Haluaisin kysyä omaan köyhyyteensä vetoavilta temuttajilta...
...että mitä ihmettä te sieltä Temusta ostatte? Itse olen köyhä ja olen pärjännyt tähänkin asti täysin ilman Temua. Vaatteita en tarvitse jatkuvasti ostaa, vaan minulla on hyvät pitkään kestävät arkivaatteet ja sitten erikseen vähän hienommat vaatteet erityistilaisuuksiin (joita ei paljoa). Mitään rihkamaa ja krääsää en ole tarvinnut.
Kommentit (255)
Vierailija kirjoitti:
Itse vain ihmettelen, miksi omissa valinnoissa ei oteta huomioon esim.suomalaista yhteiskuntaa tai muita arvoja, vaan tuetaan kritiikittömästi kiinaa?
Sinä oletkin kultalusikka perseessä syntynyt kakara, jolla ei ole mitään käsitystä oikeasta elämästä. Elät tynnyrissä, jossa ei tarvitse miettiä esim. sitä, mistä saisi rahat seuraavan päivän ruokiin. Siellä tynnyrissä sitten hyvesignaloit ja moralisoit, kun ei mitään oikeita ongelmia ole koskaan ollut. Helppo leikkiä täydellistä ihmistä, kun mamma ja pappa maksaa kaiken valmiiksi.
Luultavasti juuri päinvastoin. Olen nähnyt ja kokenut oikeaa kurjuutta. Ja tajunnut siitä.tiettujen asioiden tärkeyden. Esim. Isänmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse vain ihmettelen, miksi omissa valinnoissa ei oteta huomioon esim.suomalaista yhteiskuntaa tai muita arvoja, vaan tuetaan kritiikittömästi kiinaa?
Sinä oletkin kultalusikka perseessä syntynyt kakara, jolla ei ole mitään käsitystä oikeasta elämästä. Elät tynnyrissä, jossa ei tarvitse miettiä esim. sitä, mistä saisi rahat seuraavan päivän ruokiin. Siellä tynnyrissä sitten hyvesignaloit ja moralisoit, kun ei mitään oikeita ongelmia ole koskaan ollut. Helppo leikkiä täydellistä ihmistä, kun mamma ja pappa maksaa kaiken valmiiksi.
Luultavasti juuri päinvastoin. Olen nähnyt ja kokenut oikeaa kurjuutta. Ja tajunnut siitä.tiettujen asioiden tärkeyden. Esim. Isänmaan.
Höpöphöpö. Oikeaa kurjuutta nähnyt ja elänyt tajuaa, että siellä kurjuudessa ei ole aikaa miettiä mitään arvoja, kun kaikki energia menee siihen, että selviää päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Sieltä voi ostaa vaikka teippiä, riippulukon, ihan kaikkea kuule mitä ihmiset ostaa vaikka tokmannista tai chlas ohlsonilta. Ja minä en ole temusta jaksanut tilata mutta tilaan varmaan joskus, enkä koe että tilaajien pitää jotenkin perustella sitä muille.
Miksi tippiä pitäisi edes tilata kiinasta? Nyt ei ymmärrä
Kannattaisi oikeasti tehdä hiukan vertailua, että ovatko kaikki tavarat oikeasti edes halvempia ja miettiä, että jos jotain tuotetta ei Suomessa myydä, niin olsiko sille olemassa joku syy, että miksi se tuote on todettu niin turhaksi ettei kaupoista sitä löydy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sillä lähikaupan suosimisella et yhtään lisää työpaikkoja saa."
Kaupassa ei siis ole ketään töissä? kukaan ei kuljeta sinne tavaraa? Kukaan ei kuljeta roskia, huolla laitteita, tai itse liiketilaa?
Turha yrittää selittää tätä asiaa sinulle, kun et tiedä edes alkeita. Pidä luulosi, että kauppiaan pussin kartuttaminen on suurikin työllisyysteko.
Lopeta nyt jo tuo itsesi nolaaminen, vtun ääliö.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole tarkoitus tuhota kiinaa, vaan tukea Suomea ja suomalaisia.
Millä tavalla kiinalaisvalmisteisella laitteella nettiin möliseminen tukee Suomea?
Esim.että ihmiset tajuasi muuten tukea suomalaista tuotantoa ja tehdä valintoja sen mukaan. En ole vaatimassa mitään täydellisyyttä. Jos on kiinalainen puhelin, voi ostaa suomalaisen laukun.
Hallitus ja yrittäjät ampuivat itseään jalkaan, hallitus on korottanut veroja ja työnantajat maksavat liian vähän palkkaa jolloin kansalaiset ostavat sieltä mistä edullisemmin saavat tuotteensa. Tuskin tuli kansalaisille yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöphöpö. Oikeaa kurjuutta nähnyt ja elänyt tajuaa, että siel
Miten liittyy temu-keskusteluun? Saatko jotain hetkellistä tyydytystä tilaamalla jonkun vtunpidikkeen tai rengashaarukan temusta
Vierailija kirjoitti:
Olin ostamassa keittiöveitsiä. Lähes kaikki Fiskarsin mallit oli valmistettu Kiinassa, iso sinivalkopesulappu kyljessä että suunniteltu suomessa. Miksi yhtiöt tukee kiinaa eikä huomioi yhteisuntaastuutaan juhlapuheita pidemmälle? Miksi halpa hinta olisi vain yhtiöiden ja kaupan oikeus, miksi yksittäinen kuluttaja ei saisi tehdä samaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa ei siis ole ketään töissä? kukaan ei kuljeta sinne tavaraa? Kukaan ei kuljeta roskia, huolla laitteita, tai itse liiketilaa?
