Haluaisin kysyä omaan köyhyyteensä vetoavilta temuttajilta...
...että mitä ihmettä te sieltä Temusta ostatte? Itse olen köyhä ja olen pärjännyt tähänkin asti täysin ilman Temua. Vaatteita en tarvitse jatkuvasti ostaa, vaan minulla on hyvät pitkään kestävät arkivaatteet ja sitten erikseen vähän hienommat vaatteet erityistilaisuuksiin (joita ei paljoa). Mitään rihkamaa ja krääsää en ole tarvinnut.
Kommentit (255)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sillä lähikaupan suosimisella et yhtään lisää työpaikkoja saa."
Kaupassa ei siis ole ketään töissä? kukaan ei kuljeta sinne tavaraa? Kukaan ei kuljeta roskia, huolla laitteita, tai itse liiketilaa?
Turha yrittää selittää tätä asiaa sinulle, kun et tiedä edes alkeita. Pidä luulosi, että kauppiaan pussin kartuttaminen on suurikin työllisyysteko.
Lopeta nyt jo tuo itsesi nolaaminen, vtun ääliö.
Eri
Onko tuo mielestäsi jotenkin fiksu tapa keskustella?
Ihan sopiva vastaus rähisemiseen ja epätoden propagandan levittämiseen.
Eli halusit ihan välttämättä alleviivata, että olet pikkulapsi, joka ei yhtään ymmärrä, mistä aikuiset täällä puhuvat. Niin arvelinkin.
Temun tuote muuttuu hyväksi kun kauppias ripustaa sen täällä hyllyyn ja laittaa nollan hinnan perään.
En ole köyhä enkä ole koskaan ostanut mitään Temusta. Luulen, että osa ihmisistä ostaa sieltä, koska siellä myydään tuotteita, joita ei Suomesta saa. Googlailin erästä tuotetta, jota olisin tarvinnut, ja ainoa paikka mistä sellaisen olisi saanut oli Temu ja siellä niitä olisikin ollut joka lähtöön ja halvalla. En kuitenkaan lähtenyt sieltä tilaamaan, vaan tyydyin väkertämään lähinnä vastaavan itse Suomessa saatavilla olevista aineksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse vain ihmettelen, miksi omissa valinnoissa ei oteta huomioon esim.suomalaista yhteiskuntaa tai muita arvoja, vaan tuetaan kritiikittömästi kiinaa?
Miksi pitäisi ottaa? Eihän suomalainen yhteiskuntakaan ota huomiooon esim. ihmisarvoa.
Ole osa muutosta, älä ongelmaa.
Nimenoman se on tavoiteeni. Siksi laita senttiäkään Keskon ja S-ryhmän monopoliin, vaan osta ruuat Lidlistä ja vaatteet jne. Temusta.
Miten arvelit valintojesi vaikuttavan omaan osaasi yhteiskunnassa? Kerro nyt vaan ihan rehellisesti. Samalla voisit valaista, että mikä on ikäsi, sukupuolesi ja kuinka kauan olet elänyt tukien varassa.
Ei sillä ole mitään väliä. Hallitus on ajanut meidät niin ahtaalle, että ei kiinnosta pätkääkään tukea tätä maata. Pitäköön tunkkinsa ja hukkukoon paskaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa ei siis ole ketään töissä? kukaan ei kuljeta sinne tavaraa? Kukaan ei kuljeta roskia, huolla laitteita, tai itse liiketilaa?
Turha yrittää selittää tätä asiaa sinulle, kun et tiedä edes alkeita. Pidä luulosi, että kauppiaan pussin kartuttaminen on suurikin työllisyysteko.
Eri
Turpa kiinni pentu! Sinä et täällä määrää!
Osui ja upposi siis 🤣🤣
Kyllä täällä jo kielenkäytöstä erottaa temuttajat. Ei tarvitse kysellä yhtään enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse vain ihmettelen, miksi omissa valinnoissa ei oteta huomioon esim.suomalaista yhteiskuntaa tai muita arvoja, vaan tuetaan kritiikittömästi kiinaa?
Miksi pitäisi ottaa? Eihän suomalainen yhteiskuntakaan ota huomiooon esim. ihmisarvoa.
Nimenoman se on tavoiteeni. Siksi laita senttiäkään Keskon ja S-ryhmän monopoliin, vaan osta ruuat Lidlistä ja vaatteet jne. Temusta.
Miten arvelit valintojesi vaikuttavan omaan osaasi yhteiskunnassa? Kerro nyt vaan ihan rehellisesti. Samalla voisit valaista, että mikä on ikäsi, sukupuolesi ja kuinka kauan olet elänyt tukien varassa.
Kuinka pöljä pitää olla, jos kuvittelee, että Keskon monopolia tukemalla saat jotain vaikutusta tukien varassa elävien elämään? :D:D:D:D
Vierailija kirjoitti:
Kännykän kameran suojalinssit. Suomi yksi pari 16 €. Kiina 3 paria 4€. Sama tuote.Tuotekuvakin oli sama. Kummasta ostinkaan.
Onko joku tämmöinenkin tavara, jota ilman ei muka millään pärjää? Kaiken muun tuolta tilatun lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, Igor.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan siellä on samaa tavaraa kuin kärkkäinen, puuilo, tokmanni, clasohlsson, jula, rusta ja "mitä näitä kaikkia nyt onkaan" ovat pullollaan. HInta vaan on kymmenesosa tai halvempi.
Usko tai älä, mutta Kiina on suuri ja mahtava maa. Maailman suurin ja mahtavin. Koska Kiinan Kommunistinen puolue on kuitenkin päättänyt kapitalismin palvelevan Kiinan kansainvälisiä intressejä, puolue on antanut yrityksille vapaat kädet tuottaa tuotteita vientiin. Kiina ei siis millään tavoin kontrolloi tuotantoa, vaan jos yksi tehdas tekee laadukkaita tuotteita vientiin ja omille markkinoille, ja sata huonompaa tehdasta päättää tehdä samaa tuotetta huonosti halvemmalla, niin alkuperäisen tehtaan on mahdotonta puuttua asiaan.
Olet ehkä joskus ostanut halvan kiinalaisen työkalun vaikka Biltemasta. Se näytti aivan identtiseltä kopiolta kalliista työkalusta, mutta vääntyi sil
Hutiin meni se että ostin sen Biltemasta. Miten Suomea hyödyttää että ostan kiinalaista paskaa ja maksan siitä katteet ja voitot Ruotsiin?
Nike lenkkarit 15-20€ temussa, Suomi kaupassa samat 150€, kauppa se ainakin kannattaa Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täällä jo kielenkäytöstä erottaa temuttajat. Ei tarvitse kysellä yhtään enempää.
Hienoa, että sait vihdoin kopautettua kaksi aivosolua yhteen ja keksit noin nerokkaan "piikin". Hyvä poika!
Temusta rääkyvät eivät tajua, että maksavat kilttinä lampaana kauppiaan kassaan sen ylimmäräisen osan, joka hinnassa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Turpa kiinni pentu! Sinä et täällä määrää!
Osui ja upposi siis 🤣🤣
Näköjään, kun tulit taas parkumaan noilla itkuhymiöilläsi. Se on
Tuoko on sitä kuuluisaa aikuisten keskustelua? Mene kouluun, typerä kakara.
Kai näillä on sitten varaa hoitaa vaikkapa allergioita tai jopa pahempaa, mitä noista Temun myrkyistä voi saada. Kun tekisivätkin sen vaan itselleen, eivät vaikkapa lapsilleen.
Minä ostan Temusta nimenomaan siksi, että EN halua tukea Suomea. Muutan täältä pois, kun korttitalo alkaa tosissaan sortua ja nauran paskaisesti matkalla pankkiin.
Vierailija kirjoitti:
Nike lenkkarit 15-20€ temussa, Suomi kaupassa samat 150€, kauppa se ainakin kannattaa Suomessa.
Suomessakin myydään halpislenkkareita 15€ ihan kaupoissa. Ei niillä silti ole muuta yhteistä 150€ tai 300€ lenkkareihin kuin se että niissä on kengännauhat ja niissä voi auttavasti kävellä.
Tuoko on sitä kuuluisaa aikuisten keskustelua? Mene kouluun, typerä kakara.
Ei suinkaan. Tuo on sellaista pikkukersojen nokittelua, josta sinä nautit. Vastaan aina samalla tyylillä kuin lainaamani kirjoittaja. Eli kirjoita aikuisten tyyliin, jos haluat aikuismaisen vastauksen. Niin helppoa se on. Paitsi ehkä sinulle, joka et OSAA kirjoittaa aikuismaisesti vaikka yritäisit.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku tämmöinenkin tavara, jota ilman ei muka millään pärjää? Kaiken muun tuolta tilatun lisäksi.
Miksi sinulla on kännykkä vaikka ilmankin pärjää? Entä miksi sinulla on esim. matot lattialla vaikka ilmankin pärjää?
Kaikenmaailman perseensuristimia ja rumia "sisustusesineitä" tuskin voi verrata kännykkään tai mattoihin.
Laitapa se korkki kiinni.