Miksi lehtien reseptit ovat niin epäterveellisiä?
Naistenlehdet ja kauppojen asiakaslehdet (Pirkka, Yhteishyvä) sisältävät perinteisesti reseptejä. Tykkään itse aina kokeilla uutta, joten näitä tulee testailtua paljonkin. Olen pannut merkille, että nykyään resepteissä käytetään ihan sikapaljon rasvaa ja sokeria. Arkiruoan kastikkeisiin lotrataan kermaa ja melkein mihin tahansa ruokaan upotetaan parmesaania. Leivonnaisia en ole ymmärtänyt enää pitkään aikaan, kun perusmuffinssin päällekin pitää saada jokin överi tuorejuustokuorrute. Marenkeja käytetään surutta kaikkialla. Lähestulkoon kaikki kahvilaleivonnaisetkin ovat liian makeita omaan makuuni.
Onko joku kiinnittänyt huomiota samaan? Ja syödäänkö teillä tätä sokerirasvamössöä joka päivä?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reseptit voi vaihdella aina hieman. Kai on haluttu että ruoka maistuu ja voi ynnä muut kyllä tukevoittavat ruokaa. Itsekin kiinnitän huomiota kaloreihin aika paljon.
Suomessa halutaan, että ruoka maistuu > lisätään paljon rasvaa, sokeria, kermaa, juustoa, creme fraichea jne. Ulkomailla halutaan, että ruoka maistuu > lisätään yrttejä ja mausteita sekä panostetaan laadukkaaseen kasviöljyyn tai voihin.
Rasvaus on halvempaa ja helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mun nuoreni on nyt innostunut tekenään ruokaa.
JA ilman juustoa ja kermaa!
Mä en voi käyttää juustoa ja joka hiton resptissä on juustoa.
Hohhoi!
Etkä osaa käyttää aivojasi ja soveltaa reseptiä juustottomaksi. Olen kyllä aika varma, että esim. maksalaatikon reseptissä ei mitään juustoja ole. Tai lihapullien.
Edelleen löytyy se uuvatti joka pilaa lihapullataikinan Knorrin sipulikeittotuotteella plus kermaviilillä. Yök. Siis ymmärrän että kaikki ei viitti tehdä safkaa mutta ostakaa mieluummin kaupan valmiita älkääkä tuota moskaa ainekaan vieraille tarjotko.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän kerman ja tuorejuuston tilalla vähärasvaista rahkajogurttia. Jos on vaikka pataresepti, mihin laitetaan överimäärä kermaa, laitan sen sijaan rahkajogurttia. Turkkilainen on liian rasvaista, sipoolainen rahkajogurtti on hyvä.
Huhhuh:(
Ei ne ole epäterveellisiä jos ei syö liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ole epäterveellisiä jos ei syö liikaa.
Kova rasva nostaa kolesteroliarvoja. Suomessa pikkulapsillakin on kaulavaltimoissa kolesteroliplakkia.
Näin. Maistuuhan se hyvältä vaikka kanto kun sen uunissa paistaa ja vuoraa fetalla+parmesanilla etc.