Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudutte, mitä teette, jos rahavaikeuksissa oleva ystävä pyytää rahaa?

Vierailija
08.10.2025 |

Hän on rehellinen, ettei voi maksaa takaisin. Hän tietää, että sain perinnön ja myös ilman sitä olen suunnitelmallisen talouteni ansiosta ihan varoissani. Hän on ollut, mutta menetti holtittoman ostelun seurauksena tasapainon. Antaisitko rahaa? Tai ostaisitko esim. talvihaalarit lapsille tai kengät? 

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin rahaa, vaikka tiedän että se on tyhmää. Raha-asiansa sössinyt kaveri ei maksa takaisin.

Vierailija
62/70 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ystävä joka lainailee jatkuvasti. On toki maksanut aina takaisin. Jos annat jollekin rahaa,tee se sillä mielellä että menetät summan, mutta ilmoita ettei rahaa ole jatkuvasti annettavaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks mun ex ei koskaan maksanut velkojaan. Toinen maksoi mutta pisti ystävyyssuhteen poikki. Eli ei missään nimessä saa lainata kellekään!!!

Vierailija
64/70 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää kertoko perinnöstä tai rahasta,edes parhaalle ystävälle. ei kuulu muiden tietoon.

on myös ihmisiä jotka huijaa rahaa nyyhkytarinoilla.kokemusta on ja ottaa päähän.

sun rahat ei kuulu muille.

itse oon lahjoittanut ruokakasseja ja noin 20e rahaa  jos joku pulassa. sillä saa ruuan pöytään. eikä tarvi maksaa takaisin.

iso laina kaverilta on outoa,sitä varten on pankit.luultavasti ne isot summat on vaikea maksaa takaisin ja et saa niitä takaisin on oletus,oon kuullu et joskus lainaaja ottanut rahat ja siihen se sitten katkes ystävyys.vähävaraiset tai köyhät ei yleensä pyydä mitään. huijarit pyytää kaikilta ihmisiltä jotain.

Vierailija
65/70 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia ei perinnöistä kannattaisi mennä leveilemään ympäriinsä...

Vierailija
66/70 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole ystäviä. Joskus niitä kaipais, mutta näiden sivujen lukeminen auttaa kaverittomuuteenkin.

Vierailija
67/70 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Yksittäinen kerta, niin voisi antaakin. Mikäli se jatkuisi, niin lopettaisin antamasta.

Vierailija
68/70 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarkoitukseen tarvii rahaa ja mikä tilanne johtanut siihen?

Entä kuinka hyvä ystävä?

Ja summastakin riippuu.

20€ jos auttaa niin ok.

Itse kuitenkin säästeliäästi elänyt niin ei niitä rahoja kevyesti voi maailmalle jakaa.

Säännölliset tulot kuitenkin pienet ja säästöilläni joudun elämään itse.

Vierailija
69/70 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan lsinaaminen ei kuulu kaverisuhteisiin. Kaveri voi ostaa kirpputorilta, kuten muutkin.

Vierailija
70/70 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan vastaisin et voi voi. En voi auttaa. Ei se hänelle kuuluu joko kulutin kaikki rahani,minun ne on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme