Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla erillistä lomatiliä jonne säästät matkakassaa kuukausittain?

Vierailija
11.10.2025 |

Mulla on, olen huomannut sen parhaimmaksi tavaksi että palkasta menee suoraan 500€/kk erilliselle tilille josta sitten helposti ostaa (luottokortin kautta kierrättämällä tietenkin) kunkin reissun lennot ja hotellit, retkivaraukset ja pääsyliput, valuutan vaihto. Jopa jotain rantavaatetta, matkalaukku jos täytyy uusia. Vielä paikan päälläkin maksan kaiken (kuten liikenteen, syömiset, ostokset jne) luottokortilla jonka sitten maksan heti kotiutumisen jälkeen takaisin täyteen tuosta samasta reissukassasta. Puhelinlaskun roaming-maksut myös. Periaatteessa jatkuvan matkavakuutuksenkin voisi ohjata tuolta...

Tällä hetkellä mulla on tuolla tilillä 3900€ vaikka viimeksi heinäkuussa olin matkoilla. Voisi jossain kotimaassa piipahtaa talvella mutta muuten vasta elokuussa seuraava matka. Ellei pääsiäisenä käy jossain tyyliin Vilna.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En säästä erikseen. Tänä vuonna on tehty 2 matkaa.

Vierailija
2/38 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jemmatilille menee ylimääräiset rahat. Seltä sitten käytetään reissuihin ja remppoihin tms.

Kortilla maksan silti matkat turvallisuussyistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat matkustaa paljon jos matkalaukkukin täytyy uusia usein.

Vierailija
4/38 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat matkustaa paljon jos matkalaukkukin täytyy uusia usein.

Itse asiassa juuri edellisvuonna ostin uuden setin kaikenkokoisia laukkuja.

Vierailija
5/38 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi säästötili on, josta maksan huvitukset ja yllättävät menot. 

Vierailija
6/38 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole erillistä tiliä. Hallitsen rahankäyttöni niin pidän "tavallisella" tilillä rahani

Vierailija
7/38 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän joka kuukausi 50e kesälomatilille. Yleensä kesälomalla on sitten käytettävissä 500-600 euroa ylimääräistä. Voin esim. käydä kesälomalla ylimääräsesti kahviloissa, ostaa jäätelä kioskilta, käydä lapsen kanssa huvipuistossa, lapsen kanssa ulkona syömässä.. sellaista arjen pientä luksusta! :) 

Vierailija
8/38 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole erillistä tiliä. Hallitsen rahankäyttöni niin pidän "tavallisella" tilillä rahani

Eihän se hallinnan puutteesta kerro jos säästöjä on vaikka 10000€ vaan siitä että niitä on suunniteltu eri tarkoituksiin ja sitä varten eri tileilläkin.

Vierailija
9/38 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen säästää parhaaksi katsomallaan tavalla. Minä olin aikoinaan talvikauden vuorotöissä, jolloin myös  päivystin ja tein paljon ylitöitä. Niinpä talven kuukausiansiot olivat keskimäärin 70% suuremmat kuin kesällä. 

Avasin sitten toisen tilin, johon siirsin kuukausittain käyttörahani. Näin elintasoni pysyi vakiona ja rahat riittivät läpi vuoden.

Tuota olen jatkanut jo 30 vuotta, vaikkei siihen nykyisin tarvetta olisikiaan.

Vierailija
10/38 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vasta ensi elokuussa seuraava matka ?

Vierailija
11/38 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan. Maksatan kelalla mun loma-ajat työkkärimasseina ja asumistukena.

- keikkaduunari

Vierailija
12/38 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on vastuutonta matkustaa usein. Hommatkaa muuta sisältöä elämään. 

Vierailija
13/38 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustat yksin ? Eli olet yksineläjä ? Kun perheellisellä tuo ei ihan noin onnistu

Vierailija
14/38 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vasta ensi elokuussa seuraava matka ?

Kun silloin on seuraava 4 vko loma.

Vierailija
15/38 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustat yksin ? Eli olet yksineläjä ? Kun perheellisellä tuo ei ihan noin onnistu

On mulla aikuinen lapsi jonka matkat maksan myöskin jos hän lähtee mukaani.

Vierailija
16/38 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se hallinnan puutteesta kerro jos säästöjä on vaikka 10000€ vaan siitä että niitä on suunniteltu eri tarkoituksiin ja sitä varten eri tileilläkin.

En ymmärrä tuollaista lohkomista. Käyttötililläni on rahaa, ja sieltä maksan mitä milloinkin tarvitsen ja haluan. En tarvitse siihen erillisiä tilejä.

Vierailija
17/38 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuollaista lohkomista. Käyttötililläni on rahaa, ja sieltä maksan mitä milloinkin tarvitsen ja haluan. En tarvitse siihen erillisiä tilejä.

No mä taas en ymmärrä sun kaltaista joka pitää kaikki rahat yhdellä ja samalla käyttötilillä. Eihän ne kasva korkoakaan. 

Vierailija
18/38 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä taas en ymmärrä sun kaltaista joka pitää kaikki rahat yhdellä ja samalla käyttötilillä. Eihän ne kasva korkoakaan. 

Sitä varten on sijoitukset. 

Vierailija
19/38 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska en suuremmin nauti lomamatkailusta. Osaan saada lomastani ilon irti ihan kotimaisemissakin ihan vaan irtautumalla töistä ja tekemällä omia juttujani, ja nauttimalla vapaasta ajasta. Siihen ei mitään Espanjan rantaa tarvita.

Säästötili kyllä on, mihin laitan kuukausittain, koska ikinä ei tiedä päättääkö pesukone levitä tms.

Vierailija
20/38 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tällaista pitkäntähtäimen rahantuhlaus suunnitelmaa. Mutta velan lyhennystili on, josta teen ylimääräisiä lainan lyhennyksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi