Haluaisin kysyä omaan köyhyyteensä vetoavilta temuttajilta...
...että mitä ihmettä te sieltä Temusta ostatte? Itse olen köyhä ja olen pärjännyt tähänkin asti täysin ilman Temua. Vaatteita en tarvitse jatkuvasti ostaa, vaan minulla on hyvät pitkään kestävät arkivaatteet ja sitten erikseen vähän hienommat vaatteet erityistilaisuuksiin (joita ei paljoa). Mitään rihkamaa ja krääsää en ole tarvinnut.
Kommentit (255)
Joo. Jos AP:lla on tarpeeksi hyviä ja hienoja vaatteita ja kaikkea muutakin, niin silloin kaikilla muillakin täytyy olla.
Se on sellaista pienen lapsen ajattelua. Pieni lapsi ajattelee, että muut tietävät kaiken minkä hän tietää, ja muilla on kaikkea mitä hänelläkin on. Se kehitystaso kuitenkin jää nopeasti taakse, ja lapsi alkaa ymmärtämään omaa erillisyyttään.
Ei se tietenkään omaa syytä ole, jos jää jumittamaan johonkin kehitysvaiheeseen. Ei välttämättä kenenkään syytä. Joskus vaan käy niin, esim jonkun trauman takia.
Itse vain ihmettelen, miksi omissa valinnoissa ei oteta huomioon esim.suomalaista yhteiskuntaa tai muita arvoja, vaan tuetaan kritiikittömästi kiinaa?
Miksi pitäisi ottaa? Eihän suomalainen yhteiskuntakaan ota huomiooon esim. ihmisarvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse luen aina kaikki tiedot tuoteesta jonka ostan. Joku voi tietysti valehdella, mutta valinvaraa löytyy. Jopa prismasta. Ja prisma tilaa sitä mitä ihmiset ostavat.
Ihan kaikki tiedot? Mistä saat tiedon siitä, millaisissa olosuhteissa se Prsimasta ostamasi paita on valmistettu ja ketkä sen ovat tehneet? Tai millaisissa oloissa on kasvatettu se paitaan käytetty puuvilla ja kuka sen on korjannut pelloilta?
Kaikki tiedot mitä saatavilla on. Eli missä valmistettu, mitä materiaalia. Niissäkin on epäekologisia ja vielä enemmän epäekologisia vaihtoehtoja. Ei kukaan vaadi täydellisyyttä. Itse vain ihmettelen, miksi omissa valinnoissa ei oteta huomioon esim.suomalaista yhteiskuntaa tai muita arvoja, vaan tuetaan kritiikittömästi kiinaa?
Lukisit joskus muuta kuin Ylen propagandaa. Kiina on vauras ja maailman kehittynein maa joka tukee kehitystä Afrikassa ja muussa maailmassa. Omistaa myös paljon Suomessa. Ilman Kiinaa et voisi kirjoittaa valituksia edes tänne vauvapalstalle vaan joutuisit näpyttelemään jotain T9 tekstareita Nokian surkealla kapulalla tekstiteeveeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kännykän kameran suojalinssit. Suomi yksi pari 16 €. Kiina 3 paria 4€. Sama tuote.Tuotekuvakin oli sama. Kummasta ostinkaan.
Eli raha on ainoa joka ratkaisee? Mistään muusta viis? Meidän aivot toimii eri tavoin.
Ps.miksintarvitaan kännykän kameran suojalasit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan mistä haluan, ei kuulu sulle pätkääkään.
Mutta se vaikuttaa minuun. Ja en ymmärrä miksi ihmiset haluaa tulea kiinan sotataloutta?
Kiina on ainoa suuri maa, joka ei ole sotinut missään vuosikymmeniin.
Kiina sotii koko ajan länsimaita vastaan, aseinaan mm. Temu ja Tiktok. Mutta tyhmät eivät tajua.
Sieltä voi ostaa vaikka teippiä, riippulukon, ihan kaikkea kuule mitä ihmiset ostaa vaikka tokmannista tai chlas ohlsonilta. Ja minä en ole temusta jaksanut tilata mutta tilaan varmaan joskus, enkä koe että tilaajien pitää jotenkin perustella sitä muille.
Itse vain ihmettelen, miksi omissa valinnoissa ei oteta huomioon esim.suomalaista yhteiskuntaa tai muita arvoja, vaan tuetaan kritiikittömästi kiinaa?
Sinä oletkin kultalusikka perseessä syntynyt kakara, jolla ei ole mitään käsitystä oikeasta elämästä. Elät tynnyrissä, jossa ei tarvitse miettiä esim. sitä, mistä saisi rahat seuraavan päivän ruokiin. Siellä tynnyrissä sitten hyvesignaloit ja moralisoit, kun ei mitään oikeita ongelmia ole koskaan ollut. Helppo leikkiä täydellistä ihmistä, kun mamma ja pappa maksaa kaiken valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kysyä ap:lta: Mitä vttua kenenkään ostamiset sinulle kuuluvat?
No sitä vttua, että me kaikki kärsitään siitä, kun ylikulutus tuhoaa ympäristöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni pitäisi kieltää koko myrkky-rihkama- pas ka. Mitä liikkuu suomalaisen päässä joka sieltä tilaa ?
