Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Suomesta pakenee nyt paljon ihmisiä Espanjaan

Vierailija
12.10.2025 |

Etenkin rikkaiden ja varakkaiden suomalaisten määrä on noussut Espanjassa rähähdysmäiseen kasvuun sillä ihmisille on tullut halu muuttaa joukoin pois Suomesta.

https://yle.fi/a/74-20187550

Kommentit (332)

Vierailija
261/332 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa mennä vaan, ei Suomi vätyksiä tarvii. Kunhan eivät sitten yritä tulla häntä koipien välissä takaisin kun kaikki ei ollutkaan kuin Strömsössä.

Totta kai voi aina tulla takaisin jos ei onnistu. Mitään riskiä ei ole, tuet odottaa kotisuomessa

Vierailija
262/332 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on tämä linkki Espanjan tukiin.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010938016.html

"Vähimmäistoimeentulo 604 euroa."

Miksi sulle tulee mieleen ensimmäisenä tuet? Miksi. Kerro?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/332 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaa mennä vaan, ei Suomi vätyksiä tarvii. Kunhan eivät sitten yritä tulla häntä koipien välissä takaisin kun kaikki ei ollutkaan kuin Strömsössä.

Totta kai voi aina tulla takaisin jos ei onnistu. Mitään riskiä ei ole, tuet odottaa kotisuomessa

Voi voi tuliko jo ikävä kun en tullutkaan valtiolle töihin?

Vierailija
264/332 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vttu tässä maassa on jotain todella pahasti pielessä jos muuta työnantajaa ei saa olla kuin valtio.

Vierailija
265/332 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä myös haaveilen että voin asua espanjassa, tämän takia minä lopetin kuluttamisen joskus korona aikana ja kaiken ylimääräisen sijoitan. Suomi on paskamaa, täällä ihmiset on tolloja joten siksi haluan pois täältä. 

No mitäs vieläkin vaan haaveilet?

No ensin mulla pitää olla salkulla kokoa vähintään 500 000e jotta voin elää espnjassa salkun tuotolla. Mun pitää kituuttaa ja olla kulumatta suomessa vielä noin 10 vuotta jotta saan työlläni kyseisen summan kasaan. 

Miksi sillä tuotolla pitää pelkästään elää, kelle meinaat jättää pääomasi kun potkaiset tyhjää? Minä teen exitin työelämästä heti kun salkun arvo on 300 000, jolla elän ruhtinaiksi sen 10 vuotta, kunnes saavutan oman eläköitymisiän alarajan ja pääsen eläkkeelle. Syön siis pääomaa ja tuottoa, enkä yritäkään elää pelkillä tuotoilla.

Vierailija
266/332 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ei sinne pysyvästi kannata muuttaakaan, vaan esim. marras-huhtikuun väliseksi ajaksi. Kunhan on ulkomailla korkeintaan 180 vrk, niin pysyy koko ajan suomalaisen sosiaaliturvan piirissä.

Oma suunnitelmani on se, että myyn kämpän ja irtaimiston pois muutaman vuoden kuluttua, mutta kesämökin jätän (jossa asun keväästä syksyyn). Marraskuun alusta sitten vuokrakämppä Aurinkorannikolta huhtikuun loppuun, pysyvästi en todennäköisesti tule edes muuttamaan sinne. Tosin Kaakkois-Aasiassa voisi asua vähintään puolet halvemmalla, mutta pitkä lentomatka sinne ei houkuttele. Lisäksi Manner-Espanjasta pääsee pikkurahalla Kanarialle tai minne tahansa Euroopassa, joten nähtävää kyllä halutessaan riittää.

Perheettömänä sinkkuna on toki helpompi tulla ja mennä, mutta ei se vaikeaa ole muillekaan jos vaan suunnittelee kaiken hyvin. Kuka hemmetti sitä pian koittavaa pimeää loskapaska-aikaa oikein kaipaa, kun ilmastoltaan mukavampiakin paikk

Hankitko Suomesta Poste Restanten? Kesämökki ei käy vakiosoitteesta.

Muuten, vuokrakämpät ovat hinnoissaan eikä niitä ole helppo nykyään Costa del Solilta saada.

Vierailija
267/332 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ihmiset ovat perseestä ja ahneita. Esimerkiksi muualla 500-800 euroa kuussa kelpaa palkaksi, mutta Suomessa immeisille tulee siitä itkupotkuraivarit ja vaaditaan että pitäii saada enemmän. Ei tänne hullulaan kannata jäädä.

Vierailija
268/332 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä myös haaveilen että voin asua espanjassa, tämän takia minä lopetin kuluttamisen joskus korona aikana ja kaiken ylimääräisen sijoitan. Suomi on paskamaa, täällä ihmiset on tolloja joten siksi haluan pois täältä. 

No mitäs vieläkin vaan haaveilet?

No ensin mulla pitää olla salkulla kokoa vähintään 500 000e jotta voin elää espnjassa salkun tuotolla. Mun pitää kituuttaa ja olla kulumatta suomessa vielä noin 10 vuotta jotta saan työlläni kyseisen summan kasaan. 

