Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En vielä tässä iässäkään pysty syömään aamulla mitään,tulee paha olo. Onneks asun yksin niin kukaan ei tuputa

Vierailija
30.04.2025 |

Hyi kun muistelee lapsuuskodin kaurapuuropakkoa ja exän munien paisteluita.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi. Minä syön aamupalan.

Vierailija
2/47 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. En tiedä lähipiirissäni yhtäkään aikuista ihmistä joka söisi aamupalaa. En minäkään, inhosin sitä jo lapsena. Ja tämän aloituksen pointti oli...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. En mä ole syönyt aamupalaa silloinkaan kun olen asunut jonkun kanssa. Oletko tossu vai lapanen vai etkö vaan osaa sanoa "ei kiitos"?

Vierailija
4/47 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään syö. Onneksi lapsena oli ihana perhepäivähoitaja, joka ei pakottanut. Lopulta minun ei tarvinnut mennä ollenkaan puuropöytään. 

Vierailija
5/47 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aamupala on teini-iästä lähtien ollut mukillinen kahvia ja pari röökiä.

Vierailija
6/47 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aha. En tiedä lähipiirissäni yhtäkään aikuista ihmistä joka söisi aamupalaa. En minäkään, inhosin sitä jo lapsena. Ja tämän aloituksen pointti oli...?

Aijaa. Minä tiedän lähipiirissäni aika monta aikuista, jotka syövät aamupalan. Minä en. Tämän viestin pointti oli...?

Vierailija
7/47 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkähormoni greliinin taso on aamulla alhainen. Siksi monet eivät halua syödä aamuisin. Se on ihan luonnollista. Minä syön, jos syön, aamupalan vasta parin tunnin kuluttua heräämisestä aikaisintaan. 

Vierailija
8/47 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. En mä ole syönyt aamupalaa silloinkaan kun olen asunut jonkun kanssa. Oletko tossu vai lapanen vai etkö vaan osaa sanoa "ei kiitos"?

Samaa mietin. Itsekään en ole koskaan ollut mikään aamupalaihminen ja oikeastaan vasta nyt vanhempana olen alkanut aamukahvin kanssa syömään voileivän. 

Mies ei edelleenkään syö ennen puoltapäivää mitään, eikä tulisi milellenkään tuputtaa. Eiköhän aikuinen ihminen ymmärrä syödä silloin, kun on nälkä. 

Vierailija
9/47 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, aamulla kuppi espressoa ja 🚬

Vierailija
10/47 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista mitään pakkoa lapsuudesta mutta en ole mikään aamu syöjä ollut koskaan vaan kahvi/tuoremehu riittää kun taas puoliso tarvii todella tuhdit aamupalat.

Syön vasta klo 10-11 välillä tai vähän myöhemminkin.

Vierailija
11/47 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko saada aamuisin aamupala. Aamupala on usein lasillinen vettä, kuppi kahvia, karjalanpiirakka ja appelsiini. Viikonloppuisin lisäksi jotain pientä makeaa.

Vierailija
12/47 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijaa. Minä tiedän lähipiirissäni aika monta aikuista, jotka syövät aamupalan. Minä en. Tämän viestin pointti oli...?

🤦

Vierailija
13/47 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen syönyt aamupalan lapsesta lähtien. Syön vielä tässäkin iässä. Ei ole kukaan tuputtanut.

50+

Vierailija
14/47 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-puoliso siis paistoi munia aamuisin joten sun oli pakko syödä niitä, niinkö? On se jännä kun jotkut meistä on eläneet koko elämänsä niin, että syövät kun itse tahtovat. Tuskin se exä sinuakaan pakottanut on. Mutta toisaalta, koko aloituksen pointtihan on se, ettei ap syö aamiaista. Ihan kuin se olisi jotenkin ihmeellistä.

Vierailija
15/47 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lihava?

Oman havaintoni mukaan 95% aamupalan skippaavista on enemmän tai vähemmän ylipainoisia. Ehkä kannattaisi opetella syömään se aamupala.

Vierailija
16/47 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuropakko oli varmaan paha sitten.Olen kuullut että jotkut ei aamulla voi syödä.

Vierailija
17/47 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on stressitasot korkeat ja sitä myöten kortisolitasotkin huitelee pilvissä? 

Vierailija
18/47 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskaurapuuro höystettynä siemenillä, mantelijauheella, karpaloilla ja mustikoilla,

kypsän puuron päälle vielä juoksevaa hunajaa. Voiko aamu alkaa paremmin?

Ei voisi!

Ja päälle kuppi hyvää kahvijuomaa kauramaidolla.

On käynnistysmoottori tankattu:)

Vierailija
19/47 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko lihava?

Oman havaintoni mukaan 95% aamupalan skippaavista on enemmän tai vähemmän ylipainoisia. Ehkä kannattaisi opetella syömään se aamupala.

Eikös se ole sitä kuuluisaa pätkäpaastoamista? En tiennyt harjoittaneeni sitä lähes koko aikuisikäni ennen kuin luin siitä. En minäkään syö aamupalaa, joten ilmeisesti olen pätkäpaastolla joka päivä noin 15 tuntia. Hoikka olen.

Vierailija
20/47 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että on välipala, mutta että aamupala...

On pitkä yö takana ja aamuisin nälkä.

Uskon, että ateriarytmi joka painottuu iltaan vie aamuisenkin nälän,

eli ei aamulla maistu.

On erittäin terveellistä ja asiallista lopettaa illalla syöminen,

ainakin kolme tuntia ennen nukkumaan menoa, unikin on parempaa,

kun vatsa ei pursuile.