Prinssi William riutuneen näköinen
Kommentit (1483)
Vierailija kirjoitti:
Voi apua, idiootti vertaa jo sairasta Andrewia Waleseihin lasten kasvattajina.
Mistä voi tuollainen viha oikein kummuta?
Haloo, nyt lukutaitoa! Andrewia ei ole verrattu Waleseihin kasvattajana. Ei kukaan meistä tiedä, minkä verran kukaan heistä on edes todellisuudessa viettänyt aikaa lastensa kanssa.
Täällä joku väitti, että Kate ei varmastikaan riitele lasten kuullen, koska hän on lasten mielenterveystyön suojelija. Jos tuo logiikka pitäisi paikkansa, Andrew ei olisi tehnyt väärinkäytöksiään, sillä hänkin on työkseen suojellut lapsia ja nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, mikä minulle jäi tosta riitelyjutusta mieleen, on se, että he tosiaan kovaäänisesti kiistelevät asioista. Siis tasaveroisesti, kumpikaan ei mökötä missään nurkassa tai vain toinen huuda toiselle. Kumpikin uskaltaa tuoda mielipiteensä ja tunteensa esiin ja puolustaa niitä. Tasaväkisen suhteen merkki tuokin.
Lapsia kohtaan tuollainen on kyllä todella epäreilua, vaikka miten tasaväkistä olisikin. Oma lukunsa on sitten, onko aikuisen miehen ja aikuisen naisen tavaroiden heittely edes tasaväkistä. Itse olisin vastaavassa tilanteessa kovasti huolissani, käykö mies vielä joskus käsiksi.
Mistä sä lapset tähän mukaan vedit? Faktahan on, että kaikki riitelevät ja se on aina yhtä epämiellyttävää. Ja mistäs tiedät heittikö juuri William lautasen?
En tiedäkään, mutta kommentoin kirjoittajaa, jonka mukaan kyseisenlainen riitely on tasaveroisen suhteen merkki. Mikään naisen ja miehen välinen fyysinen välienselvittely ei ole koskaan tasaveroista. Mies aina heittää sen lautasen pitemmälle ja kovempaa. Epäreiluinta on, jos heikoimmat eli lapset joutuvat katselemaan tuollaista välienselvittelyä.
Lopeta nyt hyvä ihminen jo tuo tajuton jankkauksesi. Ota vaikka yhteyttä Suomen lastensuojeluliittoon ja ryhdy tekemään vapaaehtoistyötä, ja jätä jo Walesin perhe rauhaan! Meillä on omasta takaa pahoinpideltyjä ja kaltoinkohdeltuja lapsia. Huostaanottojen määrä kasvaa koko ajan. Ihmiset köyhtyvät leikkausten seurauksena, kyllä sinulle työsarkaa riittää. Ymmärrätkö, että rääpit nyt muiden henkilökohtaisia asioita? Täysin jonkun provosoimana.
Teen juuri nyt vapaaehtoistyötä. Tällä palstalla on selvästi tarvetta asennekasvatukselle. Edes yleisellä tasolla ei suostuta myöntämään, että aikuisten riitelyssä olisi mitään huonoa tai haitallista lapsille. Tutkimukset kuitenkin osoittavat, että riitainen koti on vahingollinen paikka lapsille.
Lähde menemään jo. Sinä et ole mikään terapeutti tai lastensuojelutyöntekijä. Jokainen meistä tietää kuinka tulee käyttäytyä ja tehdä oikein. Jankutuksesi ei muuta yhtään mitään.
Minusta kyllä vaikuttaa, että aika monellakin täällä on ongelmia oikein tekemisen ja oikein käyttäytymisen suhteen.
Ovatko palstalaiset kertoneet sinulle lapsiperhearjestaan ja kotioloistaan?
Ehkä jotakin kertoo sekin, miten toisia ihmisiä kohtaan täällä käyttäydytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä suuresti epäilen, että koko juttu on täyttä paskaa. Kerran saattanut heittää kiukuissaan jotain seinään, siivooja juorunnut lehdistölle innoissaan ja saanut hyvät rahat, ja nyt on koko av:n alatasoinen aatelisto solvaamassa. Huolehtikaa niistä omista kakaroistanne vaan.
Williamin temperamentti on ollut lapsuudesta saakka tunnettu juttu. Isänsä on myös äkkipikainen ukko, samoin setä Andrew ja jopa isoisoisä Yrjö oli. Kaikista näistä on kirjoitettu, ennen ja nyt.
Vahva temperamentti ei ole rikollisuutta, väkivalta on. Ilman mitään todisteita vaahtoat paskaa. Kunnianloukkaus.
En ole missään vaiheessa väittänyt hänen olevan väkivaltainen.
Mitä sitten yrität väittää? Pelkkää sananhelinääkö sössötät?
Yritän väittää seuraavaa:
Normaalissa parisuhteessa lautasien heittely ei ole ok, ei vaikka molemmat niitä tasavertaisesti heittelisivät. Myöskään molemminpuolinen huutaminen ei ole tasavertaisen parisuhteen merkki, elleivät molemmat satu siitä pitämään.
Minkäänlainen lasten kaltoinkohtelu ei ole ok sillä perusteella, että kyseessä on perheen sisäinen ja yksityinen asia. Tähän sisältyy myös aikuisten riitely.
Tämä kaikki yleisellä tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä suuresti epäilen, että koko juttu on täyttä paskaa. Kerran saattanut heittää kiukuissaan jotain seinään, siivooja juorunnut lehdistölle innoissaan ja saanut hyvät rahat, ja nyt on koko av:n alatasoinen aatelisto solvaamassa. Huolehtikaa niistä omista kakaroistanne vaan.
Williamin temperamentti on ollut lapsuudesta saakka tunnettu juttu. Isänsä on myös äkkipikainen ukko, samoin setä Andrew ja jopa isoisoisä Yrjö oli. Kaikista näistä on kirjoitettu, ennen ja nyt.
Vahva temperamentti ei ole rikollisuutta, väkivalta on. Ilman mitään todisteita vaahtoat paskaa. Kunnianloukkaus.
Korjaus: et väittänyt mutta vihjaisit. "Miehen ja naisen riitely ei ole koskaan tasaväkistä, mies heittää lautasen pidemmälle ja kovempaa." Vaikka et sano että William olisi väkivaltainen, tuo lause luo tietynlaisen mielikuvan.
Ok, mä yritän ymmärtää. Eli käytännössä sinusta aikuiset eivät saa riidellä koska se on lasten kaltoinkohtelua. Tai siis silleen sivistyneesti voi riidellä, että ilme pysyy peruslukemilla eikä ääni kohoa, tai huonoa kieltä käytetä? Ja elämme todellisuudessa?
Vierailija kirjoitti:
Ok, mä yritän ymmärtää. Eli käytännössä sinusta aikuiset eivät saa riidellä koska se on lasten kaltoinkohtelua. Tai siis silleen sivistyneesti voi riidellä, että ilme pysyy peruslukemilla eikä ääni kohoa, tai huonoa kieltä käytetä? Ja elämme todellisuudessa?
Ehkä olen yksin mielipiteineni, mutta minun mielestäni aikuisten ihmisten riitelyyn ei kuulu huutaminen tai kiroilu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalissa parisuhteessa lautasien heittely ei ole ok, ei vaikka molemmat niitä tasavertaisesti heittelisivät. Myöskään molemminpuolinen huutaminen ei ole tasavertaisen parisuhteen merkki, elleivät molemmat satu siitä pitämään.
Minkäänlainen lasten kaltoinkohtelu ei ole ok sillä perusteella, että kyseessä on perheen sisäinen ja yksityinen asia. Tähän sisältyy myös aikuisten riitely.Tämä kaikki yleisellä tasolla.
Oletko ottanut tämän ketjun henkilökohtaiselle luennoimisellesi, vai miksi jankutat täysin ohi aiheen?
Jos katsot oikein tarkkaan, huomaat että vastasin minulle esitettyyn kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olen yksin mielipiteineni, mutta minun mielestäni aikuisten ihmisten riitelyyn ei kuulu huutaminen tai kiroilu.
Kertoisitko esimerkin kuinka aikuiset siis mielestäsi riitelevät? Mikä olisi hyvä tapa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaus: et väittänyt mutta vihjaisit. "Miehen ja naisen riitely ei ole koskaan tasaväkistä, mies heittää lautasen pidemmälle ja kovempaa." Vaikka et sano että William olisi väkivaltainen, tuo lause luo tietynlaisen mielikuvan.
Puhuin yleisellä tasolla, ja edelleen olen sitä mieltä, että mikään fyysisiä ilmentymiä ottava riitely miehen ja naisen välillä ei ole tasaveroista, sillä tuollainen toiminta tuppaa eskaloitumaan, jos sitä ei rajoiteta. Siksi nimenomaan naisen edun mukaista on, että lautaset eivät lennä. Tämä kaikki yleisellä tasolla.
Piti googlata. Väitteen Williamin tavaroiden heittelystä esitti kuninkaallisasiantuntija Tom Quinn, sama tyyppi joka kertoi Williamin olevan kuin neljäs lapsi Katelle. Hänen lähteensä mukaan Kate nimenomaan on perheen tyynnyttävä voima. Ja tosiaan kyse oli tyynyistä, ei lautasista.
Toinen lähde asiaan liittyen on Harryn omaelämäkerta The Spare, missä kuvailtiin tilanteiden menneen tappelun asteelle saakka. Tässä tosin lähde on samalla nujakan osapuoli, joten vaikeaa on ulkopuolisen sanoa, miten asiat oikeasti menivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuin yleisellä tasolla, ja edelleen olen sitä mieltä, että mikään fyysisiä ilmentymiä ottava riitely miehen ja naisen välillä ei ole tasaveroista, sillä tuollainen toiminta tuppaa eskaloitumaan, jos sitä ei rajoiteta. Siksi nimenomaan naisen edun mukaista on, että lautaset eivät lennä. Tämä kaikki yleisellä tasolla.
Ok, ehkä tuo riippuu omasta kokemuksestasi. Minulla on taas kokemus siitä että tunteita voi näyttää ja tilanne ei eskaloidu. Sukulaisista on sitten taas kokemus perheestä vanhemmat eivät koskaan riidellyt, mutta syystä tai toisesta perheenisä oli kaappijuoppo joka lopetti juomisen kun vihdoin muutti pois. Yritän sanoa, yleisesti, että riitely ei ole automaattisesti paha asia, koska aina elämässä tulee vastaan tilanteita joissa ollaan jostain eri mieltä. Asioiden lakaisu maton alle tai se että toinen tukahduttaa tunteensa, ei ole sekään erikoisen tervettä, edes lasten kannalta. Ongelmatapaukset ovat sitten asia erikseen, puhun nyt ns. tavallisesta riitelystä minkä oletan olevan lähes kaikille tuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkäänlainen lasten kaltoinkohtelu ei ole ok sillä perusteella, että kyseessä on perheen sisäinen ja yksityinen asia. Tähän sisältyy myös aikuisten riitely.Tämä kaikki yleisellä tasolla.
Oletko ottanut tämän ketjun henkilökohtaiselle luennoimisellesi, vai miksi jankutat täysin ohi aiheen?
Jos katsot oikein tarkkaan, huomaat että vastasin minulle esitettyyn kysymykseen.
Ja minä olen jo useamman kommentillisen ihmetellyt miksi tulit jankuttamaan väkivallasta ja riitelemisestä täysin asiattomaan ketjuun, mutta sinä vaan jatkat omaa missiotasi. Me muut odotetaan että lopettaisit. Kukaan ei ole sinulle kertonut olevansa väkivaltainen riitelijä, joka kohtelee lapsiaan huonosti. Etsisitkö jonkun toisen foorumin, täällä on ihan muu aihe.
Vierailija kirjoitti:
Piti googlata. Väitteen Williamin tavaroiden heittelystä esitti kuninkaallisasiantuntija Tom Quinn, sama tyyppi joka kertoi Williamin olevan kuin neljäs lapsi Katelle. Hänen lähteensä mukaan Kate nimenomaan on perheen tyynnyttävä voima. Ja tosiaan kyse oli tyynyistä, ei lautasista.
Toinen lähde asiaan liittyen on Harryn omaelämäkerta The Spare, missä kuvailtiin tilanteiden menneen tappelun asteelle saakka. Tässä tosin lähde on samalla nujakan osapuoli, joten vaikeaa on ulkopuolisen sanoa, miten asiat oikeasti menivät.
Ja muistetaanpa että tuo "neljäs lapsi" juttu on aika yleinen heitto miehistä, olen omassa kaveriporukassani kuullut myös näitä "iso lapsi" -kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoisitko esimerkin kuinka aikuiset siis mielestäsi riitelevät? Mikä olisi hyvä tapa?
Tähän löytyy paljon vinkkejä muualtakin. Mutta lyhyesti sanoen: huutaminen ja kiroilu ei vie asioita yhtään eteenpäin. Ihan normaalilla äänellä voi kertoa, että nyt olen vihainen, kun teit noin tai et tehnyt noin.
Eli nyt tuli selvitettyä tämäkin hirmutekojen sarja Walesien välillä. Tyynyllä on jotakuta heitetty. Palstan amatööripsykiatri-perheterapeutti saarnasi Williamin pään menoksi "yleisellä tasolla" siis ihan turhaan.
Sopivasti tähän riita-keskusteluun tulee uutinen Sussexien uudesta projektista. Harryllä on uusi intohimoprojekti, jonkunlainen draamasarja kahdesta poolojoukkueesta perheineen. Jännä nähdä onko Rivals-tyylisellä sarjalla punatukkainen päähenkilö jonka veli pelaa toisessa joukkueessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et päätä siitä mikä kuuluu ja mikä ei. Sinä pystyt ainoastaan hallitsemaan niitä omia tunteitasi ja tekemään omat valintasi. Jätä muu muille, ei kuulu sinulle. Jokainen parisuhde on erilainen, ihmiset ovat omia persooniaan.
Elämään kuuluu myös muiden erilaisuuden hyväksyminen ja sen kunnioittaminen. Ei tietenkään väkivallan tai rikollisuuden.
Lapsi ei muuten mene rikki, jos kuulee kotona joskus riitaa. Tämä on täysin normaalia, kunhan siihen ei liity väkivaltaa tai kodin irtaimiston hajottamista. On täysin ok, että tunteita näytetään, ja sitten näytetään myös se, että sovitaan, ja riita on ohi. Voidaan kertoa että meni sukset ristiin, mutta kaikki on hyvin silti.
Miksi kasvattaa lapsia pumpulipilvessä, voi vähän hermo järkkyä, kun sitten siinä omassa suhteessa kumppani vähän korottaakin ääntään. On myös hyvä oppia puolustamaan itseään. Elämässä sattuu ja tapahtuu, emme elä prinsessasaduissa.
Tässä on juuri sitä huutamisen ja kiukkuamisen glorifiointia, jota vastustan. Väität, että lapsi jotenkin menisi aikuisena rikki, jos hän ei ole kotona kuullut riitelyä. Tosiasiassa asia menee juuri toisinpäin. Ne, jotka ovat kasvaneet rauhallisissa oloissa, ovat rauhallisia aikuisenakin ja pystyvät puolustamaan itseään tarvittaessa. Tämän huomaa ihan eläimistäkin, pelossa kasvaneista tulee aggressiivisia, ja aggressiivisuuden takana on usein pelko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, mikä minulle jäi tosta riitelyjutusta mieleen, on se, että he tosiaan kovaäänisesti kiistelevät asioista. Siis tasaveroisesti, kumpikaan ei mökötä missään nurkassa tai vain toinen huuda toiselle. Kumpikin uskaltaa tuoda mielipiteensä ja tunteensa esiin ja puolustaa niitä. Tasaväkisen suhteen merkki tuokin.
Lapsia kohtaan tuollainen on kyllä todella epäreilua, vaikka miten tasaväkistä olisikin. Oma lukunsa on sitten, onko aikuisen miehen ja aikuisen naisen tavaroiden heittely edes tasaväkistä. Itse olisin vastaavassa tilanteessa kovasti huolissani, käykö mies vielä joskus käsiksi.
Mistä sä lapset tähän mukaan vedit? Faktahan on, että kaikki riitelevät ja se on aina yhtä epämiellyttävää. Ja mistäs tiedät heittikö juuri William lautasen?
En tiedäkään, mutta kommentoin kirjoittajaa, jonka mukaan kyseisenlainen riitely on tasaveroisen suhteen merkki. Mikään naisen ja miehen välinen fyysinen välienselvittely ei ole koskaan tasaveroista. Mies aina heittää sen lautasen pitemmälle ja kovempaa. Epäreiluinta on, jos heikoimmat eli lapset joutuvat katselemaan tuollaista välienselvittelyä.
Sä lähdet nyt taas siitä että riitely on väkivaltaa. Normaalissa parisuhteessahan se ei sitä ole, eihän niitä lautasia toki toista päin paiskota. Ja suuresti epäilen että lapset seisovat siinä katsomassa lautasten heittelyä.
Anonyymi sittisontiainen tuli puskista solvaamaan, mutta eipä tee oikeasti mitään, vaikka kärsiviä lapsia on maailma täynnä. Yhtä perhettä käy täällä haukkumassa ja on muka lasten asialla :D Mitään todisteita mistään ei ole, mutta tuo jaksaa jankata, mokoma sekopää.
Mokoma sekopää sittisontiainen olet sinä itse, Walesien puolustusvoimien palkkasoturi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja muistetaanpa että tuo "neljäs lapsi" juttu on aika yleinen heitto miehistä, olen omassa kaveriporukassani kuullut myös näitä "iso lapsi" -kommentteja.
No minä en ole. Mutta ehkä sitten joissakin perheissä on ihan tavallista arkea, että riidellään vähän reippaammin ja mies on yksi lapsista ja esineet lentävät.
Ovatko palstalaiset kertoneet sinulle lapsiperhearjestaan ja kotioloistaan?