Miksi sillä tuotolla pitää pelkästään elää, kelle meinaat jättää pääomasi kun potkaiset tyhjää? Minä teen exitin työelämästä heti kun salkun arvo on 300 000, jolla elän ruhtinaiksi sen 10 vuotta, kunnes saavutan oman eläköitymisi

Tuota minäkin olen ajatellut. Ihmisillä on joku harhaluulo, että salkusta ei saa kuluttaa pääomaa senttiäkään. Tietenkin saa ja kannattaakin.

Vierailija
269/332 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni ulosottovelallinen on muuttanut Espanjaan kuten Jethro Rostedt.

Vierailija
270/332 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siellä Fugessa tai yleensäkin Espanjassa voi tehdä jos olisi pitempään ? Jos ei kiinnosta golf eikä ryyppääminen. 

Vierailija
271/332 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vttu tässä maassa on jotain todella pahasti pielessä jos muuta työnantajaa ei saa olla kuin valtio.

No siis vauvallahan pienyrittäjät -varsinkin kahvilat + ravintolat- on pahinta mitä tiedetään. Niille riistäjille ei kahvista makseta vaan ostetaan ilolla S-ryhmältä ja Keskolta! Pullat myös!

Vierailija
272/332 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat ole ikinä Suomea tai mitään maata puolustaneet, kyllä se on köyhien hommaa se. Eniten näissä Petterin fanipojissa ärsyttää totaalinen historian osaamattomuus, nauretta ylimielisyys ja kuvitelmat omasta erinomaisuudestaan ja ylivertaisuudestaan.

Tervemenoa Espanjaan, siellä on meidän isot kalat aivan pikkupelaajia ja karma saa kyllä kiinni kenet haluaa, kuten kansan syvät rivit tietää.

Vaikka rikkaat ja hyvätuloiset kuinka vi tut taa, niin ovat he silti verotulojen lähde. Tärkeä verotulojen lähde. Itse en ainakaan halua, että nuo kermaperseet muuttavat pois Suomesta.

Vierailija
273/332 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä maassa nyt on monikin asia vinksallaan, lähinnä tuolla menttaali puolella, Joillakin tuntuu olevan ajatuksena että ihmiset ovat valtion omaisuutta kehdosta hautaan ja jos joku muuttaa ulkomaille, se on vähän sama juttu kuin lehmä olisi karannut navetasta ; )

Vierailija
274/332 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä Fugessa tai yleensäkin Espanjassa voi tehdä jos olisi pitempään ? Jos ei kiinnosta golf eikä ryyppääminen. 

Varmaan aika samoja asioita kuin Suomessakin kesäisin. Jos tykkää kylmästä ja räntäsateesta, niin sitten voi olla huono vaihtoehto.

Vierailija
275/332 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervemenoa sinne vaan! Ja ei tarvitse luimia takaisin sitten, kun alkaa käyttövesi loppua, lämpötila huidella +45 asteessa ja metsäpalot kolkutella ovella tai tulvat valua mereltäpäin tai pitkin vuorten rinteitä. Pysykää siellä! 

Vierailija
276/332 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös sosiaalinen vaikuttaminen ole päivän juttu :D

Vierailija
277/332 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla todella tyhmä ihminen jos tänne qikoo jäädä vielä asemaan. Kiitos Orpon. Ei ole enää turvallinen maa kun uhkaillaan että ryöstellään ja varastellaan jos sanoo että pitäisi me no töihin eikä elää yhteiskunnan tuilla.

Se, että maa ei ole turvallinen on vihervassujen ansiota. 

Jos afrikasta ja lähi-idästä tulleita ihmisiä pelkää niin Espanjahan on juuri oikea paikka muuttaa :D 

Vierailija
278/332 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla luuseri jos unelmien huipentuma on joku Fuengirola.

Vierailija
279/332 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun tulee sairauksia niin kipinkapin takaisin Suomeen!

Vierailija
280/332 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂😂menkää te Espanjaan...😂 Trump potkaisee ne muutenkin pois natosta, Espanjalla ei ole varaa edes maksaa puolustusmenojaan. Siellä kituutatte minimipalkalla Suomen palkoista. Täällä selvästi puhuu tietämättömyys maan huonoista puolista mutta ainahan sieltä jonkun hometönön löytää, teltassa ja veneen alla tarkenee nukkua, yöllä voi tulla kyllä kylmä. Vasemmistopoppooko täällä louskuttaa ja on jo jalka valmiina oven raossa lähtemään karkuun kuten raukkikset tekee?! Eihän punikeista mihinkään sodassa ollutkaan, surkeita täipesäkkeitä. Niin, Espanjassa on isoja torakoita ja rottia, sopii teihin.

Kyllä ne on ne perussuomalaiset (tän palstan mukaan ainakin), jotka lähtee. On kyllä ironista - eivät ole mitään kunnon suomalaisia vaan maamuiksi hinkuvat. Mä on vihervassari ja Suomea en jätä ikinä, kuolen mielummin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän