Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nykyään enää ns "mummovaatteita" eli vaatteita joihon +50 naiset siirtyy?

Vierailija
06.10.2025 |

Nykyään 20v ja 60v pukeutuu molemmat farkkuihin ja neulepaitoihin.

Kommentit (378)

Vierailija
361/378 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Jokaisella sukupolvella on omat juttunsa ja omasta nuoruuden tyylistä muotoutuu kehykset sille itse kunkin omalle tyylille. Minä pukeudun enimmäkseen mustaan ja harmaaseen (toisinaan nk. kunnon syvillä väreillä kuten esim. okran keltaisella, petroolin sinisellä, sammaleen vihreällä tai syklaamin punaisella asuja maustaen). Kenkinä Dr Martensit tai klassikkotennarit. Materiaalit ovat tärkeitä eli suosin pellavaa, silkkiä, villaa, luomupuuvillaa ja puukuituja. Vaatteet väljiä, koska mukavuus yhä tärkeämpää, mikä taitaa keski-ikäisillä näkyä lähes kaikilla. Nyt 52- vuotiaana välitän yhä vähemmän siitä mikä trendaa tai mitä muut tyylistäni ajattelevat. Ja niin taitavat niihin parjattuihin leggingseihin tunikoihin pukeutuvatki tehdä. Ja hyvä niin! 

Vierailija
362/378 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Legginsit. Kun vaihdevuodet nostaa painoa ja turvottaa.

Nuorillahan nuo on leggingsit. Farkut ovat tosi vanhanaikaset housut.

Maailmassa vaikka mitä mukavia housuja, miks pitäis farkkuihin änkäytyä?

Suurin osa niistä legginsin kantajista on niin lihavia, etteivät mahdu farkkuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/378 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Legginsit. Kun vaihdevuodet nostaa painoa ja turvottaa.

Nuorillahan nuo on leggingsit. Farkut ovat tosi vanhanaikaset housut.

Maailmassa vaikka mitä mukavia housuja, miks pitäis farkkuihin änkäytyä?

Kellä "nuorilla"? Teineillä on farkut tai collarit. Useimmiten farkut. Ei ainoallakaan oikeasti NUORELLA  ole legginsejä. 

Kuka ylipäänsä juoksee ihmisten ilmoilla sukkahousuissa. Alaosa asusta puuttuu kokonaan. Järkyttäviä tanttoja näkyy pelkässä yläosassa ja näissä "legginseissä", jotka ovat sukkahousut. 

Vierailija
364/378 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa on täti ja mummotyylillä? Se nyt jäi vähän epäselväksi.

Vierailija
365/378 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit,mä meen nyt niin Puuiloon kyttäämään,kuinka papasti/ mummosti muut asiakkaat pukeutuu ja lupaan mulkoilla merkitsevästi myös just sua 🧐

Vierailija
366/378 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bohotyyli tuli minulle jäädäkseen,miellyttää minun esteettistä silmää eniten.

Millainen se on?

Vierailija
367/378 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja marimekotkin ovat kelvanneet nuoresta saakka. Kierrätystä ja kirppiksiä olen harrastanut aina. Heh, ehkä olen aina ollut vähän mummo, tai taidetantta. Mut noin yleisesti ihmisillä selkeästi mummointa vaatteissa on mukavuuden korostuminen. Mikään ei enää yli 50-vuotiasna saa puristaa eikä kiristää. 

Vierailija
368/378 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaapa olla, tunika ja mustat farkut. Joku alta parikymppinen tuli kiittelemään pukeutumistani, koska niin kovasti muistutin isoäitiään.

Ikää on 70+.

Vierailija
369/378 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa ystäväpiirissäni viiskymppiset käyttävät kashmirneuleita, Andiataa, Burberrya ja muita laadukkaita vaatteita, joihin nyt on varaa. Ehkä ne sitten ovat niitä mummovaatteita.

Tunnistan tämän omassa tuttavapiirissäni, että laadukkaisiin vaatteisiin panostetaan. Toinen on se, että kun on nähnyt samojen muotien tulevan muotiin aina tietyn ajan jälkeen, ei jaksa innostua kaikista muotitrendeistä, vaan haluaa enemmän panostaa ajattomiin ja klassisiin vaatteisiin.

Vierailija
370/378 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meidän työpaikalla on ainakin vallalla tietty tätityyli johon kuuluu Marimekon tai joku muu värikäs isokuvioinen mekko tai paita. Isot puukorvikset, epäsopiva meikki, raskas kaulakoru, reipas ylipaino sekä matalat kengät." 

Mistähän tämä viehtymys isoihin kuvioihin kumpuaa? 

Vierailija
371/378 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitsit,mä meen nyt niin Puuiloon kyttäämään,kuinka papasti/ mummosti muut asiakkaat pukeutuu ja lupaan mulkoilla merkitsevästi myös just sua 🧐

En käy siinä kaupassa. 😏

Vierailija
372/378 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelyllä katselin eläkeläisnaisten vaatteita Helsingissä. 100% eli kaikilla oli farkut.

Yksi nelikymppinen nainen tuli myös vastaan,hänellä oli legginsit ja polviin ulottujäva ulkoilutakkia.

Ylsi parikymppinenkin tuli vastaan, hänellä oli löysät vaalesnharmaat samettihousut ja lyhyt takki.

Vierailija
373/378 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalla on ainakin vallalla tietty tätityyli johon kuuluu Marimekon tai joku muu värikäs isokuvioinen mekko tai paita. Isot puukorvikset, epäsopiva meikki, raskas kaulakoru, reipas ylipaino sekä matalat kengät.

Tuo on tätityyli. Tädit ovat keski-ikäisiä ja työelämässä.

Aloituksessa puhutaan mummotyylistä. Mummot ovat eläkkeellä ja he ovat keski-ikäisten tätien äitejä.

Vierailija
374/378 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä niinkään vaate, mutta mummoilla on usein sellainen nyrhitty lyhyt tukka. 

Minä hommasin sellaisen 14-vuotiaana. Siitä asti ollut, nyt 50.

Vierailija
375/378 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se täytyy näin täti-ikäisenä (50 v.) sanoa, että on pakko käyttää ns. järkeviä ja tilavia kenkiä kun on nivelrikkoa varpaissa. Ei mitään korkokenkiä enää varsinkaan. Muutenkin mukavuus edellä.

Vierailija
376/378 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt pääse mukaan tätityyliin enkä oikein mummotyyliinkään. Ainakaan nyt näihin mitä esimerkkeinä on mainittu. Mulla ei ole leveitä järkeviä kenkiä eikä isoja koruja eikä isokuvioisia mekkoja tai tunikoita enkä käytä legginsejä eikä tukkani ole lyhyeksi nyrhitty. 

Mutta ei se haittaa. Olen tottunut muutenkin siihen, että en ole koskaan oikein mitään porukkaa. Aina olen vähän erilainen kuin muut. En pistä silmään mutta en myöskään saa hengenheimolaisia mistään tyyliryhmästä. Rikkaaksi olen liian köyhä ja köyhäksi liian rikas. Tai jotain. 

Mä ihailen eurooppalaista tyyliä. Se on yleensä tänne hiukan liian vähäpukeista, joten täytyy soveltaa. Meillä kun on kovin kylmä ja kurja sää suurimman osan vuotta.  

Vierailija
377/378 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä  siirryin farkuista mustiin housuihin. 

Vierailija
378/378 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunika, marimekko

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän