Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mä teen väärin kun en tule uskoon?

Vierailija
08.10.2025 |

Myönnän että aina en jaksa lukea Raamattua mutta rukoilen joka päivä ja kuuntelen hengellistä musiikkia. Silti olen edelleen agnostikko. Haluan tulla uskoon!

Kommentit (607)

Vierailija
461/607 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä odotat, että siinä ukoontulossa pitäisi tapahtua/tuntua? Ei se tunnu mitenkään ihmeelliseltä tai erilaiselta. Ihan sama olet sen jälkeenkin.

Ehkä sulla on joku oma epärealistinen odotus?

Vierailija
462/607 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roomalaiskirje 8 luvusta: sillä mitään kadotustuomiota ei ole niille jotka ovat Jeesuksessa Kristuksessa.

Luota siihen mitä Raamattu sanoo. Jos olet Jeesuksen Kristuksen pyytänyt vapahtajaksesi Hän lupaa Raamatussa olla kanssasi aina, eikä hylkää sinua epäilysten tai vaikeidenkaan hetkien tullessa. " sitä joka luokseni tulee, minä en heitä ulos"

Raamatusta:

Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra, pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. 22Monet sanovat minulle sinä päivänä: Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja. 23Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/607 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatusta:

"Now therefore, kill every male among the little ones, and kill every woman who has known a man by sleeping with him. But all the young girls who have not known a man by sleeping with him, keep alive for yourselves "

"Nyt siis surmatkaa jokainen poikalapsi ja surmatkaa jokainen nainen, jotka ovat maanneet miehen kanssa. Mutta kaikki tytöt, jotka eivät ole maanneet miesten kanssa, pitäkää itsellenne hengissä." (vapaa käännös)

Kyllä tuo kristitty jumala osaa sitten inspiroida meitä mitä alamaisimpia palvelijoitaan. Muita? Entä kun Lotin tyttäret haluavat juottaa isänsä humalaan, että voisivat saada tämän siittämään heille lapsia?

"Come, let us make our father drink wine, and we will lie with him, so that we may preserve offspring through our father." - (Lotin tyttäret)

Vierailija
464/607 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatusta:

"Now therefore, kill every male among the little ones, and kill every woman who has known a man by sleeping with him. But all the young girls who have not known a man by sleeping with him, keep alive for yourselves "

"Nyt siis surmatkaa jokainen poikalapsi ja surmatkaa jokainen nainen, jotka ovat maanneet miehen kanssa. Mutta kaikki tytöt, jotka eivät ole maanneet miesten kanssa, pitäkää itsellenne hengissä." (vapaa käännös)

Kyllä tuo kristitty jumala osaa sitten inspiroida meitä mitä alamaisimpia palvelijoitaan. Muita? Entä kun Lotin tyttäret haluavat juottaa isänsä humalaan, että voisivat saada tämän siittämään heille lapsia?

"Come, let us make our father drink wine, and we will lie with him, so that we may preserve offspring through our father." - (Lotin tyttäret)

Ei kannata takertua liiaksi VT:n hirveyksiin vaan kuunnella jeesuksen sanomaa. Siitä sitten vielä kun ymmärtää että jeesuskin oli pallillinen ja jos ei ole tätä rasitetta itsellä niin suhtautua häneenkin kuin veljeensä. Kaikki joilla on veljiä tietävät mitä tarkoitan.

Vierailija
465/607 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala näkee ja huomioi  meidän pienimmätkin huokauksemme Hänen puoleensa.  Ei tarvita sanoja, jos sanoja ei löydy,  ei kiitosta, jos kiitoksemme ei vain tule.  Jos tunnemme ärtymystä tai ihan vihaakin Hänestä tai kun vain emme ymmärrä eläessä tulleita asioita,  j a ajattelemme niiden tulleen ihan tahallaan kiusaksi.

Jumala tuntee sinut ja meidät jokaisen,  ihan alusta asti,  vaikka emme olisi vielä syntyneetkään.  Hänen rakkautensa on ihan valtava meitä kohtaan!

Jumala myös sallii meille asioita,   Hän antaa matkan mennä tavalla tai toisella,  kohti Häntä.  Jumala kyllä tietää parhaiten.

Ajattelit,  että miksi et tule uskoon.  En tiedä miten sen haluaisit ikäänkuin kokea.     Vain yksinkerta

Höpsis. Kun katuu ja ottaa pyhän henkensä kehoonsa, ei voi tehdä syntiä ja kaikki on anteeksiannettu. Tämä on hyvin yksinkertainen ja kokonaisvaltainen prosessi, anteeksianto. Jos katumus ei ole aitoa, ei saa myöskään anteeksiantoa ja tulee toistaman virheensä. Tästä ei ole kyse kristinuskossa. Siihen kuuluu anteeksiannon lisäksi ihan yhtä oleellisesti parannuksen teko. Mutta tästäkään ei tarvitse huolehtia, riittää että suostuu vastaanottamaan pyhän hengen, sillä pyhän hengen vallassa ei yksinkertaisesti pysty tekemään syntiä. Näin se vaan on.

Buddhalaisuuteen kuuluu sitten tämä ajatus, ettei ole mitään anteeksiantoa vaan täytyy kärsiä rangaistukset (kuvaamasi vastuu). Karmaansa ei voi paeta. Mutta monissa henkisissä opeissa tunnistetaan silti myös tämä välitön karman puhdistus, joka on sama ilmiö kuin katumus, parannus ja anteeksianto. Kun se tapahtuu, ei pystykään tekemään syntiä, sillä ymmärrys kehollistuu, ja estää toimintaa. Pyhän hengen vallassa oleva ei siis voi tehdä syntiä yhtä lailla kuin demoni ei voi lausua jeesuksen nimeä. Näin. 

Vierailija
466/607 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä odotat, että siinä ukoontulossa pitäisi tapahtua/tuntua? Ei se tunnu mitenkään ihmeelliseltä tai erilaiselta. Ihan sama olet sen jälkeenkin.

Kyllähän se on aika erilaista kuin ennen. Absoluuttinen rauha ja luottamus, kaikki on herran hallussa ja itse on vain nöyrä palvelija. Lisäksi jos usko on aitoa niin se kyllä syö myös lopulta lisääntymishalut, kun ymmärtää perisynnin ja pyhyyden konseptit. 

Vierailija
467/607 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedät itsekin, että jos hoet pävät pitkät saatanaa ja paholaista, kutsut sen luoksesi. Samoin jo hoet pakanallisia mantroja, kuten onnea, olet pakana. Sitä paitsi käytät tuota fraasia halventaaksesi muita passiivisaggressiivisesti: "teet väärin, kun et kuuntele ja seuraa minua" on sisällytetty siihen. Käytät sitä aina tällaisessa kohdassa. Se on pahuutta. Jeesus ei koskaan sanonut tuollaisia asioita muille, sillä se ei ole jumalan tahdon mukaista.

Aikamoista ylianalysointia. Tarkoitan tuolla fraasilla sitä, että olen jossain määrin eri mieltä, mutta toivottavasti henkilölle käy hyvin. 

Niin vai kehnoa itseilmaisua? "olen jossain määrin eri mieltä, mutta toivottavasti henkilölle käy hyvin" tarkoittaa ihan eri asiaa kuin onnen toivottaminen. Varsinkin kun et edes aidosti tarkoita sitä vaan käytät sitä nimenomaan negatiivisessa asiayhteydessä.

Onko sinulla kenties joku krooninen sairaus ja kipuja, vai miksi käyttäydyt noin huonosti?

Vierailija
468/607 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis. Kun katuu ja ottaa pyhän henkensä kehoonsa, ei voi tehdä syntiä ja kaikki on anteeksiannettu. Tämä on hyvin yksinkertainen ja kokonaisvaltainen prosessi, anteeksianto. Jos katumus ei ole aitoa, ei saa myöskään anteeksiantoa ja tulee toistaman virheensä. Tästä ei ole kyse kristinuskossa. Siihen kuuluu anteeksiannon lisäksi ihan yhtä oleellisesti parannuksen teko. Mutta tästäkään ei tarvitse huolehtia, riittää että suostuu vastaanottamaan pyhän hengen, sillä pyhän hengen vallassa ei yksinkertaisesti pysty tekemään syntiä. Näin se vaan on.

