Miksi uskovainen tuttava antaa koko ajan lahjaksi jotain uskisjuttuja?
Olen ateisti, mutta olen hiljaa vakaumuksestani. En ylipäätään ole kiinnostunut puhumaan kenenkään kanssa mihinkään uskontoon tai uskonnottomuuteen liittyvistä asioista. Eräs tuttavani on uskovainen. Hän on vuosikausia ostanut minulle synttärilahjan, nimpparilahjan ja joululahjan. Ja ne on aina jotain uskovaisten juttuja uskovaisten kaupasta ostettuna. Kirjoja jotka kertoo Jeesuksesta, enkeleistä jne, tauluja samasta aiheesta, pelejä samasta aiheesta, jotain kirjanmerkkejä joihin on painettu raamatunpätkä jne. En edes ymmärrä miksi hän antaa minulle lahjoja. Emme ole kovin läheisiä. Minä lähetän hänelle neutraalin joulukortin. Miksi hän antaa tällaisia lahjoja minulle? Miksi ylipäätään lahjoja ja ihan kuin hän ei kävisi koskaan missään normaalissa kaupassa josta saisi lahjaksi vaikka suklaalevyn.
Kommentit (45)
En voi varmaksi sanoa kun en tiedä mihin uskonnolliseen ryhmään kaverisi kuuluu, mutta voisin olettaa että hän on huolissaan sielustasi ja siksi koettaa käännyttää tuollaisella pehmeällä tavalla.
No kysy siltä ja tule meille sitten kertomaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi kamala. Heitä pois, saat omallasi tehdä mitä haluat.
Heitänkin (ei ne mene edes annetaan ilmaiseksi Torissa). Mutta tämän aloituksen pointti ei ollut se, että mitä niillä teen. Vaan halusin ymmärtää tällaisen ihmisen käyttäytymisen syitä. Ap
Vierailija kirjoitti:
En voi varmaksi sanoa kun en tiedä mihin uskonnolliseen ryhmään kaverisi kuuluu, mutta voisin olettaa että hän on huolissaan sielustasi ja siksi koettaa käännyttää tuollaisella pehmeällä tavalla.
Ev lut kirkko. Ap
Katkaise välit. Se ei toivu sairaudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä. En elä mitenkään paheellista elämää vaan olen aina ollut tavallinen, elämässä hyvin pärjäävä kiltin oloinen ihminen, josta kenenkään nyt ei tarvitse huolestua. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteleeko joku oikeasti, että toisen henkilön voisi käännyttää näin?
Vierailija kirjoitti:
Ku en tiedä. Mikset kysy häneltä?
Emme ole läheisiä. Emme tapaa edes joka toinen vuosi. Minun suhteeni häneen on tyyliin se joulukortti. Hän joskus soittelee. Ja sitten lähettelee postissa noita lahjojaan. Laitan hänelle niistä sitten vain että kiitos lahjasta. En halua loukata häntä kyselemällä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ev lut kirkko. Ap
Lahkoista pahin.
Uskiskaveri toivoo, että jonain päivänä hänen antamansa lahja kolahtaa. Koska jokaiselle ihmiselle tulee jossain elämänsä vaiheessa hetki, jolloin hän pohtii vakavammin elämää ja kuolemaa.
Jeesus ja sen juopporemmillä saa myytyä ilmeisesti aika hyvin uskovaisille.
Kirkkoon kuuluvista suurin osa on ihan ok eikä tyrkytä mitään koska ei ole hihheli itsekään, mutta sitten on näitä höyrähtäneitä, jotka ei muuta osaa kuin tyrkyttää ja vielä krääsää.
Heitä ne helvettiin tai kokoa itsesi ja sano, ettei sua kiinnosta tämäntyyppinen toiminta.
Ei tosiaan voi tietää mitä sen päässä liikkuu kun en ole hän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteleeko joku oikeasti, että toisen henkilön voisi käännyttää näin?
Liian moni. Se johtuu siitä, että uskonnollisuus korreloi käänteisesti älykkyysosamäärän kanssa. Ohessa tutkimus aiheesta.
Mikä hiton uskovaisten kauppa? Jotain jeesusrihkamaa vain? Niitä myyvät hellarit kuin viimeistä päivää (sic)
Heitä roskiin ja pyydät suklaalevyä seuraavaksi.
Näiden kulttilaisten kanssa ei auta muu kuin tiukka linja. Ilmoitat rehellisesti olevasi uskonnoton ja ettet halua enää hihhuliroinaa. Jos edelleen jatkaa tai alkaa inttää vastaan, sanot että hänen käytöksensä loukkaa ja vaadit ryhtiliikettä + anteeksipyyntöä. Jos ei edelleenkään mene jakeluun, niin sitten välit poikki.
Itse olen ollut samassa tilanteessa kulttiuskontoon kääntyneen siskoni kanssa ja välit jouduin lopulta katkaisemaan. Surullista, mutta oman mielenterveyden suojelemiseksi pitää tehdä kaikkensa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä hiton uskovaisten kauppa? Jotain jeesusrihkamaa vain? Niitä myyvät hellarit kuin viimeistä päivää (sic)
Onhan niitä. Kotimaa kustannus jne.
Voi kamala. Heitä pois, saat omallasi tehdä mitä haluat.