Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatelkaa, millainen piristysruiske Suomen taloudelle olisi, jos suojaosat palautettaisiin takaisin

Vierailija
06.10.2025 |

Tavallisten ihmisten kannattaisi taas käydä osa-aikatöissä (kun kokoaikatyötä ei kuitenkaan riitä kaikille), olisi varaa taas käydä kahviloissa ja ostaa kotimaisilta käsityöyrittäjiltä tuotteita. Ihmiset uskaltaisivat käyttää tileillään himmailemiaan rahojaan, kun työssäkäyvien ei tarvitsisi enää niin pelätä työttömyyttä ja pitää kaikkea vain pahan päivän varalle. Vielä parempi asia olisi perustulo.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suojaosa oli olemassa vain 10 vuoden ajan, se ei saanut työttömiä tekemään enemmän töitä, vaan laskemaan, miten vähän kannattaa tehdä, jotta suojaosa säilyi. 

Lisäksi moni työnantaja koki vääränä sen, että työttömäksi ilmoittautunut työnhakija sai itse asiassa enemmän työstä käteen kuin opiskelija, joka ei suojaosaa saanut.

Sitten pitää olla tarjolla KOKOAIKATYÖTÄ, JONKA PALKALLA PÄRJÄÄ ILMAN TUKIA, jos ei suojaosatöitä sallita. MIKÄ IHME SIINÄ ON NIIN VAIKEA YMMÄRTÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!????????????

Vierailija
42/63 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terminä työtön työnhakija tullaan poistamaan.Tilalle tulee työhaluttomat.

Onpa lapsellinen provokommentti.

Mitä muutakaan voi olettaa PersKokkarekikkareelta? Vihaavat työttömiä ja potkivat heitä päähän sen mitä ehtivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suojaosa oli olemassa vain 10 vuoden ajan, se ei saanut työttömiä tekemään enemmän töitä, vaan laskemaan, miten vähän kannattaa tehdä, jotta suojaosa säilyi. 

Lisäksi moni työnantaja koki vääränä sen, että työttömäksi ilmoittautunut työnhakija sai itse asiassa enemmän työstä käteen kuin opiskelija, joka ei suojaosaa saanut.

Sitten pitää olla tarjolla KOKOAIKATYÖTÄ, JONKA PALKALLA PÄRJÄÄ ILMAN TUKIA, jos ei suojaosatöitä sallita. MIKÄ IHME SIINÄ ON NIIN VAIKEA YMMÄRTÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!????????????

Tai sitten pitäisi tehdä työnsä niin hyvin, että sillä pärjää. Meillä on työpaikoilla ihan liikaa kaltaistasi väkeä, joka olettaa, että koska töitä on tarjottu, niin mitään ei tarvitse tehdä. Perusta yritys ja ryhdy tarjoamaan kokoaikatöitä kaltaisillesi.

Vierailija
44/63 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Vaikkapa 500 euron suojaosa työttömyystukeen.

Tämä parantaisi työttömän oloja ja piristäisi kulutusta. Koska pienillä tuloilla kulutus on välttämättömyyskulutusta. Mutta nykyhallitus on osaamaton ja myös pahantahtoinen. Halutaan kurjistaa. Ei myöskään millään ymmärretä, että kokopäivätyötä, josta maksetaan elämiseen vaadittava palkka, ei ole kaikille. Nyt vallitsee suurtyöttömyys. Muutenkin kantasuomalaisille onnettoman pieniä tukia on leikattu. Mihin nämä työttömät ja työttömiksi jäävät ihmiset halutaan. Kadulleko kerjäämään? 

Yksinkertaisesti hallitus on päättänyt, että rahaa ei jaeta sosiaaliturvan muodossa enempää kuin on aivan välttämätöntä hengissä pysymiseen, piste. 

Jos he voisivat päättää, he lakkauttaisivat ansiosidonnaisen työttömy

Miksi sitä pitäisi jakaa enemmän? Jokainen työtön voi kohentaa elintasoaan menemällä töihin, mutta kun se ei kiinnosta, niin itketään sitä, että töissäkäyvät eivät maksa kotonamakoilevan suoratoistopalvelua.

Vierailija
45/63 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työntekijä ei kuulu sosiaaliluukulle. Tehkää kahta tai kolmea osa aikaista, jos ette kykene etsimään kokoaikaista työpaikkaa.

Siinä on taas kommentoija, jolla ei ole mitään käsitystä tilanteesta nykyisillä työmarkkinoilla. Ensinnäkin yhtäkin osa-aikatyötä on vaikea löytää. Tällä hetkellä se ei ole taloudellisesti kannattavaa. Ja mistä ihmeestä löytyisi nykytilanteessa samoille henkilölle kolme osa-aikatöitä, jotka kaikki olisivat eri aikaan päivästä. Miten tämmöisen palapelin rakentaa. Veikkaanpa, että tulisi aikamoisia ongelmia työnantajien kanssa ja loppuisi äkkiä kaikki työt. Tällä hetkellä työttömiä on pilvin pimein ja lisää tulee.

Minä olen tehnyt tuollaista palapeliä onnistuneesti jo 3 vuoden ajan, ei ongelmia työnantajien kanssa kuin silloin, kun tarjolla on lisätunteja, joita en voi ottaa.

Osa-aikatyö ei ole taloudellisesti kannattavaa siksi, että työttömät saavat liikaa tukia. Jos tuet on nolla e/kk, niin kaikki työ kannattaa.

Vierailija
46/63 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa, olisi kuin kultaiset Marinin ajat olisi tulleet takaisin. Voisi taas ostaa kotimaasta tavaraa, eikä tarvitsisi temuttaa.

Eli rahaa jaettaisiin ulkomailla holtittomasti ja kotimaan asiat jätetään retuperälle kun on kiire bilettämään?

Totta puhuen en minäkään tykkää Unipersotkusta tai bilettävästä pääministeristä, mutta suojaosien poisto on silkkaa tyhmyyttä, jos halutaan kulutusta lisätä.

Tällä hetkellä hallitus syyllistää köyhiä ja keskipalkkaisia kulutustottumusten muuttumisesta, kun ensin itse ovat heiltä leikanneet ja lahjoittaneet lisää rahaa rikkaille. Ei ne rikkaat tee muuta kuin istu sijoitustensa päällä. Ei ne kuluta Suomessa, kunhan vaan imevät kaiken mitä saa. Esimerkkinä varakkaampi kokkare leidi, joka yritti vanhentuneilla ilmaislipuilla uimahalliin, mutta myyjä oli topakkana todennut, että ilmaisliput ovat vanhentuneet. Tää leidi sit järjesti tälle satunnaiselle myyjälle potkut 4 euron tähden.

En haluaisi, että yhteiskunta menisi yhtään enempää tollaiseen amerikkalaistyyliseen huuto/karen/hankin sulle potkut/rikkaana oon aina oikeassa tyyliseen ajatteluun.

Vierailija
47/63 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se edes alunalkaen poistettiin ja millaiset säästöt siitä muka tuli?

Vierailija
48/63 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minä  olen tässä hakenut koko ajan osa-aikatöitä enkä saanut, joten en usko, että on minkäänlainen piristysruiske, jos vielä suurempi joukko alkaa hakea niitä vähäisiä työitä, mitä vielä on tarjolla. 

Vierailija
49/63 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se edes alunalkaen poistettiin ja millaiset säästöt siitä muka tuli?

Sillä saatiin ihmiset temuttamaan.

Vierailija
50/63 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nousu,kun kaikki kynnelle kykenevät menevät kokopäivätöihin.

Vierailija
51/63 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työntekijä ei kuulu sosiaaliluukulle. Tehkää kahta tai kolmea osa aikaista, jos ette kykene etsimään kokoaikaista työpaikkaa.

Siinä on taas kommentoija, jolla ei ole mitään käsitystä tilanteesta nykyisillä työmarkkinoilla. Ensinnäkin yhtäkin osa-aikatyötä on vaikea löytää. Tällä hetkellä se ei ole taloudellisesti kannattavaa. Ja mistä ihmeestä löytyisi nykytilanteessa samoille henkilölle kolme osa-aikatöitä, jotka kaikki olisivat eri aikaan päivästä. Miten tämmöisen palapelin rakentaa. Veikkaanpa, että tulisi aikamoisia ongelmia työnantajien kanssa ja loppuisi äkkiä kaikki työt. Tällä hetkellä työttömiä on pilvin pimein ja lisää tulee.

Minä olen tehnyt tuollaista palapeliä onnistuneesti jo 3 vuoden ajan, ei ongelmia työnantajien kanssa kuin silloin, kun tarjolla on lisätunteja, jo

Minä taas olen menettänyt lukuisia osa-aikakeikkoja, koska ne eivät sovi päällekkäin. Olen myös tehnyt kahta työtä, joiden palkka oli niin huono, että jouduin silti hakemaan tukia. 

Vierailija
52/63 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat ja suurituloiset, joilta leikattiin veroja tuhansilla euroilla, huomio!!

Ostakaa palveluita, käyttää kampaajalla, parturissa, hierojalla, kosmetologilla, ravintolassa jne. Yöpykää pienissäkin hotelleissa, jotta niilläkin olisi asiakkaita ja tuloja.

Kokoomus, Persut, Kristilliset ja RKP laskivat teidän rikkaiden ja suurituloisten verotusta siksi, jotta juuri te käyttäisitte rahaa enemmän!!

Rikkaat, ostakaa pienituloisilta palveluita, jotta hekin pärjäävät! Hallitus lupasi, että kun annetaan rikkaille enemmmän, niin Suomen talous nousee siitä huolimatta, että köyhiltä, lapsilta, vanhuksilta, sairailta ja työttömiltä leikataan.

Vierailija
53/63 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku vaan jos kertoisi, että mistä niitä kokopäivätöitä kaikille halukkaille? Ja siis semmoisia, josta maksetaan KUNNOLLINEN ASIANMUKAINEN PALKKA, JOLLA PÄRJÄÄ ILMAN TUKIA, ja josta jää rahaa kulutettavaksi.

Vierailija
54/63 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalliset ihmiset eli suurin osa työikäisistä ihmisistä käyvät töissä eivätkä ole työttöminä kotona. Aika suuret toiveet lastaat 300 €:lle. Sillä ei paljoa suomalaista käsityötä osteta eikä käydä kahvilassa. Tavallinen työssäkäyvä ihminen ei edes tiennyt mistään suojaosista ennen kuin niiden poistamisesta alettiin puhua, joten niiden poistolla ei ole heihin ja heidän kulutukseen mitään vaikutusta.

Vierailija
55/63 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku vaan jos kertoisi, että mistä niitä kokopäivätöitä kaikille halukkaille? Ja siis semmoisia, josta maksetaan KUNNOLLINEN ASIANMUKAINEN PALKKA, JOLLA PÄRJÄÄ ILMAN TUKIA, ja josta jää rahaa kulutettavaksi.

Tämä on nykyään työttömän perusmantra. Pitää saada kunnollinen palkka jolla pärjää ilman tukia ja jota riittää matkusteluun ja kulutukseen. Muuten ei perse nouse sohvalta. Ehkä työttömien pitäisi katsella vähän ympärilleen ja sinne peiliin että mikä koulutus on tullut hankittua ja mitä palkkaa saavat työssäkäyvät joilla on sama koulutus. Jos joku yhtälössä ei miellytä niin ratkaisu ei ole maata kotona lopun elämää vaan kouluttautua uudelleen alalle jossa palkka miellyttää. Fiksut ovat tehneet niin alunperinkin. 

Vierailija
56/63 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se työnantajaa haittaa? Senkus maksais kunnolla palkkaa ettei kukaan tarttis tukia, mutta kun eihän nyt sellainen käy

Vierailija
57/63 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se toimii saksassakin, useampi mikrotyö

Eipä kelpaa laiskalle suomalaiselle työreformi, pitää saada ilmaiseksi rahat.

Mikä meteli syntyisikään jos hyvin tienaaville, sanotaan vaikka 7k kuussa ja ylöspäin, tehtäisiin suojaosuus... vaikkapa semmoinen 30% suoraan verovapaata tuloa, ja vasta loppuosasta alettais miettimään veroasioita.

Tietysti vielä siten, että silloinkin mentäisiin suoja-osuuden ylittävän osuuden tulorajoissa...

Vierailija
58/63 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terminä työtön työnhakija tullaan poistamaan.Tilalle tulee työhaluttomat.

Onpa lapsellinen provokommentti.

Mitä muutakaan voi olettaa PersKokkarekikkareelta? Vihaavat työttömiä ja potkivat heitä päähän sen mitä ehtivät.

Eiköhän kaikki "vihaa" työttömiä.

Jopa työttömät itse.

Ainoat jotka fanittaa niitä on nämä elämäntapatyöttömät loiset, joilla ei ole mitään annettavaa yhteiskunnalle

Vierailija
59/63 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vaan että pimeä työ kannattaa. Olen tienannut paljon enemmän kuin se 300 euron suojaosa.

Vierailija
60/63 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, miksi tätä ei palauteta. Olisi helpoin työllisyyttä lisäävä toimenpide. Ja ihmiset eivät syrjäytyisi työelämästä. Hallitus haluaa polarisaatikehitystä. 

Ei sitä palauteta kun halutaan rääkätä köyhiä, rikkaat nauttii siitä

Työstä maksetaan palkkaa,eläkää sillä,.näin me muutkin tehdään.Käsittämätöntä tukien vinkumista koko ajan.Muualla tehdään 2-3 työtä,täällä pitäisi saada ylimääräistä rahaa palkan lisäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi