Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi matkustelu kiinnostaa naisia paljon enemmän kuin miehiä

Vierailija
08.10.2025 |

Esim facen reissunaiset ryhmässä on paljon naisia, jotka reissaa joko yksinään  tai etsii tuntemattomista matkaseuraa, kun omaa miestä reissaaminen ei kiinnosta.

Deittisovelluksisss saa huomsta, että miehille matkustelua harrastava nainen on turn off. Miksi?

Kommentit (452)

Vierailija
341/452 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksaako kukaan selittää miksi ventovieraiden matkustelu noin rasauttaa rusinoita? Siis tarkalleen ottaen miksi - mitä väliä juuri sinulle on, matkustaako joku toinen ihminen ulkomailla tai vaikka kotimaassa?

mikä sua triggeröi siinä että ihmiset tällaista yleismaailmallista ilmiötä pohdiskelee

Ei triggeröi, vaan ihmettelen koska yleensäkin tykkään miettiä miksi ihmiset tekee eri asioita :D Ja tälle en keksi järkevää selitystä niin kysyn muilta. 

Omia elämänvalintoja en kysy ulkopuolisilta, joten omaan elämääni se ei vaikuta. 

oma teoria on, että tuo naisten matkustelu kyllä usein jollain tapaa liittyy seksuaalisuuteen, muttei niin selvästi mitä vaikka miesten thaimaan matkat. naiset juuri haluaa uusia "se

Mulle seikkailu tarkoittaa vaikka safaria, tree top-kävelyä Costa Rican sademetsissä, norsulla ratsastamista, kummmalisten ruokien maistelua Hong Kongin katumarkkinoilla,   telttaretkeä Kanadassa yms,  ei seksiä paikallisten kanssa.  Olen matkustanut paljon koko elämäni, känyt yli sadassa maassa ja harrastanut seksiä jonkun reissussa tapaamani ihmisen kanssa tasan yhden kerran, nuorena interrailetessa kun sattui kohdalle sellainen Before Sunrise-leffan tilanne. O

Vierailija
342/452 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustelu on perseestä. Kotona paljon mukavampaa.

Vuosia jouduin reissata ympäri maailmaa töiden takia ja inhosin joka hetkeä. En voi käsittää miksi kukaan jolla on hyvä koti lähtisi vapaaehtoisesti jonnekin muualle ja vielä maksaisi siitä tuhansia euroja.

Ehkä naisten kodit on surkeita.

Niin, onhan se kumma, että kun SINÄ olet matkustellut ympäri maailmaa töiden takia, niin miksi eivät KAIKKI ole. Ja KOTIEN pitäisi kyllä olla samanlaisia kuin SINULLA, muutenhan ne ovat SURKEITA.

Pölvästi. 

Kuka sanoi että kaikkien kodit pitäis olla kuin mulla? Se on mulle hyvä paikka mutta moni muu ei viihtyis kuten minä en viihtyis heidän kodissaan mutta se ei selitä miksi joku ei viihdy omassa kodissaa ja maksaa maltaita päästääkseen sieltä pois.

Pölvästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/452 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosia jouduin reissata ympäri maailmaa töiden takia ja inhosin joka hetkeä. En voi käsittää miksi kukaan jolla on hyvä koti lähtisi vapaaehtoisesti jonnekin muualle ja vielä maksaisi siitä tuhansia euroja.

Niin, onhan se kumma, että kun SINÄ olet matkustellut ympäri maailmaa töiden takia, niin miksi eivät KAIKKI ole. Ja KOTIEN pitäisi kyllä olla samanlaisia kuin SINULLA, muutenhan ne ovat SURKEITA.

Pölvästi. 

Kuka sanoi että kaikkien kodit pitäis olla kuin mulla? Se on mulle hyvä paikka mutta moni muu ei viihtyis kuten minä en viihtyis heidän kodissaan mutta se ei selitä miksi joku ei viihdy omassa kodissaa ja maksaa maltaita päästääkseen sieltä pois.

Pölvästi.

Ei mukava koti ja matkustaminen sulje toisiaan pois. Tuskin kukaan matkustaa 365 päivää vuodessa.

Tampio.

Vierailija
344/452 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksaako kukaan selittää miksi ventovieraiden matkustelu noin rasauttaa rusinoita? Siis tarkalleen ottaen miksi - mitä väliä juuri sinulle on, matkustaako joku toinen ihminen ulkomailla tai vaikka kotimaassa?

mikä sua triggeröi siinä että ihmiset tällaista yleismaailmallista ilmiötä pohdiskelee

Ei triggeröi, vaan ihmettelen koska yleensäkin tykkään miettiä miksi ihmiset tekee eri asioita :D Ja tälle en keksi järkevää selitystä niin kysyn muilta. 

Omia elämänvalintoja en kysy ulkopuolisilta, joten omaan elämääni se ei vaikuta. 

oma teoria on, että tuo naisten matkustelu kyllä usein jollain tapaa liittyy seksuaalisuuteen, muttei niin selvästi mitä vaikka mi

Mulle seikkailu tarkoittaa vaikka safaria, tree top-kävelyä Costa Rican sademetsissä, norsulla ratsastamista, kummmalisten ruokien maistelua Hong Kongin katumarkkinoilla, telttaretkeä Kanadassa yms, ei seksiä paikallisten kanssa. Olen matkustanut paljon koko elämäni, känyt yli sadassa maassa ja harrastanut seksiä jonkun reissussa tapaamani ihmisen kanssa tasan yhden kerran, nuorena interrailetessa kun sattui kohdalle sellainen Before Sunrise-leffan tilanne. O

En nauttisi mistään noista mitä listasit mutta olen harrastamut seksiä joka reissulla paikallisen kanssa, kerran jopa useamman kanssa saman reissun aikana. Inhoan reissaamista ja seksi on hyvä vastapaino sille matkustelun kärsimykselle.

Vierailija
345/452 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pölvästi. 

Kuka sanoi että kaikkien kodit pitäis olla kuin mulla? Se on mulle hyvä paikka mutta moni muu ei viihtyis kuten minä en viihtyis heidän kodissaan mutta se ei selitä miksi joku ei viihdy omassa kodissaa ja maksaa maltaita päästää

Ei mukava koti ja matkustaminen sulje toisiaan pois. Tuskin kukaan matkustaa 365 päivää vuodessa.

Tampio.

Jos on mukava koti haluaa siellä olla 365 päivää vuodessa.

Tampio.

Vierailija
346/452 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tämä on enemmän kaupunkin vs. maaseutu juttu kuin mies vs. nainen juttu. Ainakin kaikki tuntemani miehet täällä pääkaupunkiseudulla matkustelevat aivan luontevasti niin yksin kuin kumppaniensa kanssa. En ole koskaan täällä törmännyt miehillä johonkin matkustusvastaisuuteen.

Matkustelemattomat ja matkustelevat ihmiset (niin miehet kuin naiset) pyörivät muutenkin aika eri piireissä, joten he eivät välttämättä kohtaa toisiaan. Siksi täälläkin, kun jotkut matkavihaajamiehet sanovat, ettei kukaan mies muka tykkää matkustelusta, se kuvastaa vain heidän omaa ja lähipiirinsä näkemystä. Heidän ympärillään on usein ainoastaan samankaltaisia ihmisiä, jotka eivät itse matkustele.

Todellisuudessa Suomessakin on paljon miehiä, jotka rakastavat matkustamista, mutta nämä ryhmät eivät vain kohtaa. Matkustelevat miehet liikkuvat usein täysin eri paikoissa ja piireissä esimerkiksi kaupungeissa, joissa on muutenkin enemmän aktiviteetteja ja elämyksiä.  Pienemmillä paikkakunnilla taas eletään erilaista elämää, jossa matkustaminen ei välttämättä ole niin keskeinen osa arkea.

Vierailija
347/452 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ratsastako norsuilla. Se on eläinrääkkäystä. Ei mulla muuta. 

Vierailija
348/452 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on aina pieni ahdistus luonnostaan alla jota yritetään peittää matkustelulla, krääsällä, draamalla yms. Paikallaanolo ja rauhallisuus ei sovi naiselle, koska silloin naista alkaa ahdistamaan.

Rakastan matkustelua ja rakastan myös rauhallisuutta. Esim. luontomatkaillessa ja patikoidessa kokee paljon rauhaa, itse olen myös matkannut meditoitinretriittiin. Mutta vastapainoksi tykkään välillä vaikkapa New Yorkin vilinästä. 

Muttet osaa rauhoittua kotisohvalle selvästikään. Alkaako heti tiskit, likavaatteet, imuri tai jokin muu kotityö huutelemaan takaraivossa?

Kotona tykkään lukea vaikka kirjoja, katsella leffoja, kokkailla ruokaa, neuloa villapaitaa, loikoilla riippumatossa. Mutta en todellakaan halua viettää koko elämääni siellä kotona. 

Vierailija
349/452 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissan paikoissa kohtelevat norsuja hyvin, monessa paikassa valitettavasti ei. Ottakaa ainakin selvää asiasta, että paikka missä ratsastatte on hyvämaineinen.

Vierailija
350/452 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös lahnat kannattaa jättää väliin.

Vierailija
351/452 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehmä, norsu, kana, ...

Jättäkää välistä

Vierailija
352/452 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n esittämään kysymykseen saa vastauksen siitä, että suuri osa naisista on isoiksi kasvaneita lapsia.

Lapsen mieli aikuisen kehossa.

Lapsenmieliset ihmiset ovatkin niitä onnellisempia.

Vierailija
353/452 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kiva koti, eikä siellä ahdista likapyykit tai tekemättömät työt. SIlti tykkään matkustaa. Jo eka tauko ABC:lle matkalle lentokentälle on irtiottoa arjesta. Tykkään lentämisestä ja lentokoneruuasta. Se kun näkee omin silmin Egyptin pyramidit, Islannin luonnon, New Yorkin pilvenpiirtäjät, täydellisen auringonpimennyksen, kilpikonnanpoikasten kilpajuoksun mereen, kiireettömät aamut lämmin tuuli kasvoilla. Harmikseni pääsen kokemaan tällaisen elämyksen ehkä joka toinen vuosi. Matkaseuran puute suurin rajoite. Yksin en tykkää matkustaa, haluan jakaa kokemuksen ja muistella sitä yhdessä jälkeenkinpäin

Vierailija
354/452 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä näitä reissunaisia jotka ei muusta kahvipöydässä puhukaan kuin tulevista reissuistaan ja loman jälkeen valittavat ettei ole mihinkään varaa. Ikinä eivät kertoile millaista reissussa oli vaan aina puhuvat siitä seuraavasta matkasta.

Outoja.

Vierailija
355/452 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju herätti minussa matkakuumeen. Olispa ihana lähteä talvilomalla jonnekin

Vierailija
356/452 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampio.

Tampio.

No, mulla on 2 ihanaa kotia joista toinen ulkomailla, näissä n 50/50  JA lisäksi reissaan

tampio!

Vierailija
357/452 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä on edes aikaa matkusteluun? Kun olin lapseton sinkku meni kaikki aika töissä ja parisuhdetta etsiessä. Avioliitossa aika meni lasten kanssa. Nyt eron jälkeen lapsien ollessa jo teinejä aika menee taas töihin.

Lasten kanssa ei ole varaa matkustaa kuin autoreissuille kotimaassa.

Ehkä eläkeläisenä sitten joskus kaukaisessa tulevaisuudessa olisi aikaa mutta ehkä etelän kohteet ovat sitten jo tuhoutuneet tulipaloissa ja lentäminen kielletty kokonaan.

Vierailija
358/452 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oma teoria on, että tuo naisten matkustelu kyllä usein jollain tapaa liittyy seksuaalisuuteen, muttei niin selvästi mitä vaikka mi

Sama, paljon reissuja takana ja tasan yksi kerta nuorempana kun yhden aussimiehen kanssa tuli säätöä matkan varrella. Nykyään matkoilta haettavat kokemukset liittyy kulttuuriin, taiteeseen, luontoon, liikuntaan ym. Mikään deittailu tai sekstailu ulkomaisten miesten kanssa ei kuulu omaan matkustukseen mitenkään.

Vierailija
359/452 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampio.

Tampio.

No, mulla on 2 ihanaa kotia joista toinen ulkomailla, näissä n 50/50  JA lisäksi reissaan

tampio!

Kuulostat ldiootilta.

Vierailija
360/452 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset saa siellä reissussa kullia.

Naapurinkin eukko käy Gambiassa luumunuijan takia, pari kertaa vuodessa,