Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huh! En ihmettele yhtään, ettei ihmisillä oo varaa hoidattaa hampaitaan.

Vierailija
09.10.2025 |

Itse kävin hoidattamassa vain juurihoidettavan hampaan. Siihenkin meni lähemmäs 350€ yhteensä. ( 50€ eka kerta, 100€ toinen kerta kun laitettiin lääkepaikka ja viimonen kerta 150€).

Kyllä taas vähän sydämessä muljahti kun näin hammaslääkärilaskjen hinnan. Toki mulla oli varaa maksaa nuo, mutta silti. Entä ne, joilla ei oo. Sitten vaan kärvistellään huonoilla hampailla tai pahimmassa tapauksessa ilman hampaita. 

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Implantteja ei suostuta laittamaan tupakoitsijalle edes yksityisellä. Pitäisi siis ensin saada tupakointi lopetettua.

Vierailija
42/55 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tullut paljon halvemmaksi hoidattaa ajoissa. Eli säännöllinen tarkastus hygienistillä tai lääkärillä. Vuosittain tai kahden vuoden välein, jos on hyvät hampaat ja hoitaa niitä hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hampaiden hoito siellä kotona ei kuule paljoa maksa. Ei tarvita kuin hammastahna, -harja ja lankain. Niitä kun käyttää kahdesti päivässä eikä napostele koko päivää niin hampaat pysyy kunnossa. Jos olet joutunut juurihoidattamaan hampaasi, niin se johtuu omasta laiminlyönnistä.

Haista kuule sinä pas""a. Harjaan aamuin ja illoin,käytän suuvettä ja hammaslankaa. Silti yhtä hoidettua reikää kohti ilmestyy kaksi uutta ja hammas saattaa mureta suuhun syödessä. H

Vierailija
44/55 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hampaiden hoito siellä kotona ei kuule paljoa maksa. Ei tarvita kuin hammastahna, -harja ja lankain. Niitä kun käyttää kahdesti päivässä eikä napostele koko päivää niin hampaat pysyy kunnossa. Jos olet joutunut juurihoidattamaan hampaasi, niin se johtuu omasta laiminlyönnistä.

Ei aina. Meillä on suvussa huono hammasluusto. Mun äidilläkin on jouduttu poistamaan/juurihoitamaan vaikka kuinka monta hammasta. Ap

Ei ole olemassa huonoa hammasluustoa. Sä vaan peset ne huonosti ja napostelet pitkin päivää.

Kyllä muuten on eroja luustossakin. T. hammaslääkäri

Vierailija
45/55 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kostautuvat nyt lapsuuden typeryydet, eli ne jotka tein jo 70-luvulla. Vaikka hoidan hampaitani kuvaamallasi tavalla, niin aina välillä lohkeaa jostakin vanhan amalgaamipaikan vierestä palanen. Ja ei kun korjauttamaan sitten, kyllä saa maksaa.

Lapsena elin luulossa, että kaikilla aikuisilla on tekohampaat, kuten oli vanhemmillani ja tädilläni ja isovanhemmilla. En siksi pitänyt hampaiden hoitamista tärkeänä, eikä siihen kotona patistettu. 

Vierailija
46/55 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni ei käynyt koko yhdessäolo aikanamme (19vuotta) hammaslääkärissä kuin kerran,oistattamassa hammaskiveä. Hänellä oli hyvät,vahvat hampaat. Minä harjasin  joka aamu ja ilta sekä kävin säännöllisesti hammastarkstuksissa,mutta silti hampaani ovat huonossa kunnossa ja niitä särkee usein. Hammaslääkärn mukaan huono hammasluusto

Vierailija
47/55 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla että hammashoito ei onnistu julkisella? Sen on havaittu olevan ihan yhtä tärkeää kuin mikä vain yleisterveyden hoito.

Minulla ei ole mitään vaivoja koskaan (hoikka, urheilullinen, hyvä ruokavalio, ei mt huolia) mutta on huonot hampaat. Pitäisi minunkin saada hoitoa siihen mikä mulla aiheuttaa kremppaa.

Vierailija
48/55 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammaskiven kertymiseen ei määräänsä enempää voi ihminen vaikuttaa.