Useimmilla itse asiassa liikkuu se, että laittavat tilaamansa tuotteet samantein myyntiin vintediin, toriin tai kirpputoreille. Eivät tietenkään kerro edes ostajalle mistä tuote on kotoisin ja leikkelevät esimerkiksi kaikki laput pois vaatteista. Saadusta voitosta nämä neropatit eivät tietenkään ikinä maksa edes veroja, vaan tekevät tätä bisnestään täysin pimeästi tuhoten samalla toimillaan myös käytetyn tavaran kierrätyksen idean
Saako tuosta oikeasti jotain voittoa? Ainakin torissa liikkuu aika huonosti tavara, ellei ole hyviä lastenvaatteita tai huonekaluja, ja kirppispöydät ovat kalliita. Voisiko olla että ihmiset oikeasti tilaa enimmäkseen itselleen, mutta jos ei tuote sovi tai vastaa odotusta niin ei sitä palauttaakaan kannata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse luen aina kaikki tiedot tuoteesta jonka ostan. Joku voi tietysti valehdella, mutta valinvaraa löytyy. Jopa prismasta. Ja prisma tilaa sitä mitä ihmiset ostavat.
Ihan kaikki tiedot? Mistä saat tiedon siitä, millaisissa olosuhteissa se Prsimasta ostamasi paita on valmistettu ja ketkä sen ovat tehneet? Tai millaisissa oloissa on kasvatettu se paitaan käytetty puuvilla ja kuka sen on korjannut pelloilta?
Kaikki tiedot mitä saatavilla on. Eli missä valmistettu, mitä materiaalia. Niissäkin on epäekologisia ja vielä enemmän epäekologisia vaihtoehtoja. Ei kukaan vaadi täydellisyyttä. Itse vain ihmettelen, miksi omissa valinnoissa ei oteta huomioon esim.suomalaista yhteiskuntaa tai muita arvoja, vaan tuetaan kritiikittömästi kiinaa?
NIin, miksi tuet kritiikittömästi Kiinaa? Ei tasan varmasti ole kotimaista tuotantoa se laite, jolla tänne kirjoittelet. Noin esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kännykän kameran suojalinssit. Suomi yksi pari 16 €. Kiina 3 paria 4€. Sama tuote.Tuotekuvakin oli sama. Kummasta ostinkaan.
Tuotekuva oli sama myös erään villapaidan (temusta 100%polyester) kohdalla, joka oli kopioitu kuvia myöten vaatteen suunnittelijalta. Hyvä, ettei suunnittelijan naamakin näkynyt kuvassa
Joten kyllä. Uskon että tuotekuva on sama kuin merkkituotteen sivuilla, koska se kuvakin on sieltä kopioitu. Se ei silti ole sama tuote
Vierailija kirjoitti:
Tilaan käsityötarvikkeita. Teen esim koruja ja puutöitä, joihin tarvitsee osia, esim koukkuja naulakkoon ja hyllyihin kiinnikkeitä.
Samat korunosat voisin tietenkin ostaa suomalaiselta yrittäjältä, joka tilaa ne samat osat samasta paikasta ja lätkäisee hintaa kymmenen kertaa enemmän. Tai esim koukkuja tokmannilta jossa sama juttu.
Tämän vuoksi en osta enää esim. myyjäisistä mitään itse askarreltujapaskarreltuja tuotteita, kun ne voivat sisältää ties mitä ympäristömyrkkyjä. Temuttajat ovatt senkin pilanneet.
Ihan siellä on samaa tavaraa kuin kärkkäinen, puuilo, tokmanni, clasohlsson, jula, rusta ja "mitä näitä kaikkia nyt onkaan" ovat pullollaan. HInta vaan on kymmenesosa tai halvempi.
Kiinaa harrastaa merillä ja esim Afrikassa ryöstökalastusta. Ostaa puuta, jota rikolliset kaataa ja myy salaa. Kiina kehittyy ja yrittää vähentää päästäjä omakla maallaan, mutta saastuttaa eikä välitä esim afrikan tehtaittensa eettisyydestä. Ja itse olen käsittänyt, että Kiina valmistautuu sotaan.
Isänmaallisuus on kuollut Suomesta. Ilmeisesti vai vasemmistolaiset ovat isänmaallisia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi ottaa? Eihän suomalainen yhteiskuntakaan ota huomiooon esim. ihmisarvoa.
Niin. Kyllä työttömälle pitää maksaa sama kuin toimitusjohtajalle
T. minä temu forewer
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Kyllä työttömälle pitää maksaa sama kuin toimitusjohtajalle
T. minä temu forewer
Miksi aina pitää mennä älyvapaisiin ääripäihin, kun mitään todellista argumenttia ei keksi?
Ei minulla ole tarkoitus tuhota kiinaa, vaan tukea Suomea ja suomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli raha on ainoa joka ratkaisee? Mistään muusta viis? Meidän aivot toimii eri tavoin.
Ps.miksintarvitaan kännykän kameran suojalasit?
Juuri jäi myymälävaras kiinni, keski-ikäinen mies, varasti kasan kännykän panssarilaseja, varmaan isoon tarpeeseen. Miksi noita äijiä kiinnostaa tällaiset panssarilasit? Mitä ne kännyköillään oikein tekee. Samaa selitystä olen usein lukenut temuttajilta, että pansaarilaseja halvalla temusta. Linssinsuojus on kyllä ihan uusi asia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mun pitää sen sijaan tukea suomalaista (tokmanni tms) tai jopa ruotsalaista kauppaa (jula, rusta) joka ostaa sen saman tavaran kiinasta? Mä osaan hoitaa maahantuonnin ihan itse, en tarvitse siihen välikäsiä enkä esivalintaa esim värien suhteen.
Useimmilla itse asiassa liikkuu se, että laittavat tilaamansa tuotteet samantein myyntiin vintediin, toriin tai kirpputoreille. Eivät tietenkään kerro edes ostajalle mistä tuote on kotoisin ja leikkelevät esimerkiksi kaikki laput pois vaatteista. Saadusta voitosta nämä neropatit eivät tietenkään ikinä maksa edes veroja, vaan tekevät tätä bisnestään täysin pimeästi tuhoten samalla toimillaan myös käytetyn tavaran kierrätyksen idean