Buddhalaisuuteen kuuluu sitten tämä ajatus, ettei ole mitään anteeksiantoa vaan täytyy kärsiä rangaistukset (kuvaamasi vastuu). Karmaansa ei voi paeta. Mutta monissa henkisissä opeissa tunnistetaan silti myös tämä välitön karman puhdistus, joka on sama ilmiö kuin katumus, parannus ja anteeksianto. Kun se tapahtuu, ei pystykään tekemään syntiä, sillä ymmärrys kehollistuu, ja estää toimintaa. Pyhän hengen vallassa oleva ei siis voi tehdä syntiä yhtä lailla kuin demoni ei voi lausua jeesuksen nimeä. Näin. 

Onnea matkaan.

Vierailija
469/607 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se on aika erilaista kuin ennen. Absoluuttinen rauha ja luottamus, kaikki on herran hallussa ja itse on vain nöyrä palvelija. Lisäksi jos usko on aitoa niin se kyllä syö myös lopulta lisääntymishalut, kun ymmärtää perisynnin ja pyhyyden konseptit. 

Uskoontulo syö lisääntymishalut? Tuo on oman toiminnan oikeuttamista uskontoa käyttäen sen sijaan, että yrittäisi vilpittömästi selvittää Jumalan tahtoa. 

Vierailija
470/607 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedät itsekin, että jos hoet pävät pitkät saatanaa ja paholaista, kutsut sen luoksesi. Samoin jo hoet pakanallisia mantroja, kuten onnea, olet pakana. Sitä paitsi käytät tuota fraasia halventaaksesi muita passiivisaggressiivisesti: "teet väärin, kun et kuuntele ja seuraa minua" on sisällytetty siihen. Käytät sitä aina tällaisessa kohdassa. Se on pahuutta. Jeesus ei koskaan sanonut tuollaisia asioita muille, sillä se ei ole jumalan tahdon mukaista.

Aikamoista ylianalysointia. Tarkoitan tuolla fraasilla sitä, että olen jossain määrin eri mieltä, mutta toivottavasti henkilölle käy hyvin. 

Niin vai kehnoa itseilmaisua? "olen jossain määrin eri mieltä, mutta toivottavasti henkilölle käy hyvin" tarkoittaa ihan eri asiaa kuin onnen toivottaminen. Varsinkin kun et edes aidosti tarkoita sitä vaan käytät sitä nimenomaan negatiivisessa asiayhteydess

Projisoitkohan minuun omaa tilannettasi?

Vierailija
471/607 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä syynä siihen, ettei Raamatun jutut uppoa, on kognitiivinen dissonanssi.

Ihmisen sielu on kiinteä osa elimistöä eikä se voi jatkaa olemassaoloaan ilman vuorovaikutusta vartalon kanssa. Kuvittelemme olevamme jotenkin erityisiä, mutta todellisuudessa meitä ohjaa hormonit, elimistön kemiallinen tasapaino, ravinnontarve, suoliston alkueliöt ja niin edelleen. Sielu ilman elimistöä olisi kuin hatara himmeli.

Sielun elon jatkumisesta ei olisi hyötyä yhtään kenellekään. Ei lopulta edes sielulle itselleen. Miten sielu viettäisi aikaa taivaassa mielekkäällä tavalla? Ilman vartaloa se ei voi herkutella eikä harrastaa seksiä. Onko ainoa "viihde" omien jälkeläisten virheiden seuraaminen jonkun taivaallisen median välityksellä? On ehkä hienoa nähdä oman lapsenlapsensa syntymä ja ylioppilasjuhlat johonkin neljänteen polveen asti, mutta sitten kun oman poismenon ja jälkeläisen syntymän välillä alkaa olla 200 vuotta, niin harvaa jaksaa kiinnostaa ihmisten syntymät, pariutumiset ja draamat. Ja sitten kirsikkana kakun päällä taivaassa olisi seurana ne ultrauskikset jotka hoilaisivat virsiä ja rämpyttäisivät epävireisesti harppua päivät pitkät. Jos en kestä heitä elävässä elämässä, niin miten taivaassakaan, jonka pitäisi olla mukamas jonkinlainen paratiisi? Raamattukaan ei kerro oleellisia yksityiskohtia siitä mitä se yrittää myydä.

Jos ei sitten ole suorittanut elämäänsä oikein, tuomitaan ikuiseen kadotukseen. Siellä pirulaiset tuikkisivat hiilihangoilla pakaroita (jos siis sielulla olisi sellaiset). Miten kyseiset sielunviholliset tästä hyötyvät, saavatko ne pelkkää sadistista nautintoa? Pelkkä työn ilo on kuitenkin kurja palkka, varsinkin jos hommat jatkuvat määräämättömän ajan. Jos ne saavat palkkaa tai muita luontaisetuja, niin kuka tämän lystin maksaa? Itse päävihtahousu? No mikä motivoi sitä työhönsä? Eikö hän kuitenkin tee sitä Jumalan toimeksiannosta, koska hän ei halua vääränlaisia sieluja taivaaseensa? "Hyvän" ja "pahan" välillä olisi pakko olla jonkinlainen sopimus, joten huijausta koko juttu.

Minä ainakin uskon ja toivon että kuollessani saan täyden vapautuksen olemassaolon taakasta.

Vierailija
472/607 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Buddhalaisuuteen kuuluu sitten tämä ajatus, ettei ole mitään anteeksiantoa vaan täytyy kärsiä rangaistukset (kuvaamasi vastuu). Karmaansa ei voi paeta. Mutta monissa henkisissä opeissa tunnistetaan silti myös tämä välitön karman puhdistus, joka on sama ilmiö kuin katumus, parannus ja anteeksianto. Kun se tapahtuu, ei pystykään tekemään syntiä, sillä ymmärrys keholl

Minulla olisi vielä yksi pyyntö sinulle. Olisiko mitenkään mahdollista, että voisit kertoa tapaamillesi ihmisille, että sinä olet pyhän hengen vallassa, etkä voi tehdä syntiä? Se olisi kiva palvelus ihmiskunnalle. 

Vierailija
473/607 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen sielu on kiinteä osa elimistöä eikä se voi jatkaa olemassaoloaan ilman vuorovaikutusta vartalon kanssa. Kuvittelemme olevamme jotenkin erityisiä, mutta todellisuudessa meitä ohjaa hormonit, elimistön kemiallinen tasapaino, ravinnontarve, suoliston alkueliöt ja niin edelleen. Sielu ilman elimistöä olisi kuin hatara himmeli.

Sielun elon jatkumisesta ei olisi hyötyä yhtään kenellekään. Ei lopulta edes sielulle itselleen. Miten sielu viettäisi aikaa taivaassa mielekkäällä tavalla? Ilman vartaloa se ei voi herkutella eikä harrastaa seksiä. Onko ainoa "viihde" omien jälkeläisten virheiden seuraaminen jonkun taivaallisen median välityksellä? On ehkä hienoa nähdä oman lapsenlapsensa syntymä ja ylioppilasjuhlat johonkin neljänteen polveen asti, mutta sitten kun oman poismenon ja jälkeläisen syntymän välillä alkaa olla 200 vuotta, niin harvaa jaksaa ki

Olen pahoillani, mutta tulet pettymään.

Vierailija
474/607 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen pahoillani, mutta tulet pettymään."

eri.

Totta, olet oikeassa. Kyseinen henkilö ei tiedä että luonnollisista syistä kuolevat menevät Hel:iin ja taistelussa kaatuneet soturit pääsevät Valhallaan.

Vierailija
475/607 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole ikinä tullut Uskoon. Jereen, Makeen ja niin edelleen kylläkin.

Vierailija
476/607 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen uskonut lapsesta lähtien ( nyt olen vanhus) Taivan Isään ,Korkeimpaan , Jumalaan. Aina ,kun tuntuu siltä rukoilen, en ikinä päivityäi. Tyypillisesti ns.  pahoina päivinä . Jumala on koko ikäni vastannut rukouksiin. Olen kokenut ihmeitä elämässäni. 

