Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se jotenkin huono asia jos ihminen pitää yksinkertaisesta fyysisestä työstä?

Vierailija
12.10.2025 |

Vaikuttaa siltä, että on. En ole koskaan kunnolla viihtynyt muunlaisessa työssä vaikka lahjoja olisi moneen muuhunkin. Muut ihmiset tuntuvat myös hiljaa painostavan korkeakouluttautumaan vaikka puheiden tasolla ihmiset ovat muka samanarvoisia. 

Jos olen tyytyväinen vaikka vuokralla asumiseen, fyysiseen työhön ja siihen että viivan alle jää näin muutama satanen kuukaudessa niin se on silti jotenkin "säälittävää" siihen nähden että olisi statuskoulutus tai statusammatti ja statukseen sopivat tulot. 

Mitä jos ihminen ei kerta kaikkiaan näe itseään millään tuollaisella urapolulla? Minusta olisi hirvittävää herätä aamulla johonkin tuollaiseen elämään jos en kokisi mitään sielun paloa siihen. Sen sijaan tykkään nykyisestä työstä kun saan liikkua joka päivä. 

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen näin vaihdevuosissa järkevän painoinen, muotoinen ja kuntoinen nimenomaan ja ainoastaan fyysisen työni vuoksi. Mikään määrä työterveyden suosittelemaa sauvakävelyä ei riittäisi. Olen tässä ensimmäisessä ammatissani osa-aikaisena, koska yliopistokoulutukseni ei työllistänyt, ja se ei enää edes harmita. Asuntolaina on maksettu, lapsi maailmalla ja nurkat tavaraa täynnä niin tämän voi ottaa maksettuna treeninä, jolla mahdollistetaan reissaaminen kesällä.

Vierailija
22/66 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole huono asia kunhan sitten opiskelee yliopisto-opintoja työn ohessa sivistyksen vuoksi. Sitten on noloa, jos käy töissä vääntämässä mutteria ja vapaa-ajankin tekee jotain ihan aivotonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinpä.

Minun sisarukset ovat akateemisia, itse en ole.

Tehtaassa olin vuosia ja palkka oli varsin hyvä. Suht helppoa hommaa, työkaverit ok, urakat sai tehtyä pari tuntia ennen määräaikaa ja kaikilla yhteinen päämäärä puhaltaa samaan hiileen, ei stressiä, ei pakkoylitöitä, ei työpaikkakiusaamista, ei ahdistelua, ei paineita, hyvä työterveyshuolto, jämptit meiningit ja palkanlasku, eli koskaan ei virheitä, lomat ajallaan ja kaikki sujui.

Tuolta siirryin hoitoalalle, vaihtelun vuoksi, ja kouluttauduinkin hieman, mutta sitten petti terveys. Työkyvyttömyyseläkkeelle lopuksi. Ei hävetä yhtään.

Vierailija
24/66 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen näin vaihdevuosissa järkevän painoinen, muotoinen ja kuntoinen nimenomaan ja ainoastaan fyysisen työni vuoksi. Mikään määrä työterveyden suosittelemaa sauvakävelyä ei riittäisi. Olen tässä ensimmäisessä ammatissani osa-aikaisena, koska yliopistokoulutukseni ei työllistänyt, ja se ei enää edes harmita. Asuntolaina on maksettu, lapsi maailmalla ja nurkat tavaraa täynnä niin tämän voi ottaa maksettuna treeninä, jolla mahdollistetaan reissaaminen kesällä.

Kuitenkin akateemisissa asiantuntija-ammateissa olevat ovat todennäköisemmin keski-iässä normaalipainoisia kuin amisduunarit.

Vierailija
25/66 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin akateemisissa asiantuntija-ammateissa olevat ovat todennäköisemmin keski-iässä normaalipainoisia kuin amisduunarit.

Juuei toiminut mun kohdalla, aloin levitä ihan mukavuudenhalua ja itsekurin puutetta. Se käy jo kesäkuukausien aikana, kun ei tee töitä. Hedonistin luonne nääs.

Vierailija
26/66 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta näköjään edelleen puhtaan kateuden ja häpeän peittämiä. Ainakin tämän viestin kirjoittaja. Kuka kissan hännän nostaisi, jos ei kissa itse. Mitä jos lopettaisitte näiden typerien viestien kirjoituksen, nolaatte meidät kaikki vähänkään enemmän koulutetut. 

Vierailija
27/66 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei ole "hienoa" pitää työstä ja hallituksesta. Hienoa on maata kotona ja syyttää hallitusta omasta laiskuudesta.

Vierailija
28/66 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät? Mä olen ainakin järkevän painoinen ja muotoinen ilman suurempaa vaivaa ilman fyysistä työtä/suurta määrää muutakaan liikuntaa. 

Vierailija
29/66 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen ihmistä joka pitää työteosta.

Minä ihmettelen ihmisiä jotka inhoavat työtään. Hullua viettää kolmasosa elämästä hommissa joita inhoaa!

Vierailija
30/66 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se väärin ole fyysistä työtä tehdä. Onnellinen on se joka tekee työtä mistä tykkää.

Ehkä tuo akateemisten katkeruus fyysisentyön tekijöitä kohtaan tulee siitä että akateeminen ei näytä fyysisentyön tekijöille kelpaavaan. Ainakin omakohtaiset kokemukset on tusinasta tarjoilijoita, parista puistotyöntekijästä ja muutamasta muusta ammatista.

Vaimo tuli sitten hommattua akateemiselta puolelta.

Vierailija
31/66 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon kannalta hyvä, mutta kuinkas sitten suu pannaan kun eläkeikä nousee 80 vuoteen?

Mikä sinua siinä asiassa harmittaa, että joku haluaa tehdä ruumiillista työtä esimerkiksi vain siksi, koska on hauska rakentaa jotain näkyvää 

Vierailija
32/66 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät? Mä olen ainakin järkevän painoinen ja muotoinen ilman suurempaa vaivaa ilman fyysistä työtä/suurta määrää muutakaan liikuntaa. 

Siitä, että olen kokeillut elää elämääni koko elämäni ajan. Hyvä sulle! Mä en koskaan löytänyt tarvittavaa työorientaatiota, vähemmän on enemmän.

Vierailija
33/66 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä olet todennäköisyydet poiminut? Eikö akateeminen osaa käyttää lähdetiedostoja, vaan mutuilee omasta päästään 

Vierailija
34/66 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta ollenkaan. Minä pidän myös fyysisestä työstä ja tein sitä ihan tyytyväisenä ensimmäiset kymmenen vuotta työelämän aloittamisesta. Tekisin varmaan vieläkin, mutta loukkaannuin onnettomuudessa ja se ei ollut enää käytännössä mahdollista. Siinä vaiheessa korkeakouluttauduin ja nyt teen sitten toimistotyötä "statusammatissa". Kyllä siinä tuntitolkulla koneen ääressä istuskellessa edelleen tulee ikävä kunnon fyysistä työtä ulkoilmassa.

Vierailija
35/66 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä.

mitta todellaharvat pystyvät tekemään fyysistä tuötä eläkeikään asti. Siinä todiaan saa liikuntaa, mutta se on ihan liian yksipuolista. Kun kunto pettää jää yleendä todi pienelle työkyvyttömyyseläkkeelle tai on lopulta kuitenkin pakko kouluttutua kirjoituspöytähommiin.

Vierailija
36/66 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä.

mitta todellaharvat pystyvät tekemään fyysistä tuötä eläkeikään asti. Siinä todiaan saa liikuntaa, mutta se on ihan liian yksipuolista. Kun kunto pettää jää yleendä todi pienelle työkyvyttömyyseläkkeelle tai on lopulta kuitenkin pakko kouluttutua kirjoituspöytähommiin.

Saanko arvata mikä sinun ammattisi on pelkkien kirjoitusvirheiden perusteella?

Vierailija
37/66 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole huono asia. Kun olin nuorena tuollasessa työssä,  niin suojakypärästä kuuntelin kielikasetteja ja opin hyvin puhumaan erästä kieltä, mistä on ollut jopa hyötyä ainakin matkaillessa.

Vierailija
38/66 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On huono, koska työstä ei makseta kunnon palkkaa. Vaikka työt ovat yksinkertaisia niissäkin vaaditaan tänä päivänä tehokkuutta johon läheskään kaikki eivät pysty. 

Tehdastöistä maksetaan kyllä työn vaativuuteen nähden ihan poskettoman korkeita palkkoja. Sellaiseen kannattaa hakeutua, jos tykkää fyysisestä työstä.

Ne on yleensä vuorotöitä joista maksetaan. Kompensoi työn terveysvaikutuksia. 

Kyllä mulla oli ihan peruspalkkakin jo lähes 3 000 euroa.

No itse en saa kuin lähes 2 tuhatta käteen. Mitään lisiä ei ole kun ei meillä tehdä vuorotöitä. Mutta en ole lähdössä mihinkään, tämä työ sopii minulle parhaiten joten siedän pienen palkan.

Olen ollut talossa jo yli 20 vuotta niin se on myös varsin varma työpaikka.

Vierailija
39/66 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opiskelin ensin amkissa ja sit yliopistolla, töitä tein toimistossa ruutua tuijottaen ja vtutti koko ajan. Kuulemma pitäisi olla iloinen kun on siisti sisätyö, mutta ahdisti koko ajan. 

Opiskelin sitten raskaalle alalle duunariksi, siinä saa vääntää, kantaa ja nostella hankalissa kohteissa painaviakin asioita ties missä katuojassa räntäsateessa. Nyt on hyvä, paitsi että työnsaanti on huomattavan nihkeää. 

Näin työttömänä sitten mulle tutut ja kummien kaimat tyrkyttää ideana lähinnä jotain toimisto-, esimies- ja myyntitöitä, jotka ehkä liippaa aiempaan koulutukseeni, mutta joka ei mua kiinnosta pätkääkään. Ammatinvaihtoni tuntuu herättävän suurta ihmetystä muissa...

Vierailija
40/66 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan suunnittelin että vaihdan toimistotöistä puistoalanhommiin. Hain alalle, mutta eivät ottaneet edes koulutukseen kun haastattelussa paljastui että olen toimistotyöntekijä.

Ostin sitten 50ha metsää niin voi siellä puuhastella vapaa-ajalla ja puistoa rakentaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan