Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanoin miehelleni suoraan että hän ei ole mielestäni kovin miehekäs

Vierailija
09.10.2025 |

Minulla mennyt halut jo aikoja sitten, kun mies jotenkin tosi passiivinen ja vähän perässä vedettävä. Olen kertonut kauniisti että mitä toivoisin jne, mutta hän ei oikein ole halunnut kuulla. Olen herännyt siihen, että hän ei oma-aloitteisesti tee oikein mitään. Oli kyse ihan mistä tahansa hankinnoista, tekemisestä, remontista, matkoista, ihan arki-iltojen päivällisistä niin minä teen aloitteen, ideoin ja yleensä maksankin, koska minulla parempi palkka. Hän myös surkea raha-asioissa. Milloin tulee mätkyjä, milloin karhukirjeitä jne. Jostain syystä ei saa säästöön rahaa, että veisi perheensä edes kerran lomamatkalle. Ei, minun pitää tehdä kahta työtä ja säästää jotta olen voinut lapsilleni jonkun matkan joskus tarjota. Mies ei mitenkään noteeraa näitä asioita, jotka on täysin epätasapainossa. Mies kuvittelee että olemalla vaan, hän ikäänkuin lunastaa oman paikkansa perheessä ja avioliitossa.

Nyt ollaan jo miettimässä eroa ja tämän sanoin syyksi, koska mieshän ei millään haluaisi erota. No, mitäpä mies sitten siihen? Vähän ivallisesti että no sinähän olet oikeastaan aika miehekäs? Hmm, no mistä mahtaa johtua?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä olet varmaankin todella naisellinen edelleenkin..

Ulkoisesti olen ihan kaunis nainen. Meikkaan, käytän koruja, olen myös hoikka ja varsin timmissä kunnossa, koska liikun paljon. 

Henkisesti olen joutunut ottamaan vastuun käytännössä kaikesta koska mies on täysin epäluotettava. T. Ap

Miten päädyit tuon kanssa parisuhteeseen?

Kenen lapset muuten ovat, ei ainakaan tuon miehen. Miksi sen pitäisi maksaa niiden elatus?

Vierailija
22/45 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sinäkin uliset saatana?!

Itse olet ukkos valinnut, oma vika :D Vai väitätkö että sinua pidetään aseella uhaten panttivankina ja pakko olla sen ukon kanssa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehet eivät sovellu naisille miehiksi ja lapsille isiksi. Toisaalta olet hänet vapaaehtoisesti näihin tehtäviin ottanut ja luvannut tuollaisena häntä rakastaa.

Nyt kun sama mies ei kelpaakaan, näet että et ole rakastanut alun perinkään. Olet rakastanut ajatustasi miehen kautta saamastasi parisuhteesta ja perheestä.

Et ole rakastanut ikinä tätä varsinaista miestä. Olet rakastanut oletuksiasi hänestä. Olet kiintynyt omiin kuviisi nykyhetkestä ja tulevaisuudesta. 

Tämä on hyvin, hyvin tavallista parisuhteissa. Tuskin vain nykyaikana. Ennen eivät vain päässeet toisistaan taloudellisesti yhtä helposti ja yhtä vähällä paheksunnalla eroon.

Rakkaus toista ihmistä kohtaan on jotakin ihan muuta. Ennen kuin sen ymmärtää, ei kannattaisi edes yrittää. Mutta sen käsittää, jos käsittää vain kantapään kautta.

Valtaosa ei ymmärrä rakkautta ikinä eikä  kykene siihen, vaikka ymmärtäisiki

Nainen ei koskaan voi rakastaa miestä, nainen rakastaa vain jotain mitä mies tarjoaa.

Vierailija
24/45 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkerat pikkupojat näköjään täällä äänessä enemmistönä, kolahtikohan aloitus?

Vierailija
25/45 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta hyvältä sun asenne ap. Oletatko samalla että itse ihan omana itsenä olet sitten kaikkea mitä kukaan voisi haluta?

