Onko käyntimaksu julkisella puolella suuhygienistillä mielestäsi liian hintava??
Käyn julkisella puolella määräaikaistarkastuksessa suuhygienistillä puolen vuoden välein. Hampaani ovat hyväkuntoiset. Mielestäni niissä ei ole paljon puhdistettavaa. Viimekertainen käyntini kesti korkeintaan puoli tuntia. Sain siitä 65 euron laskun ( parodontologinen hoito, pitkäkestoinen 51,20 euroa ja suuhygienistin käyntimaksu 13, 80 euroa. Lasku tuntuu korkealta.
Kommentit (7)
Minulla on julkisella puolella hammaslääkäriltä on tullut pienempi lasku kuin 65 euroa, jos käynti on kestänyt vain alle puoli tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on julkisella puolella hammaslääkäriltä on tullut pienempi lasku kuin 65 euroa, jos käynti on kestänyt vain alle puoli tuntia.
Tuntuu uskomattomalta, kun hammaslääkärillä on huomattavasti vaativampi koulutus ja osaaminen kuin suuhygienikolla.
Ap, sinun hampaasi ovat ilmeisesti hyvässä kunnossa, joten suuhygenikon työ on helppoa, mutta on asiakkaista, joiden hampaat ovat hammaskiveä täynnä.
Miksi ramppaat siellä noin usein jos hampaasi ovat hyvässä kunnossa? Mulle sanottiin viimeksi että seuraavan kerran vois käydä kolmen vuoden päästä.
Hienoa, jos jollain hyvinvointialueella on tuollaiseen resursseja. Ei ole kallista.
Ota huomioon, että julkinen sektori on rahoitettu verovaroilla, eli todellisuudessa käynnin hinta on ainakin kaksinkertainen.
Todennäköisesti suuhygienisti vertaili hammmaskiven määrää suomalaisten keskiarvoon. Yleensä meikäläiset pitää suuhygieniaa matalassa arvossa, ja siellä suussa on useamman vuoden ongelmat.
Kaiken lisäksi hygienistit tekee hommat kokonaisuudessaan itse, jolloin aikaa kuluu myös enemmän vrt. hml, jolla on hoitaja. Käynti ei pääty vaan siihen hoidon lopetukseen, vaan siihen sisältyy myös huoneen siivous sun jälkeen ja tietojen kirjaaminen.
Minusta on.