Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi uskovainen tuttava antaa koko ajan lahjaksi jotain uskisjuttuja?

Vierailija
10.10.2025 |

Olen ateisti, mutta olen hiljaa vakaumuksestani. En ylipäätään ole kiinnostunut puhumaan kenenkään kanssa mihinkään uskontoon tai uskonnottomuuteen liittyvistä asioista. Eräs tuttavani on uskovainen. Hän on vuosikausia ostanut minulle synttärilahjan, nimpparilahjan ja joululahjan. Ja ne on aina jotain uskovaisten juttuja uskovaisten kaupasta ostettuna. Kirjoja jotka kertoo Jeesuksesta, enkeleistä jne, tauluja samasta aiheesta, pelejä samasta aiheesta, jotain kirjanmerkkejä joihin on painettu raamatunpätkä jne. En edes ymmärrä miksi hän antaa minulle lahjoja. Emme ole kovin läheisiä. Minä lähetän hänelle neutraalin joulukortin. Miksi hän antaa tällaisia lahjoja minulle? Miksi ylipäätään lahjoja ja ihan kuin hän ei kävisi koskaan missään normaalissa kaupassa josta saisi lahjaksi vaikka suklaalevyn. 

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi varmaksi sanoa kun en tiedä mihin uskonnolliseen ryhmään kaverisi kuuluu, mutta voisin olettaa että hän on huolissaan sielustasi ja siksi koettaa käännyttää tuollaisella pehmeällä tavalla.

Ja vielä. En elä mitenkään paheellista elämää vaan olen aina ollut tavallinen, elämässä hyvin pärjäävä kiltin oloinen ihminen, josta kenenkään nyt ei tarvitse huolestua. Ap

Ei tavallista elämää elämällä pelastu viimeisellä tuomiolla, vaan joutuu ikuiseen kadotukseen. Vain koko ikänsä täysin synnitöntä elämää elänyt kelpaa.

Jos siihen ei kykene, niin täytyy pyytää Vapahtajaa lunastamaan syntivelan.. 

Tämä. Pitää uskoa Jeesukseen ettei joudu kadotukseen. 

Vierailija
42/45 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi varmaksi sanoa kun en tiedä mihin uskonnolliseen ryhmään kaverisi kuuluu, mutta voisin olettaa että hän on huolissaan sielustasi ja siksi koettaa käännyttää tuollaisella pehmeällä tavalla.

Ja vielä. En elä mitenkään paheellista elämää vaan olen aina ollut tavallinen, elämässä hyvin pärjäävä kiltin oloinen ihminen, josta kenenkään nyt ei tarvitse huolestua. Ap

Ei tavallista elämää elämällä pelastu viimeisellä tuomiolla, vaan joutuu ikuiseen kadotukseen. Vain koko ikänsä täysin synnitöntä elämää elänyt kelpaa.

Jos siihen ei kykene, niin täytyy pyytää Vapahtajaa lunastamaan syntivelan.. 

Tämä. Pitää uskoa Jeesukseen ettei joudu kadotukseen. 

Niin, moni ajattelee että pääsee taivaaseen, kun tekee parhaansa, eikä ole syyllistynyt "mihinkään pahempaan". Oikeasti oma paras ei riitä mihinkään. Kun sen hoksaa, niin siinä silmät aukeaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin, moni ajattelee että pääsee taivaaseen, kun tekee parhaansa, eikä ole syyllistynyt "mihinkään pahempaan". Oikeasti oma paras ei riitä mihinkään. Kun sen hoksaa, niin siinä silmät aukeaa."

Uskovaiset on täynnä näitä taivas- asiantuntijoita. Mutta onko yksikään käynyt siellä? Ei ole.

Näillä on hirveä tarve kertoa, että "sinäpä et pääse taivaaseen, mutta minä pääsen, koska koko ikäni odotin vain taivaaseen pääsyä, ja jätin elämättä, koska jos olisin tehnyt jotain, mahdollisuus syntiin olisi kasvanut."

Vierailija
44/45 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin, moni ajattelee että pääsee taivaaseen, kun tekee parhaansa, eikä ole syyllistynyt "mihinkään pahempaan". Oikeasti oma paras ei riitä mihinkään. Kun sen hoksaa, niin siinä silmät aukeaa."

Uskovaiset on täynnä näitä taivas- asiantuntijoita. Mutta onko yksikään käynyt siellä? Ei ole.

Näillä on hirveä tarve kertoa, että "sinäpä et pääse taivaaseen, mutta minä pääsen, koska koko ikäni odotin vain taivaaseen pääsyä, ja jätin elämättä, koska jos olisin tehnyt jotain, mahdollisuus syntiin olisi kasvanut."

Taivas-asiantuntija :D

Vierailija
45/45 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paavali kävi taivaassa, kuten 2. korinttilaiskirjeessä kirjoittaa. Eli kyllä on. Tosin ei se asia kummenisi vaikka ei olisikaan käynyt.