Onko mies muuttunut aivan toisenlaiseksi, vai keksitkö sinä jossakin vaiheessa että haluatkin nyt jotain erilaista ja aloit sanomaan miehelle että hänen pitää hyppiä näiden silmukoiden läpi mitä olet pystyttänyt, jotta hän lunastaa paikkansa kanssasi. Taitaa olla toinen työ sun kanssa asuminen päivätöiden jälkeen.

Vierailija
26/45 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkautta ei pitäisi sekoittaa hyväntekeväisyyteen. 

Vierailija
27/45 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä olet varmaankin todella naisellinen edelleenkin..

Olin aiemmin frangesteinin kellon soittajana mutta olin liian karmean näköinen joten kytturä sai paikkani

Mikä vttu on frangesteinin kellonsoittaja?

Vierailija
28/45 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luulin rakastavani miestäni. Ehkä pidin sellaisia asioita tärkeinä mitkä eivät sitten loppupeleissä oikein kantaneet. Esim huumori, ulkonäkö jne. Mies myös manipuloivaa sorttia, että vaikka epäkohtia olen nostanut esille, hän on jollain tapaa osannut puhumalla vaikuttaa ajatuksiini ja lupaillut aina kaikkea. Aikani uskoin tyhmänä lupauksiin, vaan en enää. 

Joten varmaan rakastuin mielikuvaan hänestä. Hän halusi nopeasti lapsen ja naimisiin ja siinäpä sitä sitten oltiin. Olin aika nuorikin vielä. 

Mutta joo. Nykyään huomaan että en arvosta niitä asioita joita hän edustaa. Arvostan miehessä luotettavuutta, vakautta, aikaansaavuutta, vastuunottoa, sitä että kohtelee muita hyvin, ei harrasta pikkumaisia riitoja ja sitä että hänelle on tärkeintä aina olla oikeassa. Mieheni ei ole mitään näistä. T. Ap

Vierailija
29/45 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi ettet  saanut kaltaistani  miehekästä ja vastuullista miestä, joka saa säästöön, toteuttaa unelmia ja pitää naista hyvänä. Vakka kantensa valitsee.

No nyt valitsen olla valitsematta enää tätä nykyistä miestäni vaan jätän avioerohakemuksen 😊 T. Ap

Siitä vaan, siihen sinulla on oikeus.

Silti vähän ihmettelen, että miksi pitää hylkäämisen päälle vielä loukata toista sanomalla että ei ole miehekäs?

Ei tuo ole minusta oikein tasokasta toimintaa sinulta. Riippumatta siitä, miten tyytymätön olet mieheesi. Ihmeellistä rankaisemisen himoa.

Vierailija
30/45 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi ettet  saanut kaltaistani  miehekästä ja vastuullista miestä, joka saa säästöön, toteuttaa unelmia ja pitää naista hyvänä. Vakka kantensa valitsee.

No nyt valitsen olla valitsematta enää tätä nykyistä miestäni vaan jätän avioerohakemuksen 😊 T. Ap

Silti vähän ihmettelen, että miksi pitää hylkäämisen päälle vielä loukata toista sanomalla että ei ole miehekäs?

Ei tuo ole minusta oikein tasokasta toimintaa sinulta. Riippumatta siitä, miten tyytymätön olet mieheesi. Ihmeellistä rankaisemisen himoa.

Mies inttää sitä että ei halua erota, eikä ollenkaan halua kuulla että minä haluan. Olen kertonut hänelle mihin asioihin pitää tulla muutos jotta eroa ei tulisi, eikä hän oli jaksanut nähdä vaivaa minkään eteen. Kyllä minun pitää tehdä selväksi nyt että miksi ero on ainoa vaihtoehto ja miksi suhde ei vaan ikinä voi toimia. T. Ap

Vierailija
31/45 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä hän yhtään epäillyt sanoa minulle aiemmin että en ole hänen mielestään mikään seksipommi. Nyt sanoi aivan heti että minä olen oikeastaan aika miehekäs. Kyllä varmaan asioista voi puhua niiden oikeilla nimillä puolin jos toisin.

Miehen kommentit on vaan hassuja koska omasta mielestäni olen aika feminiininen nainen ja saanut paljon huomiota miehiltä elämäni aikana. Sekin mietityttää vielä enemmän että onko hänellä halu vaan pistää minua alaspäin, jotta en uskaltaisi lähteä. Se on ihan ok, jos oikeasti ajattelee näin. Sitten luulisi myös että haluaa yhtä lailla erota, eikä tässä olisi mitään ongelmaa.

T. Ap

Vierailija
32/45 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehet eivät sovellu naisille miehiksi ja lapsille isiksi. Toisaalta olet hänet vapaaehtoisesti näihin tehtäviin ottanut ja luvannut tuollaisena häntä rakastaa.

Nyt kun sama mies ei kelpaakaan, näet että et ole rakastanut alun perinkään. Olet rakastanut ajatustasi miehen kautta saamastasi parisuhteesta ja perheestä.

Et ole rakastanut ikinä tätä varsinaista miestä. Olet rakastanut oletuksiasi hänestä. Olet kiintynyt omiin kuviisi nykyhetkestä ja tulevaisuudesta. 

Tämä on hyvin, hyvin tavallista parisuhteissa. Tuskin vain nykyaikana. Ennen eivät vain päässeet toisistaan taloudellisesti yhtä helposti ja yhtä vähällä paheksunnalla eroon.

Rakkaus toista ihmistä kohtaan on jotakin ihan muuta. Ennen kuin sen ymmärtää, ei kannattaisi edes yrittää. Mutta sen käsittää, jos käsittää vain kantapään kautta.

Valtaosa ei ymmärrä rakkautta ikinä eikä  kykene siihen, vaikka ymmärtäisiki

Olen kanssasi osittain samaa mieltä. Naimisiin mennään ja otetaan yhdessä vastaan ihmisenä kasvamisen haaste.

Käytännössä sitten kukin ottaa sen haasteensa omalla tavallaan. Jotkut vain odottavat toisen kasvavan, mutta eivät itse nöyrry ja tee yhteisen eteen. Jotkut tekevät vähän liikaa, ja toiset kutistuvat.

Joka tapauksessa, kaikki eivät onnistu. Ei se ole heille kivaa ja helppoa, joten turha heitä on siitä moittia. Kukin kykyjensä mukaan.

Vierailija
33/45 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies inttää sitä että ei halua erota, eikä ollenkaan halua kuulla että minä haluan. Olen kertonut hänelle mihin asioihin pitää tulla muutos jotta eroa ei tulisi, eikä hän oli jaksanut nähdä vaivaa minkään eteen. Kyllä minun pitää tehdä selväksi nyt että miksi ero on ainoa vaihtoehto ja miksi suhde ei vaan ikinä voi toimia. T. Ap

Ei sinun oikeastaan pidä tehdä mitään selväksi, eikä varsinkaan tuolla tavalla mitätöimällä. Voit erota ihan vain hakemalla eroa.

Kuulostaa siltä, kuin mies olisi ollut sinulla vain töissä. Nyt olet tyytymätön hänen työpanokseensa ja hän saa mennä.

Vierailija
34/45 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä luulin rakastavani miestäni. Ehkä pidin sellaisia asioita tärkeinä mitkä eivät sitten loppupeleissä oikein kantaneet. Esim huumori, ulkonäkö jne. Mies myös manipuloivaa sorttia, että vaikka epäkohtia olen nostanut esille, hän on jollain tapaa osannut puhumalla vaikuttaa ajatuksiini ja lupaillut aina kaikkea. Aikani uskoin tyhmänä lupauksiin, vaan en enää. 

