Tytöllä alkoi kuukautiset, neuvokaa isää
Tyttärelläni 12 vee alkoi kuukautiset. Ei mitään dramatiikkaa eikä asia yllätyksenä tullut mutta voitteko auttaa kun lähden kauppaan, mitä mä oikein ostan? Tamponeja vai terveyssiteitä vai molempia? Niitäkin tietty monenlaista merkkiä ja mallia.
Ei ole olemassa äitiä jolta kysyä, voitteko neuvoa ihan konkreettisesti että mitä otan hyllystä.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:Pliis miksi miehet yrittävät tunkea näihin mukaan, oksettavaa ja insestuaalista.
Mitä itse tekisit, jos olisit pian teini-ikäisen tyttäresi yksinhuoltajaisä, ja olisit menettänyt vaimosi sairauden, onnettomuuden tai henkirikoksen seurauksena ?
Vaimon menettäminen on miehelle kova isku päin naamaa, ja on enemmänkin kunnioitettavaa, että miehellä silti riittää voimia siihen, että tekee parhaansa yrittääkseen pitää hyvää huolta tyttärestään, jonka yksinhuoltajaisäksi on jostain syystä jäänyt.
Joten älkääpä viitsikö naiset tylyttää vastuullista yksinhuoltajaisää.
Jos itse en olisi jostain syystä enää maisemissa kun omalla tyttärelläni alkaa menkat, toivoisin että mieheni ja tytön isä olisi aloittajan kaltainen. Todella hyvältä isältä kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Osta sille kurahousut.
Idio........
Siteistä kannattaa ehkä suosia perussiteitä. Halvimmissa voi olla se ongelma että eivät ole yhtä imukykyisiä vaikka niitä pisaroita olisi paketissa saman verran, halvemmat siteet ei myöskään välttämättä kestä yhtä hyvin. Libresse, Always, Vuokkoset on hyviä. Kannattaa ehkä kokeilla keskikokoisia.
Vierailija kirjoitti:
Osta sille kurahousut.
Sä siis käytät niitä. Imetkö myös tuttia, incel, vai toisen jäbän munaa?
Älä sössötä kuukautisista kun et niistä mitään tajua.
Ihmetyttää, että jotkut ovat edelleen sitä mieltä, että jonkun naisen pitäisi ehdottomasti puhua tytölle kuukautisista, eikä esimerkiksi isä kelpaa tähän hommaan. Varmaan jokainen tietää perusfaktat kuukautisista, vaikkei niistä omaa ihan henkilökohtaista kokemusta olisikaan.
Toki olisi hyvä, että lapsi nyt viimeistään kouluiässä noin 8-9v tietäisi, mitä kuukautiset tarkoittaa, mielestäni tämä kuuluu jokaisen vanhemman ja huoltajan velvollisuuksiin antaa asianmukaista ja iänmukaista tietoa, ihan vanhemman tai huoltajan sukupuolesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Siteistä kannattaa ehkä suosia perussiteitä. Halvimmissa voi olla se ongelma että eivät ole yhtä imukykyisiä vaikka niitä pisaroita olisi paketissa saman verran, halvemmat siteet ei myöskään välttämättä kestä yhtä hyvin. Libresse, Always, Vuokkoset on hyviä. Kannattaa ehkä kokeilla keskikokoisia.
Niin ja jos nyt jotain tiettyä, niin on olemassa Vuokkoset cotton, sininen tai vaaleansininen paketti. Hyvä valinta herkempi-ihoiselle.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuon ikänen jo tiedä, mitä pitää ostaa. On varmaan laitellut sisään isompiakin kuin tamponin.
Olipa outto kommentti.
En tarvinnut ketään menkkojen suhteen. En ketään. Täysin luonnollinen asia.
Mikä sua äijä siinä kiinnostaa. Pervo.
Vierailija kirjoitti: Miksei ihan tamponeja?
Ainakaan minä en ole koskaan oppinut käyttämään niitä, vaikka olen vuotanut pari vuosikymmentä. En vaan voi sietää sitä tunnetta, kun raapii seinämiä sisällä ollessaan. Epäilen jonkinlaista allergiaa materiaalille.
Mitä ne kuukautiset sulle kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Miksei ihan tamponeja?
Ovat monille ensikertalaisille vaikeita käyttää.
Niin tytärhän on neitsyt ja immekalvot ja kaikki ehjänä, isä puukottaa tampoonilla? Tosi kiva. Pliis miksi miehet yrittävät tunkea näihin mukaan, oksettavaa ja insestuaalista.
Öööh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos edellä olevista asiallisista kommenteista.
Vähän eri plaatuja ja selviää sitten kun tyttö kokeilee että mikä hyvä.
Kiitos!Joo te voitte sitten tytön kanssa keskustella kivasti isä ja tytär kaikki tytön pilluasiat. Tosi kiva. Varaudu syytteeseen, pedo.
Sulla jotain traumoja omasta ei niin terveestä historiastas vai muuten vain tarve provosoida/trollailla?
Yksikään terve mies ei yritä tunkea mukaan teini-ikäisen pillujuttuihin.
Ei kyse ole tunkemisesta, vaan tukemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää, että jotkut ovat edelleen sitä mieltä, että jonkun naisen pitäisi ehdottomasti puhua tytölle kuukautisista, eikä esimerkiksi isä kelpaa tähän hommaan. Varmaan jokainen tietää perusfaktat kuukautisista, vaikkei niistä omaa ihan henkilökohtaista kokemusta olisikaan.
Toki olisi hyvä, että lapsi nyt viimeistään kouluiässä noin 8-9v tietäisi, mitä kuukautiset tarkoittaa, mielestäni tämä kuuluu jokaisen vanhemman ja huoltajan velvollisuuksiin antaa asianmukaista ja iänmukaista tietoa, ihan vanhemman tai huoltajan sukupuolesta riippumatta.
Ja pojat siemensyöksyistä.
Kuukautissiteitä kannattaa ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta sille kurahousut.
Sä siis käytät niitä. Imetkö myös tuttia, incel, vai toisen jäbän munaa?
Älä sössötä kuukautisista kun et niistä mitään tajua.
Mitä vikaa on toisen jäbän munan imemisessä?
Luulin joidenkin kommenttien perusteella, että eletään vuotta 2004, kun olin lapsi ja yksi kaveri ihmetteli, miksen itse osta siteitä, vaan isä osti niitä kaupasta, samalla kun käytiin kaupassa muutenkin.
Minä en ainakaan teininä kehdannut ostaa itse siteitä vaan isäni osti niitä aina mulle kun pyysin niin toi kaupasta. Oli siis yh-isä.
Ostat sellaisen missä on mahdollisimman monta punaista pisaraa kyljessä niin sillä hoituu.