Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Ylen toimittaja kysyi Stubbilta Nobelista đŸ€Š

Vierailija
10.10.2025 |

Olin lukenut Ilta-Sanomista, ettÀ joku toimittaja kysyi Stubbilta, ettÀ pitÀisikö Trumpin saada Nobel ja harmittelin sitÀ, ettÀ tuollaisia kysymyksiÀ kysytÀÀn: Trump on niin itseriittoinen ongelmatapaus ja hÀirikkö, ettÀ tuollaiseen kysymykseen vastaaminen on vaaran paikka.

Ihmetykseni oli suuri, kun kÀvi ilmi, ettÀ tuo toimittaja olikin suomalainen Ylen toimittaja. Siis onko suomalaisen toimittajan pakko yrittÀÀ Suomen presidentin suolausta Yhdysvaltain presidentin edessÀ tÀssÀ maailmantilanteessa? Toimittajan työtÀ on kysyminen, mutta tuo kysymys ei mitenkÀÀn liittynyt tapaamisen aiheeseen, Suomeen tai yhtÀÀn mihinkÀÀn. Stubbilla ei myöskÀÀn ole mitÀÀn vaikutusvaltaan ko asiaan eli hÀnen mielipiteellÀÀn ei ole mitÀÀn vÀliÀ. Kysymyksen ainoa tarkoitus oli vain laittaa Stubb vaikeaan paikkaan. MikÀ jÀrki?

Onneksi Stubb on niin ammattilainen, ettĂ€ selvisi tuosta hienosti. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ja mitĂ€ ihmettĂ€, laitoin otsikkoon naispuolisen emojin, mutta tĂ€mĂ€ sivusto muutti sen sukupuolettomaksi! 😂

ap

Vierailija
2/21 |
10.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Toimittaja tarjoili Stubbille mahdollisuuden mielistellÀ Trumpia ja toki Alex siihen tarttui.

Taisi olla Trumpin mielestÀ paras kyssÀri.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimittaja tarjoili Stubbille mahdollisuuden mielistellÀ Trumpia ja toki Alex siihen tarttui.

Taisi olla Trumpin mielestÀ paras kyssÀri.

Ei mielestĂ€ni kyllĂ€ tarjoillut, koska tuohon kysymykseen ei voi vastata kyllĂ€, mutta ei myöskÀÀn (varsinkaan) ei. 

ap

Vierailija
4/21 |
10.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mulla otsikon emoji nÀkyy miespuolisena.

Vierailija
5/21 |
10.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kokeilu, tĂ€mĂ€n pitĂ€isi olla naisemoji đŸ€Š

Vierailija
6/21 |
10.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitĂ€ ihmettĂ€, laitoin otsikkoon naispuolisen emojin, mutta tĂ€mĂ€ sivusto muutti sen sukupuolettomaksi! 😂

ap

Mulle se nĂ€kyy naisemojina 😯

Vierailija
7/21 |
10.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on nainen

TĂ€mĂ€ on mies đŸ€Š

Vierailija
8/21 |
10.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on nainen

TĂ€mĂ€ on mies đŸ€Š

EipĂ€ ookaan 😃

Vierailija
9/21 |
10.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla otsikon emoji nÀkyy miespuolisena.

Hassua 😅

Vierailija
10/21 |
10.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Siis tuota facepalm-emojia on kolme, miten te tulkitsette ne?

Onko se emoji, jolla lyhyehkö lievÀsti kihartuva tukka, mielestÀnne mies, nainen vai neutraali?

Vierailija
11/21 |
10.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kannattaa kĂ€yttÀÀ nĂ€itĂ€ emojeja, ne nĂ€kyy aina oikein.đŸ‘ŽđŸ‘”

Vierailija
12/21 |
10.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Facepalm-emojia on kolme: neutraali (laineileva polkkapituinen tukka), mies (lyhyt tukka) ja nainen (pitkĂ€ tukka). 

Vierailija
13/21 |
10.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pup pa hiiteen (vaihda halutessasi toinen i Ă€rrÀÀn) 

Vierailija
14/21 |
10.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ainakin Applella naisemojilla on pitkĂ€ tukka ja violetti paita, miesemojilla on lyhyt tukka ja sininen paita. SiltĂ€ vĂ€liltĂ€ olevalla (sukupuoleton?) on tukka noiden kahden vĂ€liltĂ€ ja paita on harmaa. Mulle kaikki tĂ€ssĂ€ ketjussa nĂ€kyvĂ€t on niitĂ€ harmaita. Kaikkien laittamat. 😄

ap

Vierailija
15/21 |
10.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Applella naisemojilla on pitkĂ€ tukka ja violetti paita, miesemojilla on lyhyt tukka ja sininen paita. SiltĂ€ vĂ€liltĂ€ olevalla (sukupuoleton?) on tukka noiden kahden vĂ€liltĂ€ ja paita on harmaa. Mulle kaikki tĂ€ssĂ€ ketjussa nĂ€kyvĂ€t on niitĂ€ harmaita. Kaikkien laittamat. 😄

ap

Aijaa, mulle se paita nĂ€kyy oranssina đŸ€”

Vierailija
16/21 |
10.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Ahaa, mulla nĂ€in 

neutraali: oranssi paita (tukan perusteella nĂ€yttÀÀ kyllĂ€ enemmĂ€n naiselta, sellainen kĂ€herretty polkkatukka) 

mies: vihreÀ paita

nainen: violetti paita

Vierailija
17/21 |
10.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Suomessa on sellainen tapa, ettÀ omia yritetÀÀn aina kampittaa maailmalla. Esimerkiksi jauhojengikohussa maailmalle syötettiin kovasti sitÀ narratiivia, ettÀ hÀnhÀn vain tanssi, tyttöparka, ja inhottavat setÀmiehet vihasivat.

KyllÀhÀn tuossakin nobeljutussa oli sisÀÀnrakennettu ansa, jonka Stubb vÀisti. EihÀn poliitikot yleensÀ kommentoi toisten poliitikkojen tekemisiÀ.

Vierailija
18/21 |
10.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on sellainen tapa, ettĂ€ omia yritetÀÀn aina kampittaa maailmalla. Esimerkiksi jauhojengikohussa maailmalle syötettiin kovasti sitĂ€ narratiivia, ettĂ€ hĂ€nhĂ€n vain tanssi, tyttöparka, ja inhottavat setĂ€miehet vihasivat 

No mikĂ€ tuossa tulkinnassa mielestĂ€si on vÀÀrin? Eikö se ollut tanssimista mielestĂ€si? 

Vierailija
19/21 |
10.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on sellainen tapa, ettÀ omia yritetÀÀn aina kampittaa maailmalla. Esimerkiksi jauhojengikohussa maailmalle syötettiin kovasti sitÀ narratiivia, ettÀ hÀnhÀn vain tanssi, tyttöparka, ja inhottavat setÀmiehet vihasivat

HĂ€h? Siis siinĂ€hĂ€n suomalaiset oikeistomiehet nimenomaan parjasivat meidĂ€n omaa pÀÀministeriĂ€, jota taas muu maailma puolusti. 

Vierailija
20/21 |
10.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pup pa hiiteen (vaihda halutessasi toinen i Ă€rrÀÀn) 

Syö silakka!đŸ‘ŽđŸŸđŸ„ł

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kaksi kahdeksan yhdeksÀn