Joten varmaan rakastuin mielikuvaan hänestä. Hän halusi nopeasti lapsen ja naimisiin ja siinäpä sitä sitten oltiin. Olin aika nuorikin vielä. 

Mutta joo. Nykyään huomaan että en arvosta niitä asioita joita hän edustaa. Arvostan miehessä luotettavuutta, vakautta, aikaansaavuutta, vastuunottoa, sitä että kohtelee muita hyvin, ei harrasta pikkumaisia riitoja ja sitä että hänelle on tärkeintä aina olla oikeassa. Mieheni ei ole mitään näistä. T. Ap

Mutta etkö huomaa, että olet "rakastunut" melko toisarvoisiin asioihin kuten ulkonäköön? Et voi syyttää miestä siitä, että rakastit mielikuvaa.

Vierailija
35/45 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkautta ei pitäisi sekoittaa hyväntekeväisyyteen. 

Totta

Vierailija
36/45 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies myös aika lailla on itse ylläpitänyt tätä mielikuvaa ja puhunut kuinka muuttuu ja lupaillut kaikkea. Tottakai ymmärrän nyt että nuo toisarvoisia asioita, tunne oli vahva, en ollut aiemmin ollut rakastunut samalla tavalla, joten kuvittelin että se oli siinä. T. Ap

Vierailija
37/45 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan otan itse sen myös vastaan että kaikesta huolimatta rakastin mielikuvaa. En tietenkään miehen syyksi voi sitä pistää, että ihan itse sorruin sellaiseen. Nyt kuitenkin tiedän paremmin ja tiedän myös että ansaitsen parempaa. T. Ap

Vierailija
38/45 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihan otan itse sen myös vastaan että kaikesta huolimatta rakastin mielikuvaa. En tietenkään miehen syyksi voi sitä pistää, että ihan itse sorruin sellaiseen. Nyt kuitenkin tiedän paremmin ja tiedän myös että ansaitsen parempaa. T. Ap

Ei kukaan ansaitse mitään. Ihmissuhteissa on kyse vain niiden tapahtumisesta, ei ansaitsemisesta. Sinun rakkautesi näyttää olevan hyvin ehdollista, joten kokeile seuraavaksi jotain lapasta, joka toteuttaa jokaisen pyyntösi. Noin yleisesti ottaen kyllä rakkaus näkyy kaikista eniten siinä, miten vähän puuttuu toisen elämään.

Vierailija
39/45 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten miehekkyys tuohon liittyy?

Kyse on luonteenpiirteestä, eli mies ei ole aktiivinen eikä huomaavainen, vaan kivireki.

Mutta halusit sitten loukata miestä. Erotkaa ihmeessä, jos kunnioitus on noin vähissä.

Vierailija
40/45 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju.

Tosiaan, kun teillä ei ole halua kummallakaan alkaa rakentaa suhdettanne uudelleen, niin ei kannata jatkaa?

Olette menneet naimisiin sellaisten asioiden takia, mitkä eivät ole olleet kantavia.

Hienoa, että teillä on lapset. Heidän hyvinvointinsa tuossa voisi nyt laittaa etusijalle.

Kun vanhemmat voivat hyvin, niin lapset voivat hyvin.

Ei sinun tarvitse uhrautua enempää.

Olet tehnyt paljon, ja kantanut vastuun.

Olet pyytänyt mieheltä apua siihen yhteiseen. Ei reagoi kuin vähättelemällä. On selvästi tottunut siihen, että olet vastuullinen.

Veikkasn, että se komea ulkonäkö on auttanut asioissa, eikä ole tarvinnut tehdä. Toisaalta se on tehnyt sen että on päässyt helpolla, mutta myös on jäänyt paitsi sitä, että saisi sitä vastuuta ja joutuisi tekemään asioiden eteen.

Komea ulkonäkö ei ole aina hyvä asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä