Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömät ei hoida hiuksiaan?

Vierailija
08.10.2025 |

Monella työttömällä on huonolaatuiset hiukset. Kaksihaaraisuutta, rasvoittuneisuutta, huonoja värjäyksiä.. Aikaa ainakin olisi hoitaa

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niitä nyt muuten pitäisi hoitaa kuin leikata välilä ja pestä kerran viikokssa? Ja mistä tiedät että ne joilla hiukset rasvoittuu helposti tai on kaksihaaraisia on just työttömiä? Kyllä minä värjään itse hiukseni, olin työtön tai töissä, en missään nimessä maksa jotain satasta hiusten värjäämisestä, mulla on paksut hiukset ja lasimainen rakenne, menee paljon aineita. Kampaajakoululla käyn ottamassa permanentin kerran vuodessa. Kun on väri ja vähän kiharaa, niin ei tarvi tehdä hiuksille kuin pestä kerran viikossa ja kammata tietysti päivittäin, vähän kostuttaa ettei kiharat pörhötä. Yksi ystävä on parturi-kampaaja niin hän leikkaa mun hiukset halvalla. Mun mies on ollut samassa työssä 27 vuotta, eikä hän ole 25 vuoden aikana kun ollaan yhdessä oltu, käynyt kertaakaan parturissa, minä olen aina leikannut koneella hänen hiuksensa, siinäkin on säästänyt pitkän pennin. Samoin minä leikkaan myös lasten hiukset.

Työttömien joukossa on korkeasti koulutettuja 72 000, luuletko että eivät tee hiuksilleen mitään? Tai niitä 55+ ihmisiä jotka ovat kymmeniä vuosia olleet töissä ennen työttömäksi jäämistään?

Vierailija
42/120 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikaa mutta ei rahaa.

Harja, sakset/hiustenleikkuu kone ja shampoo ei montaa kymppiä maksa.

Et ilmeisesti tiedä miten naisten hiukset leikataan. Oletko noin tyhmä???

Itse leikkaan saksilla vain lyhyemmäksi, ei ole sen vaikeampaa.

t. nainen

Juuri tuolla tavalla saa hiukset, jotka näyttävät huonosti hoidetuilta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joillakin puuttuu kokonaan itsesensuuri? Tehdään niin typeriä aloituksia, että alkaa jo lukijassa älykkyyden poissaolo huolettaa.

Vierailija
44/120 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko työvoimatoimistossa töissä vai miten suuri otos on tästä? Mistä muuten tiedät kuka on työtön?

Siinä vaiheessa kun päätyy työttömäksi, niin moni asia alkaa menettää merkityksensä. Jos kokee ettei muutenkaan ole ihmisarvoa, niin tukka on viimeisiä asioita jota kiinnostelee hoitaa. Ties kuinka suuri osa työttömistä on oikeasti sairaita ja työkyvyttömiä, kun sairauseläkkeitä lakattiin myöntämästä vastoin lääketieteellisiä arvioita, muutama vuosi sitten. Joten voimavaroja ei välttämättä ole mihinkään. Itse kyllä käsittelen omat hiukseni ja sen näköistä on sitten jälkikin. Hiusvärejä saa halvimmillaan noin 3eurolla marketeista. Mutta ymmärrän ettei kaikki jaksa sitäkään vaivaa ja nekin pikkurahat menee vielä tärkeämpiin asioihin.

Vierailija
45/120 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näet, että hiusten omistaja on työtön`? Ei sitä monilla työkkäyvilläkään mikään vimpan päälle laitettu pöheikkö ole päässä. 

Vierailija
46/120 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn kyllä töissä, mutta menisin varmaan ap:n työtön-kastiin hiusten perusteella.

Käyn saunassa joka päivä ja pesen hiukset joka päivä. Hiukset on kuivahkot ja varmasti löytyy kaksihaaraisia.

Urheilen ja hikoilen päivittäin, myös päänahasta. Pesu on pakollista, sauna muuten hyvinvointia tukevaa.

Ei hiusten ulkonäkö ole minulle tärkeä 

Vierailija
47/120 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työhaastattelussa katsotaan myös yleistä siisteyttä. 

Sittenpä katsotaan. Jos ei kelpaa, ei ole minulta pois. 

Vierailija
48/120 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyvätkin on Suomessa epäsiistin näköisiä muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Telkkarissa osa nuorista naisista pukeutuu kuin johonkin kirppisrytkyihin. Haikeudella muistelen kun kävin Espanjassa ja heidän tv juontajilla kaikilla kauniisti laitetut, hoidetut hiukset ja kauniit aikuisten vaatteet. Naisilla kivoja kotelomekkoja tai siisti housupuku. Meillä tullaan kertomaan säätä tukka likaisena ja lasten kirppisvaatteet päällä. Suomalaiset ei ole koskaan kuulleet sanaa tyylikäs. Toinen ääripää on sitten nämä ylilyönnit. Tiss.. it tursuu ja huulitäytteet hyllyy puhuessa.

Olen kiinnittänyt huomiota ihan samaan. Todella moni on likaisilla hiuksilla tv:ssä. 

Vierailija
49/120 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työhaastattelussa katsotaan myös yleistä siisteyttä. 

Yleinen siisteys on eri asia kuin kallilla kampaajalla laittatetut hiukset. Esimerkiksi omassa työssäni hiukset pitää olla AINA peitettyinä, joten sillä ei ole hevon vtun väliä, millainen pehko suojamyssyn alla on. 

Vierailija
50/120 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä kampaamo käynnillä ostaa 2 viikon ruuat.

Saat 30€ kahden viikon ruoat? Aika hyvin.

Doda noin, vaikka kävisi vain Tälläämössä ( s ketju) , pelkkä leikkaus on 50 euroa ja jotain.

Vierailija
51/120 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole varaa. olen pitänyt siiliä muutaman vuoden ja viihdyn. on halpa ja helppo.

Vierailija
52/120 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyvätkin on Suomessa epäsiistin näköisiä muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Telkkarissa osa nuorista naisista pukeutuu kuin johonkin kirppisrytkyihin. Haikeudella muistelen kun kävin Espanjassa ja heidän tv juontajilla kaikilla kauniisti laitetut, hoidetut hiukset ja kauniit aikuisten vaatteet. Naisilla kivoja kotelomekkoja tai siisti housupuku. Meillä tullaan kertomaan säätä tukka likaisena ja lasten kirppisvaatteet päällä. Suomalaiset ei ole koskaan kuulleet sanaa tyylikäs. Toinen ääripää on sitten nämä ylilyönnit. Tiss.. it tursuu ja huulitäytteet hyllyy puhuessa.

Olen kiinnittänyt huomiota ihan samaan. Todella moni on likaisilla hiuksilla tv:ssä. 

Ei ole, vaan hiukset on geelattu/suihkutettu lakalla siihen kuntoon, että näyttävät likaiilta. 

Vierailija
53/120 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikaa mutta ei rahaa.

Joillakin näkyy olevan varaa värjäykseen. Sen rahan voisi laittaa  hyvään shampooseen ja hoitoaineeseen

Shampoo ja hoitoaine ei poista harmaita hiuksia.

Se ei hiusten  kuntoa  huononna, jos harmaata tulee.  Jotkut  jopa värjäävät harmaaksi. Värjämättömyys parantaa hiusten kuntoa, ellei käytä kasvisvärejä          

Vierailija
54/120 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joillakin puuttuu kokonaan itsesensuuri? Tehdään niin typeriä aloituksia, että alkaa jo lukijassa älykkyyden poissaolo huolettaa.

Tuet on nykyään niin pienet, että ap:llä ei ollut varaa ostaa enempää aivokapasiteettia.

Vierailija
55/120 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön on työtön. Ei silloin tarvitse olla tiptop. Vasta sitten, jos "joutuu" töihin!

Vierailija
56/120 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa mainittujen hintojen perusteella opettelisin pikapikaa leikaamaan hiuksia jos olisin työtön. 20 miesten ja 40 naisten, permanentti, värjäys tms. tälläys 60. Puskaradio hoitaa mainonnan ja homma hoituu asiakkaan kämpällä. Verot...hmm...

Vierailija
57/120 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen kampaajalle heti, kun joku kutsuu työhaastatteluun.

t. kolme vuotta työttömänä

Vierailija
58/120 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn kyllä töissä, mutta menisin varmaan ap:n työtön-kastiin hiusten perusteella.

Käyn saunassa joka päivä ja pesen hiukset joka päivä. Hiukset on kuivahkot ja varmasti löytyy kaksihaaraisia.

Urheilen ja hikoilen päivittäin, myös päänahasta. Pesu on pakollista, sauna muuten hyvinvointia tukevaa.

Ei hiusten ulkonäkö ole minulle tärkeä 

Peset  joka päivä  ja on kaksihaaraisia, etkö keksi mikä yhtäläisyys noilla  2 asialla on ?

t. Pesen kerran viikossa normaalisti, max  2 kertaa, ei kaksihaaraisia

Vierailija
59/120 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa mainittujen hintojen perusteella opettelisin pikapikaa leikaamaan hiuksia jos olisin työtön. 20 miesten ja 40 naisten, permanentti, värjäys tms. tälläys 60. Puskaradio hoitaa mainonnan ja homma hoituu asiakkaan kämpällä. Verot...hmm...

Partureita on niin paljon, ettei tuollainen tule ikinä olemaan kannattavaa. Sitä paitsi, siinä lähtee hyvin äkkiä tuet pois, kun joku asiakas kuitenkin kantelee Kelaan. 

Vierailija
60/120 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse koska en käy töissä enkä työpaikan pikkujouluissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi