Miesystävä haluaa, että
Avaudun hänelle menneisyydestäni. Perustelee sen sillä, että on itsekin avautunut (totta) ja että hän haluaa tuntea minut kunnolla (eli että hänellä ei ole epäselvyyttä menneisyyteni asioista, jotka vaikuttavat minuun.) Juttu on vain se, että olemme kokeneet samankaltaisia asioita, mutta myös TODELLA erilaisia. Ihan jo sukupuolen takia. Hän ei voi ikimaailmassa ymmärtää niitä kipeimpiä kokemuksiani, jotka liittyvät naiseuteen ja sen halventamiseen yms. En ala niitä tännekään avaamaan. Haluan pitää kipeimmät asiat vain omana tietonani, koska niitä minua vastaan käyttämällä voisi periaatteessa tuhota kaiken. Kaiken minkä olen tässä vuosien varrella rakentanut, että jaksan jotenkin katkeruudesta huolimatta mennä eteenpäin elämässä. Suhteessahan ei pitäisi joutua pelkäämään, että toinen käyttää kipeitä asiota sinua vastaan, mutta... luottoni on mitä on, tietyistä syistä.
Miten voisin selittää nämä asiat mahdollisimman epäkiinnostavasti niin, että mies menettäisi intohimonsa menneisyyteni kaiveluun? En tarvitse itsestäänselvyyksiä kuten esim. "sinun ei ole pakko kertoa mitään." Kaikki ymmärtävät sen. Haluaisin vain, että mies menettäisi kiinnostuksensa niihin kipeimpiin kokemuksiini eikä yrittäisi saada minua avautumaan niistä.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sanot suoraan, että et halua niistä puhua.
Toki ymmärrän tuon kaivelun.
Itseäkin ärsyttää ettei mies ole puhunut mitään esim. entisistä suhteistaan.
Jää jotenkin kauhean vaillinaiseksi se tunteminen, jos toinen ei kerro mitään.
Mutta kun tuollainen toteamus jättää ikuisen mielenkiinnon niihin aiheisiin. Haluaisin vain, että häntä ei kiinnostaisi enää ne kipeimmät asiat. En yksinkertaisesti voi ottaa sitä riskiä, että hän on joskus ilkeä ja käyttää niitä asioita minua vastaan. Minulta menisi mielenterveys ja joutuisin todella pohjalle. Todella pohjalle. Tiedän kokemuksesta. En halua ottaa sitä riskiä.
Kuulostaa siltä, että teidän tarpeenne ja tilanteenne eivät kohtaa. Jos mies ei halua hyväksyä, että sinä et halua kertoa, ja toisaalta sinä et n
Jos mies ei halua hyväksyä, niin mies voi olla hyväksymättä mutta ei se nyt jumankauta koko suhteen kaatava asia ole. Jos on, niin antaa mennä, ei ollut mies eikä mikään.
Ap seikkaillut jänniksien kanssa ja sitten on päässyt itku kun eivät ole olleetkaan uskollisia.
Miksi ihmiset ovat aina niin kiinnostuneita omasta ja muiden menneisyydestä? Eihän sitä ole olemassakaan. Ei ihminen ole mikään videokamera, joka tallentaa kaiken objektiivisesti ja että sitä leffaa pitäisi vielä jatkuvasti katsoa uudestaan ja uudestaan. Ihan kauhea elämä tuollainen!
Vierailija kirjoitti:
Sinun kannattaa olla sinut niiden asioiden kanssa, joilla sinua voi loukata. Näin toinen ihminen ei oikeasti saa tuha aikaan niin tehdessään, vaan paljastaa oikean luonteensa.
Traumat ei parane tai lakkaa satuttamasta ihan vaan sillä, että päättää olla sinut niiden kanssa. Joo, olisi kivempi ja parempi, jos kellään ei olisi traumoja ja jos terapia tai käsittely pystyisi parantamaan ne jälkiä jättämättä. Mutta näin ei aina ole eikä asia siksi muutu sillä että ihmettelee että "eikö olisi parempi olla sinut asioiden kanssa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sinua. Avauduin ex miehelleni traumoistani ja yhden riidan aikana hän meni niihin henkilökohtaisuuksiin, vähätteli niitä ja naljaili niistä minulle. Se repi minut pahasti rikki.
