Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Okei, okei, myönnän: se helvetin Stubb on kyllä onnistunut paremmin kuin oletin

Vierailija
10.10.2025 |

Hänessä on tietynlaista sosiaalista älykkyyttä, vaikka myös narsismia. Joka tapauksessa Trumpin kanssa hän on kyllä sinänsä onnistunut paremmin kuin esim Naton pääsihteeri Rutte, jonka asslicking on vastenmielistä ja läpinäkyvää. Samaahan se Stubbikin sinänsä tekee, mutta ei niin näkyvästi ja osaa myös hyvin kierrellä ikävät kysymykset (esim Trumpin Nobel kysymys jne). En nyt sano että Stubb on mikään visionääri, aika helvetin kaukana siitä, mutta sillä on pelisilmää ja se osaa pitää pokkansa.

Kommentit (249)

Vierailija
221/249 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nyt sattuu olemaan samantyyppiset presidentit tässä tilanteessa.

Vierailija
222/249 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä yllättävän sosiaalisesti älykäs. Ei ole helppo sanoa oikeat sanat jonkun Trumpin kanssa. Joku Haavisto olisi ollut katastrofi, ja Halla-aho liian jäykkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/249 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Stubb on presidentti. Tehnyt hyvää duunia. Hänellä on taipumus ja tarve olla siellä, missä tapahtuu. Hyvä niin, kun saa asioita aikaiseksikin.

Vertaa edelliseen, jonka lauseet olivat toisinaan mahdottomia, loi lunta ja toimitti vauvan maailmaan. En mä Niinistöä presidenttinä osannut pitää. Hän lekotteli jo eläkepäiviä.

Niinistö vei meidät Natoon.

Vierailija
224/249 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä Haavisto olisi sanonut kun Trump kysyi onko Stubbi käynyt armeijan.

Olisi voinut vastata että oletkoa sinä? Trumphan livisti asepaveluksesta rikkaan isän avulla.

Sinustako tuo olisi ollut hyvä ja diplomaattinen kommentti?

Vierailija
225/249 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako ap sitä samaa stubbia, joka koulukiusasi rankasti tiettyjä henkilöitä? Vai sitä stubbia joka käy trumpin kanssa golfia pelaamassa? Vai sitä, joka junaili lapselleen harjoittelupaikan UPIin? Vai sitä, jonka naamari putoili tämän tästä pressanvaalien tenteissä?

Vierailija
226/249 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta Stubb on hoitanut presidenttikautensa hienosti, ollaan päästy isoihin pöytiin pienenä maana ja harvoin meillä on presidenttiä josta Yhdysvaltain lehdistö olisi noinkin kiinnostunut ja vielä positiivisella tavalla. Minä näen tuon yhtenä tapana suojella meitä ison naapurin aggressiolta, näytetään median kautta sinne naapuriin että meidän äänellä on painoa.

Stubb on tyylikäs, sujuva sanoissaan ja itsevarma tavalla jolla presidentin pitää olla. Luinpa sellaisenkin jutun jossa Ruotsissa nurisevat miksi heidän pääministerinsä vaikuttaa lähinnä Stubbin ujolta pikkuveljeltä.

Ruotsissa onkin pääministeri, mutta Suomessa on PRESIDENTTI. Heillä on vähän erilainen hallinto. Lisäksi ei Ruotsilla ole yhteistä rajapintaa Venäjän kanssa. 

Juu, olen tietoinen tästä, samoin ovat varmast

No, ehkä jonkun pitäisi kertoa ruotsalaisille, miten massiivista taloudellista tuhoa valovoimainen Marin sai aikaan.

N58

Vierailija
227/249 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubb antoi jäämurtajaosaamisen puoleen hintaan trumpille. Se on maksu että pääsee taas yhen kerran golfaamaan pomonsa kanssa.

Vierailija
228/249 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Stubbilta kysytään jostain kustannuksista, mitä jokin aiheuttaa. Hän vaihtaa puheenaihetta, koska asia on salainen.  Näin hän välttyy vastaamasta ikäviin kysymyksiin.

Vierailija
229/249 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Stubb on presidentti. Tehnyt hyvää duunia. Hänellä on taipumus ja tarve olla siellä, missä tapahtuu. Hyvä niin, kun saa asioita aikaiseksikin.

Vertaa edelliseen, jonka lauseet olivat toisinaan mahdottomia, loi lunta ja toimitti vauvan maailmaan. En mä Niinistöä presidenttinä osannut pitää. Hän lekotteli jo eläkepäiviä.

Taisi kuitenkin olla edellinen hallitus, joka meidät vei Natoon. Sanna Marinin johdolla.

Vierailija
230/249 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisi kuitenkin olla edellinen hallitus, joka meidät vei Natoon. Sanna Marinin johdolla.

Kyllä Niinistö kävi ainakin Yhdysvalloissa neuvottelemassa valkoisessa talossa asiasta. Niinistö myös soitti asian tiimoilta Putinillekin. Toki asiasta päätettiin yhdessä, koska ei presidentti ei voi yksinään tällaista asiaa päättää.

Vierailija
231/249 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kekkonen kumarsi itään, stuppi länteen. Kumartelu se vaan jatkuu💪

Eli nyt pyllistetään itään niinkuin pitääkin !

Vierailija
232/249 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eduskunnan päätös.  Mutta joo, en osaa edes kuvitella miten Haavisto olisi toiminut presidenttinä näinä aikoina. Palestiina, Trump, Putin. Olis ollut varmasti erinäköistä meininkiä.

Vierailija
233/249 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin 2.kierroksella Stubbia hänen puolisonsa takia.

En puolison sukupuolen takia, vaan: koulutus, huipputyö, eurooppalainen eikä hänellä ole pahoinpitelysyytteitä ja rikosrekisteriä.

Olen erittäin tyytyväinen.

Vierailija
234/249 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai mitä olisi vastannut kysymykseen: Jätitkö vaimon Suomeen ?

Vierailija
235/249 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stubb antoi jäämurtajaosaamisen puoleen hintaan trumpille. Se on maksu että pääsee taas yhen kerran golfaamaan pomonsa kanssa.

Pelaat Kremlin pussiin.

Vierailija
236/249 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestin 2.kierroksella Stubbia hänen puolisonsa takia.

En puolison sukupuolen takia, vaan: koulutus, huipputyö, eurooppalainen eikä hänellä ole pahoinpitelysyytteitä ja rikosrekisteriä.

Olen erittäin tyytyväinen.

Mun äänestykseen ei vaikuttanut mitenkään puolison asiat. Eikä paljon hetkauta nykyisen presidentin puolison tekemiset. 

Vierailija
237/249 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa kuitenkin olla niin, että presidentti johtaa ulkopolitiikkaa, joten Niinistö vei meidät Natoon.

Vierailija
238/249 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan esittänyt arviota, jonka mukaan ne jäämurtajakaupat on sovittu taustahenkilöiden työn tuloksena ja tämä presidenttien sopimus on lähinnä virallinen kulissitoimenpide. 

Vierailija
239/249 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänhän on tehnyt koko elämänsä töitä ja valintoja sen eteen, että joku päivä olisi tässä missä nyt on. Todella tinkimätön luonne. Se Stubbin "Alex"-kirja oli ihan silmiä avaava.  

Upeasti hoidettu presidentin duunit tähän asti. Suomella kävi käsittämätön munkki, että saatiin Stubb ehdolle pressavaaleihin ja näinkin moni oli tarpeeksi fiksu äänestämään Stubbin presidentiksi asti (ja Orpo taisi hänet valita Kokoomuksen pressaehdokkaaksi).

Eipä kokoomuksella olisi ketään muutakaan uskottavaa ollut. Orpolle nauraisi koko Eurooppa.

Vierailija
240/249 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi voinut vastata että oletkoa sinä? Trumphan livisti asepaveluksesta rikkaan isän avulla.

Sinustako tuo olisi ollut hyvä ja diplomaattinen kommentti?

Ei välttämättä, mutta hittoako Trumpille pitäisi merkitä onko joku käynyt armeijan kun USAssa ei ole pakko?