Ylen toimittaja kysyi Stubbilta Nobelista đ€Š
Olin lukenut Ilta-Sanomista, ettÀ joku toimittaja kysyi Stubbilta, ettÀ pitÀisikö Trumpin saada Nobel ja harmittelin sitÀ, ettÀ tuollaisia kysymyksiÀ kysytÀÀn: Trump on niin itseriittoinen ongelmatapaus ja hÀirikkö, ettÀ tuollaiseen kysymykseen vastaaminen on vaaran paikka.
Ihmetykseni oli suuri, kun kÀvi ilmi, ettÀ tuo toimittaja olikin suomalainen Ylen toimittaja. Siis onko suomalaisen toimittajan pakko yrittÀÀ Suomen presidentin suolausta Yhdysvaltain presidentin edessÀ tÀssÀ maailmantilanteessa? Toimittajan työtÀ on kysyminen, mutta tuo kysymys ei mitenkÀÀn liittynyt tapaamisen aiheeseen, Suomeen tai yhtÀÀn mihinkÀÀn. Stubbilla ei myöskÀÀn ole mitÀÀn vaikutusvaltaan ko asiaan eli hÀnen mielipiteellÀÀn ei ole mitÀÀn vÀliÀ. Kysymyksen ainoa tarkoitus oli vain laittaa Stubb vaikeaan paikkaan. MikÀ jÀrki?
Onneksi Stubb on niin ammattilainen, ettÀ selvisi tuosta hienosti.
Kommentit (21)
Toimittaja tarjoili Stubbille mahdollisuuden mielistellÀ Trumpia ja toki Alex siihen tarttui.
Taisi olla Trumpin mielestÀ paras kyssÀri.
Vierailija kirjoitti:
Toimittaja tarjoili Stubbille mahdollisuuden mielistellÀ Trumpia ja toki Alex siihen tarttui.
Taisi olla Trumpin mielestÀ paras kyssÀri.
Ei mielestÀni kyllÀ tarjoillut, koska tuohon kysymykseen ei voi vastata kyllÀ, mutta ei myöskÀÀn (varsinkaan) ei.
ap
Mulla otsikon emoji nÀkyy miespuolisena.
Kokeilu, tĂ€mĂ€n pitĂ€isi olla naisemoji đ€Š
Vierailija kirjoitti:
Ja mitĂ€ ihmettĂ€, laitoin otsikkoon naispuolisen emojin, mutta tĂ€mĂ€ sivusto muutti sen sukupuolettomaksi! đ
ap
Mulle se nĂ€kyy naisemojina đŻ
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on nainen
TĂ€mĂ€ on mies đ€Š
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on nainen
TĂ€mĂ€ on mies đ€Š
EipĂ€ ookaan đ
Vierailija kirjoitti:
Mulla otsikon emoji nÀkyy miespuolisena.
Hassua đ
Siis tuota facepalm-emojia on kolme, miten te tulkitsette ne?
Onko se emoji, jolla lyhyehkö lievÀsti kihartuva tukka, mielestÀnne mies, nainen vai neutraali?
Kannattaa kĂ€yttÀÀ nĂ€itĂ€ emojeja, ne nĂ€kyy aina oikein.đŽđ”
Facepalm-emojia on kolme: neutraali (laineileva polkkapituinen tukka), mies (lyhyt tukka) ja nainen (pitkÀ tukka).
Vierailija kirjoitti:
Pup pa hiiteen (vaihda halutessasi toinen i ÀrrÀÀn)
Ainakin Applella naisemojilla on pitkĂ€ tukka ja violetti paita, miesemojilla on lyhyt tukka ja sininen paita. SiltĂ€ vĂ€liltĂ€ olevalla (sukupuoleton?) on tukka noiden kahden vĂ€liltĂ€ ja paita on harmaa. Mulle kaikki tĂ€ssĂ€ ketjussa nĂ€kyvĂ€t on niitĂ€ harmaita. Kaikkien laittamat. đ
ap
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Applella naisemojilla on pitkĂ€ tukka ja violetti paita, miesemojilla on lyhyt tukka ja sininen paita. SiltĂ€ vĂ€liltĂ€ olevalla (sukupuoleton?) on tukka noiden kahden vĂ€liltĂ€ ja paita on harmaa. Mulle kaikki tĂ€ssĂ€ ketjussa nĂ€kyvĂ€t on niitĂ€ harmaita. Kaikkien laittamat. đ
ap
Aijaa, mulle se paita nĂ€kyy oranssina đ€
Vierailija kirjoitti:
ap
Ahaa, mulla nÀin
neutraali: oranssi paita (tukan perusteella nÀyttÀÀ kyllÀ enemmÀn naiselta, sellainen kÀherretty polkkatukka)
mies: vihreÀ paita
nainen: violetti paita
Suomessa on sellainen tapa, ettÀ omia yritetÀÀn aina kampittaa maailmalla. Esimerkiksi jauhojengikohussa maailmalle syötettiin kovasti sitÀ narratiivia, ettÀ hÀnhÀn vain tanssi, tyttöparka, ja inhottavat setÀmiehet vihasivat.
KyllÀhÀn tuossakin nobeljutussa oli sisÀÀnrakennettu ansa, jonka Stubb vÀisti. EihÀn poliitikot yleensÀ kommentoi toisten poliitikkojen tekemisiÀ.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on sellainen tapa, ettÀ omia yritetÀÀn aina kampittaa maailmalla. Esimerkiksi jauhojengikohussa maailmalle syötettiin kovasti sitÀ narratiivia, ettÀ hÀnhÀn vain tanssi, tyttöparka, ja inhottavat setÀmiehet vihasivat
No mikÀ tuossa tulkinnassa mielestÀsi on vÀÀrin? Eikö se ollut tanssimista mielestÀsi?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on sellainen tapa, ettÀ omia yritetÀÀn aina kampittaa maailmalla. Esimerkiksi jauhojengikohussa maailmalle syötettiin kovasti sitÀ narratiivia, ettÀ hÀnhÀn vain tanssi, tyttöparka, ja inhottavat setÀmiehet vihasivat
HÀh? Siis siinÀhÀn suomalaiset oikeistomiehet nimenomaan parjasivat meidÀn omaa pÀÀministeriÀ, jota taas muu maailma puolusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pup pa hiiteen (vaihda halutessasi toinen i ÀrrÀÀn)
Syö silakka!đŽđđ„ł
Ja mitĂ€ ihmettĂ€, laitoin otsikkoon naispuolisen emojin, mutta tĂ€mĂ€ sivusto muutti sen sukupuolettomaksi! đ
ap