Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkään on hyväksyttävää tapailla kahta?

Vierailija
07.10.2025 |

Tapasin Hingessä kaksi ihanaa miestä samoihin aikoihin. Kävin molempien kanssa treffeillä ja toisen kanssa olen tutustunut enemmän, viihdyn hänen kanssaan, mutta olen sanonut, että vaikka haluan tutustua, en ole valmis seurustelemaan, koska eroni on tuore ja haluaisin olla vähän aikaa sinkkuna ja hän hyväksyy asian. Välillä kuitenkin viestittelymme tuntuu kuin olisimme seurustelusuhteessa ja välillä tämä mies tuntuu kuin minulle tehdyltä.

Toinen mies asuu kauempana ja luulin jo että häntä ei ekojen treffien jälkeen oikein kiinnosta, koska viestittely on harvempaa, mutta tapasimme uudestaan ja meillä oli upeat treffit, joissa hän puhui tulevaisuudesta ja osoitti vahvaa kiinnostusta. En kokenut tässä kohtaa vielä tarvetta alkaa määritellä mitään. Tunnen vahvaa vetovoimaa tätä miestä kohtaan.

Miehet ovat hyvin erilaisia ja molemmissa on puolensa. Teenkö väärin, jos tutustun vähän lisää molempiin ennen kuin teen päätöksen kumpaa suhdetta haluaisin edistää? Vai haluanko kumpaakaan? Miten tässä pitäisi toimia? En halua satuttaa ketään, mutta en myöskään kävellä onneni ohi tai tehdä hätiköityjä päätöksiä...

Kommentit (58)

41/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista sitten että taudit tarttuvat ja leviävät seksiä harrastettaessa. Eli kondomi käytössä myös suuseksissä kunnes jäljellä vain yksi kumppani ja tautien testaus molemmilla ennen kondomista luopumista.

Silloinkin jompi kumpi voi pettää ilman kondomia.

Totta. Mutta tämä on tautien suhteen  todennäköisyyslaskentaa. Jos tapailee useampaa kuin yhtä niin todennäköisyys saada tauti kasvaa. Jos yhden kanssa on 90% varmaa ettet saa tautia niin kahden kanssa todennäköisyys selvitä ilman tautia on 0.9*0.9 eli 81% ja kolmen tapauksessa 0.9*0.9*0.9 eli enää 73%. 

M60

Vierailija
42/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista sitten että taudit tarttuvat ja leviävät seksiä harrastettaessa. Eli kondomi käytössä myös suuseksissä kunnes jäljellä vain yksi kumppani ja tautien testaus molemmilla ennen kondomista luopumista.

Silloinkin jompi kumpi voi pettää ilman kondomia.

Totta. Mutta tämä on tautien suhteen  todennäköisyyslaskentaa. Jos tapailee useampaa kuin yhtä niin todennäköisyys saada tauti kasvaa. Jos yhden kanssa on 90% varmaa ettet saa tautia niin kahden kanssa todennäköisyys selvitä ilman tautia on 0.9*0.9 eli 81% ja kolmen tapauksessa 0.9*0.9*0.9 eli enää 73%. 

90% aika huono arvio. Oon pannu melkein 300 kanssa jolloin todennäköisyys taudille olis 0.9 potenssiin 300 eli lähes varmaa olisi taudin saaminen mutta eipä ole edes nuhaa tullu heiltä. Ehkäpä sun riskikaavassa on jotain vikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään taitaa olla aika normaalia että tapaillaan aluksi useampaa ihmistä ja ei siinä varsinaisesti mitään väärää ole jos ei jonkun kanssa ole sopinut että nyt ollaan yhdessä. 

Mutta jos tapailua alkaa olla takana kuukausia niin se voi olla epäkunnioittavaa. En mä miehenä kuukausien tapailun jälkeen haluaisi että nainen pitää mua löysässä hirressä. Etenkin jos nainen harrastaa seksiä muiden kanssa. Jos ei osaa siinä vaiheessa päättää kenet haluaa tai pitää mua ns varalla tai yrittää hyötyä musta muulla tavalla niin mä sanon heippa.

Vierailija
44/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatka molempiin tutustumista ja katso kumpaan oikeasti rakastut. Sitten tiedät eikä muut enää kiinnosta.

Ja se johon rakastuu lähteeki panee toista naista johon oikeasti rakastuu.

Näin voi käydä. Ei se tilannetta kuitenkaan muuttaisi, vaikka itsekin panisi muiden kanssa. Ei epäkinnostavien tapailukumppanien olemassaolo poistaisi sydänsuruja tilanteessa, jossa rakastumisen kohde ei vastaa tunteisiin. Ainakin itse koen, että ne jopa alleviivaavat tilanteen kurjuutta: että itselle jäi vain ihmisiä, joita kohtaan ei tunne vetoa, ja toinen on onnellinen sen kanssa, jonka kanssa haluaakin olla.

t. Eri

Vierailija
45/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään taitaa olla aika normaalia että tapaillaan aluksi useampaa ihmistä ja ei siinä varsinaisesti mitään väärää ole jos ei jonkun kanssa ole sopinut että nyt ollaan yhdessä. 

Mutta jos tapailua alkaa olla takana kuukausia niin se voi olla epäkunnioittavaa. En mä miehenä kuukausien tapailun jälkeen haluaisi että nainen pitää mua löysässä hirressä. Etenkin jos nainen harrastaa seksiä muiden kanssa. Jos ei osaa siinä vaiheessa päättää kenet haluaa tai pitää mua ns varalla tai yrittää hyötyä musta muulla tavalla niin mä sanon heippa.

Miksi et osaa itse puhua ja tehdä päätöksiä vaan jäät odottamaan naisen ohjausta? 

Vierailija
46/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en hyväksy tuollasta. Eikä kiinnosta tapailla useita. Olen tapaillut yhtä kerrallaan.

Kai he tietävät että tapaat myös toista miestä?

Vierailija
47/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en hyväksy tuollasta. Eikä kiinnosta tapailla useita. Olen tapaillut yhtä kerrallaan.

Ei sinkku ole tilivelvollinen tekemisistään joillekin tapailukumppaneille.

Vierailija
48/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa voi tapailla muitakin, jos ei ole sovittu toisin. Eikä tapailu ole kovin tiivistä, vaan treffit silloin tällöin. Onhan toisellakin siinä oma elämänsä.

Jos kuitenkin deittaat ns. luusereita, niillä ei välttämättä ole oikeasti mitään muuta elämää. Sellaisen kanssa pitää olla varovainen. Yrittää pistää se homma poikki ajoissa, ellei siitä tule seurustelua. Ei saa tapailla muita yhtä aikaa.

Vierailija
49/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ennen naimisiin menoa pitää päättää. Kumman otat. Ku Suomessa ei oo viä sallittu moniavioisuus. Ikävä kyllä. 

Vierailija
50/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ennen naimisiin menoa pitää päättää. Kumman otat. Ku Suomessa ei oo viä sallittu moniavioisuus. Ikävä kyllä. 

Ei tarvitse. Suhteita saa olla vaikka tuhat vaikka olisi naimisissa yhden kanssa.

Vierailija
51/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinkku ole tilivelvollinen tekemisistään joillekin tapailukumppaneille.

Ei, eikä tuollaista voi ikinä millekään psykopaatille kertoa. Kun toista ei tunne, sille ei saa avautua tällaisista asioista.

Kaikin puolin parempi, jos treffailee vain yhtä kerrallaan. 

Vierailija
52/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamaa olen tapaillut kerralla, ihan normaalia. En kuitenkaan jatkaisi 1kk jälkeen vaan tekisin päätöksen kenen kanssa jatkaisin. En myöskään pitäisi siitä jos toinen roikottaisi kuukausitolkulla muita.

Vierailija
53/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen kysyy niin silloin ei kannata valehdella, mutta en näe miksei voisi tapailla muita. Tietysti omat periaatteet on eri asia, niistä voi sanoa sille toiselle että ei sitten nähdä jos tapailet muita, voi hän tehdä päätöksen jatkaako (tai valehteeko).

Vierailija
54/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka loppu elämänsä kunhan ovat tietoisia toisistaan. 

Vierailija
55/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se että tapailet kahta tarkoita sitä että kumpikaan ei tunnu hyvältä loppupeleissä? Jos se ensimmäinen olisi natsannut niin hyvin kuin sanot niin miksi se toinen vielä pyörii mukana? 

Vierailija
56/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon tapaillu kolmea naista nyt 23 vuoden ajan, yhden kanssa ollut naimisissa 25 vuotta ja jokaisen kanssa on lapsia tehtynä.

M50

Ota ap tämä varoittavana esimerkkinä.

Vierailija
57/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että olet vielä hieman sekaisin tuoreesta erosta johtuen. Keräät jotain, mutta et tiedä, mitä oikeastaan haluat ja tarvitset.

Anna toipumiselle ja ajatustesi selkenemiselle aikaa.

Vierailija
58/58 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu heidät ryhmähaastatteluun. Eikö treffit muutenkin nykyään muistuta lähinnä työhaastattelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi