Loppuvuosi työttömänä - Mitä hyödyllistä tehdä?
Jäin loppuvuodeksi työttömäksi. Ehdottakaa mitä voisin tehdä nyt kun on vapaata.
Rahaa ei ole kuin pakollisiin menoihin, joten mitään kalliita kursseja tai harrastuksia en voi toteuttaa.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos asiallisista ja kivoista kommenteista! Hyviä vinkkejä tullut. :) -Ap
Mikä vika onlyfänsissä? Monet on saaneet siitä hyväpalkkaisen työn itselleen? Mullekin työkkäri ehdotti tubettamista!
Mä jäin myös työttömäksi. Työnhaun lisäksi treenaan nyt itseni huippukuntoon. Työn ohessa käyn lähinnä salilla, nyt työttömänä myös juoksen. Pistän paukkuja pääomatulojen kasvattamiseen, vähentää riippuvuutta työnteosta ja ansiotuloista.
Anna piparia kaikille naapureille
Muille vai itselleen vai molemmille. Kävely, kieli, positiivinen aika, lepo, kokkaus, kirjat, mistä pidät. Lähiluonto. Kädentaidot tai videot. Mikä innostaa?
Vierailija kirjoitti:
Opiskele lohkoketjuja, ja lanseeraa oma kryptovaluutta.
Mammacoin!
Mäkin jäin työttömäksi syyskuun alusta ja tammikuussa sitten toiseen paikkaan töihin. Tai viikko per kuukausi on töitä. Ajattelin ensin aloittaa keikkailun, mutta laskeskelin, että tulen toimeen. Tullaan toimeen, kun asun miehen kanssa.
Meillä on lapset just muuttaneet pois ja tää kämppä olisi kaikenlaista vailla. Mä en saa tehtyä, jos olen töissä normaalisti. En vaan jaksa, eikä ole mielenkiintoa.
Nyt raiivaan huoneen kerrallaan ja vielä pitäisi kellarikin tyhjentää 25 vuoden roinista. ::( Tyhjennän makkarin kerrallaan, siis aivan kaikki pois. Sitten remppaa ja suursiivous kys huoneessa. Kaksi makkaria on nyt tehty.. Toisesta tuli vierasmakkari, eli sänky ja pieni pöytä jäi. Ompelin uudet verhot ja vanha mattokin löysi paikkansa. Toinen makkari on vielä ihan tyhjä..
En ole liian kiirettä pitänyt. Tavaroiden jatkopaikat on vienyt eniten aikaa. Jonkin verran olen myynyt, sitten Sorttin ja säästöön jotain..
Jos nyt kuitenkin jouluksi sais kaikki tehtyä. Sitten voisi miettiä, että jäädäänkö tähän vai olisko järkevämpi muuttaa pienempään.
Teillä on kovin romanttinen kuva työttömyydestä. Todellisuudessa se on itkua ja turhautumista ja kitsastelua ja kaiken kalliin ostamisen siirtämistä tuonnemmaksi.
Olen ollut lomautettuna nyt reilun kuukauden. Ensin lepäilin viikon verran väsymystä pois, sitten siivosin kotona perusteellisesti ja myin turhaa tavaraa kirppiksellä. Nyt koti on siisti ja puhdas ja vietän vain lomaa. Ulkoilen ja kuntoilen, nyt huomaa että hektisen työputken aikana kunto on päässyt repsahtamaan. Ostin juuri kulttuuriedulla museokortin ja on aikomus alkaa höyläilemään sitä aktiivisesti. Ja tietysti olen myös tekemättä yhtään mitään. Tekisi myös mieli aloitella vuosien tauon jälkeen ompeluharrastusta. Luulen että saan päivät täytettyä niin mukavasti, että töihin palaaminen voi olla vaikeaa kun se on joskus tammi-helmikuussa edessä.
Mutta älä mieti mikä on hyödyllistä, tee sitä mikä tuntuu hyvältä.
Tunti-kaksi tuntia päivässä liikuntaa vaihdellen eri lajeja ja intensiteettiä. Ei tarvitse maksaa penniäkään.
Käy kirjastossa kerran viikossa ja lue joka viikko kaunokirjallisuutta yksi teos. Lue pari tuntia päivässä.
Käytä kaksi tuntia päivässä suursiivoukseen ja tavaroiden myymiseen, jos on turhaa tavaraa ja siivoamisen tarvetta. (Itse en kyllä jaksaisi.)
Käytä tunti kielen opiskeluun. Aloita vaikka ranska tai espanja.
Käytä päivässä yhteensä tunti rentoutumiseen ja ulkonäön hoitamiseen yms.
Siinä kahdeksan tuntia päivässä ohjelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Teillä on kovin romanttinen kuva työttömyydestä. Todellisuudessa se on itkua ja turhautumista ja kitsastelua ja kaiken kalliin ostamisen siirtämistä tuonnemmaksi.
Mulla on ihan omakohtaista kokemusta useammasta kerrasta työttömyyttä vaihdellen 3-7 kk. Mun mielestä se oli aika romanttista. :) Aikaa vain omille jutuille. Olen tottunut elämään vaatimattomasti muutenkin, joten ylimääräisen rahan puute ei ole ongelma. Aikuisella ihmisellä on jo kotona kaikki mitä ikinä tarvitsee ja liikaakin, mitään muuta ei ole pakko ostaa kuin ruokaa ja senkin suhteen on aikaa tehdä itse ja säästää. Ja säästössä on aina sen verran rahaa, että vaikka peräjälkeen hajoaisi jääkaappi, pyykkikone, auto ja hampaat, niin ne saa maksettua. Sitten kun on taas töitä, saa kurottua kuprut säästöistä umpeen.
Kivoja vinkkejä. Kunhan malttaisi pysyä poissa av:lta ja puhelimelta.
Vierailija kirjoitti:
Rajoittaa menemistä eikä ikään kuin kuulu enää siihen joukkoon, missä muut ihmiset ovat, mutta yksineläjä kyllä pärjää työttömänä jos ei ole velkoja tms.
Voit käydä myös hakeen ruokajakelusta ilmaista ruokaa. Seurakunnalla on myös maksuttomia aamupuuroja ja lounaitakin.