Uskovatko jotkut oikeasti että Nooan arkki-satu oli totta?
Miten he perustelevat siinä olevat ongelmat itselleen?
Kommentit (1640)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on ollut muutamia tuhansia vuosia aikaa näyttää olevansa todellinen. Silti kaikki nämä ihmeet tapahtuivat muinaisina aikoina, ja ihmisten pitäisi vain kysymättä uskoa se kaikki, ilman mitään oikeaa, konkreettista todistetta? Mikrotasolla se on sama kun sanoisi, että osaa lentää, ja vaatisi uskomaan asian ilman todistetta.
Jokainen voi pyytää Jumalaa näyttämään itsensä, todistamaan olemassaolonsa. Ihan näin yksinkertaisella lauseella: ”Jumala, jos olet olemassa, näytä kuka olet, näytä itsesi.” Sitten vaan odottelemaan. Varaudu yllätyksiin.
Ainoa yllätys, ja pettymys, tässä asiassa aikoinaan oli, ettei mitään tapahtunut. Olin siihen asti ollut kuitenkin harras kristitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, entä se puhuva käärme, puhuva aasi, nainen tehty miehen kylkiluusta, 6000v vanha maailma, jne jne jne...
Aika urpo saa olla jos ottaa ne jutut kirjaimmellisesti.
Lisäksi profeetta Joona joutuu valaan nielaisemaksi, kun hän pakenee Jumalan antamaa tehtävää. Joona viipyy kalan vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, rukoilee siellä apua, ja lopulta kala oksentaa hänet kuivalle maalle.
Näin minäkin tein kun työvoimatoimistosta soitettiin
Ninivessä ja Mesopotamian alueella oli jumalhahmo, joka oli osittain kala ja osittain ihminen. Raamattu ei muuten puhu valaasta vaan suuresta kalasta.
Kala-jumalat Ninivessä ja Mesopotamiassa
Dagon-jumala: Monissa historiallisissa ja raamatullisissa analyyseissä viitataan Dagon-jumalaan, joka kuvattiin usein puoleksi mieheksi ja puoleksi kalaksi. Dagon oli alun perin foinikialainen ja filistealainen viljan ja maanviljelyn jumala, mutta hänen nimensä yhdistettiin heprean kielen kalaa tarkoittavaan sanaan (dag), minkä vuoksi häntä alettiin pitää meren ja kalojen jumalana. [1]
Oannes ja Kulullû: Niniven alueella (Assyriassa) tunnettiin paremmin Oannes-niminen myyttinen olento. Hänellä oli kalan vartalo, mutta sen alla ihmisen pää ja jalat. Mesopotamialaisen tarun mukaan Oannes nousi merestä opettamaan ihmisille viisautta, kirjoitustaitoa ja tiedettä. Assyrialaisessa taiteessa esiintyy myös Kulullû-nimisiä kala-ihmishahmoja, jotka toimivat suojelushenkinä. [1]
Niniven nimi: Itse asiassa kaupungin nimi Ninive (Ninua) kirjoitettiin nuolenpääkirjoituksella merkillä, joka kuvasi kalaa talon tai kohdun sisällä. Kaupunki oli pyhitetty Ishtar-jumalattarelle, mutta kala oli alueella hyvin vahva uskonnollinen ja symbolinen teema.
Miten tämä liittyy Joonaan?
Uskontotieteilijät ja raamatuntutkijat ovat esittäneet, että niniveläisten usko kalajumaliin selittää sen, miksi he ottivat Joonan varoituksen niin vakavasti: [1]
Ennusmerkki merestä: Jos niniveläiset kuulivat tai näkivät, että suuri kala oli sylkäissyt miehen rannalle elävänä, he saattoivat tulkita Joonan olevan heidän oman kala-jumalansa lähettiläs. [1]
Välitön reaktio: Tämän vuoksi Joonan dramaattinen ilmestyminen sai koko kaupungin kuninkaasta lähtien katumaan ja uskomaan Joonan julistamaan Jumalaan poikkeuksellisen nopeasti. [1, 2]
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, entä se puhuva käärme, puhuva aasi, nainen tehty miehen kylkiluusta, 6000v vanha maailma, jne jne jne...
Yksinkertaisille saadaan syötettyä kaikenlaista
Darwinkin muutti mielensä loppuaikoinaan. Teoriaan uskotaan silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on ollut muutamia tuhansia vuosia aikaa näyttää olevansa todellinen. Silti kaikki nämä ihmeet tapahtuivat muinaisina aikoina, ja ihmisten pitäisi vain kysymättä uskoa se kaikki, ilman mitään oikeaa, konkreettista todistetta? Mikrotasolla se on sama kun sanoisi, että osaa lentää, ja vaatisi uskomaan asian ilman todistetta.
Jokainen voi pyytää Jumalaa näyttämään itsensä, todistamaan olemassaolonsa. Ihan näin yksinkertaisella lauseella: ”Jumala, jos olet olemassa, näytä kuka olet, näytä itsesi.” Sitten vaan odottelemaan. Varaudu yllätyksiin.
Ainoa yllätys, ja pettymys, tässä asiassa aikoinaan oli, ettei mitään tapahtunut. Olin siihen asti ollut kuitenkin harras kristitty.
Palava pensas ilmestyi ja käski uhraamaan jälkeläiseni.
Kuka pystyy uskomaan Koraanin noita-satukirjaan jossa ei ole mitän historiaa edes?
Vierailija
19.08.2026 | 15:58
vain allahin pierua ja paskaa
ja silti koraani on Allahin ilmoitus, koska muhammed pedofiili niin sanoi
- Valitse -KannataVastusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyysin tätä Odinilta, ja olen saanut merkkejä.
Hung there for nights full nine;
With the spear was I wounded, and offered I was
To Othin, myself to myself,
On the tree that none may ever know
What root beneath it runs.
Veit ek, at ek hekk vindga meiði á
n’eotr allar níu,
geiri undaðr ok gefinn Óðni,
sjálfr sjálfum mér,
á þeim meiði, er mangi veit,
hvers hann af rótum renn.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtävätkö ihmiset kuinka paljon eläinlajeja maailmassa on, kun toteavat että eihän niitä eläimiä ollut kuin kaksi jokaista lajia kohden.
Tai kuinka monta eläinlajia on ollut ja kuollut sukupuuttoon jo ennen ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palava pensas ilmestyi ja käski uhraamaan jälkeläiseni.
Minun taas piti laittaa piltti puoliksi, kun kumpikaan ei voinut todistaa olevansa sen äiti
Waltarilla myös hyvä kirja toi Feeliks onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mene kuuntelemaan Youtubeen Pekka Reinikaisen luennot. Hakusanat: Eläimet opettavat. Pekka Reinikainen. Reinikainen oli ateisti, ei ole enää. Hän on lääkäri ja kovan luonnontieteen kannattaja."
Pekka Reinikainenko on kumonnut evoluutioteorian? Vai vain väittänyt että se on kumottu?
Molemmissa tapauksissa hän valehtelee. Miksiköhän?
Hän väittää että tiedemiehet ovat kumonneet sen. Tuo kannattaa maallikoidenkin tietää nykyään.
Mutku sen - suuri.
Ummehtuneen suomen s e n s u u r i.
Eli hän valehtelee. Onpa yllättävää.
" Hän valehtelee."
Öyh öyh öyh. Eihän sinun ole pakko ottaa mistään asioista selvää. Kuuntele se videosarja ensiksi.
Minulla ei olisi mitään sitä vastaan, että eläimet olisi luotu vaikka miljoonia vuosia sitten. Kyse ei ole siitä, että käyn tässä jotain uskontaistelua sen puolesta, mikä oli tuo 6 vrk luomiskertomuksessa. Onko se kirjaimellinen.
Nykytieteen ja Raamatun mukaan se on kirjaimellinen.
Unohda jo se teologi ukko - Darwin. Tyyppi meni opiskelemaan teologiksi vakuuttaakseen kansan siitä, että Jumalaa ei ole. Suurin osa saatiin aivopestyä.
Tämä ajatus sai alkunsa Ranskan vallankumouksesta.
Minä olen ottanut asioista laajasti selvää. Asioista otetaan selvää lukemalla, ei katsomalla tubevideoita. Koska olen ottanut asioista selvää, tiedän, ettei Reinikaisen videoissa ole mitään muuta kuin samaa materiaalia, jota kreationistit aina esittävät, ja joka ei millään muotoa kumoa evoluutioteoriaa.
Nykytieteen mukaan 6 vuorokauden luomiskertomus ei todellakaan voi kirjaimellisesti pitää paikkaansa 😂😂😂.
Olet ottanut selvää, mutta mistä?
Oletko koskaan tehnyt luovaa työtä? Oletko tarkkaillut luontoa ja eläimiä? Jos tarkkailet avoimesti, huomaat takuulla miten nerokkaasti ja loogisesti kaikki on luotu. Siihen on tarvittu täysin yliluonnollinen äly sekä esteettinen taju. Täysin yliluonnollinen, käsittämätön.
...
Ukko Darwin valehteli ihmisille. Kerrohan minulle, miten tämä tapahtui: maailma rakensi itse itsensä jostain bakteerikasasta, tähtisumusta tms. Tuo tarina on on uskomattoman lapsellinen satu. Tuohon uskominen vaatii äärimmäisen suurta uskoa. Minun uskoni ei ole niin vahva.
Epäilen ja kyseenalaistan asoita.
..
Selitä meille se mekanismi, miten maailma loi itse itsensä? Ei muuten ihme, että nimenomaan teologian ylioppilas kehitti tuon kertomuksen.
Olen tarkkaillut luontoa ja eläimiä todella paljon. Mikään ei todellakaan viittaa mihinkään suunnittelijaan, vaan täysin päinvastoin. Hirveä määrä kärsimystä, olennot on todella hauraita, herkästi haavoittuvia, sairastuvia, luonto ei ikinä ole tasapainossa, vaan jatkuvasti joku kanta paisuu liikaa, joillekin ei ole ravintoa jne. jne. Ihminenkin voi tukehtua ruokaan, miksi kukaan suunnittelisi hengitystiet ja ruokatorven niin?!?
Darwinin tutkimukset ei liittyneet millään tavoin maailman syntyyn, vaan maapallon lajikirjon syntyyn. Totaalisen eri asioita.
Maailma ei "luonut itse itseään", vaan muodostui fysiikan lakien säätelemänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaisille saadaan syötettyä kaikenlaista
Darwinkin muutti mielensä loppuaikoinaan. Teoriaan uskotaan silti.
Ei muuttanut.
Evoluutioteoriaan ei kuitenkaan "uskota" Darwinin vuoksi, vaan sen tieteellisen tutkimuksen ja todistusaineiston, mitä siitä nyt on se ~ 150 vuotta kerätty.
Sehän on tarinaa siinä missä muutkin kirjat ja leffat on . Myyntituote . Ja aina taustalla on joku joukko joka haluaa aivopestä jonkun joukon tekemään samoin kuin hän tekee tai kuin hän haluaa. Tai jos joku pelkää jotain on SATUKIRJASSA siitä aiheesta pelottelua tai muita ohjeita. Se nyt on selvää että Egyptissä oli väkeä paljon koska orjat ja KLEOPATRAT. Kukin kylän poppamies määräsi sitten sääntöjä .
No kumpi oli ensin vesi vai ilma vai vesi . Vesi oli ja on. Ilma on vettä .
Lopettakaa noi siementen syöttäminen ihmisille . Ne kylvetään maahan kasvaa uutta . Linnut niitä syö. Ne turpoaa suolistossa ja ihmiset voi huonosti .
Huomaa nyt siinäkin tarinassa on vesi pääosassa .
No Adam ja Eva hukkui sitten. Eikö niin sen sadun mukaan ne hukkuivat koska olivat ensimmäisiä ihmisiä . Et vaan selitä miten KLEOPATRAT orjat faaraot syntyi. Sen ajan ymmärrys kuulkaa kuin ei mitään vielä tiedetty jossain Mooses Egyptissä faaraon hovissa.
Onhan tarinan mukaan vesi käteensä pelastanut vaikka arkki oli puuta mikä pelasti .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites, kun tuollaisen tulvan seurauksena kaikki elämä meressä olisi kuollut? Oliko nooalla siis myös kaloja, haita ja valaita arkissaan?
Kaikki eläimet. Toki nuo tuon Kentuckyn arkin rakentaneet joutuivat suunnittelemaan ruokinta--automaatit sisätiloihin, kun kahdeksan ihmistä ei olisi ehtinyt ruokkia kaikkia eläimiä. Raamatussa niitä ruokinta-automaatteja ei mainita.
Miten he hankkivat sinne kaikille eläinlajeille sopivan ruuan? Jotkut syövät vain hyönteisiä, tai jotain tiettyjä kasveja joita kasvaa tietyssä maailmankolkassa.
kalastivat tietty ruokansa, ääliö
Kalat olisivat kuolleet makean ja suolaisen veden sekoittumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tarinan mukaan vesi käteensä pelastanut vaikka arkki oli puuta mikä pelasti .
Kasteena. No kai te nyt vettä juotte joka päivä . Ja peseydytte. Vettä vettä vettä. Arkki oli laiva mihin lastattiin elukkaa ja ihmiset. KATSOKAAS kun Mooses sitten ....c
Ymmärtävätkö ihmiset kuinka paljon eläinlajeja maailmassa on, kun toteavat että eihän niitä eläimiä ollut kuin kaksi jokaista lajia kohden.