Suomessa ei enää kannata mikään, ei edes kirpputorit
Ihmisillä on vaan rahat loppu, kai menee asumiseen ja ruokaan. Tämä maa on todella surkeassa jamassa
https://www.satakunnankansa.fi/porilaine/art-2000011540694.html
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Rahaa valuu ulkomaille
Raha valuu s o m p a n s s i e n tileille
Vierailija kirjoitti:
Hyvinvointialue vaihtaa sairaanhoitajia lähihoitajiin ja hoiva-avustajiin, pienempi palkka.
Jaa. Taas kostautuu yksi ed hallituksen päätös: nostetaan hoitajamitoitusta. Lisäksi thl:n palkannostolakkoilu kantaa satoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirpputoreilla tavaroista 99% on selllaista sekunda krääsä rihkamaa, että sitä ei tarvitse kukaan ja tuskin sitä on koskaan tarvinnut kukaan ja siksi se on sinne kirpputorillekin päätynyt, eikä käytettynä ja rikkinäisenä roskiin.
Luulisi tuon juuri avaavan monen silmät tälle "miksi ihmiset ostavat näitä tavaroita, mitä eivät oikeasti tarvitse".
Tämä, oikeasti lähes 99% kirpputorin tavarasta voi kuvitella päätyvän suoraan roskikseen, kun ei sitä kukaan enää halua itselleen. Ihan valtava tavaravuori, kaukana mistään vastuullisesta kuluttamisesta kun joku sen kaiken tavaran on alunalkaen kotiinsa kiikuttanut. Sitten syyllistetään temuttajia kovaan ääneen, vaikka itse ei olla yhtään sen parempia oltu, ostopaikka on vain ollut eri.
Outoa! Kyllä meidän kirppiksillä on ihan käyttötavaraa, leluja, kirjoja, elokuvia, tekstiilejä, lankoja, käsitöitä, huonekasvejakin ja tietysti vaatteita. Vaatteissa tietysti paljon sellaista mitä en käyttäisi ja ostankin kaiken uutena.
Meilöäpäin on iso Kontti. Jotkut esim vaatteet hinnoitellaan hyvinkin kalliiksi, jos työtekijät tumnistaa merkin. Onneksi kaikkia eivät tunnista esim kenkämerkkejä. Olen etsimällä löytänyt alle 10€ laatukenkiä ja saapikkaita, kun eivät tunnista niitä merkkitavaraksi. Ainut ongelma löytää noita, on, että mun koko on 36, harvalla niin pieni jalka.
Huvittavaa kyllä, jotkut puhkihivuttuneet marimekkohirvitykset siellä maksaa enemmän kun uudet, onneksi en niistä tykkää.
Kukaan ei taas ole klikannut linkkiä. Tuo ei ole itsepalvelukirppis, joten valitukset pöytävuokrista ja ihmisten kamalista likaisista tavaroista eivät nyt päde tähän juttuun. Kyseessä on 80-luvulta asti pyörinyt syöpäyhdistyksen hyväntekeväisyyskirppis, joka saa tavarat lahjoituksina, ja myyntiin valitaan vain ne parhaat. Mitään likaisia rääsyjä ja rikkinäisiä mukeja siellä ei ole.
Olen käynyt tuolla usein. Hinnat ovat yleensä hyvin edulliset ja löytöjäkin olen tehnyt.
Jokin on tosiaan vialla, jos edes lahjoituksilla pyörivä kirpputori ei enää pärjää, vaikka se on mennyt läpi 90-luvun lama-ajankin. Se muutti hiljattain uuteen liiketilaan - ehkä se oli kallis virhe, en tiedä. Ehkä yhdistyksessä puhaltaa uudet tuulet ja kirppistä pidetään turhana, tunkkaisena ja vanhanaikaisena osana toimintaa? Tai ehkä yksinkertaisesti ihmiset eivät osta edes käytettynä enää mitään.
Joka tapauksessa sääli.
Vierailija kirjoitti:
Meilöäpäin on iso Kontti. Jotkut esim vaatteet hinnoitellaan hyvinkin kalliiksi, jos työtekijät tumnistaa merkin. Onneksi kaikkia eivät tunnista esim kenkämerkkejä. Olen etsimällä löytänyt alle 10€ laatukenkiä ja saapikkaita, kun eivät tunnista niitä merkkitavaraksi. Ainut ongelma löytää noita, on, että mun koko on 36, harvalla niin pieni jalka.
Huvittavaa kyllä, jotkut puhkihivuttuneet marimekkohirvitykset siellä maksaa enemmän kun uudet, onneksi en niistä tykkää.
Just selasin pääkaupunkiseudun kierrätyskeskuksen verkkokauppaa ja totesin että en osta mitään sieltä koska kaupasta saa uuden samalla hinnalla tai edullisemmin. Pienempi todennäköisyys myös tuholaisille.
Vierailija kirjoitti:
Onhan selvää että tämä maa romahtaa, ei voi olla niin että maksajat vaan vähenee ja saajapuoli kasvaa.
On vaan kysymys kuinka pian
Joittenkin on niin vaikea tajutua, että ei ole yksiselitteisesti vain saaja ja maksaja ryhmiä. Tämä on oikeasti se kaikista isoin syy, minkä takia asiat on menneet päin v.ttua! Suuri ja koulutetuin osa väestöstä on passivoitu.
Olen itse korkeakoulutettu pitkäaikaistyötön. Olen ikuisessa somelakossa, koska minua on kielletty markkinoimasta osaamistani. En voi tehdä ollenkaan työtä johon minulla on koulutus. Sen sijaan Olen opiskellut amiksissa ja yrittänyt päästä "oikeisiin töihin". Ei onnistu nykypäivänä. Silläkin opintotuella olisin voinut opiskella korkeakoulussa vaikka sairaanhoitajaksi, mutta ei sekään yhteiskunnan älypäille kelpaa. Vain amiksessa alanvaihtoon saa opintotuen.
Vain hoiva ja rakennusala ja välittömiin perustarpeisiin liittyvät on älypäitten mielestä kunnon ammatteja. Eivät tajua, ettei suomi pärjää jos ihmiset vaan pyyhkivät toistensa peffoja ja kaikki pyörii Vain perustarpeitten ympärillä.
Vientiin tarvitaan kulttuuria, taidetta, tiedettä, tutkimusta ja teknologiaa! Koulutettujen passivointi on lopetettava! Passivoiva sosiaaliturva tulee korvata 500e/kk perustulolla joka korvaa toimeentulotuen ja työkkärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin et kun useampi siirtyy esim. Vintediin myymään kamojaan niin kirpputoreille ei ole niin paljon enää kysyntää.
Tuo Vinted on niin monimutkainen.
Sellpy hakee paketit kotoa.
Särkyvät pakkaan vaatteebän sisään. Varsinkin kengät, takit ja retrojutut menee heti.
Sellpy ei hae paketit kuin kaupunkien keskustoista, ja käteenhän siitä ei jää juuri mitään. Tuote myydään 30 eurolla, sinulle jää jotain kymppi. 5 eurolla, ja sinulle jää euron verran.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei taas ole klikannut linkkiä. Tuo ei ole itsepalvelukirppis, joten valitukset pöytävuokrista ja ihmisten kamalista likaisista tavaroista eivät nyt päde tähän juttuun. Kyseessä on 80-luvulta asti pyörinyt syöpäyhdistyksen hyväntekeväisyyskirppis, joka saa tavarat lahjoituksina, ja myyntiin valitaan vain ne parhaat. Mitään likaisia rääsyjä ja rikkinäisiä mukeja siellä ei ole.
Olen käynyt tuolla usein. Hinnat ovat yleensä hyvin edulliset ja löytöjäkin olen tehnyt.
Jokin on tosiaan vialla, jos edes lahjoituksilla pyörivä kirpputori ei enää pärjää, vaikka se on mennyt läpi 90-luvun lama-ajankin. Se muutti hiljattain uuteen liiketilaan - ehkä se oli kallis virhe, en tiedä. Ehkä yhdistyksessä puhaltaa uudet tuulet ja kirppistä pidetään turhana, tunkkaisena ja vanhanaikaisena osana toimintaa? Tai ehkä yksinkertaisesti ihmiset eivät osta edes käytettynä enää mitään.
Joka tapauksessa sääli.
Veikkaan että vuokra ja muut kulut nostettu pilviin. Tämä on aika usein se syy yrityksen muuttamiselle.
Häkämies tässä. Muistakaa mennä töiden jälkeen ostamaan vaatteita ja ravintolaan syömään.
"Peruskouluista katoaa lähivuosina puolet.
Peruskoulujen määrä Suomessa on lähes puolittumassa 15 vuoden sisällä, kertoo opetus- ja kulttuuriministeriön selvitys."
Miksi ostaisi kirpun syömiä tuotteita kun Temusta saa ihan uutta paljon edullisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan selvää että tämä maa romahtaa, ei voi olla niin että maksajat vaan vähenee ja saajapuoli kasvaa.
On vaan kysymys kuinka pian
Joittenkin on niin vaikea tajutua, että ei ole yksiselitteisesti vain saaja ja maksaja ryhmiä. Tämä on oikeasti se kaikista isoin syy, minkä takia asiat on menneet päin v.ttua! Suuri ja koulutetuin osa väestöstä on passivoitu.
Olen itse korkeakoulutettu pitkäaikaistyötön. Olen ikuisessa somelakossa, koska minua on kielletty markkinoimasta osaamistani. En voi tehdä ollenkaan työtä johon minulla on koulutus. Sen sijaan Olen opiskellut amiksissa ja yrittänyt päästä "oikeisiin töihin". Ei onnistu nykypäivänä. Silläkin opintotuella olisin voinut opiskella korkeakoulussa vaikka sairaanhoitajaksi, mutta ei sekään yhteiskunnan älypäille kelpaa. Vain amiksessa alanvaihtoon saa opintotuen.
Vain hoiva ja rakennusa
Ja ennenkuin joku k.pää ehtii haukkua loiseksi. Olen elättänyt itseni reilut 2v kokopäiväisenä yrittäjänä. Olen ollut vuosia matalapalkkaisessa osa-aikatyössä ilman lisätukia, opiskellut useita ns. oikeita ammatteja amiksessa, sekä lisäksi korkeakoulussa kulttuurialalla ja täydennyskouluttautunut yliopistossa. Olen myös tehnyt yhteensä vuosia yhteenlaskettuna palkattomia harjoitteluja. Harjoitteluissa Olen tehnyt täysiä viikkoja 8h päiviä ja jopa viikonloppuvuoroja ja vuorotyötä!
Vierailija kirjoitti:
Joka tapauksessa sääli.
Huonoon paikkaan muuttivat ja aukioloajat on tosi lyhyet. Olisi kannattanut muuttaa kävelykadulle, siellä ne ihmiset on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käy enää kirpputoreilla. Kaupasta saa uusia vaatteita halvemmalla.
Erona vaan että iso osa nykyvaatteista on käyttökelvotonta kuraa. Kirppiksiltä löytää laadukasta vintagea 90-00 luvuilta. Materiaalit, leikkaukset jne. paljon paremmat.
Kirppiksellä t-paita joka on pesussa jo kutistettu ja niin laadukas että näyttää hyvälle 1eur kaupassa sama 15eur. Kengät kirppiksellä 30 euroa kaupassa 100 euroa.
Syntyvyys vähenee.
"Peruskouluista katoaa lähivuosina puolet.
Peruskoulujen määrä Suomessa on lähes puolittumassa 15 vuoden sisällä, kertoo opetus- ja kulttuuriministeriön selvitys."
Vierailija kirjoitti:
Eikö monet kirppikset ole jo kieltäytyneet temukrääsästä?
Joku vanha kauhtunut tavara kierrätyskeskuksessa maksaa monta kymppiä. Tuntuu, että siellä käydään nykyisin lähinnä ideologisista syistä.
Ja ostovoima 2019 tasolla. Ei ihme, että kirppiksetkin kaatuu.
Ostovoima on 90-l tasolla. Miksi valehtelet?
Vierailija kirjoitti:
kirpparien pöytävuokrat on niin kalliita etten ole koskaan nähnyt järkeä koettaa myydä tavaroitani kirppiksellä. Nettikirppiksilläkin on ihan toiveajattelua saada mitään käteen kun ostajat vaan odottaa hinnan alenemista viimeiseen asti, palvelu ottaa siivunsa välistä ja itse et saa kuin jotain pennejä. Niinpä olen alkanut taas pistää rojut roskiin kuten ennenkin, repinyt ja särkenyt ne ettei kukaan roskisten tonkijakaan niistä sitten pääse hyötymään mitään.
No tuo nyt on typerintä mitä voi tehdä että rikkoo ja heittää roskiin. Kaikelle löytyy ostaja jos vaan on sisua myydä. Juuri myin vanhoja c kasetteja kymmeniä kappaleita edullisesti. Kaikki toimivia. Ne olivat myytävänä vuosia. Ymmärrän kyllä että kaikilla ei jaksaminen eikä sisu riitä tuollaiseen, minulla on onneksi niin helppoa arjessa että jää aikaa ja voimia tuhertaa näiden kanssa. Mutta aina voi lahjoittaa meille jotka tätä teemme henkemme pitimiksi, pysyy katto pään päällä ja saa lääkkeitä ostettua. Eikö se ole parempi että joku myy ja saa rahaa tärkeisiin asioihin kuin että hakee tukea kelasta?
Mutta aina on varaa tilata Temusta. Pakettien tulva on katkeamaton.
Myin käyttämättömän mekon hintalappuineen Vintedissä 7€. Ostohinta oli 70+ €. Ei oikein kannata myydä mitään.