Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun asuinalue slummituu, mutta ei ole varaa muuttaa poiskaan

Vierailija
06.10.2025 |

Hallituksen leikkaukset ovat ajaneet tänne kaikenlaisia hörhöjä, kun keskustan liepeiden lähiöt ovat liian kalliita. En mene enää illalla kauppaan, kun siinä edustalla pyörii kaikenlaista epämääräistä sakkia. No, puukotettiin siinä edessa ihan keskellä päivääkin satunnaisesti valikoituneita uhreja. Eilen kaksi äijää tappeli kaupassa sisällä. Jos mahdollista, niin käyn muualla kaupassa, mutta mulla ei ole varaa itsellänikään muuttaa pois. Tämä on ihan oikeasti ahdistavaa ja pelottavaa. Meidän rappu oli enen rauhallinen, mutta eipä ole enää. Polkupyöräni varastettiin kesällä lukitusta pyörävarastosta. 

Onneksi lapset ovat jo aikuisia. 

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pansiossa? Feel you...

Tuolla on kieltämättä varsin rouhea meno.

Vierailija
42/69 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla Porin Pihlava

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saamarin invaasio pilasi meidän ihanan isänmaamme😡

Ihan kantikset täällä rähisee. 

Joo mutta miksiköhän? Julkisissa huomaa kyllä missä mennään, kuvottaa! 

Vierailija
44/69 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen takiako täällä koululapsetkin nykyisin kulkevat puukko taskussa, kun maalta tulleet vanhemmat ovat opettaneet lapsilleen, miten hirveä paikka Helsinki on.

Ihan on näihin aikoihin asti saanut elää ja kulkea ihan rauhassa.

Luetun ymmärtämisen rapautumisesta onkin ollut uutisointia, juuri noin se näkyy. Helsingin ongelmat on siis maalta tulleiden vanhempien aiheuttamia, eikä apn aloituksessakaan kyllä mitenkään edes tarkennettu missä nämä kyseiset havaintonsa hän on tehnyt.

Vierailija
45/69 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän 3, jotka asuvat tällä hetkellä vuokralla asunnossa, joka on myynnissä. Maksaa yhtiövastikkeen.

Jos paikkakunnalla ei ole väliä, mikä sinua pidättelee ?

Jos saat muuttoapua, ei paku hirveesti maksa. Karsi kunnolla ennen sitä, tarpeettomasta. Kollegan poika asuubFredalla, 20 nelion asunnossa ja maksaa vuokraa 600 e. Kaikki mahtuu asuntoon 

Vierailija
46/69 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo...reippaasti yli 20v täällä asuneena pysyn pois Hövelin nurkilta. Terveyskeskukseen tai postiin jos on pakko mut muuten vältän viimiseen asti. Elämänkoulu on vahva täällä. Tilanne on muuttunu ihan muutamassa vuodessa hälyttävään suuntaan..

Vierailija
47/69 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan hesoissa on tuollaista

Hesoissa 🙄

Vierailija
48/69 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei ole varaa muuttaa pois?

Onko kämpästä jäljellä sata  tonnia enemmän velkaa kuin mitä siitä myydessä saisi alueen hiukkasen "rikastuttua" sen jälkeen kun erehdyit ostamaan luukkusi?

Ei ole halpoja asuntoja ja kauppa pitäisi löytyä, kun mulla ei ole autoa. Asun vuokralla. Ja ihan kantiksia on noi hörhöt. 

Heillä on ollut rankkaa ja yhteiskunta sekä me olemme heidät pettäneet. Hieman ymmärrystä ja suvaitsevaisuutta kiitos

Vierailija
49/69 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei ole varaa muuttaa pois?

Onko kämpästä jäljellä sata  tonnia enemmän velkaa kuin mitä siitä myydessä saisi alueen hiukkasen "rikastuttua" sen jälkeen kun erehdyit ostamaan luukkusi?

Ei ole halpoja asuntoja ja kauppa pitäisi löytyä, kun mulla ei ole autoa. Asun vuokralla. Ja ihan kantiksia on noi hörhöt. 

Miten muka vuokralla asuvalla ei ole "varaa muuttaa pois" kun omien sanojesi mukaan et tarvitse muuta palvelua kuin kaupan kävelymatkan päähän eikä mikään työn tapainenkaan ilmeisesti sido sinua tiettyyn kaupunkiin tai edes maakuntaan.

Kyllä suomessa on noilla spekseillä tuhansia vaihtoehtoisia asuinpaikkoja.

Ap asuu ilmeisesti sellaisessa aivan halvimmassa mahdollisessa lähiössä, mutta

Ei päde ma- muihin.

Vierailija
50/69 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä niissä hörhöissä oikeen pelottaa? Suurinosa on ihan mukavaa sakkia, elämä vaan on vähän kolhinut. Joko mussa on jotain vika, kun en osaa näitä hörhöjä pelätä, tai sitten vika on töissä, kun pelkäätte jotain ihan olematonta :D mä jään noiden hörhöjen kaa usein jutulle, kun tulen kaupasta tai mistä lie. Omalla kohdallani voin sanoa, että noi hörhöt on miljoona kertaa mukavampia, kuin keskiverto ihminen, joka haluamattaan tai sitten ihan tietoisesti haluaa tuomita muita heidän kurjuutensa takia. 

Ja neuvon voin antaa; jos joku hörhö porukka on jossain, mistä sun pitää kävellä ohi. Älä haasta riitaa, älä näytä samalta kuin loukkaantunut antilooppi nähdessään leijonan, älä ole töykeä. 

Vierailija
51/69 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saamarin invaasio pilasi meidän ihanan isänmaamme😡

Ihan kantikset täällä rähisee. 

No ei todellakaan.

Vierailija
52/69 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vantaalla ainaki oli ennen tollasta.

Vierailija
53/69 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesoissa 🙄

Nii, se on hesulissa !!

Vierailija
54/69 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohiksena mutta aika usein nämä tarinat on sattumaa tai urbaania legendaa. On toki paikkoja mihin kukaan ei halua asumaan, tulee mieleen muutama asemanseutu pk-seudulla mutta näistäkin kilsan päässä on ihan viihtyisää ja nättiä. Helsingin ja Turun keskustassa on kallista mutta hörhöjä riittää, ainakin itse koin olevani enemmän turvassa lähiössä.

Pikkukaupoista on yrityksestä huolimatta tullut kaljakioskeja, hörhöt menee sinne kun siellä myydään vaikka olisit missä kunnossa, isot kaupat ei myy konttaaville asiakkaille. Jos vaan vähänkin pääsee liikkeelle niin kannattaa kauppa-asiat hoitaa muualla kuin siinä nuhjuisessa lähikaupassa, saa tuoreempaa ruokaa ja rahat säästyy. 

Elämän kolhima ihminen ei välttämättä ole väkivaltainen. Itse asuin opiskelijana pihassa missä oli sekä opiskelijoita että elämäntaitelijoita. Opiskelijat aiheuttivat häiriöitä ja tappelivat keskenään. Ajattelen kyllä että ehkä kävi hyvä tuurikin. 

Vierailija
55/69 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne puukottelivat ohikulkijoita jo ennen leikkauksiakin. 

Vierailija
56/69 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suburbs - Terror - No-Go-Zone!

Vierailija
57/69 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin Hesoissa, mites muualla?

Vierailija
58/69 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on vaan niin ettei kämpästä saa omiaan takasin, toivottavasti joskus. Mäkin haluaisin muuttaa pois mutta ei ole varaa, ehkä joskus. Mulla on repussa "rosvolompakko" eli täytetty paperilla ja "rosvopuhelin" eli ei toimi. Työttömänä mulla on reikäset kengät ja vaatteet etten edes näytä varakkaalta. Öisin ja iltasin en uskalla liikkua, päivisinkin vaan hyvin varovasti enkä ota katsekontaktia keneenkään. Toistaiseksi olen hengissä ja vahingoittumaton mutta kyllä tää meno on hurjaksi mennyt, voi hyvät hyssykät sentään.

MISSÄ asut?

Vierailija
59/69 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haluaisin muuttaa jonnekin maaseudulle eläkepäiviksi, mutta täältä slummista ei kukaan osta asuntoa. Tämä Hakunila, Vantaa. Olrn jumissa täällä. 

Voisin vaikka vaihtaa rauhalliseen asuntoon Kaakkois-Suomesta. Maksaisin väliä.

Vierailija
60/69 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä niissä hörhöissä oikeen pelottaa? Suurinosa on ihan mukavaa sakkia, elämä vaan on vähän kolhinut. Joko mussa on jotain vika, kun en osaa näitä hörhöjä pelätä, tai sitten vika on töissä, kun pelkäätte jotain ihan olematonta :D mä jään noiden hörhöjen kaa usein jutulle, kun tulen kaupasta tai mistä lie. Omalla kohdallani voin sanoa, että noi hörhöt on miljoona kertaa mukavampia, kuin keskiverto ihminen, joka haluamattaan tai sitten ihan tietoisesti haluaa tuomita muita heidän kurjuutensa takia. 

Ja neuvon voin antaa; jos joku hörhö porukka on jossain, mistä sun pitää kävellä ohi. Älä haasta riitaa, älä näytä samalta kuin loukkaantunut antilooppi nähdessään leijonan, älä ole töykeä. 

No, ei kai siinä, jos kauppareissulla tulee puukosta selkään. Sit vaan vähä juttelee mukavia siinä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi