Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö vanhempia oikeasti enää kiinnosta mitä 15-v puuhaa

Vierailija
12.10.2025 |

Minulla on 15-v tytär ja murrosikä on päällä. On ollut alkoholikokeilut, vapet, näpistys jne. Kun otan yhteyttä kavereiden vanhempiin, en voi käsittää miten vähän vanhempia kiinnostaa. Eivät huomaa, että lapsi on juonut, uskovat kaiken mitä teini sanoo (oli lähipuistossa hengailemassa kun oikeasti ollut esim kampissa jne). Turhauttaa. Kun kysyn mikä teillä on kotiintuloaika niin usein sanotaan, että ei ole mitään tarkkaa. Esim eilen soitin yhdelle vanhemmalle 22.15 kun tyttäreni kotiintuloaika oli klo 22 ja akku oli loppunut (sijainti kamppi klo21). Tämä vanhempi sanoi, että heillä ei ole kotiintuloaikaa, että oli juuri laittanut tyttärelleen viestiä. Sitten tämä vanhempi ilmoitti minulle klo 22.30 että tytöillä oli loppunut akku ja olivat olleet lähikaupassa.. joopa joo. 

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä otat ongelman muiden lasten asioista?

Vierailija
62/69 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä monessa ihan tavalliselta vaikuttavassa perheessä on tosi löysiä ja saamattomia, välinpitämättömiäkin vanhempia.

Minä ihmettelin ja yritin viritellä luokan vanhempien kanssa keskustelua jo joskus 5-6 luokalla, että ovatko he tietoisia, että lapset ovat öisin puhelimella... oma poikani kertoi, että muutamilta kavereilta tulee arkenakin snäppejä joskus puolenyön jälkeen / aamuyöllä. Poikani näki ne siis aamulla, meillä meni puhelin kiinni klo 20.30. Kyse 11-12v lapsista. Ei kiinnostanut vanhempia, ei herättänyt keskustelua paitsi niissä, joiden lapsilla oli rajat. 

Oma tyttö on kutosella. Whatsapissa saattaa olla aamulla yli sata viestiä eri ryhmissä, kun tytön ruutuaika on mennyt illalla 20.00 kiinni. Itse katselen välillä mitä siellä on, niin keskellä yötä osa on puhelimella ja muutenkin välillä jutut on sellaisia, että vanhempien olisi hyvä olla tietoisia.

Mutta jos aiheesta yrittää jutella vanhempien kanssa, niin monen mielestä kutosluokkaiset on jo riittävän isoja ja loukkaa yksityisyyttä lukea toisen viestejä. En minäkään yksityisviestejä koskaan lue, mutta seuraan mitä ryhmissä tapahtuu ja niin kannattaisi monen muunkin vanhemman seurata.

Omalla tytöllä ei ole snäppiä eikä tule ennen kuin vasta seiskalla, jos silloinkaan. Ruutuajan mentyä kiinni puhelimella voi vaan tehdä duolingoa tai lukea hesaria. Ja tietty soittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja edelleenkin olen lapseton. Etkö sisäistä äidin ja tädin eroa?

Jos et signeeraa viestiäsi esim. "se täti", niin kukaan ei voi tietää, mitkä viesteistä tulevat juuri sinulta. Tämä on palsta, jossa lukuisat ihmiset kommentoivat nimettöminä.

Vierailija
64/69 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs mämä Tik tok videot?

Vierailija
65/69 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joka tapauksessa ihan turvallinen aikuinen.

Vierailija
66/69 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on erinomaista materiaalia vapaaehtoisen lapsettomuuden puolesta.

Amen.

Vierailija
67/69 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on erinomaista materiaalia vapaaehtoisen lapsettomuuden puolesta.

Tai miksi tulisi ottaa kunnon mies.

Vierailija
68/69 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väestötutkimuksissa on havaittu, että isättömyydestä kärsivillä nuorilla voi olla korkeampi riski alkoholin, marihuanan ja muiden päihteiden käytössä. Esimerkiksi yhdessä tutkimuksessa 813 nuoren joukossa havaittiin isän kotona asumattomuuden korreloivan suurempaan alkoholin- ja marihuanan käyttöön sekä seksuaaliseen aktiivisuuteen.

Tieteelliset tutkimukset ja faktat on kiellettyjä täällä ellei niistä tule naisille hyvä mieli. Tämä tutkimus aiheuttaa ikävän syyllisyyden tunteen.

Miten se äideille syyllisyydentunnetta tuottaa, jos isät ei hoida isyyttään? Eiköhän tuo syyllisyys kuulu sille isälle, joka ei ole pysynyt lastensa elämässä. Mikä lie kiinnostanut enemmän.

Naiset uhriutuu kun ottaa panomiehen ja haluaa sulkea silmänsä siltä että se mies on suosittu myös muiden naisten keskuudessa. Sitten ajatellaan että miestä voi muuttaa vaikka olisi hyviäkin koti isä matskua saatavilla mutta kun ne eivät ole niin jänniä. Kannattaisiko katsoa kelle koipensa avaa?

Vierailija
69/69 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä monessa ihan tavalliselta vaikuttavassa perheessä on tosi löysiä ja saamattomia, välinpitämättömiäkin vanhempia.

Minä ihmettelin ja yritin viritellä luokan vanhempien kanssa keskustelua jo joskus 5-6 luokalla, että ovatko he tietoisia, että lapset ovat öisin puhelimella... oma poikani kertoi, että muutamilta kavereilta tulee arkenakin snäppejä joskus puolenyön jälkeen / aamuyöllä. Poikani näki ne siis aamulla, meillä meni puhelin kiinni klo 20.30. Kyse 11-12v lapsista. Ei kiinnostanut vanhempia, ei herättänyt keskustelua paitsi niissä, joiden lapsilla oli rajat. 

Oma tyttö on kutosella. Whatsapissa saattaa olla aamulla yli sata viestiä eri ryhmissä, kun tytön ruutuaika on mennyt illalla 20.00 kiinni. Itse katselen välillä mitä siellä on, niin keskellä yötä osa on puhelimella ja muutenkin välillä jutut on sellaisia, että vanhempien olisi hyvä olla

"loukkaa yksityisyyttä" Voi luoja. muistan kun oli näitä kirjekaveri hakuja lehdissä 90 luvulla. Kyllä vanhemmat seuras mitä kirjeitä tulee ja mitä lähetetään ettei mene naku kuvia ja pikku housuja namusedille. Jos joku laki kieltää lapsen viestien luvun niin onneksi vanhemmat voi päättää onko koko laitetta käytössä vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi