Kuinka monta kertaa tänä vuonna olet varannut lääkäriajan terveysasemaltasi?
Mulla on tänä vuonna ollut ennätysvuosi. Olen jo kolme kertaa soittanut ajanvaraukseen ja saanut ajan lääkärille ja nyt taas täytyy ensi viikolla soittaa, tällä kertaa hammaslääkäriin. Ikää 45+. Niin se vaan on että ikää kun tulee tarpeeksi niin kroppa alkaa antaa periksi vaikka olisi aina hoitanut terveyttään hyvin.
Kommentit (63)
Olen 74v. Lastensaannin jälkeen en ole kertaakaan varannut aikaa muualle lääkäriin kuin hammashoitolaan ja gynelle. Kerran olen terveysasemalla käynyt, syynä oli punkki selässä ja olin yksin mökillä.
Yksinyrittäjä, tähän asti terve
Hammaslääkärille yhden kerran. Tulee tosin ainakin toinen paikkaus vielä tänä vuonna.
En käy koskaan terveyasemalla. Ei tulisi mieleenkään mennä sinne jonottamaan tai pomputeltavaksi, kun yksityisiä lääkäriasemiakin on.
Pakosta kerran kun eivät ilman käyntiä enää suostuneet uusimaan sydänlääkkeitä. Ihan turha käynti muuten, mutta ainakin sain lääkkeet uusittua.
Kerran, silmän värikalvon tulehduksen takia.
Vierailija kirjoitti:
En käy koskaan terveyasemalla. Ei tulisi mieleenkään mennä sinne jonottamaan tai pomputeltavaksi, kun yksityisiä lääkäriasemiakin on.
Monissa tapauksissa yksityinenkin tekee kuitenkin vain lähetteen julkisen puolen erikoissairaanhoitoon. Turha siitä lähetteestä on maksaa sitä 150€ yksityiselle.
Yritin espoolaisena varata aikaa, polvi kipeä ja turvonnut. Ei ollut aikoja.
Kerran, hammashoitajalle vuositarkastukseen.
Suuhycienistillä kävin ja hammaslääkärille pitäs varata aika.
Työterveydessä olen käynyt kolmesti (pikkujuttuja), ennätysvuosi.
En kertaakaan. LUVN on poistanut sivuiltaan kokonaan terveysaseman puhelinnumeronkin ja käskee chättäämään lunna sovelluksessa. Eli ei ole numeroa mihin soittaa.
Olen 48-vuotias enkä ole käynyt kunnallisessa lääkärissä yli 20 vuoteen. Yksityisellä kävin viimeksi 2 vuotta sitten hammastarkastuksessa. Vain vähän hammaskiveä yhdessä hampaassa, muuten täysin terve suu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monissa tapauksissa yksityinenkin tekee kuitenkin vain lähetteen julkisen puolen erikoissairaanhoitoon. Turha siitä lähetteestä on maksaa sitä 150€ yksityiselle.
No eipä ole tullut koskaan vastaan tuollaista, ei itsellä (57-v.) eikä lapsilla.
Ap puhuu kuin olisi 85-vuotias. 45-vuotiaalla ei vielä ikä tee terveydelle yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole tullut koskaan vastaan tuollaista, ei itsellä (57-v.) eikä lapsilla.
No ihan jo joku röntgen niin ei suurimmalla osalla yksityisiä lääkäriasemia ole sellaista. Saati jotkut muut kuvantamiset tai mitkään nukutusta tai leikkausta vaativat toimenpiteet, niin huonosti saa yksityiseltä. Itse olen juuri tänä kesänä joutunut käymään silmäpolilla ja julkisella on paljon paremmat välineet saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
En kertaakaan. LUVN on poistanut sivuiltaan kokonaan terveysaseman puhelinnumeronkin ja käskee chättäämään lunna sovelluksessa. Eli ei ole numeroa mihin soittaa.
Onhan siellä puhelinnumero: 09 476 36400
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan jo joku röntgen niin ei suurimmalla osalla yksityisiä lääkäriasemia ole sellaista. Saati jotkut muut kuvantamiset tai mitkään nukutusta tai leikkausta vaativat toimenpiteet, niin huonosti saa yksityiseltä. Itse olen juuri tänä kesänä joutunut käymään silmäpolilla ja julkisella on paljon paremmat välineet saatavilla.
Mitä höpötät? Suomessa ei ole käytännössä yhtään yksityistä lääkäriasemaa, jossa ei olisi röntgeniä. Se on perustason tutkimus ja onnistuu lähes jokapaikassa.Suuren osan leikkauksistakin saa toteutettua yksityisellä, jos lompakko kestää.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut obstruktinen uniapnea vuosikausia, julkisella määräsivät nieluun suihketta ja käskivät pitää vesilasia yöpöydällä, puolisolle voit ostaa korvatulpat, yritä pärjäillä.
Yksityiseltä sain lähetteen julkisen keuhkopolille, viikon päästä kävin TT kuvissa sairaalassa ja kuukauden sisään olin kirurgisessa operaatiossa missä hengitysteitä avarrettiin.
Mun mielestä lähetteestä todellakin kannattaa maksaa, kun terkkarista et sitä saa kirveelläkään.
Vierailija kirjoitti:
Yritin espoolaisena varata aikaa, polvi kipeä ja turvonnut. Ei ollut aikoja.
Olisit yrittänyt keravalaisena?
Kolme kertaa ja monesti käynyt ensiavussa, kun lääkäriaikaa ei ole saanut ja vaivat vaan pahentuneet.