Vierailija
49/55 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei johdu. Mulla on sairaus, joka heikentää hampaita ja lääkitys heikentää entisestään. Hammaslääkäri on aina sanonut, että mulla on hampaiden hoito tip top, mutta silti ongelmia tulee.

Vierailija
50/55 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko maksaa muovikuoret?

Vierailija
51/55 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun viimeksi kävin niin se maksoi 60 euroa, mikä on minulle aika paljon. En ole sitten käynytkään moneen vuoteen. Kerran tosin yritin varata ajan, mutta kun soitin niin sanottiin, että aika pitää varata netin kautta, ja se jäi tekemättä.

Vierailija
52/55 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista kuule sinä pas""a. Harjaan aamuin ja illoin,käytän suuvettä ja hammaslankaa. Silti yhtä hoidettua reikää kohti ilmestyy kaksi uutta ja hammas saattaa mureta suuhun syödessä. H

Taidat sitten napostella pitkin päivää ja vetää energiajuomia.

Vierailija
53/55 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se on laiminlyönti jos hammas on esimerkiksi katkennut lapsena tapaturman seurauksena ja myöhemmin siihen joudutaan tekemään juurihoito. Miten harjaus tai laukaus olisi sen estänyt?

Tai kouluhammaslääkäri paikkaa reiän niin, että se reikä jatkaa muhimistaan siellä paikan alla kunnes joudutaan tekemään juurihoito ja puolet hampaastakin uusiksi? Ja sitten käy niin, että se muhinut reikä möhnineen vaurioitti vielä sen viereisenkin hampaan juuria ja siihenkin joudutaan tekemään juurihoito ja lopulta sitten kumpikin hammas poistetaan.

Tuo kaikki korjailu siis yksityisellä eikä yksi tonni riittänyt siihen että lopputulos on se että kaksi hammasta puuttuu. Jostain pitäisi taikoa rahaan implantteihin tai johonkin..

Vierailija
54/55 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla että hammashoito ei onnistu julkisella? Sen on havaittu olevan ihan yhtä tärkeää kuin mikä vain yleisterveyden hoito.

Minulla ei ole mitään vaivoja koskaan (hoikka, urheilullinen, hyvä ruokavalio, ei mt huolia) mutta on huonot hampaat. Pitäisi minunkin saada hoitoa siihen mikä mulla aiheuttaa kremppaa.

Hei, sama homma täällä!  Juuri kävin kunto- ja kehonkoostumustesteissä, tulos: erinomainen. Mutta hampaat on ihan paßßkana! Ja kunnallinen hoitotaso on ihan surkea; korjataan lohkeama, mutta ei purentaa eikä kulumia. En pääse edes tarkastukseen kuin vuoden päästä! 

Viimeksi hammaslääkärin mielestä ei ollut plakkia, joten en päässyt edes suuhygienistille! Ettei muka tarvi hammaskiven poistoa ym. suuhoitoa edes kahden vuoden välein?!  Tämä nihkeys hoitaa erityisesti vanhempien ihmisten hampaita johtuu tietty siitä, että hyvinvointi(!)alue pistää rahat seiniin ja johtajien palkkoihin mieluummin kuin tarjoaa hoitoa -tai palveluseteleitä- kuntalaisille. 

Tehkää ihmiset muistutuksia ja kanteluita, jos ette saa kunnollista hoitoa - ajoissa! 

Vierailija
55/55 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exäni ei käynyt koko yhdessäolo aikanamme (19vuotta) hammaslääkärissä kuin kerran,oistattamassa hammaskiveä. Hänellä oli hyvät,vahvat hampaat. Minä harjasin  joka aamu ja ilta sekä kävin säännöllisesti hammastarkstuksissa,mutta silti hampaani ovat huonossa kunnossa ja niitä särkee usein. Hammaslääkärn mukaan huono hammasluusto

Sama täällä, nyt viimeksi tuli taas kerran ienrikko ja ikenet vuosi verta, wituttaa, en syö juurikaan makeaa, harjaan, käytän hammaslankainta yms yms silti on juurihoidettu hampaita, reikiä paikattu.