Voisiko kerrostalon remontteja tehdä talkoilla?
Pihatalkoot on jo ja niitä tehdään, mutta entäs porraskäytävien kunnostus esim maalaukset?
Talossamme asuu paljon virkeitä eläkeläisiä, jotka voisivat maalailla rappukäytävien seiniä yms.
Voiko hallitus päättää, että asia ok? Tuleeko siihen joku laki esteeksi?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Kattoremontti on kerrostalossa helppo tehä pappojen toimesta. Samalla voi rakentaa ullakkokämpät.
Jatkat vain v*ttuiluasi?
Yleensä hallitus ei tee tällaisia päätöksiä vaan joku esittää asian yhtiökokoukselle tai se on kunnossapitosuunnitelmassa. Hallitus remontin rahoituksesta pättää yhtiökokous. Jos halutaan tehdä talkoilla, niin siitä päättää yhtiökokous.
Jos asia on pieni ja liittyy rakennusten kuntoon, niin hallitus voi tilta työs, ei määrätä ketään talkoisiin.
Et ilmeisesti ole itse osallistunut yhteenkään kokoukseen?
Taitaa usein mennä niin, että yhtiökokouksiin osallistuvat ne, joita kiinnoostaa ja paikat halutaan pitää kunnossa = säilyttää asunto-osakkeen arvo. Sitten tulevat perässähuutelijat, kun kustannukset nousevat ja kuvittelevat sen olevan hallituksen syy, vaikka pitäisi katsoa peiliin😂
Vierailija kirjoitti:
Yleensä hallitus ei tee tällaisia päätöksiä vaan joku esittää asian yhtiökokoukselle tai se on kunnossapitosuunnitelmassa. Hallitus remontin rahoituksesta pättää yhtiökokous. Jos halutaan tehdä talkoilla, niin siitä päättää yhtiökokous.
Jos asia on pieni ja liittyy rakennusten kuntoon, niin hallitus voi tilta työs, ei määrätä ketään talkoisiin.
Yhtiökokouksessa olen käynyt aina, niin pitkään kun olen tässä talossa asunut (lähes 20 v). Olen kyllä perehtynyt taloyhtiössäni tehtyihin remontteihin ja suunnitelmiin.
Mutta taloyhtiön kokouksissa puhutaan pelkästään tulevista ostettavista rempoista. Hallitus ilmoittaa pihatalkoista keväisin, muita talkoita ei ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtiökokouksessa olen käynyt aina, niin pitkään kun olen tässä talossa asunut (lähes 20 v). Olen kyllä perehtynyt taloyhtiössäni tehtyihin remontteihin ja suunnitelmiin.
Mutta taloyhtiön kokouksissa puhutaan pelkästään tulevista ostettavista rempoista. Hallitus ilmoittaa pihatalkoista keväisin, muita talkoita ei ole ollut.
Voit ehdottaa tulevaa ostettavaa remonttia tehtäväksi talkoilla!! Usein vaan on niin, että välineen, vakutuukset, materiaalien hankkiminen tulee niin kallikksi, ettei se lopulta kannata. Talkoovakutus ei riitä, jos joku putuoaa portaikkon tikkailta maalatessaan.
Ihan hiton hyvä ajatus. Hetken päästä se koko taloyhtiö on myös ulospäin sen näköinen, että hommat tehdään omatoimisesti.