Muita jotka ovat erakoiduttuaan alkaneet voimaan paremmin?
Olen todella huono ihmisten kanssa, ja nykyisin myös väsynyt ja sairas. Jossakin kohtaa päätin luovuttaa, ja hämmästyksekseni masennukseni helpotti, vaikka muuta kuvittelin! Kun en odota keneltäkään mitään, eikä minulta odoteta mitään, olen saanut vajota syvälle itseeni omien juttujeni pariin. Mikä ihana vapaus ja vapautus! Ikää on 50+, ja työelämässä en enää ole.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erkoituminen viittaa ennen aikaisesti alkavaan dementiaan
Näin sanoo tutkimukset
Ihminen päättää erakoitua koska aivojen kyky toimia on jo laskenut
Tutkimus nostaa esiin muistisairauksien sosiaaliset merkkitekijät. Esimerkiksi pitkäaikainen työttömyys tai yksin asuminen voivat olla varhaisia merkkejä alkavasta muistisairaudesta.
Uusi suomalainen tutkimus osoittaa, että työelämästä syrjään jääminen ilman eläköitymistä voi ennakoida muistisairauden puhkeamista jo vuosia ennen ensimmäisiä selviä oireita. Tutkimuksessa tunnistettiin muitakin sairastumista ennakoivia sosiaalisia signaaleja jopa kymmenen vuotta ennen Alzheimerin taudin, otsa-ohimolohkorappeuman ja verisuoniperäisen muistisairauden diagnoosia.
Itä-Suomen yliopiston ja Oulun yliopiston tutkijat analysoivat yli
Koska ei ne koskaan elä oikeasti erakkoelämää, vaan tunkevat itseään muiden silmille. Eihän niistä muuten edes kukaan mitään tietäisi. On oikeita erakkoja jotka elelee keskenään rauhassa.
Täälläkin nää "erakot" rääpimässä SOSIAALISESSA mediassa. Sellasia oman elämänsä erakkoja sit.
Puolisoni on introvertti, minä ambivertti mutta puoliso on tuonut mussa vuosien mittaan esiin enemmän introverttia puolta. Teen työtä etänä jolloin voin rajata sosiaalista kanssakäymistä sopivaksi. Onneksi työnkuvani on sellainen ettei minua voi jatkossakaan pakottaa lähityöhön vaikka EK sanoisi mitä. Rasitun puhetulvasta enkä jaksa joutavia kuulumisten vaihtamisia. Tuntuu että suurin osa ihmisistä rakastaa puhua itsestään ja perheestään ihan loputtomiin. Syviä ja aitoja keskusteluja ja vanhojen asioiden muistelua sen sijaan rakastan. Joidenkin mukavien sukulaisten kanssa olen muutamia kertoja kuukaudessa yhteyksissä ja mökillä naapureiden kanssa tulee vietettyä rauhallista yhdessäoloa ehkä kerran viikossa. Ystäviä näen muutamia kertoja vuodessa. Saatetaan istua ilta kotona viereisillä sohvilla puolison kanssa puhumatta juuri mitään. Ihminen on toisaalta aina laumaeläin eli täyttä yksinäisyyttä en suosittele tai halua. Pikemminkin niin että valitsee ympärilleen sellaiset ihmiset jotka ymmärtää ja kunnioittaa sinua ja antaa myös tilaa, rauhaa ja hiljaisuutta. Ja yksin oleminen on myös mukavaa. Matkustan paljon yksinäni.
"Hiljasta pitelee" sun paskavammasen katkeruuden takia.
Et sinäkään haluaisi miestä joka suhtaututuisi noin katkerasti naisiin ja yleistäisi. Miksi miesten pitäisi ottaa sellainen riippakivi?