Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduin yli 9 kg viikossa

Vierailija
11.10.2025 |

Kokeilin viikon kuivapaastoa eli syönyt enkä juonut mitään koko viikon aikana. Paino putosi 9,1 kg. Onko kukaan täällä pystynyt parempaan?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä sitä ei ihminen tekisi, jotta saa ahmia holtittomasti.

Vierailija
22/34 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonpa olet nesteitä kerrytellyt.

Yli puolet hmisen kehosta on vettä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kg tipahti😂

Vierailija
24/34 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivapaasto on taatusti nopein tapa laihtua, ellei amputaatiota yms. lasketa.

Vierailija
25/34 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en laihtunut tippaakaan, vaikka makasin sairaana kolme viikkoa eikä ruoka pysynyt sisällä eikä ollut kyllä ruokahaluakaan.  Vain vettä pystyin juomaan.  Oletan, että keho meni säästöliekille jotenkin.

Toisen kerran pienestä masennuksesta johtuen elin pari viikkoa myös pelkillä nesteillä, nekin vettä ja vissyä ja molkosania.  Jonkun verran laihduin, ehkä viitisen kiloa.  Sitten aloin taas syödä ja kilot tuli takaisin. 

Mulla on kyllä semmoinen aineenvaihdunta normaalisti, että aika helposti saan laihtumisen alkuun, yhdenkin päivän syömättömyys näkyy jo vyötäröllä, housut ei kiristä jne.  Mutta valitettavasti olen sellainen herkkusuu, etten pysty olemaan ilman hyvää ruokaa, ellen sitten ole sairas.

Vierailija
26/34 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihminen pysy hengissä viikkoa juomatta ollenkaan vettä.

Vierailija
27/34 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako kuivapaasto sitä, ettei edes nesteitä ota?  Eikös se ole vaarallista?

Vierailija
28/34 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihminen pysy hengissä viikkoa juomatta ollenkaan vettä.

Lähde? Tänne on jo linkattu tieteellinen tutkimus, jossa 5 päivää syömättä ja juomatta aiheutti pelkästään positiivisia terveysvaikutuksia.

Vierailija
29/34 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en laihtunut tippaakaan, vaikka makasin sairaana kolme viikkoa eikä ruoka pysynyt sisällä eikä ollut kyllä ruokahaluakaan.  Vain vettä pystyin juomaan.  Oletan, että keho meni säästöliekille jotenkin.

Toisen kerran pienestä masennuksesta johtuen elin pari viikkoa myös pelkillä nesteillä, nekin vettä ja vissyä ja molkosania.  Jonkun verran laihduin, ehkä viitisen kiloa. 3 Sitten aloin taas syödä ja kilot tuli takaisin. 

Mulla on kyllä semmoinen aineenvaihdunta normaalisti, että aika helposti saan laihtumisen alkuun, yhdenkin päivän syömättömyys näkyy jo vyötäröllä, housut ei kiristä jne.  Mutta valitettavasti olen sellainen herkkusuu, etten pysty olemaan ilman hyvää ruokaa, ellen sitten ole sairas.

Keho ei voi mennä sellaiselle säästöliekille, jossa energiankukutus laskisi nollaan. Sinun kroppasi ei myöskään pysty luomaan energiaa tyhjästä. Poltit rasvaa aivan varmasti ja melkein yhtä varmasti lihaksiakin, jos olit tosiaan 3 viikkoa vuodelevossa. Jos painosi nousi siitä huolimatta, se johtui siitä että kroppaasi kertyi nesteitä. 

Vierailija
30/34 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako kuivapaasto sitä, ettei edes nesteitä ota?  Eikös se ole vaarallista?

Kuivapaasto tarkoittaa juuri sitä. Sen äärimmäisessä muodossa kehoa ei päästetä edes minkäänlaiseen koketukseen veden kanssa eli kaikki suihkut, käsien pesu, normaali hampaiden harjaus yms. on kielletty ja sateella täytyy pysytellä sisätiloissa, ellei ole koko kropan peittävää idioottivarmaa sateensuojaa, jonka läpi ei taatusti pääse pieninkään pisara.

Kuivapaastoa on tutkittu vain vähän, mutta alustavat tutkimukset viittaa siihen että esim. ramadanin aikaisesta kuivapaastosta ja muista lyhytaikaisista kuivapaastoista on todennäköisesti terveydellistä hyötyä. Niihin liittyy kuitenkin riskinsä, minkä takia kenenkään ei kannata rynnätä suu vaahdossa aloittamaan kuivapaastoa ellei todella tiedä mitä tekee. Ja on sanomattakin selvää, että mitä pidempään kuivapaasto jatkuu, sitä suuremmat riskit siihen liittyy. 

Vierailija
31/34 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno saavutus. Minä laihduin syyskuussa viikon vesipaastolla "vaivaiset" 4,7 kiloa.

Vierailija
32/34 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sitä sanotaan, että hulluilla on halvat huvit.

Vierailija
33/34 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä sanotaan, että hulluilla on halvat huvit.

Niinpä. Hulluilla on halvat huvit, fiksuilla ihan ilmaiset. Syömättömyys ja juomattomuus ei maksa mitään. 

Vierailija
34/34 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja parin päivän päästä ne kilot tulivat takaisin.

Suurin osa kiloista tulee toki takaisin, koska tuollaisella paastolla menettää paljon nesteitä. Viikossa polttaa kuitenkin helposti 2 kiloa rasvaa, jos elää suhteellisen normaalia elämää. Se ei tule takaisin ellei syö liikaa, ja se on tosi vaikeaa kun mahalaukku on kutistunut paaston aikana niin että pienetkin annokset johtaa ähkyyn. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän