Miksi miehille rentous on niin tärkeää?
Itselleni tulee rentoudesta mieleen se, että lojutaan sohvalla kulahtaneissa verkkareissa ja pesemättömissä hiuksissa piereskellen. Lapset piirtävät vapaasti seiniin ja kaivavat nenää eikä kukaan pese käsiään kunnolla. Tavarat lojuu hujan hajan ja missään nimessä ei saa kehottaa miestä viemään likaisia sukkiaan pyykkikoriin, koska rentous katoaa välittömästi. Miehen törttöilyille pitää myös vain nauraa hyväntahtoisesti eikä saa koskaan olla huonolla tuulella.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvailit välinpitämättömyyttä, et rentoutta
Mitä se rentous sitten on?
Ap
Luulen, että sinun vastakohtasi
Rento ihminen ei stressaa asisoista etukäteen, ei pingota, ei saa kohtausta jos jokin asia ei menekään suunnitelmien mukaan. Rentous näkyy kaikessa, jo siinä miten liikkuu. Rentous ei ole laiskuutta eikä löysyyttä, eikä kireyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvailit välinpitämättömyyttä, et rentoutta
Mitä se rentous sitten on?
Ap
Luulen, että sinun vastakohtasi
Rento ihminen ei stressaa asisoista etukäteen, ei pingota, ei saa kohtausta jos jokin asia ei menekään suunnitelmien mukaan. Rentous näkyy kaikessa, jo siinä miten liikkuu. Rentous ei ole laiskuutta eikä löysyyttä, eikä kireyttä.
Eli hälläväliä-asenne ilman mitään suunnitelmallisuutta? Minusta tuo ei tuo elämään mitään rentoutta vaan kaaosta ja turhaa ajanhukkaa.
Ap
Hui kamala miten stressaavalta tyypiltä aloittaja kuulostaa. Onneksi en kuulu tuollaiseen perheeseen.
Rento N43
Vierailija kirjoitti:
Mutta mikä on syynä siihen, että ihmisestä on tullut "pingottaja", sitäkin voisi pysähtyä miettimään.
Omassa ex-liitossa kun itse kannoin suurinta vastuuta siitä, että koti olisi edes jotenkuten siisti, asiat hoidetaan jne.
Toki itsekin sain jatkuvasti kommenttia, että älä pingota. No, sitten kun otin itsekin rennommin ja jätin esim. tiskit tiskaamatta kun exän perhettä oli tulossa kylään.
Arvaatko, kenelle noista tiskaamattomista astioista kuittailtiin pitkin vierailua?
Eli kun halusin kotona olevan siistiä etenkin kun vieraita oli tulossa, olin pingottaja. Vaan sitten kun otin itsekin rennommin, tuli tästä heti kommenttia, että et sitten ole viitsinyt tiskata.
Rentous tarkoittaa miehillä sitä, että eivät halua ottaa vastuuta muiden kuin itsensä hyvinvoinnista ja parhaasta. Jos esim tinderissä miehellä lukee, että etsii rentoa tutustumista, niin se tarkoittaa, että etsii seksisuhdetta tai -kertaa ilman tavoitetta parisuhteesta.
Miehen rentous on siis hänen itsekkäiden halujen tyydyttämistä muiden kustannuksella.
Aika paljon on rentoja miehiä.
Naisille ja miehille rentous tarkoittaa eri asioita. Naisille se on todella sitä rentoutumista, lepäämistä ja stressitöntä tilaa.
Miehille rentous on toisen hyväksikäyttöä joka naamioidaan "rentouteen" eli halutaan toiselta jotain itselle. Esim nainen kokkaa tai pyllistää miehelle. Sitten on rentoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mikä on syynä siihen, että ihmisestä on tullut "pingottaja", sitäkin voisi pysähtyä miettimään.
Omassa ex-liitossa kun itse kannoin suurinta vastuuta siitä, että koti olisi edes jotenkuten siisti, asiat hoidetaan jne.
Toki itsekin sain jatkuvasti kommenttia, että älä pingota. No, sitten kun otin itsekin rennommin ja jätin esim. tiskit tiskaamatta kun exän perhettä oli tulossa kylään.
Arvaatko, kenelle noista tiskaamattomista astioista kuittailtiin pitkin vierailua?
Eli kun halusin kotona olevan siistiä etenkin kun vieraita oli tulossa, olin pingottaja. Vaan sitten kun otin itsekin rennommin, tuli täs
Tämä. Miesten on helppo ottaa kotona rennosti, koska sotkua ei nähdä heidän syynään. Naisen kunniallisuutta, vastuullisuutta ja hyvää vanhemmuutta on aina mitattu kodin siisteydellä. Ei miesten. Tällä on pitkät perinteet: Työtehoseura, Martat, naistenlehtien ohjeet kunnolliseen kodin emännyyteen jne.
On tutkittu, että sosiaalityöntekijätkin arvioivat kodin siisteyden kautta perheenäidin kunnollisuutta, eivät isän. Satoja vuosia vallalla olleet käsitykset eivät hetkessä muutu.
Rentous = mukavuus. Mitä pahaa on välillä ottaa rennosti ja maata sohvalla viltin alla ja nauttia hetkestä? Minulle miehenä se ei tarkoita rikkinäisiä vaatteita, likaisia hiuksia ja piereskelyä sekä röyhtäilyä. Olen sivistynyt mies ja nautin omasta rauhasta, omista ajatuksista etenkin kun näitä hetkiä on kiireisen arjen ja työn takia harvoin. M38
Jep, tämä joidenkin rentous kaatuu monesti "pingottajien" niskaan. Asiat kun eivät oikeasti hoidu itsestään...
Itselleni tulee rentoudesta mieleen se, että lojutaan sohvalla kulahtaneissa verkkareissa ja pesemättömissä hiuksissa piereskellen. Lapset piirtävät vapaasti seiniin ja kaivavat nenää eikä kukaan pese käsiään kunnolla. Tavarat lojuu hujan hajan ja missään nimessä ei saa kehottaa miestä viemään likaisia sukkiaan pyykkikoriin, koska rentous katoaa välittömästi. Miehen törttöilyille pitää myös vain nauraa hyväntahtoisesti eikä saa koskaan olla huonolla tuulella.
Juuri näin.
Sohvalla ei todellakaan lojuta vaan istutaan siisteissä vaatteissa ryhdikkäästi, istumapaikkaa vaihdetaan säännöllisesti, ettei kangas kulu epätasaisesti.
Sisällä ei todellakaan piereskellä, jos pieru on tulossa se mennään päästämään ulos. Myös ulos mennessä on muistettava ryhdikäs kävely.
Lapset piirtävät vain siihen tarkkaan rajatulla pöydän osalla, nenää ei tietenkään kaiveta ja kädet desinfioidaan vähintään puolen tunnin välein.
Jokaiselle tavaralle on tietenkin oma ehdoton paikkansa eikä siitä poiketa missään tilanteessa, jos mies on jättänyt sukat pyykkikoriin mytyssä, tästä huomautus välittömästi.
Miehen jokaisesta pienestäkin virheestä tulee kertoa heti eikä mykkäkoulu tai raivo ole väärin. Miehelle ei kannata olla hyvällä tuulella kuin erityistilanteissa ettei se vaan totu siihen.