Miksi naiset jakelee toisilleen somessa "ootpa ihana" "oot kaunis" viestejä?
Nauratti kun jonkun tiktok naisen kommenttiosio oli täynnä "olet ihana" viestejä varmaan 300 kpl. :D Mitä ihmettä jossain ventovieraassa ihmisesä on ihanaa, jos sitä ei edes tunne ihmisenä? Se somehan on vain pinta ja ei sitä ihmistä oikeasti tunneta. Nainne itsekin enkä koskaan laittele tuollaisia kommentteja. Herätkää bää!
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"oLet ihana ja arvokas juuri tuollaisena" <3
Monet laittavat esim. Facebookiin omia kuviaan, koska haluavat kuulla kehuja, kuinka kaunis on. Katsoin eräänkin daamin palstaa, jossa oli kymmeniä kuviaan ja jokaisessa kehuttiin kuinka kaunis on. Itse en ole kaunis, enkä tykkää, jos joku kehuisi kauniiksi. Jos sen sijaan kehuisi älykkääksi ja fiksuksi, niin se olisi kivaa kuulla. Vitsi, vitsi, en kaipaa mitään kehuja.
Jep mä vihaan sitä että mua on selkeästi kehuttu vain päästäkseen panemaan. Ei mua ole koskaan pidetty oikeesti hyvännäköisenä. Sen vuoksi en aio alkaa tiputtaa painoakaan koskaan. Kerran normipainossakin olin näkymätön rumilus niin antaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on laumaeläin.
Sinua ärsyttää se, kun et itse koe kuuluvasi tuohon laumaan. Vaikka nyt sanotkin, että et edes haluaisi kuulua ko. laumaan, niin fakta on se, että jos siihen pääsisit mukaan, alkaisit ilkkumaan heitä, jotka ovat lauman ulkopuolella.
Nopeesti tuohon pääsis, jos alkaisi ladella samanlaisia kommentteja. Mutta ite en jaksa feikata. Harvoja ihmisiä pidän ihanina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on laumaeläin.
Sinua ärsyttää se, kun et itse koe kuuluvasi tuohon laumaan. Vaikka nyt sanotkin, että et edes haluaisi kuulua ko. laumaan, niin fakta on se, että jos siihen pääsisit mukaan, alkaisit ilkkumaan heitä, jotka ovat lauman ulkopuolella.
En ole halunutkaan koskaan kuulua.
Wow olet varmasti uskomaton yksilö!
Vierailija kirjoitti:
Somessa en juurikaan ole, mutta muuten pyrin kehumaan niin tuttuja kuin tuntemattomia aina kun tulee syytä. Ihminen nykyään muuta kuulekaan kuin pelkkää kritiikkiä siitä miten on vääränlainen, niin kaikki kehuminen on hyvästä :)
Okei, no koita keksiä edes jotain omaperäisempää. Vähän koomista kun tuokin kommenttiosio oli täynnä niitä olet ihana juttuja
Vierailija kirjoitti:
Somessa en juurikaan ole, mutta muuten pyrin kehumaan niin tuttuja kuin tuntemattomia aina kun tulee syytä. Ihminen nykyään muuta kuulekaan kuin pelkkää kritiikkiä siitä miten on vääränlainen, niin kaikki kehuminen on hyvästä :)
No ei se kaikki kehuminen hyvästä ole. Se pitää olla aito kehu ja aiheesta. Muu on pelkkää vittuilua
Vierailija kirjoitti:
Nimimerkki7 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä rumempiämmä, sitä enemmän kehujia.
Ai mennäänkö taas tähän että kun on isokokoinen ei voi olla hyvännäköinen..
Naisilla voi olla myös rohkaisevaa nähdä erilaisia kehoja ja halu hyväksyä kaikenlaista naiskauneutta. Miehillä esimerkiksi halu että moni hyväksyy vaikka pienet p*nikset.
Lol. Miksi pienikullisista pitäisi olla mieltä noin yleisesti.Ymmärrettävää on kuitenkin, ettei kukaan seksistä tykkäävä nainen halua sellaista elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi mieluummin antaa parannusehdotuksia, esim sinulle sopisi vähän tummemmat hiukset.. voisit hieman laihduttaa jne. Siitä tulisi vähän mielenkiintoisempaa keskustelua kuin pelkästä imartelusta.
No tää. Ärsyttää kun ihmiset ei enää sano suoraan vaan kertoilevat typeriä maireuksia. yhdessäkin videossa joku tyyppi oli ostanut krääsää vaan kotiinsa ja kommenttiosio oli täynnä "ihanaa!!!!"
Naiset eivät tietääkseni puhu pahaa toisistaan selän takana.
Eivät niin paljoa kuin miesten luomissa tv-ohjelmissa. "Nainen on toiselle kuin susi" on myös miesten keksimä herjaus.
Kannattaisi lukea kirja "tytöt vs tytöt".
Niin siinä kirjassa totuus piilee.
Nimimerkki7 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nouseeko aurinko idästä?
Onko nasse sedän nenä punainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, no koita keksiä edes jotain omaperäisempää. Vähän koomista kun tuokin kommenttiosio oli täynnä niitä olet ihana juttuja
Jaa, miksi? Kehumisen tarkoituksena on kertoa mitä oman mielen päässä kulkee ja ilahduttaa sitä toista. Jos toinen on mielestäni kaunis niin miksi sitä ei saisi sanoa? Todella omituinen ajatustapa että pitäisi väkisin keksiä jotain "omaperäistä". Kehu on kehu joka ilahduttaa toista, se on itseisarvo.
Musta on jotenkin surullista, että sitä minäkuvaa peilataan niin kovasti kerjäämällä kehuja jossain somessa.
Ite poistuin somesta vuosia sitten enkä ole päivääkään katunut. Teki hyvää itsetunnolle.
Nimimerkki7 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se kaikki kehuminen hyvästä ole. Se pitää olla aito kehu ja aiheesta. Muu on pelkkää vittuilua
Jos kehun vastaanottaja haluaa kehun ottaa vittuiluna, niin se on kyllä ihan sen vastaanottajan ongelma. Kyllä normispektrillä oleva ihminen ymmärtää eron naljailun ja oikean kehun välillä.
Vain hyvännäköiset on aidosti hyväksyttyjä. Alleviivaan aidosti. Aina selitetään se luonne ja persoona. Jos ei ole myös ulkonäköä olet ulkopuolella.
Miehille Ootpa komea ihana viestejä?
Vierailija kirjoitti:
Musta on jotenkin surullista, että sitä minäkuvaa peilataan niin kovasti kerjäämällä kehuja jossain somessa.
Ite poistuin somesta vuosia sitten enkä ole päivääkään katunut. Teki hyvää itsetunnolle.
Mä tein kerran fecebookin ja alkoi tulla sukulaisilta kommentteja että missä olen ollut??!, vaikka muuten eivät olet ottaneet mitään yhteyttä vaikka heillä oli numeroni. Teennäistä pskaa...
Vierailija kirjoitti:
Nimimerkki7 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nouseeko aurinko idästä?
Onko nasse sedän nenä punainen?
Kyllä nassen nenä on punainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on laumaeläin.
En ole halunutkaan koskaan kuulua.
Tuo kertookin omista tunnoistaan. Tuollainen ei tajua, että on myös niitä, jotka eivät halua olla pinnallisten ja teennäisten kanssa missään tekemisissä.
Enpä tiedä kyseisten kommentoijien motiiveja, enkä itse seuraa juuri lainkaan somea. Jos seuraisin, kommentoisin nimenomaan positiivisesti, jos joku sanoisi tai tekisi jotain minua liikuttavaa, hauskaa tai erilaista, rehellistä tms. Makujakin on niin monia, että jonkun mielestä käsittämättömän tylsä tai mauton juttu voi olla toisen mielestä oikeasti hieno.
Varmaan muitakin syitä on, mutta kyllä lähtisin ajatuksesta, että sitä, mikä on omasta mielestä ihanaa ja kaunista (tekee hyvän mielen) kehutaan ihanaksi ja kauniiksi.
Vierailija kirjoitti:
Naiset vaan on sillä tavoin kivoja, että haluavat hyvää toisille. Kummeksun itsekin miksi se ketään ärsyttää.
Vain pinnallisesti.