Amk-tuttavalleni jo yhden tieteellisen artikkelin lukeminen on kova työ
Yliopistossa pitää lukea paksuja kirjoja, omaksua laajaa tietoa, amk:ssa voi yhdelle kurssille ei tarvitse lukea yhtään kirjaa, yliopisto vaatii akateemista kykyä, amk ei vastaa yo-tutkintoa
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei kyllä ole käynyt yliopistoa. En ole itsekään käynyt, mutta huomaan kyllä ap:n kirjoitustyylistä, että ap on käynyt varmaan vain peruskoulun. Muutenkin tuo lapsellinen ajatusmaailma, että jälleen kerran pitää trollata ammattikorkeakoululla.
T: Sairaanhoitaja
Älä nyt viitsi. Amk-laisille vinoilu on yliopistolaisille, erityisesti teekkareille ihan normaali juttu. Lähes jokaisilla sitseillä lauletaan ammattikorkeasaaresta jne.
ei ap
Onko yliopistolaisilla epävarma olo, vai miksi vinoilevat alemman tutkinnon suorittajille? Vinoilu ei anna sivistynyttä kuvaa vaikka olisi kuinka korkeat opinnot taustalla.
Ennemminkin pilkataan amk-laisten epävarmuutta, kun ovat varastaneet kulttuurinsa yliopistolta.
En mä ainakaan epävarma ole. Eikä mua kiiinnostanut mitkään sitsit yms. En kuvittele olevani maisteri. Mä menin ammattikorkeaan saadakseni sairaanhoitajan tutkinnon.
Oliko sulle yliopisto jotenkin työläs kun pitää vertailla muihin tutkintoihin/opintoihin ja yrittää korostaa itseäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei kyllä ole käynyt yliopistoa. En ole itsekään käynyt, mutta huomaan kyllä ap:n kirjoitustyylistä, että ap on käynyt varmaan vain peruskoulun. Muutenkin tuo lapsellinen ajatusmaailma, että jälleen kerran pitää trollata ammattikorkeakoululla.
Älä nyt viitsi. Amk-laisille vinoilu on yliopistolaisille, erityisesti teekkareille ihan normaali juttu. Lähes jokaisilla sitseillä lauletaan ammattikorkeasaaresta jne.
ei ap
Onko yliopistolaisilla epävarma olo, vai miksi vinoilevat alemman tutkinnon suorittajille? Vinoilu ei anna sivistynyttä kuvaa vaikka olisi kuinka korkeat opinnot taustalla.
Ennemminkin pilkataan amk-laisten epävarmuutta, kun ovat varastaneet kulttuurinsa yliopistolta.
No meillä ei ainakaan ollut mitään haalariperseilyä ja sitsejä, kun opiskelin kuvataidetta AMKissa! Eikä ollut kyllä kuvataiteen maisteriopintojen aikana yliopistossakaan, että silleen.
Enkä mä olisi teidän haalariördäyksiin halunnutkaan osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ap
Onpas huonoitsetuntoista jengiä noi yo-laiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ap
Et sitten ymmärtänyt mitä kirjoitin.
Muista edelleen, että ei peruskoulupohjalta ymmärretä noin monimutkaisia vastauksi. Älä anna teekkarilarppauksen hämätä.
Kieliasun pohjalta ja sekavista asiayhteyksistä näkee kyllä, että noilla AP:n avuilla ei kyllä ole koskaan hyväksyttyä gradua kirjoitettu
Mä olen maisteri enkä lukenut yhtään paksua kirjaa. Ei kursseilla tarvinnut olla kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen maisteri enkä lukenut yhtään paksua kirjaa. Ei kursseilla tarvinnut olla kirjoja.
Oletko amk-maisteri? Se ei vastaa akateemista maisterin tutkintoa, ei just vaadita akateemista lukemista
Vierailija kirjoitti:
Ei amk ole sama kuin yliopisto, ei kukaan ole niin väittänyt. Se on alempi korkeakoulututkinto.
Ja mitä sillä on väliä kuinka paksuja kirjoja lukee jos edelleen pysyy ääliönä.
Minä olen siitä asti lukenut kirjoja kun opin lukemaan, ja kyllä, myös paksuja.
