Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Amk-tuttavalleni jo yhden tieteellisen artikkelin lukeminen on kova työ

Vierailija
10.10.2025 |

Yliopistossa pitää lukea paksuja kirjoja, omaksua laajaa tietoa, amk:ssa voi yhdelle kurssille ei tarvitse lukea yhtään kirjaa, yliopisto vaatii akateemista kykyä, amk ei vastaa yo-tutkintoa

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miski amk:laiset aina pillastuvat kun amk:sta yrittää keskustella kriittisen asiallisesti?

Aika erikoinen käsitys "kriittisen asiallisesta".

Vierailija
62/66 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelen Yamk tutkintoa. Monta kirjaa ja tieteellisestä artikkelia on jo tullut luettua. Ne o St ainoita hyväksyttyjä lähteitä päättötyöhön. Olet kyllä oikeassa ettei yliopiston ja Yamk opinnot ole samanlaisia. Yliopistossa kaverini teki erään kurssin kokonaan ryhmätyönä. Itse tein vastaavan kurssin osittain ryhmätyönä mutta suurimmaksi osaksi yksilötyönä. Minun yksilötyöni oli käytännönläheinen mutta kaikki lähteet akateemisia. Kaverillani yliopistossa koko homma akateemista touhua ilman käytännön läheistä otetta. Hän opiskelee maisteriksi samalla alalla kuin minä Yamk tutkintoa.

Kerrotko vielä mikä ala on kyseessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelen Yamk tutkintoa. Monta kirjaa ja tieteellisestä artikkelia on jo tullut luettua. Ne o St ainoita hyväksyttyjä lähteitä päättötyöhön. Olet kyllä oikeassa ettei yliopiston ja Yamk opinnot ole samanlaisia. Yliopistossa kaverini teki erään kurssin kokonaan ryhmätyönä. Itse tein vastaavan kurssin osittain ryhmätyönä mutta suurimmaksi osaksi yksilötyönä. Minun yksilötyöni oli käytännönläheinen mutta kaikki lähteet akateemisia. Kaverillani yliopistossa koko homma akateemista touhua ilman käytännön läheistä otetta. Hän opiskelee maisteriksi samalla alalla kuin minä Yamk tutkintoa.

Liiketalous

Vierailija
64/66 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liiketalous

Niinkuin tässä ketjussa on moneen kertaan mainittu, niin se vastaavuus on alakohtaista. Se kertoo aika paljon, että voitko jatkaa YLIOPISTOON seuraavalle asteelle ilman täydentäviä opintoja vai et. Kuvataiteilija AMK voi opiskella suoraan maisteriksi yliopistossa, täydentämättä opintoja lainkaan.  

Vierailija
65/66 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun AP:lle lyödään sähköpiirustukset käteen niin ei se niistä mitään ymmärrä vaikka tarvitsee sähköä elääkseen 

Vierailija
66/66 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun AP:lle lyödään sähköpiirustukset käteen niin ei se niistä mitään ymmärrä vaikka tarvitsee sähköä elääkseen 

Tuskinpa ymmärtää paljon mitään muutakaan. Pelkän kansakoulun käyneet on harvoin niitä välkyimpiä.