raakileena pois omilleen ja oppii kaiken täysin kantapään kautta, nostaa tukia ja kävelee muutenkin jatkuvasti ohuen jään päällä, vai henkilö joka tekee hommat fiksusti ja valmistelee itselleen pesämunaa ennen pois muuttoa? Minä en ole koskaan rasittanut yhteiskuntaa, toisin kuin kaiken maailman joka asiasta valittavat vasemmistolaiset, jotka tuntuvat jatkuvasti tarvitsevan valtion tissiä elääkseen. Ja tottuvat siihen, että aina voi tukeutua johonkin toiseen kun menee huonosti. Minä en ole tehnyt niin, olen hankkinut taloudellista puskuria ja ruokaakin nykyään löytyy, säilyke-tölkkejä ehkä 30 kpl, eli huoltovarmuuden pettäessäkin pärjään hetkisen. Kerro itse omat meriitit, vai onko niitä yhtään?
Olette italialainen perhe. Italiassa kotoa muutetaan keskimäärin 31 vuotiaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minunkin veli asuu edelleen vanhempiensa luona, ei ole ikinä asunut missään muualla.. ja ikää jo 50v. Ihan työssäkäyvä ja tavallinen mies. Tosin varmaan ikuinen poikamies.
Saunooko yhdessä äidin kanssa?
Asun omassa asunnossa mutta kyllä. Saunon äitini ja siskoni kanssa. Meillä suomalaisilla on tapana saunoa porukalla sukupuolesta riippumatta toisin kuin teillä ulkomaalaisilla.
Wtf. Ei todellakaan ole normaalia tai mikään "meidän suomalaisten" juttu saunoa insestisesti aikuisten sukulaistensa kanssa. Miesten ja naisten vuorot erikseen. Hyi fittan ajatukselle saunoa isien ja veljien kanssa. En saunoisi edes oman mieheni, sauna on puhdistautumista ja peseytymistä varten eikä mitkään pervot erektoivat miesenergiat kuulu sinne. Hyi fittan.
No ei ainakaan oma veljeni ole tunne-elämältään pikkulapsen tasolla vaan ihan fiksu mies, eikä ole epäitsenäinen epäaikuinen vaan hoitaa omat asiansa hyvin, mutta se juna meni ohi jolloin olisi pitänyt perustaa se oma perhe.
Seurustelusuhteitakin oli mutta ne varmaan kaatui siihen, että veli asui vanhempien kanssa. Kyllä ihmisen kannattaa muuttaa nuoren pois lapsuuden kodistaan, koska sitten vanhempana se voi olla liian vaikeaa.