Miesystävä haluaa, että
Avaudun hänelle menneisyydestäni. Perustelee sen sillä, että on itsekin avautunut (totta) ja että hän haluaa tuntea minut kunnolla (eli että hänellä ei ole epäselvyyttä menneisyyteni asioista, jotka vaikuttavat minuun.) Juttu on vain se, että olemme kokeneet samankaltaisia asioita, mutta myös TODELLA erilaisia. Ihan jo sukupuolen takia. Hän ei voi ikimaailmassa ymmärtää niitä kipeimpiä kokemuksiani, jotka liittyvät naiseuteen ja sen halventamiseen yms. En ala niitä tännekään avaamaan. Haluan pitää kipeimmät asiat vain omana tietonani, koska niitä minua vastaan käyttämällä voisi periaatteessa tuhota kaiken. Kaiken minkä olen tässä vuosien varrella rakentanut, että jaksan jotenkin katkeruudesta huolimatta mennä eteenpäin elämässä. Suhteessahan ei pitäisi joutua pelkäämään, että toinen käyttää kipeitä asiota sinua vastaan, mutta... luottoni on mitä on, tietyistä syistä.
Miten voisin selittää nämä asiat mahdollisimman epäkiinnostavasti niin, että mies menettäisi intohimonsa menneisyyteni kaiveluun? En tarvitse itsestäänselvyyksiä kuten esim. "sinun ei ole pakko kertoa mitään." Kaikki ymmärtävät sen. Haluaisin vain, että mies menettäisi kiinnostuksensa niihin kipeimpiin kokemuksiini eikä yrittäisi saada minua avautumaan niistä.
Kommentit (62)
Sinun kannattaa olla sinut niiden asioiden kanssa, joilla sinua voi loukata. Näin toinen ihminen ei oikeasti saa tuha aikaan niin tehdessään, vaan paljastaa oikean luonteensa.
Joo mulla alkaisi kellot soida. Älä kerro kaikkea. Voi kääntää sinua vastaan. En luottaisi. Jotain voi kertoa mutta ei syvintä sisintä. Keksi ympäripyöreitä ja tasoittele että näitä nyt tapahtuu lähes kaikille.
Minulle ei ole tullut mieleenkään, että puolisolle pitäisi kertoa kaikki. En ole miehenkään asioita tivannut. Omia asioita saa olla.
Kiitos vastauksista. Juu, pointtina on se, että mies haluaa tuntea minut kunnolla ja on itsekin kyllä avautunut kipeistä asioista minulle, joten en ajattele, että hän yrittää jotenkin onkia minusta tietoja yksipuolisesti ja käyttää niitä minua vastaan. Jos tuntisin niin, en olisi edes suhteessa hänen kanssaan alun perinkään. En aio koskaan kertoa mitään kaikkein vaikeimpia asioita, koska luottoni yleisesti ihmisiin ei ole kovin korkealla. Jos hän joskus käyttää nyt saamiaan tietoja minua vastaan (toivottavasti ei alennu niin alas koskaan), niin ainakaan hän ei voi tuhota minua. Olen käsitellyt nämä asiat jo aikaa sitten. Toisaalta tässä suhteessa tunnen oikeasti olevani ihminen. Enää en ole objekti, joka kelpaa niin kauan kuin kaikki on mahdollisimman helppoa ja minä olen mahdollisimman hiljaa.
Tämän miehen kanssa en ole ikinä tuntenut olevani objekti, vaan melkein kaikkien muiden. Arvostan sitä, että mies haluaa tietää minusta mahdollisimman paljon. Mutta en halua missään toisen asettamassa aikataulussa kertoa, vaan kerron sen verran mikä milloinkin tuntuu hyvältä. Onneksi olen välttynyt järkyttävän traagisilta kokemuksilta. Ei ole sellaista painolastia kuitenkaan. Kipeitä asioita joka tapauksessa, omalla tavallaan.
En kyllä pystyisi olemaan ikinä noin kontroloivan ihmisen kanssa. Se että hän on avautunut sinulle, ei tarkoita sitä että sinun pitäisi kertoa hänelle myös kipeitä asioita menneisyydestäsi. Sanoisin ukolle että ei ole mitään kerrottavaa ja jos jankkaisi, jättäisin moisen omistushaluisen kontrollifriikin.
Oletkos ap se sama joka jätti miesystävän, eikä aikonut ainakaan kahteen viikkoon ottaa mitään yhteyttä?
Et ole ehkä valmis siihen suhteeseen. Vaikka menneisyydessä olisi kuinka kipeitä traumoja, tulee päivä, jolloin niistä pystyy puhumaan, JOS ne on käsitelty (loppuun). Eihän niitä pysty kääntämään sinua vastaan? Sitä se tarkoittaa, että asia on loppuunkäsitelty.
Se, joka juoruaa asiasi, tekee itsestään sen nolon, ei sinusta, ja sen lisäksi hyväksikäyttäjän. Se on sen ihmisen häpeä. Se ettei luota tuohon mieheen tämän vertaa saattaa kertoa jotain huonoa. Mieti, kannattaako jatkaa suhteen syventämistä tällä tavalla vai olisiko pelkkä panosuhde ok.
Liian pitkä aloitus, ei jaksanut lukea.
Vierailija kirjoitti:
Tämän miehen kanssa en ole ikinä tuntenut olevani objekti, vaan melkein kaikkien muiden. Arvostan sitä, että mies haluaa tietää minusta mahdollisimman paljon. Mutta en halua missään toisen asettamassa aikataulussa kertoa, vaan kerron sen verran mikä milloinkin tuntuu hyvältä. Onneksi olen välttynyt järkyttävän traagisilta kokemuksilta. Ei ole sellaista painolastia kuitenkaan. Kipeitä asioita joka tapauksessa, omalla tavallaan.
Asiaa voi miettiä myös siltä kantilta, että onko sinulle itsellesi hyväksi hyysätä niitä traumojasi? Mitä enemmän niitä kätket ja pehmustat, sitä enemmän niillä on valtaa sinuun.
Totuudessa on hyvä elää. Muut ihmiset saattavat myös arvostaa sinua eri tavalla, kun näkevät koko kuvan ja mistä olet selvinnyt. Varsinkin jos ihmisillä on tapana kadehtia sinua ja olla siksi haljuja.
Kerro suoraan että panit oligarkkeja rahasta ja olit dubaissa ihmisvessana.
Jos ihminen välittää sinusta, hän odottaa, että olet itse valmis kertomaan.
Kaivelu on aikamoinen red flag.
Hyvä erojaislahja lienee lapio. Varmuudeksi muovinen
Ymmärrän sinua. Avauduin ex miehelleni traumoistani ja yhden riidan aikana hän meni niihin henkilökohtaisuuksiin, vähätteli niitä ja naljaili niistä minulle. Se repi minut pahasti rikki.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sinua. Avauduin ex miehelleni traumoistani ja yhden riidan aikana hän meni niihin henkilökohtaisuuksiin, vähätteli niitä ja naljaili niistä minulle. Se repi minut pahasti rikki.
Miksi edes valita mies, joka rikkoo? Ei ratkaisu ole se, ettei avaudu ja luota. Ratkaisu on se, ettei valitse sellaista miestä, joka rikkoo.
Vierailija kirjoitti:
Meillä jokaisella on omat salaisuutemme eikä ihan kaikkea tarvitse kertoa kumppanillekaan.
Ei minulla ainakaan.
Ihme lumihiutaleita. Miten voitte tuhoutua sanomisista?
Vierailija kirjoitti:
lol, olenkin täällä usein kirjoittanut että naiset ovat säälittäviä reppanoita. Tämänkin ketju sen taas todistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiaa voi miettiä myös siltä kantilta, että onko sinulle itsellesi hyväksi hyysätä niitä traumojasi? Mitä enemmän niitä kätket ja pehmustat, sitä enemmän niillä on valtaa sinuun.
Totuudessa on hyvä elää. Muut ihmiset saattavat myös arvostaa sinua eri tavalla, kun näkevät koko kuvan ja mistä olet selvinnyt. Varsinkin jos ihmisillä on tapana kadehtia sinua ja olla siksi haljuja.
Traumat voi panna vuosikymmeniksi syrjään ja sitten kupsahtaa ennen niiden 'käsittelyä' tai ei. Jos vanhat asiat ei paina mieltä eivätkä haittaa jokapäiväistä eloa, ja alkavat jo unohtua (ainakin yksityiskohtia alkaa unohtua tuossa n. 50 vuoden jälkeen), niin antaa olla. Voi myös ajatella positiivisesti niinkin, että vastoinkäymiset ovat itsestä tehneet vahvemman ihmisen, ja asiat on sillä kuitattu, tai ainakin niiden kanssa pystyy elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes valita mies, joka rikkoo? Ei ratkaisu ole se, ettei avaudu ja luota. Ratkaisu on se, ettei valitse sellaista miestä, joka rikkoo.
Nämä on maailman typerimpiä kommentteja. Kukaan ei tiedä, miten toinen ihminen tulee toimimaan. Sitäkään ei voi tietää varmaksi, miten itse tulee toimimaan jossakin kohtaa elämäänsä. Ihmiset pystyvät piilottamaan todellisen luonteensa pitkiäkin aikoja.
Ole varovainen. Mies voi tosiaan etsiä heikkoja kohtiasi, jos on manipuloiva tai alistamiseen taipuvainen. Paljasta vain sellaisia asioita, joilla sinua ei voi satuttaa, kunnes tunnette paremmin. Ymmärtäväinen ja sinusta välittävä mies ei painosta, vaan antaa sinun lähentyä omaan tahtiisi.