Yle: Suomesta pakenee nyt paljon ihmisiä Espanjaan
Etenkin rikkaiden ja varakkaiden suomalaisten määrä on noussut Espanjassa rähähdysmäiseen kasvuun sillä ihmisille on tullut halu muuttaa joukoin pois Suomesta.
Kommentit (357)
Kaikista maailman paikoista pitää ängetä sinne minne muutkin halvan viinan perässäjuoksijat, Pikku-Härmään laumailemaan.
Ilmiö on kyllä ihan todellinen, vuokraloordinikin muutti pysyvästi Espanjaan, asuu siellä vuoden ympäri.
Käy kerran vuodessa Suomessa :)
Vierailija kirjoitti:
Ilmiö on kyllä ihan todellinen, vuokraloordinikin muutti pysyvästi Espanjaan, asuu siellä vuoden ympäri.
Käy kerran vuodessa Suomessa :)
Tietenkin se on todellinen. Jos ei ole tuloista tai sijainnista väliä, niin ihmiset lähtevät parhaaksi katsomaansa paikkaan.
Muutan tammikuussa pois Suomesta. Nyt on kaikki huonekalut ja tavarat myynnissä. Autoon tärkeimmät tavarat ja pois. Toivottavasti sota ei ala ennen sitä.
Aika paljon saisi maksaa että sinne muuttaisin. Ihme panikointia.
Onneksi osaan espanjaa natiivitasoisesti, asuin siellä 12 v ja ex mies on espanjalainen. Lähdemme lapsen kanssa Suomesta keväällä kun saan muutamia asioita kuntoon täällä. Ei olisi ikinä pitänyt palata Suomeen, elämäni virhe. Espanjassa oli mun ainoa vakituinen työsuhde Suomessa vaan silpputyötä.
mulla oli unelma saada Suomesta ok talo ja perustaa iso perhe,vakituinen työ. Päädyin yhden lapsen kanssa vuokralle lähiöön keikkatöiden varaan.
Ymmärrän heitä joilla on täällä kaikki, mökit, asunnot jne. Rahaa lomailla ja kiva elintaso. Meillä on sinänsä helppo lähteä ja suhteet valmiina ( ei Fuge) niin nyt on päätös kypsynyt. Tämä mun aika Suomessa on ollut kuin pahaa unta.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei sinua Mammu ryöstä niin sitten Kokoomus.
On täysin oikein kun uljaat muslimit tasoittavat varallisuuseroja.
T. Vihreä nainen
Siellä on myös kansainvälisen rikollisuuden pelipaikat. Paljon varmaan rikollisia rahan ja huumeiden perässä. Suomi on lintukoto tuohon verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siellä Fugessa tai yleensäkin Espanjassa voi tehdä jos olisi pitempään ? Jos ei kiinnosta golf eikä ryyppääminen.
Varmaan aika samoja asioita kuin Suomessakin kesäisin. Jos tykkää kylmästä ja räntäsateesta, niin sitten voi olla huono vaihtoehto.
Tykkään uida maauimalan lämpimässä vedessä, lukea kirjaston suomenkielisiä kirjoja, käydä kesäteattereissa, katsoa suomenkielistä televisiota, savustaa kalaa, poimia mustikoita ja kävellä metsässä. Ei taida onnistua mikään noista Fugessa, uima-altaiden vesikin on yleensä kylmää talvella.
No kyllä on se maauimalankin vesi kylmää talvella. Kirjoja voi tilata postitse, tai kuunnella äänikirjoja. Netin kautta onnistuu oikein hyvin suomalaisten tv ohjelmien katselu. Kalaakin voi savustaa ihan missä päin maailmaa tahansa. Teatteria ja muuta kultturia löytyy varmasti riittävästi myös. Mustikkametsän voi unohtaa, mutta kaikkea muuta listaamasi voi oikein hyvin tehdä. Vaan mikään pakkohan ei kenenkään ole muuttaa täältä minnekään. Osa kuitenkin haluaa lähteä paremman ilmaston vuoksi, tai mistä syystä nyt sitten kukakin lähtee. Jotkut on niin vakuuttuneita siitä, että tänne tulee sota, että lähtevät pois hyvän sään aikana.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten muutto ulkomaille johtaa siihen että Suomesta tulee islamilainen valtio 20-25v kulttua.
Ei saa tulla, ajetaan ne mieluummin pois
Vierailija kirjoitti:
Mitä Espanja aikoo tehdä hallitsemattomalle suomalaisten maahanmuutolle?
Toivottavasti palauttaa kotimaahansa.
Maa jossa koiria ( esim galgoja) heitetään rotkoon niin ei kiitos.Olen myös törmännyt aikoinaan ( majoitusala) niin röyhkeisiin espanjalaisiin ettei tosikaan,oli muunmaalaisetkin törkeitä,mut oikein korostui espanjalaisissa.
Mihinkäs köyhät ja keskituoloiset voisivat paeta? Romaniaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kukapa Suomeen jäisi!?
Itsekin muuttanut etelä-Eurooppaan (ei Espanja) jo muutama vuosi sitten.
Suosittelen myös koulutetuille lapsilleni häipymistä kun vielä pääsee lähtemään
Tosi tässä alkaa ilmasto olemaan aika ihanteellinen Suomessa, kun ei joudu kärvistelemään 40-50 asteen helteissä. Sääntö-Suomessa myös yleensä hommat toimii niin kuin on sovittu, eikä miten sattuu ja milloin sattuu. Sen voi kukin itse todeta asumalla kauemmin jossain muualla ja vasta sitten päättää, missä on parasta asua. Ros vo valtio rysylä tuossa vieressä on toki haittapuoli Suomessa.
No meille taas lämpö on tervetullut bonus. 40 astetta ei ole vielä mennyt rikki, korkein tänäkesänä 37 mutta meille ok.
Suomi on konkurssipesä jossa ei ole enää tavalliselle ihmiselle elinmahdollisuuksia.
Espanja on kiva maa, mutta ei ole minun kumpikin isoisä siksi sotinut vuosikausia neukkuja vastaan, että meikä lähtisi alkoholisoitumaan Espanjaan omasta kotimaastani. Raukat ne painuvat merten taa, tosi on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi tässä alkaa ilmasto olemaan aika ihanteellinen Suomessa, kun ei joudu kärvistelemään 40-50 asteen helteissä. Sääntö-Suomessa myös yleensä hommat toimii niin kuin on sovittu, eikä miten sattuu ja milloin sattuu. Sen voi kukin itse todeta asumalla kauemmin jossain muualla ja vasta sitten päättää, missä on parasta asua. Ros vo valtio rysylä tuossa vieressä on toki haittapuoli Suomessa.
No meille taas lämpö on tervetullut bonus. 40 astetta ei ole vielä mennyt rikki, korkein tänäkesänä 37 mutta meille ok.
Suomi on konkurssipesä jossa ei ole enää tavalliselle ihmiselle elinmahdollisuuksia
Et ole sitten näköjään Espanjan taloustilanteeseen tutustunut. On muuten huonompi kuin Suomen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on konkurssipesä jossa ei o
Katsopa kuinka talous kasvaa siellä
Vierailija kirjoitti:
Maa jossa koiria ( esim galgoja) heitetään rotkoon niin ei kiitos.Olen myös törmännyt aikoinaan ( majoitusala) niin röyhkeisiin espanjalaisiin ettei tosikaan,oli muunmaalaisetkin törkeitä,mut oikein korostui espanjalaisissa.
Suomessa lopetetaan metsästyskoirat kivellä päähän heittämällä ja upotetaan kissanpennut veteen. Hylätään kissoja ulos.älyttömät määrät. Tarhataan eläimiä turkin vuoksi
Minä olen törmännyt niin huonosti käyttäytyviin suomalaisiin ettei tosikaan ei tervehdi tai katso silmiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meille taas lämpö on tervetullut bonus. 40 astetta ei ole vielä mennyt rikki, korkein tänäkesänä 37 mutta mei
Espanjan valtion velka on pitkälti yli 100% bkt:stä, Suomessa on siihen matkaa vielä kymmeniä prosentteja. Työttömyyskin on pahempi kuin Suomessa. Tosin missään muualla ei olekaan yhtä pahat luvut.
En ole perehtynyt koko asiaan, mutta siellä voi olla varakkaita, joiden ei tarvitse edes tehdä töitä. Siellä voi olla hyvätuloisia etätyön tekijöitä, jotka voivat hoitaa työnsä mistä tahansa.