Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nostatko veroprosenttiasi vai pidätkö sen mikä verottajalta tullut tai teetkö muita muutoksia verokorttiin? Tuleeko yleensä palautuksia?

Vierailija
12.10.2025 |

Mä yleensä annan kevään olla sen mikä verottajalta tulee, katson toki että on suht oikein laskettu. Sitten viimeistään kesälomarahojen jälkeen tarkistan loppuvuodeksi kokonaan uuden verokortin täsmälleen tuleville tuloille, näin teen samoin jos tulee jotain palkankorotuksia vuoden varrella.

Eipä tule juuri palautuksia muttei mätkyjäkään, viime vuosina liikkunut 20-50 euron välillä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palauksia olen saanut joka vuosi 300-600€. Joskus on pitänyt veroprosenttia/tulorajoja nostaa elo-lokakuussa,kun näyttää sitä ettei tuloraja riitä

Vierailija
2/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa vaivautua, olkoon se mikä on. Yleensä tulee palautuksia, nytkin tuli 900 e, jee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa vaivautua, olkoon se mikä on. Yleensä tulee palautuksia, nytkin tuli 900 e, jee!

Eikö se sitten ole ikävä yllätys jos yhtäkkiä marras-joulukuussa palkka meneekin lisäprosentille?

Vierailija
4/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän osimoilleen mikä on vuosiansiotaso, joten lasken sen ja pari/kolme tonnia vaihteluväliä jonka ilmoitan verottajalle niin ei ainakaan maksaa tarvi. Korollahan ne on siellä jos takaisin tulee. 

Vierailija
5/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka heittelee matkustelun takia välillä 70k€-120k€. Joutuu vuoden mittaan säätämään prosentteja.

Vierailija
6/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään en tee asialle mitään. Lopputulemahan on aina aikanaan ihan sama. Lisäveroprosentille on mennyt pari kertaa, mutta palautuksia tulee aina.

Vierailija
7/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se sitten ole ikävä yllätys jos yhtäkkiä marras-joulukuussa palkka meneekin lisäprosentille?

Mitä väliä sillä on? Ei sun kokonaisvuosiansio siitä mihinkään muutu.

Vierailija
8/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä "jeetä" tuossa on? 

Vierailija
9/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko tekee reissuhommia. Kun on poissa kotoa, niin tulot tuplaantuu. Ehkä noissa tapauksissa kannattaa prosentteja säädellä. Minulla vakio kuukausitulo eli sattuu veroprosentti aina kohdilleen.

Vierailija
10/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäprosentille meneminen tarkoittaa sitä että saat siinä kuussa (useimmiten marras- ja/tai joulukuu) vähemmän rahaa käteen. Ilmeisesti se ei sitten haittaa lainkaan jos saa pari sataa palautuksia seuraavassa elokuussa, jee....

Vierailija
11/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko tekee reissuhommia. Kun on poissa kotoa, niin tulot tuplaantuu. Ehkä noissa tapauksissa kannattaa prosentteja säädellä. Minulla vakio kuukausitulo eli sattuu veroprosentti aina kohdilleen.

Eikö sulle koskaan tule palkankorotuksia?

Vierailija
12/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkankorotukset on niin pieniä, että ei juuri vaikuta.

Vierailija
13/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkankorotukset on niin pieniä, että ei juuri vaikuta.

Ai, mulla olisi ylittynyt 700 eurolla tuloraja jos en olisi tehnyt muutoksia. Tuo olisi ollut ikävä huomata joulukuussa...

Vierailija
14/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ollessani nostin aina .Nykyään en enään koska olen eläkkeellä.Mikään muu ei ota päähän kuin  että prosentti on niin pieneksi laskettu että varmaan joudut maksamaan mätkyjä.

Vierailija
15/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä ollessani nostin aina .Nykyään en enään koska olen eläkkeellä.Mikään muu ei ota päähän kuin  että prosentti on niin pieneksi laskettu että varmaan joudut maksamaan mätkyjä.

Sittenhän menee lisäprosentille josta tulee palautus jos on liian pieneksi laskettu tuloraja

Vierailija
16/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäprosentille meneminen tarkoittaa sitä että saat siinä kuussa (useimmiten marras- ja/tai joulukuu) vähemmän rahaa käteen. Ilmeisesti se ei sitten haittaa lainkaan jos saa pari sataa palautuksia seuraavassa elokuussa, jee....

No ei haittaa, kun ne vuosiansiot ei siitä mihinkään muutu.

Vierailija
17/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No silloin käytetään tietysti säästöjä, pöljä.

Vierailija
18/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No silloin käytetään tietysti säästöjä, pöljä.

Kukahan se pöljä on jos ei ymmärrä muuttaa tulorajaansa tulojen mukaan ja jää odottamaan veronpalautuksia kuin kuuta nousevaa?

Vierailija
19/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään muutosverokortin tilaaminen on niin helppoa, että säästyy harmittavien mätkyjen maksamiselta aika vähällä vaivalla.

Vierailija
20/22 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään muutosverokortin tilaaminen on niin helppoa, että säästyy harmittavien mätkyjen maksamiselta aika vähällä vaivalla.

En ymmärrä miten kenellekään enää tänä päivänä tulisi mätkyjä ellei ole jotain itse maksettavia yrittäjämaksuja kun muuten kaikki palkkatulot menevät taatusti tulorekisteriin eli työnantajalla on aina ajantasainen tieto pitääkö ottaa perus- vai lisäprosentilla. Jos menisi lisäprosentille, mikä on 60, niin siitähän tulee palautuksia sitten väkisinkin kun on noin ylimitoitettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan