Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset jakelee toisilleen somessa "ootpa ihana" "oot kaunis" viestejä?

Vierailija
09.10.2025 |

Nauratti kun jonkun tiktok naisen kommenttiosio oli täynnä "olet ihana" viestejä varmaan 300 kpl. :D Mitä ihmettä jossain ventovieraassa ihmisesä on ihanaa, jos sitä ei edes tunne ihmisenä? Se somehan on vain pinta ja ei sitä ihmistä oikeasti tunneta. Nainne itsekin enkä koskaan laittele tuollaisia kommentteja. Herätkää bää!

Kommentit (166)

61/166 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Somessa en juurikaan ole, mutta muuten pyrin kehumaan niin tuttuja kuin tuntemattomia aina kun tulee syytä. Ihminen nykyään muuta kuulekaan kuin pelkkää kritiikkiä siitä miten on vääränlainen, niin kaikki kehuminen on hyvästä :) 

No ei se kaikki kehuminen hyvästä ole. Se pitää olla aito kehu ja aiheesta. Muu on pelkkää vittuilua

Jos kehun vastaanottaja haluaa kehun ottaa vittuiluna, niin se on kyllä ihan sen vastaanottajan ongelma. Kyllä normispektrillä oleva ihminen ymmärtää eron naljailun ja oikean kehun välillä.

Kun mä tiedän että mulle valehdellaan tuossa kehumisasiassa varsinkin jos mun mielestä hyvännäköinen kehuu. Se on aina valhe. Jos joku joka ei ole mun mieleen miks haluaisin että hän kehuu . 

Vierailija
62/166 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Somessa en juurikaan ole, mutta muuten pyrin kehumaan niin tuttuja kuin tuntemattomia aina kun tulee syytä. Ihminen nykyään muuta kuulekaan kuin pelkkää kritiikkiä siitä miten on vääränlainen, niin kaikki kehuminen on hyvästä :) 

No ei se kaikki kehuminen hyvästä ole. Se pitää olla aito kehu ja aiheesta. Muu on pelkkää vittuilua

Jos kehun vastaanottaja haluaa kehun ottaa vittuiluna, niin se on kyllä ihan sen vastaanottajan ongelma. Kyllä normispektrillä oleva ihminen ymmärtää eron naljailun ja oikean kehun välillä.

Kun mä tiedän että mulle valehdellaan tuossa kehumisasiassa varsinkin jos mun mielestä hyvännäköinen kehuu. Se on aina valhe. Jos joku joka ei ole mun mieleen miks haluaisin että hän kehuu . 

Silloin kannattanee sanoa sille ihmiselle että jatkossa toivot ettei sinua kehuta. Toinen ihminen ei ole sinun tunteistasi vastuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/166 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en itse tajua mitä ihmiset saa niistä kommenteista, olet kaunis, olet ihana jne. Mä en itse ainakaan tarvitsisi tuollaisia kehuja.

Vierailija
64/166 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en itse tajua mitä ihmiset saa niistä kommenteista, olet kaunis, olet ihana jne. Mä en itse ainakaan tarvitsisi tuollaisia kehuja.

Eikö se olisi ahdistavaa jos tekisit jonkun videon ja se täyttyisi "olet ihana" kommenteista? Minua nolottaisi

Vierailija
65/166 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kehuu naista kauniiksi rohkaistakseen eli oikeasti on rumempi... Ja oikeasti kauniita sanotaan rumaksi tai jätetään huomiotta. Julkkisten kohdalla sama ja keskustelupalstoilla paljon aloituksia joissa kehutaan kauniiksi on yleensä julkkiksen omia aloituksia kun halutaan luoda ihmisille mielikuva joka jää takaraivoon. 

Vierailija
66/166 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se kumma kun ei nykyään saa edes kehua kun sekin on näköjään väärin

Vierailija
67/166 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on feikkipositiivisuutta. En itse tuollaista jaksaisi.

68/166 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun mä tiedän että mulle valehdellaan tuossa kehumisasiassa varsinkin jos mun mielestä hyvännäköinen kehuu. Se on aina valhe. Jos joku joka ei ole mun mi

Juuri siksi en ees ole ihmisten kanssa tekemisissä. Tää sosiaalinen peli on liian monimutkaista 

69/166 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiina forsby on feikki positiivinen.. 

Vierailija
70/166 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelin kyllä jatkossakin kehua aina kun tekee mieli. Se on minun oma henkilökohtainen kapinani tässä yhteiskunnassa, jossa kukaan ei ole riittävä.

Vierailija
71/166 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä suomalaista negatiivisuutta: kehua ei saa, siitä ylpistyy tai se on valehtelua (koska vain ilkeys on rehellistä). 

Ehdotan, että kapinoidaan ja kehutaan sumeilematta toisiamme. Sulla oli erittäin hyvä pointti tuossa.^

Vierailija
72/166 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo!

Kuka kyttää ventovieraan somea saati lukee kommentit? Joku pipipää, jolla ei ole omaa elämää.

Mä en harrasta tuollaista joten mene ja kysy niiltä jotka tuota tekevät, ap. Vai onko kyseinen somettaja estänyt sinut suunsoiton ja törkeilyn takia?

Niinkin voi pikku huorikselle käydä. Mä vallan harrastan sitä että ilmiannan törkeitä kommentoijia.

Vierailija
73/166 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset kehuu naista kauniiksi rohkaistakseen eli oikeasti on rumempi... Ja oikeasti kauniita sanotaan rumaksi tai jätetään huomiotta. Julkkisten kohdalla sama ja keskustelupalstoilla paljon aloituksia joissa kehutaan kauniiksi on yleensä julkkiksen omia aloituksia kun halutaan luoda ihmisille mielikuva joka jää takaraivoon. 

No höpöhöpö. Ihme miesajattelua taas täällä! Enempi miehet haukkuu naisia kuin naiset toisia naisia. Katsokaa vaikka mallinaisten mieskommentteja :(

Yritätte väkisin saada vastakkaisasettelua. Minä kehun nimenomaan itseäni kauniimpia naisia. Ei se ole pakonomaista mutta jos nainen saa siitä lisää itsevarmuutta niin minulle tulee hyvä mieli.

Jotkut miehet eivät ymmärrä mitä empatia on. Joillekkin myös toisten ihmisten auttaminen ja kehuminen on luonnollista.

Vierailija
74/166 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan mies joten kehuja tuskin muutenkaan saisit ;(

Vierailija
75/166 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some on nykyään leirinuotion korvike. 

Hämmästyttääkö inceliä se, että naisten välillä esiintyy ystävyyttä, tsemppihenkeä ja kollegiaalisuutta, kun eihän se tosiaan ole sen sovinistisen naivihanarratiivin mukaista, jota usein tälläkin alustalla incelit levittävät.

Tiesitkö, että naiset esim. varoittavat toisiaan huonoista miehistä. Verkosto toimii. Raiskarit, ahdistelijat, rahaa pummaavat lierot ilmiannetaan.

76/166 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haloo!

Kuka kyttää ventovieraan somea saati lukee kommentit? Joku pipipää, jolla ei ole omaa elämää.

Mä en harrasta tuollaista joten mene ja kysy niiltä jotka tuota tekevät, ap. Vai onko kyseinen somettaja estänyt sinut suunsoiton ja törkeilyn takia?

Niinkin voi pikku huorikselle käydä. Mä vallan harrastan sitä että ilmiannan törkeitä kommentoijia.

Tottakai !!! Joku forsby mielistelijä! 

Vierailija
77/166 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet aidosti paska ihminen :D

Vierailija
78/166 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Piti hakea toi nimi kun ei sanonut mitään. Oon jossain kyllä nähnyt. Joskus. Tulee mieleen pikkukakkosen lasten leikit tuollaisesta "positiivisuudesta".

79/166 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höpöhöpö. Ihme miesajattelua taas täällä! Enempi miehet haukkuu naisia kuin naiset toisia naisia. Katsokaa vaikka mallinaisten mieskommentteja :(

Yritätte väkisin saada vastakkaisasettelua. Minä kehun nimenomaan itseäni kauniimpia naisia. Ei se ole pakonomaista mutta jos nainen saa siitä lisää itsevarmuutta niin minulle tulee hyvä mieli.

Jotkut miehet eivät ymmärrä mitä empatia on. Joillekkin myös toisten ihmisten auttaminen ja kehuminen on luonnollista.

Mitä sua kauniimmat naiset tekee jollain lisäbuustilla 🤣😳.. ne pitää palauttaa maanpinnalle

Vierailija
80/166 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinniin. Et varmaan tarvitsisi. Miksi sitten kommentoit tänne? Miksi se että muut tekevät niin on niin väärin?

Jos sinua ei kiinnostaisi et olisi avannut koko keskustelua.