Turha yrittää selittää tätä asiaa sinulle, kun et tiedä edes alkeita. Pidä luulosi, että kauppiaan pussin kartuttaminen on suurikin työllisyysteko.
Eri
Onko tuo mielestäsi jotenkin fiksu tapa keskustella?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi ottaa? Eihän suomalainen yhteiskuntakaan ota huomiooon esim. ihmisarvoa.
Ole osa muutosta, älä ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan siellä on samaa tavaraa kuin kärkkäinen, puuilo, tokmanni, clasohlsson, jula, rusta ja "mitä näitä kaikkia nyt onkaan" ovat pullollaan. HInta vaan on kymmenesosa tai halvempi.
Usko tai älä, mutta Kiina on suuri ja mahtava maa. Maailman suurin ja mahtavin. Koska Kiinan Kommunistinen puolue on kuitenkin päättänyt kapitalismin palvelevan Kiinan kansainvälisiä intressejä, puolue on antanut yrityksille vapaat kädet tuottaa tuotteita vientiin. Kiina ei siis millään tavoin kontrolloi tuotantoa, vaan jos yksi tehdas tekee laadukkaita tuotteita vientiin ja omille markkinoille, ja sata huonompaa tehdasta päättää tehdä samaa tuotetta huonosti halvemmalla, niin alkuperäisen tehtaan on mahdotonta puuttua asiaan.
Olet ehkä joskus ostanut halvan kiinalaisen työkalun vaikka Biltemasta. Se näytti aivan identtiseltä kopiolta kalliista työkalusta, mutta vääntyi silti ensimmäisen käytön yhteydessä. Mikä meni hutiin? Materiaalin ja valmistuksen laatu.
Esim.että ihmiset tajuasi muuten tukea suomalaista tuotantoa ja tehdä valintoja sen mukaan. En ole vaatimassa mitään täydellisyyttä. Jos on kiinalainen puhelin, voi ostaa suomalaisen laukun.
Meinaatko ihan vakavissasi, että sinun mölinäsi ovat niin arvokkaita, että ilman niitä ihmiset eivät osaa tehdä valintoja :D
Jos miettii sitä mistä saa rahat seuraavan päivän ruokiin, niin ei kauheasti voi tehdä valintoja. Mutta silloin juuri olisi hyvä, että muut valitsisi sen suomalaisen tuotteen tai palvelun. Se pönkittää suomea ja auttaa niitä tosi köyhiä. Ja siksi varsinkin köyhien pitäisi puhua tästä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöphöpö. Oi
Edelleen: Älä kerro enempää noista sinun pervoiluistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi ottaa? Eihän suomalainen yhteiskuntakaan ota huomiooon esim. ihmisarvoa.
Nimenoman se on tavoiteeni. Siksi laita senttiäkään Keskon ja S-ryhmän monopoliin, vaan osta ruuat Lidlistä ja vaatteet jne. Temusta.
Vierailija kirjoitti:
Jos miettii sitä mistä saa rahat seuraavan päivän ruokiin, niin ei kauheasti voi tehdä valintoja. Mutta silloin juuri olisi hyvä, että muut valitsisi sen suomalaisen tuotteen tai palvelun. Se pönkittää suomea ja auttaa niitä tosi köyhiä. Ja siksi varsinkin köyhien pitäisi puhua tästä asiasta.
Uskomattoman naiivia kuvitella, että K-kauppiaan tukeminen auttaisi suomalaisia köyhiä.
vaikkei ehkä temusta koko ajan ostaisi mitään, verrattuna kotimaisessa ei ole pitkään aikaan enäö laatua nähty, vain se hinta-ahneuspreemio jossa suojellaan termiä hinnoitteluvoima.
hallituspolitiikka varsinkin kapitaaliahne tulonsiirtopolitiikka johtaa siihen että pieni markkina-alue ei kuluta, saatikka innovoi (koska ek n ei voi luottaa ja mikromanageeraus kukoistaa alipalkkauksen lisäksi, siinä tuijotetaan kapeaalaisia pki mittareita jossa yltiöpäinen tehokkuushysteria ajaa ahdinkoon kun pollatataan per ms yksikköhkntoja, humanresourse ei ole mikää konesalin vaihdettava datapakka, gpu unitin kanssa..).
jotain muuta?
näin markkinointi joka on lähtenyt kuitrnkin öptkälle rapakon takaa, yrittä. sitoa edelleen myytävien supreme lainojen tapaan asiakas vaikka osamksun kalleuteen koska yleinen elikustannustaso on ja ollut korkea ja pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Onko tuo mielestäsi jotenkin fiksu tapa keskustella?
Ihan sopiva vastaus rähisemiseen ja epätoden propagandan levittämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenoman se on tavoiteeni. Siksi laita senttiäkään Keskon ja S-ryhmän monopoliin, vaan osta ruuat Lidlistä ja vaatteet jne. Temusta.
Miten arvelit valintojesi vaikuttavan omaan osaasi yhteiskunnassa? Kerro nyt vaan ihan rehellisesti. Samalla voisit valaista, että mikä on ikäsi, sukupuolesi ja kuinka kauan olet elänyt tukien varassa.
Millä tavalla kiinalaisvalmisteisella laitteella nettiin möliseminen tukee Suomea?