Mutta tieteelliset tutkimukset on yleensä äärimmäisen tylsää luettavaa, joten kyllä siinä olisi kova työ, mitä nyt olen näitä tieteellisiä artikkeleita lukenut aika paljon erilaisia kun olen opiskellut amk:ta. Niistä osa on hyvin kirjoitettuja ja mielenkiintoisia, osa ihan paskaa. Täynnä vaan eri lähteistä napattuja asioita, ei mitään omaa sisältöä, ja sitä todellakin on vaikea lukeakin, ihan konkreettisesti, kun joka lauseen perässä on lähdeviittaus.
Jos ne paksut kirjat, jotka on tieteellisiä tutkimuksia on huonosti kirjoitettuja ja täynnä diibadaabaa kuin jotkut artikkelit, ei olisi mitään järkeä niitä lukeakaan. Ei sillä kirjan paksuudella
Tästä kyllä huomaa että ei ole totuttu lukemaan niitä tieteellisiä tekstejä. Kun niihin oikeasti tottuu, ja yliopistossa niitä luetaan niin paljon että niihin tottuu varmasti, ei niiden lukeminen ja lähdeviitteiden määrä ole ongelma eikä mikään. Ja ne ovat oikeasti tosi kiinnostaviakin. Mutta siinähän se amk:n ja yliopiston ero onkin tiivistettynä, että toisessa käytäntö on suuremmassa roolissa (amk) ja toisessa keskitytään tieteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko amk-maisteri? Se ei vastaa akateemista maisterin tutkintoa, ei just vaadita akateemista lukemista
Kirjoittiko hän sinun mielestä olevansa maisteri vai AMK-maisteri? Niin, aivan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin vaan kun nykyään monet käyttää nimitystä maisteri, vaikka on amk:sta, yritetään olla akateemisia, ei ymmärretä laajasti tiedettä, halutaan olla korkeakoulu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateemista lukemista, sekä kirjoitus ja keskustelutaitoa kyllä vaadittiin ainakin Kuvataiteilija AMK opinnoissa, ja jos ei olisi vaadittu, niin tuskinpa olisin pärjännyt yliopistotasolla Kuvataiteen maisteriopinnoissakaan!
Silloin kun kyseessä on SAMA ala, voi maisteriopintoihin YLIOPISTOON jatkaa suoraan, eikä mitään täydentäviä kandikursseja tarvitse käydä! Alempi AMK vastaa siis Kandia silloin kun kyseessä on täysin sama ala!
Tätä on monen selvästi erittäin vaikea sisäistää!
Mutta liikoja ei tietysti voi odottaa niiltä jotka luulee että yliopistotutkinto on yo-tutkinto :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin vaan kun nykyään monet käyttää nimitystä maisteri, vaikka on amk:sta, yritetään olla akateemisia, ei ymmärretä laajasti tiedettä, halutaan olla korkeakoulu
NO EI KYLLÄ KÄYTÄ!
Se on AMK ja YAMK ammattikorkeakouluissa ja KANDI ja MAISTERI Yliopistossa. Joku TROLLI varmaan voi niitä käyttää väärin juu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LÄSSYNLÄÄ! Sinä et varmasti ole käynyt edes peruskoulua TROLLI!
Miski amk:laiset aina pillastuvat kun amk:sta yrittää keskustella kriittisen asiallisesti?
Vierailija kirjoitti:
Ei kannattaisi alentua edes vastailemaan typerille trolleille kuten Ap! Tuo "YO-tutkinto" aloituksessa kertoo jo ihan riittävästi.
Ei tämä ole trolli, vaan joku pienenä pahasti päänsä kolhaissut 🤕
Opiskelen Yamk tutkintoa. Monta kirjaa ja tieteellisestä artikkelia on jo tullut luettua. Ne o St ainoita hyväksyttyjä lähteitä päättötyöhön. Olet kyllä oikeassa ettei yliopiston ja Yamk opinnot ole samanlaisia. Yliopistossa kaverini teki erään kurssin kokonaan ryhmätyönä. Itse tein vastaavan kurssin osittain ryhmätyönä mutta suurimmaksi osaksi yksilötyönä. Minun yksilötyöni oli käytännönläheinen mutta kaikki lähteet akateemisia. Kaverillani yliopistossa koko homma akateemista touhua ilman käytännön läheistä otetta. Hän opiskelee maisteriksi samalla alalla kuin minä Yamk tutkintoa.
Kuulostaa tradenomilinjalta... olet varmaan sekoittanut