Valtava turva  on ollut matkan varrella. 

Joskus olen lukenut jonkin verran raamattua, en paljon. Kirkossa olen käynyt kauneimmat joululaulut laulamassa, joskus rukousilloissa ja nuorena pääsiäisen aikoihin.

En kuulu mihinkään ryhmään ,lahkoon. Mielestäni kaikki uskovat maailmassa ovat tässä asiassa sama arvoisia.

En ole kuulunut kirkkoon yli 20 vuoteen , enhän kuulu muihinkaan yhdistyksiin maailmassa.Ei Jumala ole niin pikkumainen , että välittäis siitä. Onhan maailmassa pajon ihmisiä ,jotka eivät ole kuulleetkaan Jeesuksesta tai Jumalasta ja ovat ihan samalla viivalla mun kanssa.

Jumala on antanut sydämeeni rauhan jo useita kymmeniä vu

Ap, sisästäppä tuo.

Vierailija
477/607 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sielun elon jatkumisesta ei olisi hyötyä yhtään kenellekään. Ei lopulta edes sielulle itselleen. Miten sielu viettäisi aikaa taivaassa mielekkäällä tavalla? Ilman vartaloa se ei voi herkutella eikä harrastaa seksiä. Onko ainoa "viihde" omien jälkeläisten virheiden seuraaminen jonkun taivaallisen median välityksellä? On ehkä hienoa nähdä oman lapsenlapsensa syntymä ja ylioppilasjuhlat johonkin neljänteen polveen asti, mutta sitten kun oman poismenon ja jälkeläisen syntymän välillä alkaa olla 200 vuotta, niin harvaa jaksaa ki

Aivan niin. Ja lisäksi vielä sellainen seikka että uskovien mukaan tietääkseni taivaassa saadaan ylösnousemusruumis, jolla ei ole muistoja maanpäällisestä ajasta (eihän taivaassa olijan onnea voisi häiritä esim. tietoisuudella läheisestä, joka on joutunut alakertaan). Eli taivaassa on maanpäällisen ihmisen sijasta joku muu. Elät Jeesuksen oppien mukaan, saat uskon lahjan, Pyhän Hengen yms.  Sitten kuolet pois ja taivaaseen astuu joku stuntman sijastasi. Vaikea nähdä järkeä siinä 

Vierailija
478/607 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatusta:

Ok? Se että Raamatussa kuvataan jotain asiaa ei tarkoita että se on oikein tai että niin pitäisi tehdä 247.

Vierailija
479/607 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatusta:

Ok? Se että Raamatussa kuvataan jotain asiaa ei tarkoita että se on oikein tai että niin pitäisi tehdä

Tarkoitatko että jotkut Jumalan tekemät asiat eivät ole olleet oikein?

Vierailija
480/607 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset viestit kuuluvat sori nyt vaan toiseen ketjuun "Keskustelua kristinuskosta" tai "Mietityttääkö jokin kysymys Raamatusta tai kristinuskosta". Älkää tuoko tähän ketjuun tätä ylimääräistä höttöä. Tässä ketjussa on kapeampi aihe pohdinnassa. Kuinka vaikeaa se on käsittää?

Uskoon tulleista Jeesuksen seuraajista sanotaan: "Te ette ole itsenne omat, teidän on kalliilla hinnalla ostettu." (1 Kor 6:19) Ja ne jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen. (Gal. 5:24)

Sillä tavalla Jeesuksen uskoon tullut on saanut mallin ja kehotuksen elää. Ei ihme että siitä tiestä sanotaan että se on kapea kulkea. Onhan se nyt helpompi antaa periksi mielihaluille, riettauksille, mässäyksille ja juomingeille, kaikelle ahneudelle ja himolle mitä ympäristö syöttää ja johon ihmismieli eli oma korvien väli niin mieluusti haluaa mukaan.

Ja siltikin monet haluavat Jeesusta seurata ja Hänessä pysyä. "Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme." 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi