Miten valmistaudut tulevaan suurtyöttömyyteen
Miten valmistaudut kun keinoäly ja robotisaatio syrjäyttää suuren osan ihmisistä työttömiksi ja jäljelle jäävät työt ajetaan niin pieni palkkaisiksi, ettei niillä elä? Itse en mitenkään. Elele elämää ja nautin siitä mitä teen nyt. Sitten kun työttömyys koittaa ja talolainaa en pysty maksamaan ( ja talosta ei enää saa edes sen vertaa, että maksaisi 10 vuotta lyhennetyn laina pois) niin poltan talon. Ja jos sitten, kuten epäillä saattaa, ei ole mitään sosiaaliturvaa tai vastaavaa, niin sitten on omaltakin kohdalta lopullisen ratkaisun aika. Fakta on kuitenkin se, että tulevaisuus on kurjaa kaikille muille paitsi rikkaimmalle prosentille. Kaikki omaisuus tullaan siirtämään heille kun suurin osa ihmisistä tullaan syöksemään kurjuuteen ja köyhyyteen.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vie mun duuneja.
- nuorisokodin ohjaaja
Vie. Ei tulevaisuudessa ole nuorisokoteja - ei niihin ole varaa, kun ei ole keskiluokkaa mitä verottaa ja rikkaat ei maksa veroja. Kaikki yhteiskunnan palvelut tullaan ajamaan alas.
Tossa kohtaa vallitsee siis anarkia ja kaikki rosvoaa elantonsa.
Tuskin näin pienenä 190cm ja 115kg miehenä olen heikoilla tuossakaan skenaariossa.
Tämä on vähän kuin Jatkosota ysärilaman veteraanille.
Vierailija kirjoitti:
Robotille ei tarvitse syöttää viinereitä ja kahvia.
Kansanterveyskin kiittää ja naisetkin ovat enemmän sopusuhtaisissa mitoissa.
Sitten kun menet töihin niin huomaat että ei pomo sulle viinereitä osta.
Niinhän sinä luulet,yhä useampi tulee niitä tukia saamaan.
siten että aion myydä motskarini ja autoni ja asuntoa tuskin kukaan ostaa ok-hintaan, joten muutan työttömänä "etsimään töitä" Aasiasta, jos saisin enkun open töitä niin eläisin siellä ja voin olla työttömänä työnhakijana ja sossun tukien varassa koska työkkärin ohjaajanainen vapautti minut pakollisesta kolmesta työhakuvelvoitteessa per kk eli voin olla työtön ja asua vaikka Thaimaassa tai Vietnamissa eikä kukaan välitä minusta enää, jajos joudun ulosottoon, ei se mitään, en omista mitään ja olen edelleen työtön ja asun missä maassa haluan. ehkä sellainen pieni purjevene olisi ok, asuisin siinä ja kalastelisin Aasian vesillä
tv Mooses
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vie mun duuneja.
- nuorisokodin ohjaaja
Vie. Ei tulevaisuudessa ole nuorisokoteja - ei niihin ole varaa, kun ei ole keskiluokkaa mitä verottaa ja rikkaat ei maksa veroja. Kaikki yhteiskunnan palvelut tullaan ajamaan alas.
Höpön löpön. Finanssitalous on vain leikki ja yksi kaunis päivä maailman kansat päättää leikkiä jotain muuta. Silloin merkkaa se työ jota maassa tehdään. Silloin varaa ei enää ole ylimääräiseen hölmöilyyn vaan tarpeellisiin asioihin kuten toisistamme huolehtimiseen.
Valitettavasti ihminen on niin sairas eläin, että omaa etua ajaessa muilla ei ole mitään väliä.
Olen jo alkanut piiilotella säästöjä. En halua että kokoomus vie nekin mahdollisen työttömyyden sattuessa kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro omat vinkkisi ensin.
Kuten sanoin. En mitenkään. Elän elämää ja nautin mistä pystyn. Sitten kun korttitalo kaatuu, niin poltan omaisuuteni ennenkuin se pakkolunastetaan rikkaille.
Klassista uhoa joka ei ikinä toteudu, aina sama juttu, nähty sata kertaa.
Havahduin muutokseen jo 15 vuotta sitten. Olen säästänyt ja sijoittanut, erityisesti teköälyyn, robotisaatioon, kvanttitietokoneisiin. Johonkin energiantuotantoinnovaatioihin voisi sijoittaa seuraavaksi.
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi uskoa tuollaiseen tulevaisuuteen. Haluaisin uskoa, että hyvinvointi jaetaan tasaisemmin. Mutta luultavasti käy juuri noin. Eliitti rikastuu ja kaikki muut ajetaan köyhyyteen.
Sitten kun ketää ei tarvitse enää pakottaa niihin epämukaviin muurahaisen töihin, sittenhän maailmasta tulee parempi paikka.
Rikkaatkin silloin pärjää ilman köyhien pyörittämää yhteiskuntaa, kun automaatio hoitaa ja kaikki toimii.
Näin kaikki saavat nukkua pitkään, leikkiä lastensa kanssa, harrastella ja kehittää itseään ja tehdä kaikkea kivaa.
T ilman töitä on parempi huominen
He ketkä eivät käy töissä, hehän ovat suuria visionäärejä, kun elävät jo kehittynyttä huomista päivää!
Töissä käyminen on siis jo vanhanaikaista ja täysin kömpelö ja mauton systeemi, tehkööt ne ketkä haluavat jumittaa jossain 1800 luvussa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pimeitä töitä on aina jollain tarjolla. Minulla on paljon tuttuja ja entisiä työnantajia jotka soittelee ja pyytää töihin. Viimeisen 5 vuoden aikana olen tehnyt lähes joka kuukausi pimeitä hommia.
Itselläni on ollut tapana käräyttää kaltaisiasi,onneksi se on nykyään tehty niin helpoksi.
olen pitkäaikaistyötön, varsinainen veteraani, niukkuuteen on jo totuttu. enemmän säälittää ihmiset jotka tulevat menettämään kotinsa. oerheet jotka hajoavat taloushuolien alla.
Laitoin hakemuksen Rauman telakalle
Miten tuohon nyt sitten valmistautuisi, en tiedä. Itse jäin juuri työttömäksi ensimmäistä kertaa elämässäni enkä usko että tulen enää työllistymään koska olen niin ujo ja sosiaalisesti kömpelö että ei minua kukaan palkkaa. En ole koskaan käynyt virallisessa työhaastattelussa koska tuohon ainoaan työhöni jossa olin noin 20 vuotta pääsin suoraan työharjoittelusta eli oli minulle kuin lottovoitto.
Eivät ne robotit niin nopeaan kehity, että niillä saisi oikeasti vaikeita ihmiskontakteja vaativat alat siivottua. Näin ollen oma sote-alan ammattini on kyllä vielä pitkään turvassa, veikkaisin.
En myöskään usko, että niillä aloilla, mitä on vaikea korvata (käden taidot, ihmistaidot) alettaisiin yhtäkkiä ajaa palkat alas. Koska alkaisi se näitä suuria päättäjiäkin itkettää jos kukaan ei enää hoitaisi heitä, heidän lapsiaan tai heidän kartanoitaan ja autojaan.
Joten eiköhän tässä vielä leivän syrjässä pysytä.
ostin halvan purjeveneen eräästä Aasian maasta ja siellä asun nyt työttömänä, starlinkillä pääsen netiin vaikka merellä eli vaikka vauvafoorumille jos ei kala nappaa onkeenja työkkäistä saan lisärahaa, jolla voi ostaa ruokaa
Vierailija kirjoitti:
olen pitkäaikaistyötön, varsinainen veteraani, niukkuuteen on jo totuttu. enemmän säälittää ihmiset jotka tulevat menettämään kotinsa. oerheet jotka hajoavat taloushuolien alla.
Tämä. Kauhea paikka kun heidän täytyy oma asuntonsa myydä, eivätkä sitten saa niitä rahoja piiloon minnekään, toimeentulotukea ei tipu loppuelämän aikana.
Ei tää AP noin tule menemään :)
Sitten kun ei ole ruokaa ja kattoa enää tarjota lapsille, silloin pärähtää prätkä käyntiin ja haulikko mukaan reppuun. Kyllä uros laumansa ruokkii, se on varma se.
Höpön löpön. Finanssitalous on vain leikki ja yksi kaunis päivä maailman kansat päättää leikkiä jotain muuta. Silloin merkkaa se työ jota maassa tehdään. Silloin varaa ei enää ole ylimääräiseen hölmöilyyn vaan tarpeellisiin asioihin kuten toisistamme huolehtimiseen.