Miksi edes valita mies, joka rikkoo? Ei ratkaisu ole se, ettei avaudu ja luota. Ratkaisu on se, ettei valitse sellaista miestä, joka rikkoo.
Mistä kristallipallosta näet, mikä mies rikkoo ja mikä ei? Tuo kommentoija oli valinnut miehen, johon luotti ja jolle uskalsi avautua, ja sitten mies osoittautuikin epäluotettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sinua. Avauduin ex miehelleni traumoistani ja yhden riidan aikana hän meni niihin henkilökohtaisuuksiin, vähätteli niitä ja naljaili niistä minulle. Se repi minut pahasti rikki.
Miksi edes valita mies, joka rikkoo? Ei ratkaisu ole se, ettei avaudu ja luota. Ratkaisu on se, ettei valitse sellaista miestä, joka rikkoo.
Nämä on maailman typerimpiä kommentteja. Kukaan ei tiedä, miten toinen ihminen tulee toimimaan. Sitäkään ei voi tietää varmaksi, miten itse tulee toimimaan jossakin kohtaa elämäänsä. Ihmiset pystyvät piilottamaan todellisen luonteensa pitkiäkin aikoja.
Ei, kyllä sun kommenttisi on maailman typerämpiä, vaikket sitä näköjään itsekään kykene ymmärtämään.
Miksi kukaan tasapainoinen ihminen edes haluaisi piiloittaa todellisen luonteensa? Ei moniongelmaisten rääpäleittenkään kannattaisi piilottaa, mutta eivät sitäkään itse voi ymmärtää. Onneksi kaltaisiinsa haksahtavat vain kaltaisensa. Mitäs siinä muuta voisi toivottaa kuin sarkastisesti hyvää loppuelämää?
Vierailija kirjoitti:
Äh, ei tämmöistä jaksa. Mikset vaan olisi mieluummin sellaisen miehen kanssa johon luotat ja jolle voit kertoa asioita tai sitten vaihtoehtoisesti hän kunnioittaa rajojasi kun sanot, että halua avata tiettyjä asioita.
Taas näitä palstan parisuhdeongelmia, missä yritetään tehdä paskasta kultaa.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ehkä valmis siihen suhteeseen. Vaikka menneisyydessä olisi kuinka kipeitä traumoja, tulee päivä, jolloin niistä pystyy puhumaan, JOS ne on käsitelty (loppuun). Eihän niitä pysty kääntämään sinua vastaan? Sitä se tarkoittaa, että asia on loppuunkäsitelty.
Se, joka juoruaa asiasi, tekee itsestään sen nolon, ei sinusta, ja sen lisäksi hyväksikäyttäjän. Se on sen ihmisen häpeä. Se ettei luota tuohon mieheen tämän vertaa saattaa kertoa jotain huonoa. Mieti, kannattaako jatkaa suhteen syventämistä tällä tavalla vai olisiko pelkkä panosuhde ok.
Aika moni ihminen ei tule koskaan olemaan valmis suhteeseen, jos pitää odottaa sitä päivää, että ei tuntuisi missään, jos läheinen ihminen käyttäisi kipeitä asioita hänen satuttamiseensa. Pitääkö siis merkittävän prosenttiosuuden kaikista ihmisistä vältellä parisuhteita lopun ikäänsä tuon takia, vaikka muuten olisi täysin valmis suhteeseen?
Ei sinun tarvitse mitään venkoilla, vaan sanot suoraan, että et halua menneisyytesi asioista. Fiksu mies sanoo, että ok, ymmärrän ja jos haluat joskus avautua niin olen sinua varten. Jos mies alkaa vaatia avautumista menneistä asioista, se on varoitusmerkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä on maailman typerimpiä kommentteja. Kukaan ei tiedä, miten toinen ihminen tulee toimimaan. Sitäkään ei voi tietää varmaksi, miten itse tulee toimimaan jossakin kohtaa elämäänsä. Ihmiset pystyvät piilottamaan todellisen luonteensa pitkiäkin aikoja.
Ei, kyllä sun kommenttisi on maailman typerämpiä, vaikket sitä näköjään itsekään kykene ymmärtämään.
Miksi kukaan tasapainoinen ihminen edes haluaisi piiloittaa todellisen luonteensa? Ei moniongelmaisten rääpäleittenkään kannattaisi piilottaa, mutta eivät sitäkään itse voi ymmärtää. Onneksi kaltaisiinsa haksahtavat vain kaltaisensa. Mitäs siinä muuta voisi toivottaa kuin sarkastisesti hyvää loppuelämää?
Ja tätä alapeukutetaan? Kertoo kyllä aika paljon Vauva-ketjuja lukevien älyllisestä tasosta. Onko mikään ihme, että täällä on lähes 100%:sti pelkästään rääpäleitten ruikutusta. Järjen käyttö sallittu, mutta jos ei sitä ole, niin mitä käyttää?
Ei kuulu suhteen alkuvaiheeseen tuollainen kaiken tilittäminen. Kipeimmät asiat voi vain kertoa silloin kun luottaa. Ja luottamus tulee vuosien jälkeen. Mulla ainakin mies hölötti juovuspäissään kaverille kaikki mun kertomat intiimit asiat. Jatkossa ymmärsin pitää asiani omana tietonani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole ehkä valmis siihen suhteeseen. Vaikka menneisyydessä olisi kuinka kipeitä traumoja, tulee päivä, jolloin niistä pystyy puhumaan, JOS ne on käsitelty (loppuun). Eihän niitä pysty kääntämään sinua vastaan? Sitä se tarkoittaa, että asia on loppuunkäsitelty.
Se, joka juoruaa asiasi, tekee itsestään sen nolon, ei sinusta, ja sen lisäksi hyväksikäyttäjän. Se on sen ihmisen häpeä. Se ettei luota tuohon mieheen tämän vertaa saattaa kertoa jotain huonoa. Mieti, kannattaako jatkaa suhteen syventämistä tällä tavalla vai olisiko pelkkä panosuhde ok.Aika moni ihminen ei tule koskaan olemaan valmis suhteeseen, jos pitää odottaa sitä päivää, että ei tuntuisi missään, jos läheinen ihminen käyttäisi kipeitä asioita hänen satuttamiseensa. Pitääkö siis merkittävän prosenttiosuuden kaikista ihmisistä vältellä parisuhteita lopun ikäänsä tuon takia, vaikka muuten olisi täysin valmis suhteeseen?
Miten olis muuten täysin valmis suhteeseen? Se on joko tai. Parempi olis kaikkien kannalta, jos merkittävän prosenttiosuus kaikista ihmisistä välttelis parisuhteita. Tämä merkittävä prosenttiosuus lähestyy täyttä sataa prosenttia. Jos et usko, niin katso ympärillesi naapureita, sukulaisia, tuttuja, työyhteisöä, mitä tahansa, peiliinkin olis hyvä vilkaista. Miltä näyttää?
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun tarvitse mitään venkoilla, vaan sanot suoraan, että et halua menneisyytesi asioista. Fiksu mies sanoo, että ok, ymmärrän ja jos haluat joskus avautua niin olen sinua varten. Jos mies alkaa vaatia avautumista menneistä asioista, se on varoitusmerkki.
Se on varoitusmerkki, jos ei oman elämänsä menneistä asioista voi avautua. Ootteko ihan terveitä kun ette kykene luottamaan läheiseen ihmiseen? Ei lähelleen sellaisia kannata päästää, jotka eivät ole luottamuksen arvoisia.
No ei teille merkityksellistä suhdetta
voi syntyä.
1. Tämä on totta.
2. Sinun olisi aivan välttämätöntä käydä psykotetapiassa.
Tuo pilaa elämäsi.
Jäät paljosta paitsi.
3. Muuten olet (turhaan) yksinäinen elämäsi.
Ajattele itseäsi. Pidä itsestäsi huolta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu suhteen alkuvaiheeseen tuollainen kaiken tilittäminen. Kipeimmät asiat voi vain kertoa silloin kun luottaa. Ja luottamus tulee vuosien jälkeen. Mulla ainakin mies hölötti juovuspäissään kaverille kaikki mun kertomat intiimit asiat. Jatkossa ymmärsin pitää asiani omana tietonani.
Ja jatkoit suhdetta tällasen epäluotettavan rääpäleen kanssa? Nyt pitää kyllä onnitella sua typeryydestäsi. Aivan ylivertainen ratkaisusikin on typeryydessäsi, kun ymmärsit pitää asiasi omana tietonasi. Et todellakaan ymmärtänyt yhtään mitään, jos päädyit vaan pienentämään itseäsi. Miten kukaan voi olla noin yksinkertainen, että uhriutuu vapaaehtoisesti kun joku kohtelee huonosti? Eikö hävetä katsoa peiliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sanot suoraan, että et halua niistä puhua.
Toki ymmärrän tuon kaivelun.
Itseäkin ärsyttää ettei mies ole puhunut mitään esim. entisistä suhteistaan.
Jää jotenkin kauhean vaillinaiseksi se tunteminen, jos toinen ei kerro mitään.
Mutta kun tuollainen toteamus jättää ikuisen mielenkiinnon niihin aiheisiin. Haluaisin vain, että häntä ei kiinnostaisi enää ne kipeimmät asiat. En yksinkertaisesti voi ottaa sitä riskiä, että hän on joskus ilkeä ja käyttää niitä asioita minua vastaan. Minulta menisi mielenterveys ja joutuisin todella pohjalle. Todella pohjalle. Tiedän kokemuksesta. En halua ottaa sitä riskiä.
Uhriutuminen on jo ymmärretty. Ei tarvii sitä enää täällä jankuttaa. Sun elämä vaan on väärillä raiteilla ja itse olet raiteet valinnut.
Kiinnostaisi tietää miten tuollaiseen tilanteeseen on ylipäätään päädytty? Miten mies osaa kysellä noista asioista? En minä osaisi kysellä vaikeista asioista jos niistä ei minulle olisi mitään kerrottu. Oletko siis sanonut että sinulla on ollut näin ja näin vaikeaa mutta en halua kertoa siitä sinulle tarkemmin? Olisi ehkä ollut parempi olla sanomatta mitään jos ei Uskalla luottaa toiseen niin että niistä asioista sitten voisi myös yhdessä keskustella.
me emme ole puhuneet entisistä suhteista tai muustakaan ellei toinen ole asiaa ottanut esiin omalta kohdaltaan. Täten tiedämme jos ex on ollut vaikka väkivaltainen tai ahdistava ihminen mutta emme todellakaan tiedä edes kaikkia kumppaneita kenen kanssa olemme olleet yhdessä jonkin aikaa joskus.
Mitä sä nyt auot tyhmää päätäsi?
Kuka v.ttu on selvännäkijä... Ei voi tietää.
Rakkaus on. Ota tai jätä. Anna itsesi. Rakadta. Kerro. Suurin lahja.
Idiootti nyt yksinkertaistaa asiaa.
Rehellisyys ja avoimuus ja itsensä toiselle antaminen on EDELLYTYS aidolle rakkaudelliselle suhteelle.
Miten usein tapaat elämässä potentiaalisen kumppsnin itsellesi?
Tuolla menolla jäät yksinäiseksi.
Et uskalla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä nyt auot tyhmää päätäsi?
Kuka v.ttu on selvännäkijä... Ei voi tietää.
Rakkaus on. Ota tai jätä. Anna itsesi. Rakadta. Kerro. Suurin lahja.
Idiootti nyt yksinkertaistaa asiaa.
Rehellisyys ja avoimuus ja itsensä toiselle antaminen on EDELLYTYS aidolle rakkaudelliselle suhteelle.
Miten usein tapaat elämässä potentiaalisen kumppsnin itsellesi?
Tuolla menolla jäät yksinäiseksi.
Et uskalla.
Sen verran sekavaa järjenjuoksua, että on hankala päätellä mitä päihteitä olet vetänyt saadaksesi pönttösi noin tyhjäksi.
Kuulostaa siltä, että teidän tarpeenne ja tilanteenne eivät kohtaa. Jos mies ei halua hyväksyä, että sinä et halua kertoa, ja toisaalta sinä et näe, että voisit alkaa luottaa häneen, olisi kenties parempi jatkaa eri teille.