Voisiko kerrostalon remontteja tehdä talkoilla?
Pihatalkoot on jo ja niitä tehdään, mutta entäs porraskäytävien kunnostus esim maalaukset?
Talossamme asuu paljon virkeitä eläkeläisiä, jotka voisivat maalailla rappukäytävien seiniä yms.
Voiko hallitus päättää, että asia ok? Tuleeko siihen joku laki esteeksi?
Kommentit (26)
Kannattaa putkiremppaa tehdä talkoilla!! Reikä vaan lattiaan ja putket perään. Helppoa on!!
Onko kenelläkän tiedossa, että näin toimittaisiin jossain talossa?
Olen ollut maalaamassa rappukäytävän seiniä, eli onnistuuhan tuo.
Meillä maalattiin asuntojen ovet talkoilla. Ja sisääntuloaulan seinä. Ei tullut poliisia paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa putkiremppaa tehdä talkoilla!! Reikä vaan lattiaan ja putket perään. Helppoa on!!
Vedit heti överiksi vitsillä. Kysyin maalaamisesta!
Saa tehdä talkoilla. Vastuut kannattaa huolehtia jos joku maalaava vanhus vaikka kaatuu portaissa, talkoovakuutus
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut maalaamassa rappukäytävän seiniä, eli onnistuuhan tuo.
Oliko siinä jotain esteitä ts puhetta esim vakuutuksista, joita en nyt aikonut ehdottaa?
Ajattelin sitä, että onkohan laissa sanottu, mitä kaikkea taloyhtiössä voidaan tehdä talkoilla?
Eläkeläiset vain putki reikiä porailemaan rappukäytäviin,kyllä se onnistuu ja putket perään sekä sähköjohdot Nou problem,eläkeläisiltä onnistuu,ei tarvii nuorempien mitään tehdä koska ne ei osaa mitään,voltti tuo koneet ja kaljat rappukäytäville laskut nuoremmille!!!
Vierailija kirjoitti:
Saa tehdä talkoilla. Vastuut kannattaa huolehtia jos joku maalaava vanhus vaikka kaatuu portaissa, talkoovakuutus
Ok kiitoa, tuollainen siis olemassa, en tiennyt.
Parempi se on aina kuin 10 000e lasku, josta itse työ noin 1000e.
Yleisesti kannattavaa. Talkoovakuutus on hyvä olla olemassa vahinkojen varalta mutta muutoin erittäin hyvä ajatus.
Ellei siihen tarvita pankkilainaa niin ei tarvita hankesuunnitelmaa eikä jälkitarkastusta. Maksatte mahdolliset mokat osakkailla
Kattoremontti on kerrostalossa helppo tehä pappojen toimesta. Samalla voi rakentaa ullakkokämpät.
Yhtiökokoukseen äänestys asiasta. Kannattaa varautua, ettei kaikki osakkeet ihan luota yhtiön talkoolaisten ammattitaitoon siinä määrin, että laittavat omien osakkeiden arvon sen varaan.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset vain putki reikiä porailemaan rappukäytäviin,kyllä se onnistuu ja putket perään sekä sähköjohdot Nou problem,eläkeläisiltä onnistuu,ei tarvii nuorempien mitään tehdä koska ne ei osaa mitään,voltti tuo koneet ja kaljat rappukäytäville laskut nuoremmille!!!
No meissä eläkeläisissä voi olla myöskin putkimiehiä, sähkömiehiä, dippainssejä jne (ainakin omassa yhtiössäni), joten tietoakin löytyy.
Mutta nuo raskaat rempat kyllä teetetään asiantuntijafirmoilla, joten ei tarvitse sinun veetuilla.
Joo talkoovakuutus kannattaa olla. Meillä on tehty talkoilla lisää häkkikomeroita kellariin ja nyt kaikilla asunnoilla on 2. Taloa ja aitaa on myös maalattu talkoilla. pari ahkeraa teki myös pihasunnitelman ja toteutti sen. Pitää vaan hyväksyä että ne tekee jotka haluaa ja mikään pakko ei ole osallistua talkoisiin.
Vierailija kirjoitti:
Me eläkeläiset emme yleensä wolttia käytä, jaksetaan mennä kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Ellei siihen tarvita pankkilainaa niin ei tarvita hankesuunnitelmaa eikä jälkitarkastusta. Maksatte mahdolliset mokat osakkailla
Minkähänlainen moka tuossa olisi odotettavissa?
Olen aina maalannut asuntoni seinät, en koskaan ole käyttänyt ammattimaalaria. Hyvin ovat seinissä pysyneet.
Vierailija kirjoitti:
Parempi se on aina kuin 10 000e lasku, josta itse työ noin 1000e.
Enpä ymmärtänyt tätä laskelmaa?
Varmaan maalit pitää ostaa yhteisestä kassasta, mutta työhän se maksaa.
Sehän toisi taloyhtiölle säästöjä.