Kuulemma kissankellovalaisimet on nyt muodikkaita. Mitä pidät niistä?
https://images.sanoma-sndp.fi/685c2db889813fc40a9234fb465637c6/normal/9…
Tuollainen. En ymmärrä tuon hienoutta🤔 samoin kuin en niiden putkirunkoisten, rottinkiselkänojalla ja -istuinosalla varustettujen ruokapöydäntuolien (venetsialaistuoli tms?) mitkä on nousseet suosioon.
Kommentit (36)
Mulla on noiden valmistajan lotuslamppu. Ostin sen 100e hintaan ennen kuin noi trendasi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki jalkalamput ovat tilaa vieviä nurkassa pölyä kerääviä turhuuksia. Täysin ylimääräistä esim. olohuoneen sisustuksessa.
Sä et vaan osaa. Sisustaa ainakaan.
Kumpi on tärkeämpää, se että lamppu valaisee vai se että se on muodikas?
Lukevalle ihmiselle ainakin tärkeämpää on että se valaisee.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla taas näitä naisten hämpötyksiä.
Aikoinaan mies ihastui tuollaiseen valaisimeen ja olisi halunnut sen meille, mutta minusta se oli ruma eikä se meille sitten tullut. Pidän noita edelleen rumina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki jalkalamput ovat tilaa vieviä nurkassa pölyä kerääviä turhuuksia. Täysin ylimääräistä esim. olohuoneen sisustuksessa.
Kattolampun valossa ei näe lukea, jalkalamppu on paljon parempi.
Vierailija kirjoitti:
Mun makuun liian koristeellinen ja vanhanaikainen. Toki mä olen sitä ikäluokkaa, että on tuollaista sisustustyyliä nähnyt jo lapsena.
Ja sulla on erikoinen ajatus, että jos on lapsena nähnyt jotain tyyliä, ei missään nimessä halua sitä itselleen? Monesti menee aivan päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lukeva nimenomaan tarttee sitä jalkalamppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitä just lukevana ihmisenä yritin tarkoittaa... mulla on jalkalamppu toisessa sohvan nurkassa ja pöytälamppu toisessa - jonkun sisustajan mielestä varmaan aivan mauttomia mutta ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitä just lukevana ihmisenä yritin tarkoittaa... mulla on jalkalamppu toisessa sohvan nurkassa ja pöytälamppu toisessa - jonkun sisustajan mielestä varmaan aivan mauttomia mutta ihan sama.
Sitähän nimenomaan suositellaan että on pieniä valaisimia. Jalka- ja pöytälamppuja. Että ei vaan yhtä kattolamppua.
Meillä kattolamput on lähinnä koriste-esineitä, päällä vain hyvin harvoin. Ei edes siivotessa, koska siivoan päivisin ja silloin tulee valoa ikkunoista.
Päivisin meillä ei valoja käytetä lainkaan, mutta kun alkaa hämärtää niin sytytän jalkalampun ja pöytälampun. Esimerkiksi tv:tä katsoessa riittää että näkee kulkea vaikka vessaan. Talvisin on toki myös kasvivalot päällä. En pystyisi istuskelemaan sohvalla kattolampun valossa 😄 aivan outoa.
Vierailija kirjoitti:
Muoti nyt vaan kiertää ja aika tavaran kaupihtee, sanos mummoni. Meillä on tuommoinen mökillä. Talo rakennettu 1941 ja siellä kyllä näkee, mikä milloinkin oli muotia. On kerrostumia, niin sanotusti. ( Löytyy vintiltä hevosen länget ja 20-luvun kalustoa, joka on varmaan evakkokuormasta peräisin. Pitäs ottaa korjaukseen.).
Niinhän ne monet 50-60 luvun jutut ei olleet hienoja 80-90-luvulla, ja nyt ne on kuumaa retrokamaa. Mulla on Lisa Johansson-Papen valaisin keittiössä, ja olin muutama vuosi sitten tipauttaa silmäni, kun näin sen hinnan jossain sisustuslehdessä. Omani sain mutsilta, kun "toi pellinpala nyt vaan tossa hyllyssä lojuu".
Jep, aika tavaran kaupihtee....
Lisa J-Pn lampuista ja tästä kissankellohärvelistä ei voi puhua edes samana päivänä.
Aivan kauhea, mutta makuasioista ei sovi kiistellä.
Musta nuo on kauheita. Mutta varmaan siksi tulleet muotiin, kun nykyiset parikymppiset ei oo joutuneet katselemaan noita mummoloissaan lapsena.
Joo, ei tulisi minun huusholliin.
Sen verran erikoinen, että on jo hieno tuo. Ymmärrän heitä jotka sen haluavat kotiinsa. Näyttävä.
Jalkalamput ovat käytännöllisiä lukiessa, itsellänikin on. Suunnitelmissa lähteä lamppukauppaan ostamaan uutta, tuo vanha reistailee katkaisimestaan.
Vierailija kirjoitti:
Musta nuo on kauheita. Mutta varmaan siksi tulleet muotiin, kun nykyiset parikymppiset ei oo joutuneet katselemaan noita mummoloissaan lapsena.
Tai ovat katselleet ja juuri siksi haluavat sellaisen itselleenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on noiden valmistajan lotuslamppu. Ostin sen 100e hintaan ennen kuin noi trendasi!
Minullakin on lotuslamppu, jonka sain muutamia vuosia sitten ilmaiseksi kun joku vain halusi siitä eroon (vaikka on täysin toimiva edelleen).
Mutta pidän tuosta kissankellolampusta myös erittäin paljon ja kun lotuslamppuni joskus hajoaa, niin varmaan hommaan tuon kissankellon sen tilalle. Oma sistukseni on aina ollut vintagea, joten tämmöisten trendien tulemiset ja menemiset eivät vaikuta.
Ihan kauhee, mutta pakko tietysti hankkia jos se kerran on MUOTIA.